Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

CZY KTOŚ WIE JAKWYKONAĆ UNIBOL

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-11-03 14:07:10

WITAM!!!
POSZUKUJĘ MATERIAŁÓW, ALBO KOGOŚ KTO ROBIŁ SOBIE UNIBOL (TZN. ZAMIAST TULEJI METALOWO GUMOWYCH ZROBIŁ TULEJE TYLKO METALOWE) DO WACHACZY!!!!
 
  
 
 2003-11-03 14:50:28

mialem takie w polonezie a teraz zrobilem do fiata 131. nie ma z tym wiekszych problemow. najpierw trzeba isc do sklepu z lozyskami, tam szukamy lozysk slizgowych(nie wiem jaka jest fachowa nazwa) stalowo stalowych, najlepiej uszczelnianych. w poldku zamiast tulejki seryjnej wsadzalem lozysko PGA 16(Iskra), jest szerokie na 10mm wiec na reszte zalozyc trzeba dystanse. polewej i po prawej wciskamy tulejki zrobione z seryjnej tulei gumowej. Sruby naturalnie mocne, u mnie byly 16mm 10.9 wytrzymalosc. jako ze kulka w lozysku miala szerokosc 14mm wiec aby wachacz nie latal to byly dorobione dwie male tulejki 16mm wewn i o szerokosci:
2*tulejka+szerokosc kulki w lozysku=szerokosc seryjnej tulejki wewnatrz

opis moze skomplikowany ale zasada jest prosta.
w mirafiorce przerobka byla banalna, obcinam wachacz, gwintuje otwor na szpilke 16mm, daje dwie kontry i lozysko zabudowane z gwintem 16mm, skrecam to i ustawiam od razu dlugosc wachacza dowolnie.fotki mam ale beda dostepne troszke pozniej.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
2024-04-11 06:33
  
 
 2003-11-03 18:58:04

chętnie zobaczę te fotki. i od razu pytanie- co z łozyskami na piaście? nie dostają za szybko po dupie?no i czy konstrukcja belki w miejscu gdzie jest wachacz przykrecony nie zacznie się rozłazic/pekać ? chodzi mi oczywiście o fiata/poldka .
2005-07-18 21:21
  
 
 2003-11-03 20:36:53

fotki wachacza z fiata 131.


wiecej innych na Moja strona

belka moze peknac. ale to i tak nieistotne bo jest wzglednie tania a poza tym to sie stosuje do sportu a tam przebieg nie gra roli.Lozyska nie wiem czy padaja, ja nigdy nie wymienialem, a w miedzy czasie robilem z 7 remontow silnika.


-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)

[ wiadomość edytowana przez: Walezy dnia 2003-11-03 20:37:35 ]
2024-04-11 06:33
  
 
 2003-11-04 00:16:06

A jak zrobić uniballe w drążkach kierowniczych???

-----------------
OPONYdoSPORTU.pl
2014-06-17 11:38
  
 
 2003-11-04 13:09:46

nie wiem czy ma to wiekszy sens, w koncy drazki maja raczej sztywne polaczenie a o to przeciez chodzi. ale nie wiem jak, sam nigdy nie robilem tego.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
2024-04-11 06:33
  
 
 2003-11-04 14:00:37

Sens jest taki że uniballe w drążkach kierowniczych dają wiekszą precyzję i są o wiele wytrzymalsze od normalnych drążków.

-----------------
OPONYdoSPORTU.pl
2014-06-17 11:38
  
 
 2003-11-04 16:26:25

Ale mają dramatycznie niższą trwałość! Do cywilnej eksploatacji zdecydowanie nie polecam. Mało tego, kaszel ma tak podatny zawias z przodu (głównie mocowanie resora do nadwozia), że unibole to wiele nie pomogą, chyba że masz jakiś magiczny sposób na usztywnienie mocowania resoru.
2006-02-27 10:11
  
 
 2003-11-04 19:00:57

To znaczy ja to wogóle myslę nad mcphersonami z przodu

-----------------
OPONYdoSPORTU.pl
2014-06-17 11:38
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM