2010-09-05 13:48:15
Engine Stage 2
Koniec końców, przyszedł czas na zdłubanie nivowskiej 1.7 litra...
Plany (częściowo, znaczy w częściach): wał 84 mm, tłoki 82,8 mm = 1808 cm3
, wałek 289 st. 11,2 mm, zawory 40 i 35 mm, CR ok. 10,5, cała reszta klamotow jak było...
Ciekawi mnie i jednoczesnie martwi, co z tego wyjdzie... mam skromna nadzieje ze nie przedobrzylem i autko nie bedzie jechalo od 3000 obrotow...
Dla zainteresowanych ponizej jak wygladaja czesci co ciekawsze czesci z Rosji i Niemiec (Mastersport), ktore maja mi zapewnić WIELKĄ MOC
Zaczynamy od kutych tłokow. Masa, co mnie zdziwiło, jak seria ok 355 gr, tyle że dużo grubsze scianki... ciekawi mnie brak otworka do smarowania sworznia.. ale chyba sobie taki nawierce.
Do tłoków pierścienie Mahle
Obrobione fabrycznie korby. Waga serii to ok 750 gr, te maja ok 600 (po polerce), przed mialy ok 610. Dosc ladnie wywazone.
Profesjonalne stanowisko wyważania:
Rozrząd - pochodzący z silnika 1.7 MPI, ale z bardzo ciekawym napinaczem. Ciekawi mnie jedno, czelu kolo od pompy oleju takie duze... Jak patrze na zestaw na allegro, za bagatela 480 zl, to tam kolko jest mniejsze... Wynika z tego ze przy duzym kole cisnienie oleju, przynajmniej na niskich obrotach bedzie mniejsze... z drugiej strony w serii 1.5 kolo oleju tez chyba bylo duze... Wiec moze to bardzo nie rzutuje...
Bezogsługowy napinacz, gwarancja chyba na 25 lat
Tajemna bron
. Waga lekko ponad 10 gram mniejsza od serii, przy bardzo ladnej powtarzalnosci wagowej w stosunku do serii. No i oczywiscie utwardzane. Zrodlo: MS Polska.
Talerzyki. Seria 22 gr, sport 13 gr.
Nowe prowadnice
Tajemna bron cd. Wypasniona cewka z MS. Opornosc 2,5 Om.
Kwiatek do korzucha. Mega grubasne kable zaplonowe. 5 żyłowe.
Magnetyczny filtr oleju co by zbieral przeszlifowane czesci
Ehh... ciekawe co sie z tego posklada...
-----------------
mina kierowcy wyprzedzanego przez Ładę - bezcenna