Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Niva - mosty, luzy

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska » Techniczne

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2020-10-11 16:50:32

Na to wychodzi. Większość z tego zrobię samodzielnie, więc przynajmniej koszty nie będą za wysokie, a i po robocie satysfakcja spora

Jeszcze raz dzięki za porady

[ wiadomość edytowana przez: cumulus dnia 2020-10-11 16:52:34 ]
2021-07-10 12:37
  
 
 2020-10-10 22:48:47

Rób normalny remont

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2020-10-10 13:06:11

No niestety, nafta niczego nie zmieniła
2021-07-10 12:37
  
 
 2020-10-06 16:10:06

Brała, choć przy takim małym rocznym przebiegu nie chodzi mi o sam olej, tylko chcę, aby silnik chodził przyzwoicie.
2021-07-10 12:37
  
 
 2020-10-06 13:35:09

Jest pid naftą! A co, brała olej?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2020-10-06 13:20:44

Mam tę Nivę od kilku lat. W tym czasie zrobiłem ok. 3 tys. km. Od początku praca silnika nie podobała mi się, ale dopiero teraz mam czas się tym zająć. W tej chwili jest "pod naftą".
2021-07-10 12:37
  
 
 2020-10-06 05:35:43

Cumulus.Jak silnik był przegrzany to nafta nic nie da.Pierścienie utraciły swoją sprężystość i koniec.Może i faktycznie Ci warto remontować cały silnik jak jest w kiepskim stanie,bo bez sensu jest zdejmować głowicę żeby za pewien czas robić to samo żeby wyjąć tłoki.Piszesz o wymianie kolektora,a to już połowa sukcesu w zdjęciu głowicy.Z silnikami to tak jest-u jednego który dba silnik uzyska duże przebiegi,a u "rzeżnika" silnik po paru tysiącach kilometrów nadaje się do remontu.A z tego co wnioskuję to swojej Nivy nie masz od nowości.
2023-05-31 04:04
  
 
 2020-10-05 14:56:01

ok, Janusz, płukanie odpuszczę. Nigdy w życiu nie robiłem płukania w żadnym samochodzie, ten pomysł był raczej jako ostatnia deska ratunku.
Osłon żadnych na kolektorze nie mam, od spodu widzę małe okopcenie przy 2-gim cyl. Dźwięk też jakby syczenie. Kiedyś już stetoskopem znalazłem nieszczelność klimy (oczywiście w innym samochodzie).
Wobec tego chyba pozostaje stara, powolna metoda: kilkakrotne zalewanie nafty - chodzi mi o danie szansy pierścieniom.

ps.
Moje doświadczenie wiąże się tylko z dieslami - jeżdżę nimi od kilkudziesięciu lat, same Ople. Niva to dla mnie zaskakujące doświadczenie, ale na szczęście koszty części są na przyzwoitym poziomie (wprost przeciwnie do jakości, ale to już inna bajka).

[ wiadomość edytowana przez: cumulus dnia 2020-10-05 15:00:10 ]
2021-07-10 12:37
  
 
 2020-10-05 14:14:43

Cumulus.Jakie płukanie?Nie rób żadnych płukanek przed wymianą oleju.W tym silniku do hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu i do hydraulicznych popychaczy olej doprowadzany jest przewodami metalowymi identycznymi jak w układzie hamulcowym.Płukanka na bank spowoduje ich zaczopowanie.Ogólnie jestem ciekawy jak Ty widzisz że uszczelka zespolona kolektora ssącego i wydechowego przepuszcza?Przecież tam nic nie widać,no chyba że nie masz wszystkich osłon termicznych kolektorów.
2023-05-31 04:04
  
 
 2020-10-05 09:18:18

Dzięki, to cenne uwagi. Wiec zrobię dwukrotne płukanie, potem zmierzę kompresję i zdecyduję, co dalej. Jeśli będzie jakaś poprawa, zostawię jak jest. Uszczelka pod kolektorami trochę puszcza od dołu, więc przy okazji chyba wymienię kolektor wydechowy na żeliwny.
Dzięki za porady i wskazówki.
2021-07-10 12:37
  
 
 2020-10-05 05:46:09

Przejezdżając 1000 km rocznie nie bawił bym się w remont silnika.No,chyba ze silnik wciąga potężne ilości oleju,spala a nie gubi przez nieszczelności.W 1,7 MPI trzeba dbać o osprzęt elektryczny silnika-mam na myśli układ zapłonowy i wtryskowy.Jak te układy nie mają błędów po odczycie w komputerze i silnik pracuje żle to wtedy można zastanawiać się nad dłubaniem w silniku.Ze swojego doświadczenia z silnikiem 1,7 MPI i z przebiegiem 80 tyś km od wyjechania z salonu stwierdzam,że jest to dobry silnik tylko,naprawdę wymaga szczególnej troski-mój pracuje na syntetyku 5W/40 do Diesla i nie wiem co to są hydrauliczne popychacze-jest cisza.Świece zapłonowe mam jednoelektrodowe platynowe i nie ma efektu "dziury" podczas przyśpieszania.Inna jest praca tego silnika na takich świecach i nic się złego nie dzieje.Dwa razy poleciał mi czujnik wałka rozrządu.Raz czujnik temperatury ten dwupinowy.Pompa wody to tylko firmy Hepu.Kolektor wydechowy z rurek stalowych już dawno wymieniony na żeliwny.Rozrząd wymieniłem po przebiegu 70 tyś km,ale przez to że naczytałem się na forach i byłem przewrażliwiony.Spokojnie by wytrzymał książkowe 120 tyś.km.Dodatkowo wymieniłem koło zamachowe i uszczelniacz wału przy nim.koło zamachowe i sprzęgło padło przez nieprawidłową jazdę.Nie mam żadnego problemu z pracą silnika na wolnych obrotach,nie faluje,nie gaśnie.A to że sporadycznie strzeli cicho w tłumik to podobne te silniki tak mają.Między wymianą oleju nie muszę go uzupełniać.Tak,że ogólnie nie jest żle na ten przebieg.Ale są tacy którzy myślą że ten "ruski" silnik będzie pracował na oleju Selektol lub Superol to się mylą.
2023-05-31 04:04
  
 
 2020-10-04 22:33:00

Nie będę miał możliwości samodzielnie pomierzyć, więc raczej zdecyduję się na wymianę, bez pomiaru. Wymianę mogę zrobić samodzielnie. Oczywiście głowicę też zrobię, bo pewnie też jest sfatygowana.
Wielkie dzięki za dobre porady.
2021-07-10 12:37
  
 
 2020-10-04 22:09:00

Być może wystarczy wymienić same pierścienie ale to trzeba pomierzyć tłoki i cylindry.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2020-10-04 17:22:17

OK, zrobię to. Nivą jeżdżę tylko sporadycznie - ostatni rok to mniej niż 1 tys km, ale chciałbym, aby chodziła przyzwoicie. Czy, oprócz zrobienia głowicy, sama wymiana pierścieni wystarczy?
2021-07-10 12:37
  
 
 2020-10-04 15:26:52

A ja powiem krótko. Rozbieraj silnik. Nawet jak kłamie miernik, w co nie wierzę, bo sam mam taki, trzeba robić wszystko po kolei. W zasadzie minimalne ciśnienie normalnego silnika, to 10 barów. Wszystko poniżej, to szrot. Będzie chodzić, ale paliwa będzie pobierał 2x więcej. Reszta, to tylko oszukiwanie samego siebie.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2020-10-04 14:56:32

Cytat:
2020-10-04 11:03:48, Janusz1973 pisze:
Jak robiłeś próbę sprężania?Silnik ma być nagrzany i ma być pełne otwarcie przepustnicy,a wtedy wynik jest "miarodajny".Powiem tak-1,7MPi jest dobrym silnikiem i osiąga duże przebiegi międzynaprawcze ale warunek to musi być zawsze poziom oleju i to oleju dobrej jakości.
Co do wolnych obrotów to dodam jeszcze że może być uszkodzona uszczelka kolektora ssąco-wydechowego.A ją wymienić to polecam wcześniej się odprężyć zrelaksować i uzbroić w cierpliwość.Ją wymienić to masakra i okropność.



Próbę robiłem źle, więc teraz zrobiłem ponownie, dwukrotnie, i wyszło nieco więcej: 5,6 5,1 6,2 i 6,2 (jak już wspominałem należy dodać ok 4 bary, ponieważ mój tester ma zaworek przy manometrze).

Następnie zrobiłem próbę olejową i wyszło na 1-szym i 2-gim po 1,8 bara więcej, na 3-cim i 4-tym po 1,5 więcej. W tej sytuacji zrobię porządną płukankę, może to coś pomoże.
Z tą nieszczęsną uszczelką też chyba mam problem, dzięki za dodanie otuchy
A jaki olej o jakich parametrach polecisz?
2021-07-10 12:37
  
 
 2020-10-04 11:03:48

Na zimnym postukuje hydrauliczny popychacz ,a nie zawór.W tym silniku to jest norma.Faktycznie dobrze by było zrobić próbę olejową i wtedy wyjdzie na jaw czy to głowica czy pierścienie.Jak robiłeś próbę sprężania?Silnik ma być nagrzany i ma być pełne otwarcie przepustnicy,a wtedy wynik jest "miarodajny".Powiem tak-1,7MPi jest dobrym silnikiem i osiąga duże przebiegi międzynaprawcze ale warunek to musi być zawsze poziom oleju i to oleju dobrej jakości.Na LPG szczelność zaworów szybko się kończy w tym silniku.Co do wolnych obrotów to dodam jeszcze że może być uszkodzona uszczelka kolektora ssąco-wydechowego.A ją wymienić to polecam wcześniej się odprężyć zrelaksować i uzbroić w cierpliwość.Ją wymienić to masakra i okropność.

[ wiadomość edytowana przez: Janusz1973 dnia 2020-10-04 11:12:19 ]
2023-05-31 04:04
  
 
 2020-10-04 10:33:56

Cytat:
2020-10-03 22:27:42 1. ok 5,4 bar 2. 4,8 3. 7,2 4. 5,5 Czy głowica do zdjęcia i roboty? (na zimnym postukuje też jakiś zawór, mam wrażenie że na 2-gim cyl) Co Panowie sądzicie?



Kolego, najważniejsze zeby na wszystkich było równe.
Trzeba zrobić próbę z olejem w komorze, wtedy okaże się czy góra, czy dół.

Jesli dobrze pamiętam poniżej 8 pojawiaja sie problemy z odpalaniem silnika.
2024-04-22 11:01
  
 
 2020-10-03 22:27:42

Janusz1973 - wyczyszczenie silniczka poprawiło równomierność pracy, ale nie w 100 proc.

SzokoLada - zmierzyłem ciśnienia manometrem za 43 zł z allegro, więc wartości ciśnień są pewnie o sporo zaniżone (podobno jakieś 4 atm.), ale różnice na poszczeg. cylindrach widać:
1. ok 5,4 bar
2. 4,8
3. 7,2
4. 5,5
Czy głowica do zdjęcia i roboty? (na zimnym postukuje też jakiś zawór, mam wrażenie że na 2-gim cyl)
Co Panowie sądzicie?
2021-07-10 12:37
  
 
 2020-09-28 17:43:25

Dzięki Panowie, to dobre rady i zrobię to.
pozdrówka
2021-07-10 12:37
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska » Techniczne

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM