2012-11-18 14:22:34
Oto mój skarb:
NICK: Bartek2016
Model: Łada 2106 1500S
Rok: 1979
Pojemność: 1459cm3 (2103)
Moc: 75KM
Moment obrotowy: 118Nm
Skrzynia: 5 biegowa (2107,Przełożenia skrzyni: I- 3,67 II-2.10, III-1.36, IV-1.00, V- 0,82 ; bieg wsteczny 3,53 )
Spalanie: 7-8 l/100km
LADA 2106 1500S Żiguli rok produkcji 1979. Auto zostało odnalezione oraz zakupione przypadkowo. W połowie kwietnia 2011 roku doszły mnie słuchy, o sprzedaży jakiejś 32 letniej Lady w niskiej cenie. Początkowo zważywszy na cenę oraz sam rocznik podchodziłem do tej wiadomości bardzo sceptycznie. Bylem wręcz pewny, że samochód nadaje się jedynie na złom. Ciekawość jednak zwyciężyła, a i odległość wynosiła jedynie kilka km. Postanowiłem sprawdzić z jakim autem mamy do czynienia. To co zobaczyłem w małej stodole przeszło moje wszelkie oczekiwania. Moim oczom ukazała się zakurzona, trochę zapomniana, ale zadbana łada. Okazało się, że sprzedającym był sympatyczny starszy Panem, od 1980 roku drugi właściciel( pierwszym był taksówkarz), który z bólem serce trochę niechętnie myślał o sprzedaży swojego wiekowego auta. Jedynym warunkiem było obiecanie, że auto nie zostanie bezmyślnie zniszczone. Z rozmowy wynikało, że byłem pierwszą osobą, która chciała kupić auto w celu restaurowania i to właśnie przekonało starszego Pana do sprzedaży auta akurat mi. Do dziś dziadek utrzymuje ze mną kontakt podsyłając mi co rusz jakieś części odnalezione przez niego na strychu. Cena ostateczna wyniosła...900zł. Z perspektywy czasu oraz kosztów remontu mogę stwierdzić, cena zakupu była jedynie ułamkiem kosztów, ale mimo to nie żałuje, ponieważ uwielbiam ten samochód
19 kwietnia 2011 to dzień zakupu, od tego momentu rozpoczęła się moja wielka przygoda z zabytkową motoryzacją. Podczas trwania remontów zrobione zostało:
- wyczyszczenie wnętrza i karoserii oraz polerowanie chromów
- wymiany wszelkiej maści olejów (silnik, skrzynia, most)
- wymiany filtrów
- wymiany świec
- czyszczenia i regulacja gaźnika
- wymiana paska od alternatora
- regulacja zaworów
- uszczelnienie układu kierowniczego
- sprawdzenie hamulców
- wymiana poduszki pod skrzynią biegów
- wymiana uszczelki łączącej kolektor z portkami
- naprawa wału krzyżaków oraz przegubu elastycznego
- naprawa nagrzewnicy poprzez montaż brakującego zaworu oraz podłączenie cięgieł
- wymiana siłownika sprzęgła plus regulacja
- wymiana 2 opon na nowe Dębice Navigator 2
- wieszaki tłumika
- montaż wygłuszenia klapy silnika
- nowe klosze lamp mijania wesem oraz drogowych zelmot, co polepszyło skuteczność świateł w zauważalnym stopniu.
- nowa pompka spryskiwaczy (starą kilka razy reanimowałem, aż w końcu rozleciała się)
- montaż akcesoriów typu lusterka, dekle, piesek, książki, naklejki, nowa prawa tylna lampa, włączniki, gałka zmiany biegów, głośniki kule, plastikowe nakładki na zderzaki, chromowane dekle, listwa progowa, zegarek i inne duperele.
Remont blacharsko-lakierniczy (sierpień- listopad 2011 )
- zerwanie farby do gołej blachy
- wyprostowanie wgnieceń
- zaspawanie dziur
- ustawianie drzwi
- kompleksowe malowanie nadwozia, przy czym nie oszczędzałem na materiałach i farbie
- felg, pokryw zaworów oraz obudowa filtra powietrza malowana proszkowo
Najdroższa część remontu, ale warto było patrząc na efekt.
Remont silnika 15 kwiecień do 26 maja 2012
- pierścienie
- tłoki
- panewki
- korbowód
- rozrząd
- pompa wodna
- pompa paliwa
- pompa sprzęgła
- alternator
- szlif
- głowica
- uszczelki
- termostat
- czyszczenie układy chłodzenia z ogromnej ilości kamienia i innych syfów
- malowanie silnika, komory i innych mniejszych elementów
- malowanie oraz polerowanie chłodnicy i serwa hamulców
- malowanie progów
- naprawa zamka tylnych drzwi
- wymiana pozostałych uszkodzonych elementów
- wstawienie skrzyni 5 cio biegowej
- czyszczenie oraz przejrzenie hamulców
Akcesoria:
Z akcesoriów/ gadżetów jakie zakupiłem mogę wymienić:
- chromowana popielniczka z łady 2103
- dywaniki z peugeota 407 używam 2x prawy oraz tylne. Całkiem całkiem pasują więc chyba nie będę zmieniał
- odnalazłem i zamontowałem prawdziwe chromowane lusterko z epoki PRL u na wzór takiego jakie bywało w orginale. Przestrzegam przed kupowaniem nowych plastikowych podróbek chromowanych lusterek, których wykonanie woła o pomstę do nieba.
- orginalne zagłówki od tego auta
- kultowa choinka zapachowa Wunder Baum
- piesek z kiwającą głową ( świąteczny prezent od dziewczyny )
- naklejka PZM
- naklejka PL
- wentylator samochodowy 12V EFLIK TYP WT-1
- apteczka z epoki prl wraz z wyposażeniem
- orginalna instrukcja obsługi od Łady 2106, poradnik oraz kilka bardzo ciekawych książek związane z naprawą oraz schematami budowy łądy
- mini modele ład z serii legendy prl
- CAR AUDIO
: głośniki kule + Unitra Skald 2+ kaseta przejściówka+ mp3 z młodości
- halogeny
- bursztynowa gałka zmiany biegów (niestety nie pasuje, ale może kiedyś coś wymyślę)
- i inne, których nie spamiętałem
Ostatni mod. W ramach poprawy widoczności
- wyregulowanie świateł
- 4 x żarówki H4 Osram Night Breaker Plus
- żółte halogeny ma mgłę ( będą na dniach)
[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-11-18 15:03:56 ]