Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jak ustawić korektor hamulcy

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska » Spotkania i Zloty Klubowe

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2020-09-25 06:10:15

Korektor w Nivie musi być i łatwo go sprawdzić.Drążek skrętny nie może pozwolić żeby w trakcie hamowania trzpień korektora wysunął się dalej niż milimetr bez względu na obciążenie tyłu.Czyli drążek cały czas napiera na trzpień korektora.I druga sprawa-jak wymieniałeś korektor i odpowietrzałeś hamulce tylne to trzeba też odpowietrzać zacisk przedniego prawego koła.Jedna sekcja pompy hamulcowej zasila tył i któryś tłoczek przedniego prawego zacisku,ale najlepiej odpowietrz cały zacisk.
2023-05-31 04:04
  
 
 2020-09-10 17:32:37

Tak jak pisałem, korektor nówka funkiel ruski oryginał. Popatrzę jeszcze z tym tłoczkiem, albo oleję całkowicie...


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2020-09-10 17:33:12 ]
2023-04-04 19:01
  
 
 2020-09-10 11:14:47

Z tą płytą można sprawdzić. Jak bagażnik pójdzie w dół, tłoczek z korektora powinien się wysunąć i tył powinien brać, jak żyleta.

Tam na dole korektor jest osłonięty gumą, która powinna być wypełniona smarem. Jednakże dostaje się tam woda i nie odpływa. Później to wszystko koroduje. Czasami, jak ten tłoczek się zatnie w dolnej pozycji, to blokuje tył i robi się niebezpiecznie. Pół biedy jak się zatnie, że nie blokuje kół - wtedy hamuje słabo, ale nie ma zagrożenia.

Generalnie wymiana nie należy do przyjemnych - syf leci z podwozia do oczu i płyn. Jak nie wymieniałeś przez ostatnie 5 - 7 lat przewodów hamulcowych, to szansa, że je odkręcisz wszystkie w całości jest zerowa (0%). Tak więc z nowym korektorem najlepiej od razu kupić nowe przewody. Nie wiem, czy wystarczą tylko te dwa nowe co dochodzą do korektora, czy odkręcając jeden przewód rozwalimy kolejne i trzeba będzie wymienić wszystkie z tyłu od pompy do kół.

Miałem jeden przypadek taki, że nowy korektor ciekł po pół roku, nie byłem zadowolony, ale wtedy udało się odkręcić wszystkie przewody bez skuchy.

A13
2024-03-29 21:18
  
 
 2020-09-10 09:43:35

Załaduj do bagażnika płytę betonową i od razu będzie lepiej hamować. 🤣🤣

-----------------
H... na to kŁADE i tak dalej jade!!
Jedyny LADZIERZ w Miastku
2024-01-05 23:41
  
 
 2020-09-10 08:54:17

I to jest konkret. Dzięki wielkie. Ręczny mam ustawiony dość wysoko, bo z moich doświadczeń wynika, że jak ustawię na 3 ząbki, to linka ma za mały skok i po 3 miesiącach jest zapieczona.

Czyli jednym słowem ta konstrukcja jest sama w sobie do d..

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2020-09-09 22:20:23

Cytat:
2020-09-09 19:09:07, Kamil_H pisze:
OK, wracam z tematem. Jak to ch...stwo ustawić? Byłem dzisiaj na przegladzie, na pewniaka wjeżdżam an tylne hamulce a tu dupa. Wszystko już mam tam wymienione, od pompy po korektor, tłoczki i szczęki. Przegląd przeszła, bo coś tam hamowało, w dolnych granicach normy, ale myślałem, że będzie lepiej po takiej naprawie, diagnosta też mówił, że mogło by być lepiej. Przód żyleta.



A jak ustawienie ręcznego? - od naciągu ręcznego zależy skuteczność tylnych hamulców.

Z tym korektorem to jest tak, że on się zaciera w jakiejś pozycji i nic się z tym nie zrobi - pozostaje wymiana na nowy.
Regulacja korektora to fikcja. Przykręca się go w takiej pozycji, jak się wpasuje.

Kilka razy wymieniałem ten element w swojej karierze.
A13
2024-03-29 21:18
  
 
 2020-09-09 19:09:07

OK, wracam z tematem. Jak to ch...stwo ustawić?

Byłem dzisiaj na przegladzie, na pewniaka wjeżdżam an tylne hamulce a tu dupa. Wszystko już mam tam wymienione, od pompy po korektor, tłoczki i szczęki.

Przegląd przeszła, bo coś tam hamowało, w dolnych granicach normy, ale myślałem, że będzie lepiej po takiej naprawie, diagnosta też mówił, że mogło by być lepiej.

Przód żyleta.

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2020-07-13 22:42:41

Żadnego filmu na YouTube nie mogę o tym znaleźć. Pewnie jest, ale mój rosyjski kuleje
Chodzi o tę regulację, która jest robiona tu na 3 ostatnich zdjęciach: LINK

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2020-07-13 18:18:23

No jego nachylenie
w stosunku do tej dźwigni co jest połączona z mostem

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2020-07-13 16:40:58

A co chcesz tam regulować?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2020-07-13 10:27:39

Odkopuję, bo nigdzie nie znalazłem

Wymieniłem korektor w Nivie. Teraz chciałbym to ustawić. Znalazłem gdzieś na formum UK, że pomiędzy drążkiem a podłogą ma być 150mm.

1. akurat nad drążkiem podłoga nie jest płaska tylko pod kątem. Rozumiem, że mam mierzyć w pionie do tego ukośnego kawałka podłogi?

2. Jak czuły jest ten układ? Jeśli zrobię 160mm albo 140mm to już będzie tragedia, czy nie ma problemu?

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2008-10-25 01:39:07

hehe fakt na stronie to troche stoi wszystko, ale szczescie forum zyje i tak narazie utknelismy na zwalonym zacisku chyba, to tloczka za nic nie daje sie wcisnac :/ ale dzieki za info bedzimey probowac

Pozdrawiam
2016-08-21 22:49
  
 
 2008-10-24 23:39:01

tak jak mowi ksiazka - o ile dobrze pamietam-a moze i zle pamietam- to trzeba ze 2 zabki naciagnac dzwignie, -pozniej wyregulowac linke -itd itp
Na klubowym frp powinna byc ksiazka, jest tam masa rzeczy- a moze na stroie jest ? PSIA KREW - NIC na tej stronie nie ma ! a przede wszaystkim nic nowego i malo co starego- wszystko stoi -a ja sie znow wkurzam na to - ech


-----------------
Klatka potrzebna.
Moze bile na tyl, i szpera :) Moze metalowe sprzeglo ? Albo klowa ? :)
2019-01-22 20:28
  
 
 2008-10-23 09:49:55

Hej....jak rozumieć "dobrze" ustawiony ręczny, chodzi oto żeby byl dobrze naciągnięty, tak aby odległość między okładzinami a bębnami była jak najmniejsza ?

Pozdrawiam
2016-08-21 22:49
  
 
 2008-10-21 10:55:12

ech, zrabalo mi sie motonews i wszystko sie poszlo pasc na lake
w skrocie jeszcze raz.
Sprawdz klocki czy nei sa zaolejone/nawilgniete plytnem hamulcowym
Wyjmij klocki, powciskaj pedal hamulca -sprawdz czy oba tloczki chodza, zarowno po lewej, jak i po prawej(razem 4 sztuki-przod)
Jesli jest ok, nie ma wyciekow nieszczelnosci,wszystko jest sprawne i wyregulowane to masz za duze wymagania.
Pamietaj ze 70% sily hamowania to przod - korektor odpowiedzialny jest tylko za tyl.
Jelsi chcesz sie nim pobawic to tuKorektor hamowania
Zakladam ze odpowietrzales jak nalezy- od kola najdalej odsunietego od pomy(czyli jesli masz europejska wersje to prawe tylne, lewe tylne, znow prawe tylne mozna, i znow lewe tylne(bo lubi tedy wedrowac babelek)- pozniej prawy przod i lewy przod.
Nabijasz cisnienie, trzymasz pedal, i dopiero zwalniasz odpowietrznik, i tak 3 razy minimum, albo do momentu az bable przestnana sie wydostawac. Rurka przezroczysta i plyn=niezbedne

Sprawdz pod oslonkami przeciw pylowymi czy nei jest mokro.
Hamulec reczny MUSIO byc dobrze wyregulowany-ma to wplyw na prace calego systemu hamulcowego- tak tak - hydraulicznego systemu.



-----------------
Klatka potrzebna.
Moze bile na tyl, i szpera :) Moze metalowe sprzeglo ? Albo klowa ? :)
2019-01-22 20:28
  
 
 2008-10-20 22:39:33

Witam....wymiana pompy pomogła, ale nadal są to bardziej spowalniacze niz hamulce wiec pytanie jak w temacie, jak sie go powinno ustawiać bo jest tam możliwość obrotu go trochę w jednej osi na tej blaszce mocującej...z gory dzięki za odpowiedz
2016-08-21 22:49
  
 
 
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska » Spotkania i Zloty Klubowe

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM