Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Gaźnik lada 2107 - Strona 2

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2016-09-06 19:00:22

Powrócę do tematu, bo może czegoś nie umiem, nie wiem....
Uruchamiam zimne auto na ssaniu. Jest OK. Ustawiam je tak, że silnik ma 1500 obrotów. Wskaźnik temperatury dotyka zielonego pola, czyli silnik się rozgrzał. Wyłączam ssanie całkowicie. I teraz jest loteria: albo będzie 800 obrotów, albo będzie się dusić. Dziś jeździłem, to się dusił, aż na jednym rondzie zgasł. Odpaliłem ze stacyjki - jest 800 obrotów i trzyma. Załatwiłem na mieście jeden temat i wracam. Obroty trzymają. Po przejechaniu 5 km znów się dusi na wolnych. Zrobiłem przegazówkę i puściłem gaz - mam 800 obrotów.
Dawno temu miałem Skodę Favorit, która miała automatyczne ssanie, powiązane właśnie z pedałem gazu i takim przegazowywaniem. Ale tu tego nie ma. Więc co? Jeszcze jakaś regulacja? Pompkę paliwa mam wymienioną, więc raczej nie ona. Filtr paliwa też nówka. Gaźnik, jak pisałem poprzednio, też nowy.
2017-06-28 20:51
  
 
 2016-05-21 14:09:26


No to on to opanuje.

Jakby jakichś dziwnych (niedostępnych w kraju) części potrzebował to i Adam i ty wiecie gdzie mnie znaleźć.

-----------------
części do Łady,
http://tuningsport.ru/catalog/
t: +79268580536
2023-11-24 11:44
  
 
 2016-05-20 23:38:21

Cytat:
2016-05-20 16:26:38, bartixr pisze:
W Słupsku masz Adama "kropi"


U niego robię
2017-06-28 20:51
  
 
 2016-05-20 16:26:38


W Słupsku masz Adama "kropi"
Na forum kiedyś był, nie pamiętam pod jakim nickiem
Ma i 110 i 111. Miał 2108

Ma warsztat, napewno blacharka, ale i mechanikę w tych autach ma dobrze opanowaną.

-----------------
części do Łady,
http://tuningsport.ru/catalog/
t: +79268580536
2023-11-24 11:44
  
 
 2016-05-18 23:24:16

Doczepię się do wątku. W swojej Ładzie wymieniłem gaźnik na nowy. Znaczy nie ja, mechanik, na szczęście znalazłem człowieka, który ogarnia Łady i sam jeździ 2110 kombi. Silnik mam 1500, a gaźnik był od 1300. Skończył się problem z uruchamianiem itp. I jedyny problem to to, że czasami gaśnie na luzie po zdjęciu nogi z gazu. Nie jest to regularne, ale zdarza się. Dziś z kolei zgasł po wyłączeniu ssania. Silnik już niemal rozgrzany, dotaczam się do skrzyżowania, wyłączam już szczątkowe ssanie i cisza. Jak nie zgaśnie, obroty są tak 500, na kolejnym skrzyżowaniu 800. Czy idzie to jakoś ustawić? Ekonomizer mam podłączony i pokazuje.
2017-06-28 20:51
  
 
 2016-05-15 22:06:01

Tak też myślałem bo działa i tak i tak

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-05-28 23:36
  
 
 2016-05-15 21:59:42

Bez różnicy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-05-15 21:23:55

A nie mam zielonego pojęcia 😃. Odpiąłem a teraz nie pamiętam czy dobrze podpiąłem.

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2016-05-15 21:59:15 ]
2024-05-28 23:36
  
 
 2016-05-15 20:46:16

A to ma jakieś znaczenie?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-05-15 19:39:20

Cytat:
2014-02-10 17:35:37, Kamil_H pisze:
O, jaki ładny Ja stawiam na układ "oszczędzacza". Steruje nim ten biały mikrostyk. Trzeba ominąć elektrozawór. Idą do niego dwie rurki - jedna od gaźnika, druga od kolektora dolotowego. Już nie pamiętam dokładnie w którym to jest miejscu podłączone, ale powinieneś rozpoznać. Zdejmujesz rurkę z elektrozaworu (jeśli dobrze pamiętam to jest przykręcony na nadkolu) i bezpośredniu wtykasz w miejce gdzie idzie druga rurka od elektrozaworu. Tym sposobem masz jedną rurkę w zapasie . Mam nadzieję, że dobrze to wytłumaczyłem. Jeśli jednak coś jest nie jasne, to opisywałem kiedyś to dokładnie na tym forum. Trzeba poszukać.


Chłopaki, do tego przełączniczka idą 2 przewody- czerwony i niebieski. Który jest z góry a który na dole?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-05-28 23:36
  
 
 2016-05-01 23:36:46

Kiedyś też mi wypadł - wkleiłem na jakiś cement. Myślę ze klej dwuskładnikowy róznież będzie odpowiedni.

-----------------
Dam Wam jedną dobrą rade: Kupcie sobie Łade!
2022-02-19 18:12
  
 
 2016-05-01 21:06:07

To znaczy, że masz już wyrobione gniazdo lub sztucer. Może spróbuj na jakiś benzynoodporny klej?


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2016-05-01 21:07:17 ]
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-05-01 21:03:35

No właśnie ze na wcisk nie siedzi jak powinno i nie mam zaufania co do szczelności.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-05-28 23:36
  
 
 2016-05-01 20:34:35

Cytat:
2016-04-17 21:43:13, SzokoLada pisze:
Na wcisk.



-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-05-01 16:26:58

Cytat:
2016-04-17 22:29:51, andrzej_krakow pisze:
No to muszę go potraktować młotkiem bo jest lużny


Na czym to osadzić? Na jakimś kleju? Silikon, Loctite czy cos podobnego?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-05-28 23:36
  
 
 2016-04-23 22:20:41

tak by to wyglądało mniej więcej
https://www.youtube.com/watch?v=ZQcOcETU2kA&feature=youtu.be
2019-05-04 12:32
  
 
 2016-04-23 21:18:30

Dzisiaj trochę poćwiczyłem, lecz niewiele, zająłem się wymianą sprężyn i tarcz. Ale: Na zimnym silniku przy jakimkolwiek dodaniu gazu momentalnie traciła obroty zamiast zwiększać, Więc tu odpowieć do Ciebie Szokolada, przy pompowaniu pedałem się dusiła. Wniosek mógłby być, że za dużo paliwa, zdjąłem górę gaźnika, poluzowałem śrubę sterującą jak mniemam przepływem paliwa z i do pompki (nr 10 na rysunku Michau87), w tym czasie silnik się lekko zagrzał i nie wiem czy przez to, czy przez śrubę reakcja na gaz była lepsza, nie dusiła się, przy pompowaniu pedałem nie spadała z obrotów. Ale ponieważ śruba była poluzowana, spod uszczelki w miejscu gdzie była śruba wypływało paliwo przy dodaniu gazu. Pytanie dodatkowe: Co daje wrzucenie kulki pod wspomnianą śrubkę, zmniejsza czy zwiększa ilosć paliwa podawaną na dyszę? Z filmików np Naila widać, że paliwo na pewno leje się wtedy dłużej, ale czy to słabszy strumień a dłuższy czas wypływu paliwa czy poprostu większa ilość. Dużo dowiedziałem się już o tym ustrojstwie ale kwestii sterowania ilością mieszanki bez zmiany dyszy słonika jeszcze nie opanowałem.




Z moich domysłów może wyglądać to tak. Pompka zassała paliwo zgodnie z czerwonymi strzałkami, po dodaniu gazu, część paliwa idzie do słonika a część wraca otworem obok śrubki a ilość powrotu jest uzależniona od tego jak bardzo wkręt jest wkręcony. Na rysunku zaznaczone niebieskimi strzałkami, otworem koło zaślepki nie powraca bo nie pozwala kulka. I wg tej teorii wrzucenie kulki pod wkręt skutkuje tym, że mniej paliwa powróci do komory pływakowej a więc więcej dostanie się do przelotu. Ja to widzę w ten sposób. Czy tak jest naprawdę, Bóg raczy wiedzieć. Bez znajomości rosyjskiego w stopniu przewyższającym znajomość literek trudno więcej doczytać.

[ wiadomość edytowana przez: kamikadzedriver dnia 2016-04-23 21:42:51 ]
2019-05-04 12:32
  
 
 2016-04-19 09:24:43

Mam wrażenie że pompka sika zbyt dużą ilością paliwa i zalewa silnik. Można ją jakoś wyregulować? Zauważyłem że problem znika po odłączeniu oszczędzacza biegu jałowego - wówczas zatyka się dysza biegu jałowego i nie płynie przez nią paliwo. A wiec może to potwierdzać moją teorię bo wtedy przy dodawaniu gazu do silnika dociera mniej paliwa.

-----------------
Dam Wam jedną dobrą rade: Kupcie sobie Łade!
2022-02-19 18:12
  
 
 2016-04-18 22:27:17

Od dawna mam taki sam problem i próbowałem już chyba wszystkiego... Pompka przyspieszacza sika, wymieniłem też dysze od niej ale nic nie pomogło. Kombinowałem z poziomem paliwa w komorze pływakowej, ze składem mieszanki, uszczelnieniami gaźnika, z wyprzedzaniem zapłonu, odstępem przerywacza, świec, itp. Kiedyś Szoko zasugerował nieszczelność na osi przepustnicy i jedynie tego nie sprawdziłem bo ciężko dostać nową lub nadwymiarową oś. Wiec może i u Ciebie to ona jest przyczyną.

-----------------
Dam Wam jedną dobrą rade: Kupcie sobie Łade!
2022-02-19 18:12
  
 
 2016-04-18 22:11:43

U mnie były podobne objawy i okazało się, że silnik zalewa bo ta dysza, która podaje dodatkowe paliwo przy dodaniu gazu była do wymiany. Tam, z tego co zrozumiałem gaźnikowca, który mi to robił, jest kulka która się zablokowała i przez to paliwo nie było dawkowane odpowiednio. Pokazał mi jak leciało (lało) na starej dyszy a jak powinno (na nowej). Chodzi o numer 4 na zdjęciu:
2023-12-31 12:20
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM