Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Doprężenie silnika 1600 - bezpieczna granica - Strona 2

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2
 Autor 
 2022-04-05 07:02:37

Blok również potrafi wygiąć się w banan, ale to tylko szczegół.
Wystaw 1 tłok w GMP to zobaczysz ile jeszcze komory spalania zostaje w bloku. Jak usuniesz, bardziej doprężysz, proste.
2024-04-22 11:01
  
 
 2022-04-04 19:16:59

Hmm... a splanowanie samej głowicy czemu nie jest porządne? Mógłbyś wytłumaczyć, jaką to zrobi różnicę względem planowania bloku?

-----------------
Polski Fiat 125p 1300
2023-09-13 14:24
  
 
 2022-04-04 17:18:30

głowica - szybko,
blok - porządnie
blok i głowica - profesjonalnie

Wszystko zależy od tego co chcesz uzyskać
2024-03-07 17:08
  
 
 2022-04-04 11:46:32

Dlaczego? Planowanie bloku to dodatkowy problem - musiałbym rozbierać cały silnik.

-----------------
Polski Fiat 125p 1300
2023-09-13 14:24
  
 
 2022-04-04 08:44:38

Myślę, że bezpiecznie 1,5 mm, a max to 2 mm. Natomiast ja nie planował bym głowicy, a blok.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2022-04-04 03:17:32

Dzięki za odpowiedzi. W jakim razie sprawdzę, na ile jest możliwość splanowania.

-----------------
Polski Fiat 125p 1300
2023-09-13 14:24
  
 
 2022-04-02 18:43:06

Dokładnie tak jest jak pisze Glod
2024-03-07 17:08
  
 
 2022-04-02 12:21:59

Cytat:
2022-04-02 11:10:59, Polonezik pisze:
Myślałem, że ktoś może już ścinał głowicę i może pamięta, ile w tym silniku można jej zebrać Co do oznaczeń silnika - tak podaje książka dotycząca napraw Aleko z WKŁ, co ma potwierdzenie w googlach: https://www.drom.ru/catalog/moskvitch/engine/vaz-2106-70/ Jest też film o zamienności tych silników. [ wiadomość edytowana przez: Polonezik dnia 2022-04-02 11:12:55 ]



Tak, nie jeden tutaj już obniżał głowicę. Silnik silnikowi nie równy, każda głowica jest inna. Literatura podaje pojemność komory spalania 32 см3.
I tak należy zdjąć i wszystko pomierzyc, złotego środka brak. Wtedy będziesz wiedział na ile możesz sobie pozwolić z obniżeniem głowicy.
2024-04-22 11:01
  
 
 2022-04-02 11:10:59

Myślałem, że ktoś może już ścinał głowicę i może pamięta, ile w tym silniku można jej zebrać

Co do oznaczeń silnika - tak podaje książka dotycząca napraw Aleko z WKŁ, co ma potwierdzenie w googlach:


https://www.drom.ru/catalog/moskvitch/engine/vaz-2106-70/

Jest też film o zamienności tych silników.



[ wiadomość edytowana przez: Polonezik dnia 2022-04-02 11:12:55 ]
2023-09-13 14:24
  
 
 2022-04-02 07:08:05

Cytat:
2022-04-01 12:51:33, Polonezik pisze:
Cześć wszystkim Niedawno stałem się posiadaczem moskwicza aleko, z silnikiem łady (2106-70).



Jak długo żyje, nie spotkałem się z oznaczeniem silnika 2106-70.
2101-1200
21011-1300
2103-1500
2105-1300
2106-1600
213-1700

Cytat:
Według danych technicznych, ten silnik ma dość słaby stopień sprężania (8,5:1). W związku z tym, że głowica i tak będzie ściągana (uszczelniacze puszczają), chcę zebrać maksimum materiału, na który pozwala głowica, żeby uzyskać wyższy, ale bezpieczny stopień sprężania (przy LPG, więc o stukowe nie mam się co martwić). Taką zabawę wykonaliśmy z powodzeniem na skodzie favorit kumpla, zbierając z głowicy aż 1,5mm i doprężając silnik z wersji 135 do 136. I teraz pytanie, ile materiału ma głowica w silniku łady, ile można bezpiecznie zebrać, żeby doprężyć silnik?



Nie ma określonej "ilości materiału". Punktem wystarczającym i dopuszczającym jest pojemność komory spalania. Wszystko trzeba indywidualnie mierzyć. Aby zrobić wszystko zgodnie z zachowaniem zasad mechaniki, odsyłam do literatury o silnikach spalinowych. Bezpieczne CR=11.
2024-04-22 11:01
  
 
 2022-04-01 12:51:33

Cześć wszystkim

Niedawno stałem się posiadaczem moskwicza aleko, z silnikiem łady (2106-70). Według danych technicznych, ten silnik ma dość słaby stopień sprężania (8,5:1). W związku z tym, że głowica i tak będzie ściągana (uszczelniacze puszczają), chcę zebrać maksimum materiału, na który pozwala głowica, żeby uzyskać wyższy, ale bezpieczny stopień sprężania (przy LPG, więc o stukowe nie mam się co martwić). Taką zabawę wykonaliśmy z powodzeniem na skodzie favorit kumpla, zbierając z głowicy aż 1,5mm i doprężając silnik z wersji 135 do 136.

I teraz pytanie, ile materiału ma głowica w silniku łady, ile można bezpiecznie zebrać, żeby doprężyć silnik?

-----------------
Polski Fiat 125p 1300
2023-09-13 14:24
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM