2011-08-03 22:33:29
Witam wszystkich.
Jak już wielu użytkownikom wiadomo, jestem na tym forum już od jakiegoś czasu i się udzielam to tu, to tam w mniej, bądź bardziej inteligentny sposób.
Moja Ładna, to 1988 21072 w kolorze czerwonym, kupiona w kwietniu ubiegłego roku w Pruszkowie za 500pln.
Ogólnym przeznaczeniem tej Ładnej od zamysłu miały być i są... starty w tzw. SuperOes'ach na torze Kielce w Miedzianej Górze.
Na dzień dzisiejszy jest w sumie niewiele zrobione (biorąc pod uwagę czas, jaki u mnie już przebywa), bo leży na boku w garażu wypatroszona z prawie wszystkiego. Spodnia część karoserii jest obdzierana z blachogumu i korozji. Silnik przeszedł jednak spore modyfikacje. Podstawową z nich jest przeróbka na short-rod'a.
-wał korbowy od silnika 1500
-odpowiednio krótsze, odchudzone i wyważone korby
-kute tłoki
-ponoć wyczynowe panewki
-wałek rozrządu 316/304 HMS wraz ze specjalną obniżaną obudową (ten wałek i obudowa siedziały w Ladzie 3zer'a
)
-twarde sprężyny zaworowe + specjalne talerzyki
-odchudzone koło zamachowe (3,7kg)
-ciut odchudzone i wzmocnione zawory (wymiary seryjne)
-dźwigienki Mastersport
-koło do precyzyjnego ustawiania rozrządu
-szmerglowane kanały ssące
-tulejki zaworów z brązu
-elektryczna pompka paliwa
i pewnie troszkę innych rzeczy, o których teraz nie pamiętam...
silnik po szlifie (zakwalifikował się na III'ci) odpalany tymczasowo na standardowym gaźniku i standardowych kolektorach, bez chłodziwa...
Oto przerobiony już silnik podczas pierwszego startu po złożeniu
Nie chodzi pięknie, ale to był absolutnie pierwszy jego rozruch. Potem go troszkę podregulowaliśmy.
Pragnę podziękować serdecznie 3zer'owi, Bartixr i wszystkim innym forumowiczom, którzy w jakikolwiek, nawet najmniejszy sposób pomogli mi w dokonaniu dzieła prawidłowego złożenia silnika. Pomagali mi także kumple, ale im podziękowałem, jak tylko wrócił nam słuch
do silnika będą założone jeszcze 2 podwójne gaźniki poziome SK 40DCOE, ale potrzebuję kogoś, kto mi je DOBRZE ustawi, bo ja w gaźnikach niekumaty
Pozdrawiam wszystkich!