Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Prośba o opinie nt Nivy

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska » Wszyscy o Wszystkim

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2016-09-25 19:26:03

widzę, że złom, który wcześniej posylalem ktoś kupił kilka dni temu i już wisi za dwa razy więcej
http://www.olx.pl/oferta/lada-niva-lada-niva-4x4-benz-gaz-stan-dobry-drobne-gratisy-CID5-IDhMvuD.html
nawet prawie taki sam opis, ten tez się upiera, ze w tej ladzie jest najlepsza blacharka na świecie
2017-02-02 20:20
  
 
 2016-09-24 21:39:34

w egzemplarzu , który chciałem kupić było bardzo dziwnie, cały czas prawie klekotał ale tylko jeden zawór ten najdalej od rozrządu/przodu pojazdu, po przytrzymaniu silnika kilka sekund na 4tys obr cichł i silnik chodzi jak zegareczek przez jakieś 10 sek potem znów się tłucze..
szukam dalej, auto mi sie tak podoba ,że kilka razy dziennie przeglądam ogłoszenia,a jadać gdziekolwiek patrze tylko na jakieś polne czy leśne drogi i tylko myślę jak bym tam poszedł ładzianą
2017-02-02 20:20
  
 
 2016-09-24 19:01:08

SzokoLada.To prawda co piszesz,to się zgadza.Ale jak ktoś ma małe pojęcie o eksploatacji silnika z hydraulicznymi popychaczami to idzie najkrótszą drogą.
2023-05-31 04:04
  
 
 2016-09-24 14:44:10

Niviaze z Rosji usuwają hydroregulatory i wsadzają zwykłe mechaniczne.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-09-24 10:48:31

Blaz00.MPi wyszła wcześniej niż w 2004 roku.Fabrycznie wychodziły na oponach Kama K-156.W ciężkim terenie opony te wpadają dość słabo,ale ogólnie są dość ciche.Na ubitym śniegu lub oblodzonej nawierzchni nawet z dobrym bieżnikiem można było się na nich zabić.Twarda struktura gumy jak beton.Mam od nowości 1.7MPi 2004 rok i nigdy mi w trasie nie spaliła 11l/100km.Ona w mieście ma taką normę,a w terenie nie ma już żadnej normy.Dodam jeszcze-opisujesz hałas hydraulicznych popychaczy.Miałem ten problem i występował on tylko po rozruchu,po prostu filtr oleju ze słabym zaworem zwrotnym powodował,że po wyłączeniu silnika olej spływał z magistrali i przy ponownym rozruchu występował hałas dopóki popychacze się nie napełniły.Zamontuj filtr oleju Mann W914/2 nawet Niviarze z Rosji uważają że ten filtr jest najlepszy do 1.7MPi.Jeżeli jednak popychacze hałasują podczas pracy silnika to niedobrze.

[ wiadomość edytowana przez: Janusz1973 dnia 2016-09-24 10:53:38 ]
2023-05-31 04:04
  
 
 2016-09-24 09:57:39

hmm tyle,że mpi wszedł jak mniemam w 2004 dopiero? Czy na innych oponach nawet ruskich, widziałem takie uniwersalne da się taką lada w miare komfortowo jeździć? Nie boję się takich konstrukcji, lubie wręcz prostsza, starszą motoryzacje. Ostatnio autem tego typu jeździłem ze 2lata temu, polonez atu plus i byłem zadowolony, jeździło się bardzo przyjemnie
2017-02-02 20:20
  
 
 2016-09-24 09:42:37

Najlepszy silnik, to Mpi. Gaźnik ciekawszy, ale paliwożerny,zresztą trudno o taki. Śpi taki sobie. Mój Mpi pali 11 litrów po mieście.


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2016-09-24 14:40:54 ]
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-09-24 08:24:17

nie sądziłem, ze w tej ladzie sa hyroregulatory zaworow, to rzeczywiście może być problem z jednym z nich lub ciśnieniem oleju, silnik jest na wielopunkcie, ma charakterystyczny kolektor dolotowy podobny do tego z poldka mpi. A czy lepiej spisuje się wersja mpi czy spi? czy może najlepiej najprościej jednak gaźnik?
mam jedną lade na oku rocznik 99, sprzedajacy tsierdzi,ze auto jest bez rdzy, mechanika i wszystko inne w bardzo dobrym stanie, ale mam 350 km, mówi, ze tym autem jazda po asfalcie na tych oponach to tortury, ze nie dojade tak daleko, bo nie wytrzymam fakt jechalem jak na razie dwiema na voltyre i halas niesamowity. Twierdzi też ,ze to auto pali 20litrów benzyny, czy jest aż tak źle?
2017-02-02 20:20
  
 
 2016-09-23 22:55:38

Cytat:
SzokoLad pisze: Nie brałem pod uwagę tak prostych rzeczy .....


czujnik/włącznik wentylatora też ...........
no właśnie, cały szkopół w tym, że we wszystkich samochodach, w których nie ma elektroniki za dużo, zdupczyć się może tylko mechanika, a jak się zastonowić to tu filozofii nie ma

btw. nie ty jeden

jak już wspominałem, wymieniłem kiedyś wszystko zanim doszedłem, że niepotrzebnie bo wadliwa była nowa pompa wody bo nie ustawiona tamten przypadek przypomniał mi o ty że trzeba korzystać z fachowej literatury

nieważne czy nagrzewnica jest najwyżej "fizycznie", chodzi o to że jest najdalej i na innym poziomie a często wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy i tu przykład z ciężarówkami, gdzie silnik i pompa a gdzie nagrzewnica ? 2 metry dalej i wyżej a działa
2024-03-07 17:08
  
 
 2016-09-23 12:41:15

Cytat:
2016-09-23 12:33:45, theant pisze:
Na pewno?



Tak.

-----------------
Dam Wam jedną dobrą rade: Kupcie sobie Łade!
2022-02-19 18:12
  
 
 2016-09-23 12:33:45

Cytat:
2016-09-23 10:56:17, morphio pisze:
jak to próbuje wyjaśnić Szokolad, silnik w Ładzie się sam odpowietrza dlatego, bo pompa pobiera również bezpośrednio ciecz chłodzącą z najwyższego miejsca jakim jest nagrzewnica, dlatego ważnym jest żeby zawór jej był podczas odpowietrzania otwarty!


Na pewno? W Nivie z wielopunktem najwyższym miejscem jest podgrzewacz przepustnicy, który nie wiem czy nie jest wyżej niż korek chłodnicy. Ale to raczej nie to bo za mała pojemność tego ustrojstwa. Bardziej bym się skłaniał do termostatu, że nie do końca się otwiera, ma już przecież 12 lat.
2019-03-09 08:37
  
 
 2016-09-23 12:08:41

Nie brałem pod uwagę tak prostych rzeczy jak brak płynu lub uszkodzony wąż czy uszkodzony termostat, bo nie uważam chłopaków za jeb....Co do pompy, też nie brałem pod uwagę tego, chociaż słusznie zauważyłeś, że musi być odpowiedni luz,bo nikt pompy nie wymieniał. Natomiast była zmieniana chłodnica i dla tego jej się czepiam.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-09-23 11:02:02

poza tym, jakby nie wlewać płyn, to dopuki się nie otworzy termostat to się silnik nie odpowietrzy, dlatego należy zawsze pilnować aby po jego otwarciu uzupełnić brakujący płyn w chłodnicy oraz powtórzyć to po włączeniu się wentylatora chłodnicy. w obu przypadkach uzupełniamy to co zajmowało powietrze w układzie chłodzenia po jego wypłukaniu. resztą zajmie się zbiorniczek wyrównawczy pod warunkiem !!!! że korek w chłodnicy jest sprawny i szczelny !!!
2024-03-07 17:08
  
 
 2016-09-23 10:56:17

muszę przyznać że czytając ten temat, to jakby się czytało opis, gdzie kilku informatyków robiło zupę szczawiową i zastanawia się na jakim gazie jeździ swoim Tiko pan Franek z sąsiedztwa
silniki grzeją się zazwyczaj z powodów: brak płynu, zapchany/niedrożny układ, uszkodzona pompa, uszkodzony termostat. o pękniętych elemętach (przewody, uszczelki, chłodnice, nagrzewnice) nie wspominam bo to logiczne że się zupa wtedy wyleje lub wygotuje ...
jak to próbuje wyjaśnić Szokolad, silnik w Ładzie się sam odpowietrza dlatego, bo pompa pobiera również bezpośrednio ciecz chłodzącą z najwyższego miejsca jakim jest nagrzewnica, dlatego ważnym jest żeby zawór jej był podczas odpowietrzania otwarty!
dodam tylko że bardzo ważne w naszych samochodach jest właściwe zamontowanie pompy cieczy w jej korpusie !! często, wybierając pompe z najwyższej, średniej czy najniższej półki, nie sprawdzamy jej osadzenia w korpusie a tu jest pogrzebany pies !! bo jeśli nie ma odpowiedniej przerwy między wirnikiem a korpusem to piździec i chłodzenia nie będzie, wymieniłem przez to kiedyś prawie wszystko, tylko dlatego że różni producenci mają różne standardy jakościowe ... odległość między wspomnianymi elementami zamiast 0,8-1,2mm miałem chyba z 5-6mm i nie było właściwego podciśnienia na wirniku a tylko bicie piany i gotowanie herbaty jak tylko siudemce dawałem poczytać
2024-03-07 17:08
  
 
 2016-09-23 09:06:05

Cytat:
2016-09-23 08:51:54, Kamil_H pisze:
Racja, też tak można, tylko że trwa to wieki



Bez przesady, wystarczy wlać do chłodnicy ile wejdzie, pod sam korek - wówczas górnym wężem płyn przeleje się do bloku. Następnie odpalić silnik i uzupełniać płyn aż układ przestanie go wciągać. Całość trwa max 10 minut

theant, może po prostu termostat jest uszkodzony?

-----------------
Dam Wam jedną dobrą rade: Kupcie sobie Łade!
2022-02-19 18:12
  
 
 2016-09-23 08:51:54

Cytat:
2016-09-22 23:45:37, SzokoLada pisze:
Do bloku dostaje się płyn tylko i wyłącznie górnym wężem, dlatego najpierw trzeba napełnić chłodnice, a dopiero potem przez górny wąż płyn się dostaje do bloku. Dlatego trzeba dolewać co chwilę płyn do chłodnicy, naciskając ciągle górny wąż. Jak już przestanie układ przyjmować płyn, to znaczy, że jest już ok. Dolewamy płyn na maxa do chłodnicy, zakręcamy korek, zalewamy zbiorniczek i the End. Jeżeli jest płynu za dużo, to przeleje go do zbiornika i odwrotnie.



Racja, też tak można, tylko że trwa to wieki

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2016-09-22 23:45:37

Cytat:
2016-09-22 23:31:59, Kamil_H pisze:
Zimny termostat zatrzyma płyn, napełni się chłodnica a do bloku niewiele pójdzie. Odpalisz silnik, termostat się nie otworzy, bo suchy i silnik przegrzany. Moim zdaniem jak nie ma płynu w ogóle to tylko pozostaje lanie bezpośrednio do bloku przez rurę odczepioną od chłodnicy.



Do bloku dostaje się płyn tylko i wyłącznie górnym wężem, dlatego najpierw trzeba napełnić chłodnice, a dopiero potem przez górny wąż płyn się dostaje do bloku. Dlatego trzeba dolewać co chwilę płyn do chłodnicy, naciskając ciągle górny wąż. Jak już przestanie układ przyjmować płyn, to znaczy, że jest już ok. Dolewamy płyn na maxa do chłodnicy, zakręcamy korek, zalewamy zbiorniczek i the End. Jeżeli jest płynu za dużo, to przeleje go do zbiornika i odwrotnie.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-09-22 23:31:59

Cytat:
2016-09-22 18:55:53, SzokoLada pisze:
Tak jak pisałem wcześniej, brak problemów z układem. Wlewasz płyn i jest ok. A jeżeli się grzeje, to szukać problemu z układem zapłonowym, albo jakością mieszanki. Jeżeli to jest ok, to silnik rozbierać i szukać przyczyny.



Zimny termostat zatrzyma płyn, napełni się chłodnica a do bloku niewiele pójdzie. Odpalisz silnik, termostat się nie otworzy, bo suchy i silnik przegrzany. Moim zdaniem jak nie ma płynu w ogóle to tylko pozostaje lanie bezpośrednio do bloku przez rurę odczepioną od chłodnicy.

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2016-09-22 23:26:36

Powtarzam po raz trzeci i ostatni. Ładowskie silniki nie trzeba odpowietrzać. Jedynie problem występuje z wlaniem płynu na zimnym silniku, kiedy termostat jest zamknięty. Można oczywiście wlewać na raty i czekać aż sam się wleje, albo zrobić tak jak napisał Krzysztof, przez górny wąż, co znacznie przeszpiesza robotę.

Następna usterka, przez którą jest możliwość grzania silnika, to słaba chłodnica, zakamieniona lub, UWAGA, tania podróbka oryginalnej chłodnicy. Chłodnica ta ma mniej lamelek, na inne rurki, przez co słabo oddaje ciepło.
Zakładam, że właśnie taką chłodnice masz, bo różnica cenowa jest dwukrotna. Dlatego zmieniają na te tańsze.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-09-22 22:33:40

No to po co to?: KLIK - wypowiedź Krzysztofa. Tak sobie pisał czy faktycznie coś jest na rzeczy?
Mieszanka powinna być OK, nie przerywa, nie falują obroty, brak dymu z wydechu (na ciepłym), sondy działają dobrze, żadnych błędów, "masła" nie ma, bąbli w wyrównawczym też, więc UPG OK. Także co może być przyczyną? Jakaś podpowiedź? Aż tak na mechanice się nie znam, żeby od razu wiedzieć co jest nie tak. A silnika nie chcę rozbierać, aby na koniec stwierdzić że przyczyną było jednak zapowietrzenie. I tak mnie czeka wymiana wszystkich płynów, więc zobaczymy czy to pomoże.
Poza tym jakoś nie mam podstaw aby wierzyć żeby układ chłodzenia w Ładach sam się odpowietrzał. W moich poprzednich dwóch samochodach trzeba było odpowietrzać: Fiat Uno, któreś z przednich kół do góry i całe powietrze wędrowało do wyrównawczego, Nissan Almera miał w najwyższym punkcie obiegu śrubę, którą się odpowietrzało na podobnej zasadzie co układ hamulcowy - jedna osoba przygazowuje, druga popuszcza śrubę aż przestaje bąblować przy śrubie.
2019-03-09 08:37
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska » Wszyscy o Wszystkim

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM