| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << | |
|
Autor | |
Janusz1973 Łada Niva 1.7i 4x4 Morąg | 2020-09-25 06:10:15 Korektor w Nivie musi być i łatwo go sprawdzić.Drążek skrętny nie może pozwolić żeby w trakcie hamowania trzpień korektora wysunął się dalej niż milimetr bez względu na obciążenie tyłu.Czyli drążek cały czas napiera na trzpień korektora.I druga sprawa-jak wymieniałeś korektor i odpowietrzałeś hamulce tylne to trzeba też odpowietrzać zacisk przedniego prawego koła.Jedna sekcja pompy hamulcowej zasila tył i któryś tłoczek przedniego prawego zacisku,ale najlepiej odpowietrz cały zacisk. |
2023-05-31 04:04 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2020-09-10 17:32:37 Tak jak pisałem, korektor nówka funkiel ruski oryginał. Popatrzę jeszcze z tym tłoczkiem, albo oleję całkowicie...
----------------- [ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2020-09-10 17:33:12 ] |
2023-04-04 19:01 | |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ
Lada 2107 Warszawa | 2020-09-10 11:14:47 Z tą płytą można sprawdzić. Jak bagażnik pójdzie w dół, tłoczek z korektora powinien się wysunąć i tył powinien brać, jak żyleta.
Tam na dole korektor jest osłonięty gumą, która powinna być wypełniona smarem. Jednakże dostaje się tam woda i nie odpływa. Później to wszystko koroduje. Czasami, jak ten tłoczek się zatnie w dolnej pozycji, to blokuje tył i robi się niebezpiecznie. Pół biedy jak się zatnie, że nie blokuje kół - wtedy hamuje słabo, ale nie ma zagrożenia.
Generalnie wymiana nie należy do przyjemnych - syf leci z podwozia do oczu i płyn. Jak nie wymieniałeś przez ostatnie 5 - 7 lat przewodów hamulcowych, to szansa, że je odkręcisz wszystkie w całości jest zerowa (0%). Tak więc z nowym korektorem najlepiej od razu kupić nowe przewody. Nie wiem, czy wystarczą tylko te dwa nowe co dochodzą do korektora, czy odkręcając jeden przewód rozwalimy kolejne i trzeba będzie wymienić wszystkie z tyłu od pompy do kół.
Miałem jeden przypadek taki, że nowy korektor ciekł po pół roku, nie byłem zadowolony, ale wtedy udało się odkręcić wszystkie przewody bez skuchy.
A13 |
2024-03-29 21:18 | |
Lasia SYMPATYCZNY GOŚĆ
LADA 2107 / LADA 210 ... Miastko | 2020-09-10 09:43:35 Załaduj do bagażnika płytę betonową i od razu będzie lepiej hamować. 🤣🤣 ----------------- H... na to kŁADE i tak dalej jade!!
Jedyny LADZIERZ w Miastku |
2024-01-05 23:41 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2020-09-10 08:54:17 I to jest konkret. Dzięki wielkie. Ręczny mam ustawiony dość wysoko, bo z moich doświadczeń wynika, że jak ustawię na 3 ząbki, to linka ma za mały skok i po 3 miesiącach jest zapieczona.
Czyli jednym słowem ta konstrukcja jest sama w sobie do d.. ----------------- |
2023-04-04 19:01 | |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ
Lada 2107 Warszawa | 2020-09-09 22:20:23 Cytat:
| 2020-09-09 19:09:07, Kamil_H pisze:
OK, wracam z tematem. Jak to ch...stwo ustawić? Byłem dzisiaj na przegladzie, na pewniaka wjeżdżam an tylne hamulce a tu dupa. Wszystko już mam tam wymienione, od pompy po korektor, tłoczki i szczęki. Przegląd przeszła, bo coś tam hamowało, w dolnych granicach normy, ale myślałem, że będzie lepiej po takiej naprawie, diagnosta też mówił, że mogło by być lepiej. Przód żyleta.
|
|
A jak ustawienie ręcznego? - od naciągu ręcznego zależy skuteczność tylnych hamulców.
Z tym korektorem to jest tak, że on się zaciera w jakiejś pozycji i nic się z tym nie zrobi - pozostaje wymiana na nowy.
Regulacja korektora to fikcja. Przykręca się go w takiej pozycji, jak się wpasuje.
Kilka razy wymieniałem ten element w swojej karierze.
A13 |
2024-03-29 21:18 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2020-09-09 19:09:07 OK, wracam z tematem. Jak to ch...stwo ustawić?
Byłem dzisiaj na przegladzie, na pewniaka wjeżdżam an tylne hamulce a tu dupa. Wszystko już mam tam wymienione, od pompy po korektor, tłoczki i szczęki.
Przegląd przeszła, bo coś tam hamowało, w dolnych granicach normy, ale myślałem, że będzie lepiej po takiej naprawie, diagnosta też mówił, że mogło by być lepiej.
Przód żyleta. ----------------- |
2023-04-04 19:01 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2020-07-13 22:42:41 Żadnego filmu na YouTube nie mogę o tym znaleźć. Pewnie jest, ale mój rosyjski kuleje
Chodzi o tę regulację, która jest robiona tu na 3 ostatnich zdjęciach: LINK----------------- |
2023-04-04 19:01 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2020-07-13 18:18:23 No jego nachylenie
w stosunku do tej dźwigni co jest połączona z mostem ----------------- |
2023-04-04 19:01 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ
2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2020-07-13 16:40:58 A co chcesz tam regulować? ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
2024-03-07 13:51 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2020-07-13 10:27:39 Odkopuję, bo nigdzie nie znalazłem
Wymieniłem korektor w Nivie. Teraz chciałbym to ustawić. Znalazłem gdzieś na formum UK, że pomiędzy drążkiem a podłogą ma być 150mm.
1. akurat nad drążkiem podłoga nie jest płaska tylko pod kątem. Rozumiem, że mam mierzyć w pionie do tego ukośnego kawałka podłogi?
2. Jak czuły jest ten układ? Jeśli zrobię 160mm albo 140mm to już będzie tragedia, czy nie ma problemu? ----------------- |
2023-04-04 19:01 | |
MisUszatek SYMPATYCZNY GOŚĆ
Łada 2107 Warszawa | 2008-10-25 01:39:07 hehe fakt na stronie to troche stoi wszystko, ale szczescie forum zyje i tak narazie utknelismy na zwalonym zacisku chyba, to tloczka za nic nie daje sie wcisnac :/ ale dzieki za info bedzimey probowac
Pozdrawiam |
2016-08-21 22:49 | |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ
Lada 2107 Krakow | 2008-10-24 23:39:01 tak jak mowi ksiazka - o ile dobrze pamietam-a moze i zle pamietam- to trzeba ze 2 zabki naciagnac dzwignie, -pozniej wyregulowac linke -itd itp
Na klubowym frp powinna byc ksiazka, jest tam masa rzeczy- a moze na stroie jest ? PSIA KREW - NIC na tej stronie nie ma ! a przede wszaystkim nic nowego i malo co starego- wszystko stoi -a ja sie znow wkurzam na to - ech
----------------- Klatka potrzebna.
Moze bile na tyl, i szpera :) Moze metalowe sprzeglo ? Albo klowa ? :) |
2019-01-22 20:28 | |
MisUszatek SYMPATYCZNY GOŚĆ
Łada 2107 Warszawa | 2008-10-23 09:49:55 Hej....jak rozumieć "dobrze" ustawiony ręczny, chodzi oto żeby byl dobrze naciągnięty, tak aby odległość między okładzinami a bębnami była jak najmniejsza ?
Pozdrawiam |
2016-08-21 22:49 | |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ
Lada 2107 Krakow | 2008-10-21 10:55:12 ech, zrabalo mi sie motonews i wszystko sie poszlo pasc na lake
w skrocie jeszcze raz.
Sprawdz klocki czy nei sa zaolejone/nawilgniete plytnem hamulcowym
Wyjmij klocki, powciskaj pedal hamulca -sprawdz czy oba tloczki chodza, zarowno po lewej, jak i po prawej(razem 4 sztuki-przod)
Jesli jest ok, nie ma wyciekow nieszczelnosci,wszystko jest sprawne i wyregulowane to masz za duze wymagania.
Pamietaj ze 70% sily hamowania to przod - korektor odpowiedzialny jest tylko za tyl.
Jelsi chcesz sie nim pobawic to tu Korektor hamowania
Zakladam ze odpowietrzales jak nalezy- od kola najdalej odsunietego od pomy(czyli jesli masz europejska wersje to prawe tylne, lewe tylne, znow prawe tylne mozna, i znow lewe tylne(bo lubi tedy wedrowac babelek)- pozniej prawy przod i lewy przod.
Nabijasz cisnienie, trzymasz pedal, i dopiero zwalniasz odpowietrznik, i tak 3 razy minimum, albo do momentu az bable przestnana sie wydostawac. Rurka przezroczysta i plyn=niezbedne
Sprawdz pod oslonkami przeciw pylowymi czy nei jest mokro.
Hamulec reczny MUSIO byc dobrze wyregulowany-ma to wplyw na prace calego systemu hamulcowego- tak tak - hydraulicznego systemu.
----------------- Klatka potrzebna.
Moze bile na tyl, i szpera :) Moze metalowe sprzeglo ? Albo klowa ? :) |
2019-01-22 20:28 | |
MisUszatek SYMPATYCZNY GOŚĆ
Łada 2107 Warszawa | 2008-10-20 22:39:33 Witam....wymiana pompy pomogła, ale nadal są to bardziej spowalniacze niz hamulce wiec pytanie jak w temacie, jak sie go powinno ustawiać bo jest tam możliwość obrotu go trochę w jednej osi na tej blaszce mocującej...z gory dzięki za odpowiedz |
2016-08-21 22:49 | |
|
|