Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Elektr. szyba zjechała i koniec

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2009-06-02 14:30:05

Cytat:
2009-05-25 22:29:03, bratyslaw pisze:
Na tej płytce nie za bardzo jest co się zepsuć, co najwyżej mogą być pęknięte ścieżki pomiędzy wtykami a polami styków - sprawdź omomierzem, a najlepiej włóż płytkę w kostkę i zewrzyj bezpośrednio ze sobą piny 1-3 (opuszczanie) lub 2-3 (podnoszenie), numerki pinów masz na płytce.


no i nic, zero reakcji

-----------------
Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje - prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
2024-03-25 15:00
  
 
 2009-05-29 23:44:46

Cytat:
2009-05-29 23:41:20, OpelOmega pisze:
wskazywało by to jednak że sygnał z przycisku idzie gdzieś do czegoś poza drzwiami i wraca innym kablem do silniczka.


Leci do czarnej dziury i wraca z nadświetlną prędkością poprzez dylatację czasoprzestrzeni wprost do podnośnika
Polecam lekturę schematów elektrycznych...

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 2009-05-29 23:41:20

od jakiegoś czasu miałem podobny problem, tzn nie szło zamknąć okna tylnego okna za pomocą przycisku przy drzwiach.
Przyciski na tunelu normalnie działały.
dzisiaj sprawdzałem co tam się dzieje, opuściłem szybę i już niestety nie mogłem zamknąć, aniprzyciskiem na drzwiach ani na tunelu.

Sprawdziłem na czerwonym grubym kablu do silniczka nie było napięcia, okazało się że ułamały się kable w gumie na łączniku między słupkiem a drzwiami(CZERWONY I CHYBA JAKIŚ SIWY Z ???)wszystko polutowałem zabezpieczyłem i zadziałało (trzeba wypiąć kable z kostki w słupku i za kable trochę pociągać wtedy te uszkodzone wyjdą)

no i od dzisiaj prawidłowo działą przycisk na drzwiach - wskazywało by to jednak że sygnał z przycisku idzie gdzieś do czegoś poza drzwiami i wraca innym kablem do silniczka.
2010-03-25 21:33
  
 
 2009-05-29 09:45:55

Na wcześniejszym zdjęciu widać opis: licząc od lewej strony od dołu 1,2,3,4; prawa strona od dołu 5,6,7,8, masz oznaczone piny 1,4 i 8.
2022-04-18 10:14
  
 
 2009-05-29 00:25:05

cholera,nie za bardzo miałem czas ...

ale tu nie ma żadnych opisów pinów !
W poprzednim poście jest ta płytka odwrotnie i tam jest "4",
ale czy to jest opis pina
Mogę się domyslać które to są,ale czy to te na 100%



-----------------
Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje - prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
2024-03-25 15:00
  
 
 2009-05-25 22:29:03

Na tej płytce nie za bardzo jest co się zepsuć, co najwyżej mogą być pęknięte ścieżki pomiędzy wtykami a polami styków - sprawdź omomierzem, a najlepiej włóż płytkę w kostkę i zewrzyj bezpośrednio ze sobą piny 1-3 (opuszczanie) lub 2-3 (podnoszenie), numerki pinów masz na płytce.
2022-04-18 10:14
  
 
 2009-05-25 19:34:26

przejście - jest
podświetlanie - jest
a przyciskiem pasażera nie idzie opuścić/podnieść szyby
Czyli coś nie balanga z tą płytką ?



-----------------
Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje - prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
2024-03-25 15:00
  
 
 2009-05-25 00:52:19

czyli :
szaro/zielony z przycisku + szaro/zielony we wtyczce podnośnka =
miernik powinien "zapiszczeć"
i to samo tyczy się niebiesko/czerwonego
i powinno działać podświetlnie przycisku,tak ?




-----------------
Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje - prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
2024-03-25 15:00
  
 
 2009-05-24 23:20:42

Cytat:
2009-05-23 20:34:02, MarekV6 pisze:
I tu mam pytanie - które kable połączyć,aby opuścić/podnieść szybę. Wtedy będę wiedział czy to kable czy przycisk. 1) niebiesko/czerwony - opuszczanie ? 2) szaro/zielony - podnoszenie ? 3) biały 4) szaro/żółty 5) brązowy ( grubszy od pozostałych )


żadne
P.S. Przeczytaj jeszcze raz dokładnie mój poprzedni post.

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 2009-05-23 20:34:02

Działa

Chyba pomogło przeczyszczenie przelotki w drzwiach.
Mogę już opuszczeć/podnosić guzikiem od kierowcy.
Ale nadal nie działa guzik pasażera.
I tu mam pytanie - które kable połączyć,aby opuścić/podnieść szybę.
Wtedy będę wiedział czy to kable czy przycisk.

1) niebiesko/czerwony - opuszczanie ?
2) szaro/zielony - podnoszenie ?
3) biały
4) szaro/żółty
5) brązowy ( grubszy od pozostałych )



-----------------
Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje - prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
2024-03-25 15:00
  
 
 2009-05-22 18:34:48

1 -> stały +
2 -> + po przycisku (podnoszenie) - po podaniu + podnosi szybę
3 ->+ po przycisku (opuszczanie) - po podaniu + opuszcza szybę
4 -> masa stała (-)
6 -> domykanie - po podaniu masy domyka szybę

Tak więc żeby operować podnośnikiem musisz mieć podłączone 1 i 4 oraz podawać (+) na 2 albo 3.

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 2009-05-22 17:39:31

A jak podnieść/opuscić na krótko - z akumulatora ?
Pod jakie piny podłaczyć +/- ?

Mam mechanizm założony i nie chcę ciągle na nowo nitować/odwiercać,
samochodem muszę jeździć a bez szyby to tak jakoś głupio



-----------------
Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje - prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
2024-03-25 15:00
  
 
 2009-05-22 14:57:02

Nie no elektryk jest gut,ja to tak zrozumiałem

Zapomniałem napisać :
Przycisk pasażera nie działa i cały czas jest tak,że jak opuszczam przyciskiem od kierowcy ( okno pasażera ) to się opuszcza ale jak chcę zamknąć to znowu się opuszcza zamiast podnosić.

pzdr.Marek


-----------------
Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje - prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
2024-03-25 15:00
  
 
 2009-05-22 11:04:34

Cytat:
2009-05-21 21:40:02, MarekV6 pisze:
ale który przycisk pasażera czy kierowcy ? elektryk mi mówił,że sygnał z przycisku pasażera najpierw idzie hmm, gdzieś tam, wraca i dopiero wtedy otwiera / zamyka okno.


Bzdury opowiada ten elektryk. Układ który jest w guzikach ma za zadanie podtrzymywać lub wyłączać napięcie do guzików w zależności od sygnałów zapłonu i krańcówek z drzwi. (np. po zgaszeniu silnika, guziki nadal działają do momentu otwarcia drzwi kierowcy). Jeżeli jest podany prąd na guziki (poznać można po świecącym się ich podświetleniu) to po wciśnięciu guzika, sygnał + leci do podnośnika, a dokładnie do modułu komfort wbudowanego w podnośnik (tam gdzie się wpina wtyczkę).

Cytat:
2009-05-21 21:40:02, MarekV6 pisze:
Powiedział również,że muszę mieć jakiś dobry układ scalony (ta płytka sterująca ) żeby sprawdzić który z przycisków padł.


Można to sprawdzić zwykłym omomierzem po wymontowaniu przycisków.

I teraz tak:
1. Sprawdzenie przewodów sterujących między przyciskami a podnośnikiem:
1a przewód koloru szarozielonego wychodzący z guzików (są 4 do 4 szyb, trzeba znaleźć właściwy) powinien mieć przejście do takiego samego w kostce podnośnika - sygnał zamykania.
1b przewód koloru niebieskoczerwonego wychodzący z guzików (są 4 do 4 szyb, trzeba znaleźć właściwy) powinien mieć przejście do takiego samego w kostce podnośnika - sygnał otwierania.

W przypadku uszkodzenia przewodu zamykania jest możliwość zamknięcia szyby poprzez funkcję domykania (pod warunkiem zaprogramowanych uprzednio podnośników).

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 2009-05-22 00:13:15

fajnie,czekam na wieści

-----------------
Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje - prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
2024-03-25 15:00
  
 
 2009-05-21 21:43:10

ja wymieniłem wtedy przycisk kierowcy. mam elektryka który pracuje w serwisie opla i moge go zapytać jak usunąc taką usterke
2010-01-08 21:05
  
 
 2009-05-21 21:40:02

Cytat:
2009-05-21 20:49:01, ilku pisze:
Sprawdź przelotki w drzwiach


sprawdze
Cytat:
2009-05-21 20:52:06, demon801 pisze:
ja w poprzednim aucie tak miałem i była to wina przycisku od otwierania i zamykania . pozdro


ale który przycisk pasażera czy kierowcy ?
elektryk mi mówił,że sygnał z przycisku pasażera najpierw idzie hmm, gdzieś tam, wraca i dopiero wtedy otwiera / zamyka okno.
Aha,przyciskiem pasażera już od jakiegoś czasu nie szło otwierać/zamykać okna - dlatego konsultowałem się z elektrykiem
Powiedział również,że muszę mieć jakiś dobry układ scalony (ta płytka sterująca ) żeby sprawdzić który z przycisków padł.

-----------------
Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje - prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
2024-03-25 15:00
  
 
 2009-05-21 20:52:06

ja w poprzednim aucie tak miałem i była to wina przycisku od otwierania i zamykania . pozdro
2010-01-08 21:05
  
 
 2009-05-21 20:49:01

Sprawdź przelotki w drzwiach

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 2009-05-21 19:29:54

Ale od początku.
Otworzyłem szybę pasażera do połowy,
aby wypuscić jakieś stworzonko boże które zabłądziło.
Próbując zamknąć okno,szyba zjechała na dół
Nie idzie jej podnieść ani przyciskiem pasażera ani kierowcy.
Rozebrałem drzwi i przy próbie podnoszenia lub opuszczania słychać tyknięcie.
Wymontowałem mechanizm otwierania i podłączyłem do
tylnych drzwi i wszystko działa - więc silniczek jest OK.
Ustawiłem podnośnik na zamkniętą szybę i zamontowałem z powrotem do przednich drzwi,
szyba zamknięta,ale nie działa.
Gdzie tkwi problem ???
We włączniku pasażera,kierowcy czy jeszcze gdzieś indziej ?

pzdr.Marek

-----------------
Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje - prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
2024-03-25 15:00
  
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM