Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Krzysioslaw Lada 2102

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2021-11-19 00:42:56

Załóż miskę z 1500. Ta nivowska strasznie nisko wisi...

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-05-07 21:11
  
 
 2021-11-16 22:05:51

Siemka. Mam pytania odnośnie przewodu paliwowego z miedzi. Jak rozwiązałeś podłączenie pompki paliwa? Czy końcówki na rurce miedzianej masz z orginalnych rurek nivy? A i czy masz zostawioną orginalna miskę olejowa z 1,7 czy zmieniałeś na 1,5? Pozdro

-----------------
H... na to kŁADE i tak dalej jade!!
Jedyny LADZIERZ w Miastku
2024-01-05 23:41
  
 
 2020-02-04 19:51:33

Jak nie urok to ...urok . Kolejna jazda próbna i auto zaczyna ściągać w lewo ... okazało się że puścił cylinder przód i zalało klocki z lekka.


Mam tylko nadzieję, że serwo od nivy nie jest zbyt mocne , zacisk będzie zregenerowany a klocki daje już bez tych wygłuszających mat ... które jak by to powiedzieć poucinały się przez tłoczki
2020-05-19 19:43
  
 
 2020-02-02 21:43:21

Na 15 będzie lepiej

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2020-02-02 18:38:55

Cytat:
2020-02-02 18:07:18, glod pisze:
Krzychu! Z tego co pamiętam, mogę się mylić ale dolny i górny sworzeń się różnią chyba zakresem pracy. Czyżby JBJ 137 i 250? U mnie non stop problemy z złym prowadzeniem. Zobacz ustawienia na 3D swojej 03 i tak samo ustaw 02. Ale jak mniemam .... w 02 masz 15' koła więc to tez będzie miało wpływ



Zarówno w 02 i 03 dół jest delphi a góra TRW , a może założyć sprężyny -50 i siądzie niżej ? W kombi felgi mam 14

[ wiadomość edytowana przez: krzysioslaw87 dnia 2020-02-02 18:40:32 ]
2020-05-19 19:43
  
 
 2020-02-02 18:07:18

Krzychu!

Z tego co pamiętam, mogę się mylić ale dolny i górny sworzeń się różnią chyba zakresem pracy.
Czyżby JBJ 137 i 250?
U mnie non stop problemy z złym prowadzeniem. Zobacz ustawienia na 3D swojej 03 i tak samo ustaw 02. Ale jak mniemam .... w 02 masz 15' koła więc to tez będzie miało wpływ
2024-04-22 11:01
  
 
 2020-02-02 16:09:57

Cały czas walczę z zawieszeniem . Generalnie jak jadę furą po dziurach to muszę przyznać, że pływa przód i jest mało stabilny. Dla porównania jadąc tą samą trasą 2103 jest zupełnie inaczej ... jakoś tak z kulturą przez duże K . Udało mi się dostać auta na kanał i zrobić pomiary ułożenia wahacza i znalazłem pewne różnice.

Pierwsze zdjęcie to 2103 gdzie widać górny sworzeń jest ustawiony na wprost jak auto stoi normalnie na glebie:



Drugie zdjęcie 2102 jak stoi na kołach już widać że sworzeń jest wygięty ...




Zrobiłem pomiar odległości od tych samych punktów i jest róznica dość spora na moje oko .... tylko nie wiem z czego to wynika ?? Czy dolny sworzeń jest krótszy ??

lada 2102


lada 2103


Jak wyciągnąłem sprężynę i zmontowałem zawieszenie to na sucho bardzo płynnie chodzi a jak zamontuję sprężyny to jakoś tak inaczej to wygląda .... Czy miał ktoś podobne problemy ?
W 2102 są nowe sprężyny na przód ale zwoje tej samej grubości i ta sama liczba zwojów ...
Generalnie jak stoi na sucho to myślę, że prawidłowe ułożenie wahaczy to tak w miarę w poziomie a nie jak u mnie czyli spory skos. I chyba jakoś tak stoi ten przód za wysoko ?



Dodatkowo amortyzator w jednej jest na środku w drugiej już blisko spręzyny ... jakby nie usiadła do końca

lada 2103


lada 2102


Jak by ktoś zauważył błąd lub miał jakieś sugestie to będę wdzięczny
2020-05-19 19:43
  
 
 2019-10-28 14:47:09

Jak wiesz gdzie co masz, to nie bałagan, tylko nieład.
2023-03-06 16:49
  
 
 2019-10-27 21:41:38

Bałagan ?

2024-03-07 17:08
  
 
 2019-10-27 19:41:59

Łada z powodzeniem przeszła pierwsze testy drogowe , hamulce działają bardzo sprawnie ... muszę przyznać, że hebel jest bardziej przewidywalny niż to było wcześniej . Wspomaganie daje rade, przynajmniej wreszcie nie ma problemu z manewrowaniem na ciasnym podwórku .



Pod maską jest spory bałagan ale grunt że śmiga. Kupiłem na allegro za 40zł tester pod OBD pod bluetooth i wreszcie nie trzeba zgadywać jaki problem jest z autem, na wstępie wyszło, że przepływka była uszkodzona dlatego auto nagle gasło po rozgrzaniu się do temperatury roboczej.



2020-05-19 19:43
  
 
 2019-02-05 08:00:41

Cytat:
2019-02-04 08:33:57, glod pisze:
Ładnie Krzysiu! Powiedz mi : 1) po co Ci takie wielkie otwory w ścianie grodziowej? Jak demontowałem wspomaganie z Nivy wydawało mi się, że to mniejszy otworek... jeszcze do tego kołnierzyk gumowy był, no i inne pedały. 2) kierownica z 02 nie pasuje na wieloklin z kolumny wspomagania? 3) kanapę montujesz z powrotem z vau weee? bo wtedy kumam po co ścianka bagaznikowa STD kanapę ciężko położyć, silnik mi raz już przytarabanił i nie klapnęło kanapy Mam nadzieję, że tym razem trafimy się gdzieś na trasie!





Tak to wygląda z bliska kołnierz gumowy nie wejdzie bo pedał hamulca będzie obcierał ... to jeszcze jest w fazie analizy . Kierownica pasuje od 02 więc będzie gitarka. Tak kanapa i fotele przód VW musi być a ściana grodziowa za fotelami wpłynie tylko na poprawę bezpieczeństwa i nie będzie wadzić
2020-05-19 19:43
  
 
 2019-02-04 09:35:17

Też myślałem, że to są wielkie otwory, ale po powiększeniu zauważyłem, że to chyba tyłka czarna farba.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2019-02-04 08:33:57

Ładnie Krzysiu! Powiedz mi :

1) po co Ci takie wielkie otwory w ścianie grodziowej? Jak demontowałem wspomaganie z Nivy wydawało mi się, że to mniejszy otworek... jeszcze do tego kołnierzyk gumowy był, no i inne pedały. 2) kierownica z 02 nie pasuje na wieloklin z kolumny wspomagania?
3) kanapę montujesz z powrotem z vau weee? bo wtedy kumam po co ścianka bagaznikowa STD kanapę ciężko położyć, silnik mi raz już przytarabanił i nie klapnęło kanapy

Mam nadzieję, że tym razem trafimy się gdzieś na trasie!
2024-04-22 11:01
  
 
 2019-02-03 20:36:03

Albo nowe przewody, albo łączniki i przedłużki.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2019-02-03 19:45:47

Elegancko wygląda ten silnik 1.7 na pełnym wtrysku

Metalowe przewody hamulcowe pasują długością do nowego serwa czy musisz kłaść nowe ?
2022-12-29 17:26
  
 
 2019-02-03 18:52:37

Cytat:
2019-02-03 15:26:47, SzokoLada pisze:
Tutaj masz jak wygląda układ podzespołów w klasyku



Dzięki Szoko całkiem zgrabnie to wygląda tylko u mnie o tyle gorzej że sie wspomagania zachciało

Cytat:
2019-02-03 16:53:55, andrzej_krakow pisze:
Trochę bruździ to że 2101/2102 ma sporo krótszy ryjek niż seria 2104/05/07. Czyli miedzy pasem przednim i silnikiem jest znacznie mniej miejsca. Ale powinno się dać upchać



Tak jest trochę mniej miejsca jak tak porównałem kiedyś 07 i 03 to tak na oko jakoś tak jest lepiej od 01 ... no i te błotniki wewnętrzne jakoś na moje mają więcej poziomu przez co jakoś tak się wydaja ta powierzchnia szersza ?? No ale co zrobić podoba mi się 02 wiec muszę jakoś to wcisnąć
2020-05-19 19:43
  
 
 2019-02-03 18:06:05

Czy ja wiem? Moim zdaniem komory są podobne, natomiast w 03/06 jest gorzej, bo przeszkadzają dość mocno zawiasy od maski.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2019-02-03 16:53:55

Trochę bruździ to że 2101/2102 ma sporo krótszy ryjek niż seria 2104/05/07. Czyli miedzy pasem przednim i silnikiem jest znacznie mniej miejsca. Ale powinno się dać upchać

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-05-07 21:11
  
 
 2019-02-03 15:26:47

Tutaj masz jak wygląda układ podzespołów w klasyku

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2019-02-03 15:05:22

Czas na małą aktualizacje. Auto ogarnięte blacharsko na tyle że wygląda już znośnie . teraz czas na zamontowanie układu kierowniczego hamulcowego i silnika ...odpalić przejechać się i rozebrać i pomalować.



Po konsultacji z kolegami z forum padło na jednostkę 1,7 mpi która to nie będzie już taka mocna (przynajmniej na początku) jak poprzedni roverek ale da to możliwość na zastosowanie zwykłego oryginalnego układu kierowniczego a nie jak poprzednio listwowego który nie był do końca udany ale też nie był zły . Parafrazując kolegę z forum tym razem ma być dobry silnik z bardzo dobrymi hamulcami , to też padło na zestaw nivowski. Plus jak precyzja to precyzja czyli wspomaganie układy kierowniczego, który po małym dostosowaniu ściany grodziowej wchodzi całkiem całkiem





Po wpasowaniu silnika pozostaje ogarnięcie instalacji czyli odłączyć co nie potrzebne (bo mam całą instalacje od nivy) a zostawić to co jest wymagane dla odpalenia silnika, no i ogarnięcie umiejscowienia sterownika. Zastanawiam się nad akumulatorem czy nie dać go w koło zapasowe bo tu trochę ciasno ? No chyba że w oryginalne miejsce a pokombinować coś z przepływką i filtrem powietrza. No i teraz tak myślę żeby dać filtr paliwa gdzieś w podwozie co ograniczy mi ilość rurek paliwowych pod maską. Na chwile obecną wygląda to mniej więcej tak.



Dodatkowo nauczony doświadczeniem zlombolowym - zrobiliśmy z tyłu przegrodę sztywną za fotelami która podczas gwałtownego hamowania nie spowoduje napierania towaru takiego jak słoiczki pudliszek na fotele z tyłu ... co miało miejsce teraz podczas kolizji

2020-05-19 19:43
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM