Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Łada Andrys 2107 przejeta po Oss-ie w 25.02.2012r.

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2013-03-15 09:47:20

Dodatkowy temat to wałki rozrządu.
Mam wałki do turbo-starej głowicy.
Ale ty potrzebujesz wałek z aparatem w głowiczce,
jak bedzie od wolnossaka to też bedzie dłuższy.
To następna sprawa która zmniejszy rzeczywisty stopień sprężania.
2015-12-03 10:07
  
 
 2013-03-15 00:12:13

Zegary niewiele pomogą na za mały stopien spręzania.
Mysle że płaskie tłoki były by ok do ok 8:1.
Zakładając pojemność 1800.
2015-12-03 10:07
  
 
 2013-03-14 20:27:45

komory spalania moze byc delikatnie wieksza w argencie niz w seryjnym 2.0 turbo w dedrze, tloki tez bede wkladal z dedry turbo maja denko wklesle 4 mm stopien srezania bede porownywal niedlugo wiec bede wiedzic co i ile.

generealnie bede mial wsakzniki afr , sonde szerokopasmowa , wszystkie czujniki z zegarami cisnienia , paiwa , oleju, temp oleju , doladowania. oraz regulowany regulkator cisnienia paliwa wiec wystojenie nie bedzie trudne , w lodzi tez mam sporo kumatych nchlopakow od turbo w tym ZTR , dawny Zastec wiec udzila chetnie pomocy przy strojeniu.

bede zapodawal zdjecia i relacje z prac , sprezam sie doc sporo, dzis bede skladal dalej skrzynie bo udalo mi sie piaste wyrwac wiec dalej mozna dzilac

-----------------
LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji
2020-09-30 07:50
  
 
 2013-03-14 09:52:30

W zasadzie tak,a w praktyce trzbe to policzyć.
Stopień spręzania powinien być w okolicach 7,5-8.
Z tej kombinacji wyjdzie na oko 6+
Robiłem troche takich silników dawno temu,troche jeszcze ich mam.
głowica argenty ma duzo wieksza pojemnośc niż nowego typu
tłoki od nowej 2,0 maja spore podebrania-były 2 rodzaje.
spider 1,8 na ameryke miał słaby spręż to tłoki były płaskie.

2015-12-03 10:07
  
 
 2013-03-14 06:16:32

Co to znaczy strasznie mały? W zasadzie to ma być TURBO, więc trzeba mieć odprężony motor.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2013-03-14 00:30:31

Strasznie mały stopień sprężania wyjdzie Ci z takiej kombinacji.
2015-12-03 10:07
  
 
 2013-03-13 00:07:26

Dosc mocno wziolem sie za budowe jednostki napedowej 1,8 8v DOHC Turbo na bazie silika 1,8 z fiata tempra, glowica fiat argenta, tloki 2.0 turbo z lanci dedry , turbo jak i caly uklad wtryskowy - lancia dedra turbo 2.0 8v. ogolnie skladak zobaczymy co z tego wyjdzie. Glowica z z argenty a z tego wzgledu ze nie bede musial spawac kolektora ssacego i wydechowego bo jest jak w satym dochcu, i apart bede mial w pionie a nie jak w dedrze z poziomie i bym musial brodź wycinac nie wspominajac o wjechaniu aparatu w nawiew, dol silnika juz w fiacie tempra badź tipo jest na pompie pedzonej z walu z przodu pod rozrzadem a nie z walka posredniego(pompa o zazebieniu wewentrzynym ) i oczuwiscie brak tego zasranego walka posredniego na ktorym leci cisnienie oloeju !!!

narazie zakupilem torsena 8kg od btrixa, skrzynie 1R , dedre 2.0 turbo, silnik 1,8 z fiata tempra, i sie wszystko sklada.

ponizej zdjecia z prac nad skrzynia 1R (nowe lozyska synchronizatory, przesuwki biegow, nowe kola zabate biegu wstecznego, uszczelki, zimeringi,oryng, madżety wybieraka i lapy sprzegla)







a tu mam maly problem moze ktos mi pomoze w tym temacie ,
potrzebuje piaste pod przesuwke synchronizatora dla biegu 5/R
bo rowek pod wpust jest wytuczony, i same wypusty dla przesuwki tez nie sa super. ogolnie bedzie tluklo przy puszczaniu gazu a tego bym nie chcial zdjecia jak to wyglada, a numer katalogoy to 2107-1701174:




dalsze zdjecia z prac niedlugo ,musze to wszystko uporzadkowac, robie grubymi wieczorami ,wiec ogolnie chodze na rzesach ale na wiosne badź poczatek lata musi wyjechac juz wystrojona na 1,0-1,2 bara i chociaz 200-230KM

-----------------
LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji
2020-09-30 07:50
  
 
 2012-08-13 14:49:37

troche pojedxilem na 2 litrach i teraz trza je wysadzic , bo wkladac bede 2.0 16V turbo z Lanci kappy. stare 2.0 chla za duzo wachy i na takie saplanie nie jedzie .wiec jakby co to jest do rozsprzedania. pozdrawiam

-----------------
LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji
2020-09-30 07:50
  
 
 2012-08-02 22:23:13

akcja dosc powolna bo przez ok 3 mesiace skladania po godzinach 2.0 z fiacika i postanowilem je zapakowac do ladziarki tak aby chociaz jak zapakuje 5 osob i grila to zeby podczas wyprzedzania na 3 ce nie miec noza na gardle ze zaraz przydzwonie w auto z naprzeciwka. wiec postanowilem teraz pojsć na latwizne i wsadzilem dohca na jakis czas. : .czas montazu do auta zajol ok 7 dni po 4 godziny dziennie w pojedynke ja kontra ladziara.









a tu po umyciu



-----------------
LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji
2020-09-30 07:50
  
 
 2012-07-27 02:39:08

Taki mały OT> Rozumiem bol Kuby, mialem takie upierdliwe Volvo 480 Turbo

Ale zeby ni ebylo, nikt mnie nie namawial do zakupu, a auto choc bylo doinwestowane i tak sie w kolko sypalo. Tak to juz czasami bywa i nie wszystko jest nam pisane

-----------------
http://plepleple.pl
2023-10-30 23:59
  
 
 2012-07-26 21:52:46

aaaale jest dobra w .... )) Podoba mi sie naprawde
2020-08-23 22:33
  
 
 2012-07-26 20:07:07

majowkowa popoludnowo wieczorna chwila. i szybkie zdjecia przy palacym sie wegliku.

na pierwszym tle Ladziarnia


a tu na pierwszym tle 131 znajomego


-----------------
LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji
2020-09-30 07:50
  
 
 2012-07-11 09:38:30

A ponadto jak chcesz bawic sie w Lady, swapy, Dohc-e to niestety musisz oprzec sie na wlasnej dlubaninie i umiejetnosciach a nie jeździc po ,,fachowcach''. Bo kasy pojdzie w ch... , a auto i tak nie bedzie jeździc.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-05-28 23:36
  
 
 2012-07-11 01:09:56

kuba po 6 latach studiów, roku starzu i 4-6 latach specjalizacji jest tak zniszczony życiem, że już nic go nie cieszy. nawet pożądany przez wszystkie dzieci z gimnazjum kultowy dohc. Pozostaje tylko stres złej diagnozy wyrostka pomylonego z awarią przydatków oraz ciąża powikłana bardziej niż przez rok nie myty tyłek.

jakubie wyluzuj, weź odrobinkę tramadolu, będzie ci lepiej. skoro po zrobieniu 2 tys kilometrów twoim głównym zmartwieniem jest pęknięty 40 letni kolektor, cieknący gaźnik i brak mocy spowodowany zapewne mikserem, zapłonem, przestawionym rozrządem to naprawdę wróć do opla vektry. będzie mniej stresu, pacjenci będą lepiej diagnozowani a i nie będziesz się musiał martwić o konsekwencje skoro będziesz pracował sprawniej.

same plusy.


-----------------
" Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting " 
                                            - Maurice Trintignant
2023-01-18 12:43
  
 
 2012-07-10 21:56:47

Cytat:
2012-07-04 00:34:42, andrys20 pisze:
kazdy ci to powie nawet jacek2017 z lodzi.


Mogę powiedzieć co nieco na temat DOHC bo jeżdzę nim już dobre 4 lata.Wymieniałem wałki rozrządu bo kilka krzywek się wytarło i rzeczywiście osiągi ale przede wszystkim kultura pracy i wolne obroty poprawiły się o 100%!Jeśli chodzi o sam silnik to mówię uczciwie nie miałem większych problemów z nim, obecnie leję Motula syntetyk i chodzi jak żyleta a przypomne że poprzedni właściciel Dobry nie ruszał dołu silnika przy remoncie poza pierścieniami tłokowymi i regeneracją głowicy.Owszem miałem jaja z gaźnikiem ale to normalne - wiek robi swoje - nieszczelne króćce i lejące się paliwo, zacinające sie ssanie - dość długo z tym walczyłem ale udało się zreanimować bez wymiany!Obecnie łada lata już sporadycznie(ok. 300km miesięcznie)skończyła się legalizacja na butle, ponad rok bez przeglądu i pytanie co dalej?!Pewnie z braku czasu póki co zostanie w tej konfiguracji,choć przydałoby się pogrzebać przy dolocie i go odetkać żeby wykorzystać na 100%silnik!Plany są duże ale to najwczesniej za 2 lata jak będę miał swój garaż 45 metrowy.
Pewnie stając teraz przed zakupem 2103 DOHC i mając tą wiedze zastanowiłbym się dłużej niż 4 lata temu ale i tak bym ją kupił(konkretnie mój egzemplarz)coby nie mówić,auto technicznie jest sprawne i w każdej chwili wsiadam i jade 400km nad morze bez obaw!
PS.Kuba ty stary rowerze gdzie się obracasz?Kiedy zawitasz do miasta Łodzi?pozdro

-----------------
2020-12-19 19:36
  
 
 2012-07-04 00:58:10

auto ma zmieniony wydech z 4cm przekroju na 5cm, skrzynia ladowska 5tka jest od prawie "zawsze", zostal jeszcze mixer z niedziałającej od swap`u instalacji gazowej, która w tym roku wywalam, bo konczy sie legalizacja butli...heh, myslalem, ze bedzie rewolucja, mam smutna weryfikacje faktu. Trudno, wroce najpewniej do oryginalu rozwierconego na 1.7. Mam dosyć modyfikacji, bo...jak mawiał mój dziadek "lepsze jest wrogiem dobrego". Szkoda tylko kasy, którą teraz, na swoim, liczę dokładnie.
2015-06-03 00:00
  
 
 2012-07-04 00:34:42

lisytacja . daj spokoj. kolo pasowe ale od czego od walu, t o moge sie zgodzic bo bylo zbyt odelzone , moglo sie rozsypac, ciekny gaxnik, hymm moze sie jakoas sruba poluzowala albo dysza wykrecila to sie zdaza. trza bylo zadzwonic, wymienil bym ci to bez problemu, nawet dojechal na miejsce. silnik dobrze przyspiesza tylko musza byc spenione 3 warunki . wydech min 2 cale, skrzynia od fiata 131 badź ewentualnie ladowska 5 biegowa bo ma ine przelozenia piwerwszych 2woch biegow niz 4 ka, mixer do gazu wywalony bo zatyka dolot , ewentualnie wsadzic BLOS-a. sumujac zadnego z tych warunkow twoje auto tego nie spelnia dlatego kiepsko jexdzi . dohc pala 15 litrow -17 gazu wachy ok 14-15 w miescie to jest standart i kazdy ci to powie nawte jacek2017 z lodzi. on ma tak samo zrobiona 3ke i identycznie jexdzi jak twoja a nawet slabiej jak ostatnio u mnie byl i sie przejechalem, dopiero jak wsadzil walki od 2.0 Turbo od dedry integrale to sie poprawlio.

pamietaj ze swapy moga ciagnac za soba problemy , jak ja u siebie zmieniam silniki to porzez pirewsze 1000-1500 km wychodza jakies kwiatki to jest norma(sam przechilowalem na pomorskiej bo nie sprawdzilem hamulcow i pierdolnol mi przewod w lewym kole przednim przy gwaltponym hamowaniu sie sie prawie zabilem) , ale jak nie przyjedziesz i nie pokarzesz ze cos jest nie tak albo nie dzydzniesz adam cos nawalio , zroboisz cos z tym ?? to sie nigdy nie dogadamy !!!. Pozdrawaim , podjedx jakos kiedys w wolej chwili do warsztatu, to sie pogada jak ludzie , zreszta jest 7 lipca teraz w nocy w sobote zlot nocny na M1 to jest okazja sie styknac.


-----------------
LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji
2020-09-30 07:50
  
 
 2012-07-04 00:04:59

nie faszeruję się już od dawna "tym świństwem", choć nie miałem wątpliwości, że mi wypomnisz. Ten silnik to totalna pomyłka, zrobiłem na nim właśnie tyle kilometrów ile zrobiłem z racji awarii, których przyjemność miałem być głównym celem. Nawet kosiarka nie psuje się tak często. Post był przejawem totalnej bezsilności i żalu, którego w konfesjonale wylać rady nie dałem. Wszelakie informacje jakie w ówczesnym czasie miałem przyjemność czytać opiewały głównie na tym, czy jest jakiś problem ze swap`em.

Sorry Man, ale jak widzę koło pasowe lecące za samochodem i smród benzyny połączony ze strachem czy mam sprawną gaśnicę, to nie wypominaj mi o "świństwie", zwłaszcza dzisiaj nie dziw mi się, że mam żal, bo przechodzę z tym autem drogę krzyżową...przyspiesza gorzej niż Fiat cinquecento 900cmm a pali co 2-utonowe auto. Będziemy się dalej licytować? Do kogo mam mieć żal? Do opatrzności?losu? zwyczajnie, brak cierpliwości do diabła! Nawet ciąża nie wikła się tak często.
2015-06-03 00:00
  
 
 2012-07-03 23:49:53

dohce sie pieprza i zawze beda sie pietrzyc. taka jest prawda . Kuba jakbys troszke poczytal zanim wzioles moj silnik to bys wiedzial w co sie pakujesz. dohc do ladowskiego ohc e nie ima pod wzgledem niezawodnosci, zawsze bezie sie cos chrzanic. ja wlozylem juz kilka silnikow do lady i dohc jest najgorszy !!!!. stary jak ci sie nie podoba to moge ten silnik od ciebie odkupic . a pozta tym to ja w ten motor wsadzilem 6000zl (np kopmlet tlokow kosztowal mnie 1300zl od kolegi Bolgera z FSO, szlify bloku glowicy i walu to 1000zl, pompa oljeu nowa 200zl, pompa wody nowa 150zl, rozrzad 150zl , nie wspominajc ceny silnia, olejow , uszczelek , zaworow nowych , sprezyn zawor. pierscieni, sworzni , nowych panewek na walki posrednie i glowne i korby itp.) wymaiwasz mi ajkies pierdoly jak kolektor , gaxni ciknacy , stary jak altem zrobiles 2000km przez 4 blata to trudno zeby sie auto ,czy silnik niechrzanil a tym bardziej fiat. oleju se troche do glowy wbij i popraktykuja nie teoretyzuj.


PS przestan sie faszerowac tym swinstwem co bierzresz bo jak jeszcze raz walniej w moje auto ( walnoles w zderzak lady pare lat temu swoja vectrą na fazie) to sie nawet nie odezwalem wiec zejdx ze mnie i nie pierdol glupot, a jak masz problem to przyjedź do warsztatu i pogadamy !!!!



-----------------
LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji
2020-09-30 07:50
  
 
 2012-07-03 23:37:40

jak się decydowałem na sprzęt Andrysa to chodziły w podobnej cenie...stwierdziłem, że wybór jest zacny. Tyle w temacie. Od tamtego czasu jak ktoś coś deklaruje, to się zastanawiam siedemset tysięcy razy. NIC ale TO NIC nie irytuje mnie jak brak kompetencji. Zważywszy, że po mnie się tego wymaga do granic wydolności.
2015-06-03 00:00
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM