Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[diy]jak krok po kroku robi się elementy z włókna szklanego?

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-10-19 15:41:47

może macie jakieś doświadczenie w tej kwestii.. chodzi mi o dokładny opis krok po kroku jak się robi elementy z włókna szklanego (ewentualnie innego tworzywa sztucznego).
1. z czego powinna być forma? czy formą może być orginalny element (np. z lakierowanego plastiku lub lakierowanej blachy?)
2. jakie materiały będą mi potrzebne?
3. jak się to dokładnie robi

ps. jeżeli to jest ważne to element odwzorowywany będzie dość duży.. ponad 1m szerokości

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2003-10-19 16:00:51

Dobre pytanko mi też się przydadzą takie info

-----------------
2013-10-22 20:35
  
 
 2003-10-19 16:01:11

czyli robisz klape?
z moich wiadomosci wynika ze:
1) nalezy wykonac formę do odwzorowania,forma moze byc wielu materialów w zaleznosci m in od gabarytów elementu docelowego
2)zalewamy formę cienką warstwą zywicy
3) zanim zywica stwardnieje do konca nanosimy kolejną warstwę ale tym razem jednak pędzlem i warstwa musi byc jeszcze ciensza
4) na swierzo naniesiona warstwe nakładamy włokno,które po nałożeniu nawilżamy z wierzchu żywicą (pędzel)
5) kolejne warstwy wlokna nanosimy w zaleznosci od potrzeb tak jak w p.4)
6) ostatnia warstwa tak jak pierwsza powinna byc bez wlokna i stosunkowo grubsza niz nanoszone warstwy z wloknina.

Pierwsza i ostatnia warstwa powinna miec grubosc od 0,5 do ok 2 mm (oczywiscie orientacyjnie i przy elementach nie przekraczających pewnej rozsądnej grubosci rzędu 2 cm.Elementy grubsze,np 5-10 cm wykonuje sie z wlókien ułozonych haotycznie i niepłaszczyznowo.Aha i jeszcze jedno:kolejne warstwy powinny byc kładzione na krzyz względem siebie)
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-10-19 16:04:35

kiedys jak jeżdzilem jeszcze powaznie w zawodach rowerowych kolega robil m in dla mnie błotniki z karbonu,stad wiem jak to mniej wiecej wyglada.Z tym ze to byl element nie przenoszący zadnych obciązen.Niestety nie mam juz kontaktu z tym kolegą aby scisle dokladne informacje na temat zdobyc.
P.S. jak ktos chce takie elementy jak sruby mocowac to trzeba je najpierw przyspawac do blaszki ok 3 na 3 cm i tą blachę zalac razem z którąś warstwą wlokna
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-10-19 16:12:44

Cytat:
2003-10-19 16:01:11, Poochaty pisze:
czyli robisz klape?


muszę jakieś spojlery dorobić , bo na nawrocie za pierwszą wysepką na zajezdni fura traci kontakt z podłożem (tam jest taka 'nieładna' dziura ) - a o klapie to kiedyś pomyślimy

dzięki za opis trochę mi to rozjaśniło sprawę..

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2003-10-19 16:16:56

kup[ sobie zestaw najtanszych pedzli jakie tylko znajdziesz w hipermarkecie bo nie ma takiego rozpuszczalnika ktory by to rozpuscil.A po posmarowaniu jednej warstwy pedzel jest do wyzucenia
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-10-19 16:21:44

Na discovery by serial "Narodziny samochodu" oraz "Narodziny samolotu" tam właśnie koleś robił takie elementy. Musisz miec formę na dany element z bardzo głądką powierchnia. Smaruje sie to jakąs pasta zapobiegająca przywieraniu i po kolei z małych kawąłków układa sie kolejne warstwy siatki obficie mocząc je w zywicy...w zależności od wytrzymałości nanosisz kolejne warstwy. Po wyschnięciu wyciagasz z formy i wykańczasz (docinanie, szpachla, szlifowanie...)

PS: Kolejne warstwy były układane pod kątem 30 paru stopni by uzyskać max wytrzymałość.

[ wiadomość edytowana przez: dooh dnia 2003-10-19 16:23:36 ]
2021-08-29 16:28
  
 
 2003-10-19 22:31:13

Pamietaj również o rękawicach bo ten materiał jest cholernie lepno-kłujący.Jak zafajdasz sobie łapy to pumex czeka...
2014-06-12 22:36
  
 
 2003-10-19 23:51:42

schwepes, zajrzyj na forum łady. tam niejaki pan Walezy(mówi ci to coś? oferował ładziarzom wykonywanie odlewów poszerzń, masek i spojlerów włąsnie.coś im też tam tłumaczył , może zdradzi więcej tajemnic? nie pamietam nazwy tematu.. coś ....vvts...pozatym jest o tym wyraźne info na ich stronie głównej zdaje się www.clublada.of.pl
2005-07-18 21:21
  
 
 2003-10-21 00:12:48

dziś wieczorkiem będę jechal zakupić wszystkie materiały.. jeżeli znacie miejsca gdzie można te maty włókna szklanego i żywicę kupić w Krakowie tanio i w dużych ilosciach to prosze o informacje.. PILNA SPRAWA !!

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2003-10-21 00:35:42

bawiłem się w to trochę (amatorsko) i zrobiłem sobie konsolę do zegarów ciśnienia oleju, ładowana i temp. oleju, jest trochę elastyczne ale dlatego że nałozyłem tylko 3 warstwy, no kąt jest 90stopni więc ma prawo sie giąć. teraz pozostaje podpięcie zegarów i usztywnienie konsoli

-----------------
www.gadziorally.com
 
  
 
 2003-10-21 08:28:59

Cytat:
2003-10-21 00:12:48, schwepes pisze:
dziś wieczorkiem będę jechal zakupić wszystkie materiały.. jeżeli znacie miejsca gdzie można te maty włókna szklanego i żywicę kupić w Krakowie tanio i w dużych ilosciach to prosze o informacje.. PILNA SPRAWA !!



dho mata w dużych paczkach !!!

-----------------
olszarallygarage
2017-02-23 14:54
  
 
 2003-10-21 09:24:42

Słyszałem nawet od znajomych, że kombinowali zamiast tamtej włókniny szklanej wkładać koce gaśnicze (też włókno szklane). Niby lepsze bo bardzo ściśle utkane i po nasączeniu żywicą całkiem nieźle sie to prezentowało. Z wytrzymałością też było całkiem całkiem!!
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-10-21 09:52:24

heh koce gasnicze to nie tylko z wlokna szklanego ale glownie z azbestu sa niezbyt zdrowo z takim w aucie jezdzic
2021-11-13 19:18
  
 
 2003-10-21 10:38:25

Ale ja wyraźnie i z zaznaczeniem powiedziłem, że z włókna szkalnego!! Azbestowe sie nie nadają!! A niezdrowymi nie są dopuki doputy nie zaczną "emitować" szkodliwych pyłów w wyniku ich kruszenia!! Azbezt jest bezpieczny jeśli jest w postaci stałej a nie pyły który sie wdycha!!!
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-10-21 10:52:25

Mata szklana nie jest tak droga i chyba większy problem jest w żywicy.
Pytanie do Gadzio:używałeś przy produkcji tej konsoli żelkotu?
A co do ściśle utkanej maty to są różne rodzaje tzn 400 to mata "rzadka" a 100 "gęsta" z tego co się orientuje.
Łatwo się domyslec że najpierw powinno się kłaść 400 a każdą następną warstwe "nizszą", oczywicie można kupić również sobie 200 i robić jedną i tą samą do końca .
Co do wpływu materiałów na zdrowie to żywica równiez jest cholernie niebezpieczxna zwłaszcza dla płuc.Gdy obramiasz ten materiał unosi się to guwno i
wdychasz je stąd niezbędne są maski na twarz.




[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2003-10-21 11:16:22 ]
2014-06-12 22:36
  
 
 2003-10-21 10:56:24

a kopalniana zywica by sie nie nadawała ???

-----------------
Kiedy wszyscy myślą, że czegoś nie da się zrobić, przychodzi ten jeden który nie wie, że sie nieda i to on właśnie to robi.
www.mb.slask.pl
 
  
 
 2003-10-21 19:23:29

można tez kupić w praktikerze (M1), również w dużych paczkach. mówię oczywiście o macie, co do żywicy, to nie widziałem "luzem"(bez mat), musisz popytać jak będziesz w tych sklepach...
 
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM