Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[126]Głowica i obróbka

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2003-11-03 16:44:43

siemka .. Czy jeśli splanuję gł. o 2.5mm i nie dokonam w niej żadnych zmian (zawory , prowadnice) to czy spadnie jej żywotność czy może coś innego?

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-02-12 11:17:14 ]
2018-11-11 09:32
  
 
 2003-11-03 17:57:32

Żywotność spadnie raczej w pomijalnym stopniu, bedzie się trochu bardziej grzał

-----------------
Szukamy ludzi do tworzenia nowego serwisu rajdowego: www.rajdy.org.pl mamy wszystko co jest potrzebne. Brakuje nam tylko ludzi do pisania artykułów i newsów. Wstarczy tylko umiejętność posługiwania się językiem polskim.
2007-08-13 17:51
  
 
 2003-11-03 19:10:00

A ja pełną polerkę głowicy strzeliłem, wyciełem prowadnice dolotu i spolerowałem zawory. Ile godzin krócej pożyje głowica??
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-11-03 20:13:44

A czy jest sens planowac głowice i nic poza tym w niej nie robic?? Pieniądze żadne a jedynie troche pracy.. Pozatym nie wiem czy jak wałka nie zmienisz to zaworki nie bedą walić o tłoki

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2003-11-03 21:12:10

Jak już planujesz głowice dlaczego jej niezrobić do końca, tylko troche pracy więcej!!
2008-10-02 10:35
  
 
 2003-11-04 01:13:33

No głowiczka idzie 2mm w dół!! Podstawa!!
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-11-04 08:40:19

NIC NIEPOWINNO SIĘ DZIAĆ TO CO ZROBIŁEŚ TO PODSTAWA ABY ZLIKWIDOWAĆ FABRYCZNE NIEDORÓBKI,USZCZELKA FABRYCZNA NIE RZEMIOSŁO,ZAKŁADAJ DOBRZE WYREGULUJ JEDEN I OGNIA.POZDRAWIAM
2004-04-18 08:50
  
 
 2003-11-04 13:03:10

Proponuję splanowac głowicę 1,5 mm do seryjnego wałka .Wałek opóżnic o 5 stopni w lewo .zawory wyjąć poczyścić i komorę spalania na połyskoczywiście kanały wylotowe skorygować i kanał ssący frezem a grupowym poraktować.Wyciać prowadnice w dolocie i wylocie (i tak nie pójdzie wydechowy zawór bo moc nie ta).wsadzić uszczelniacze na zawory ssące zeby oleju nie brał z góryi 2mm powiekszyć komorę spalaniu przy zaworze ssącym i wydechowym w tym miejscu gdzie jest najmniejsza szczelina.luz zaworowy ustaw na 0,15 i 0,20.Zapłon sobie potestujesz.Sprawsz czy tłoki Ci dochodzą do samej góry w GMP jak nie to zobacz czy nie masz oby za dużo podkładek miedzianych pod cylindramipod cylindry proponuje silikon czerwony żeby olej nie sadził jak są za duże szczeliny.No i kwestia najważniejsza dokręcenie głowicy zaopatrz sie w klucz dynamometryczny i dokręć głowicę 55Nm.
Kiedyś zrobiłem taki silniczek i naprawde żywo bzykal
2012-08-16 17:17
  
 
 2003-11-04 19:55:03

No moja ma wycięte prowadnice z kanału ssącego, poprawiony kolektor dolotowy. W wydechowym polerka całego kanału wydechowego na lustro, podobnie z kolankiem wydechowym, wygładzone przejścia pomiędzy kolankiem a głowicą. Zawory nowe będą. Polerowane na pełen połysk!! Komora spalania wygładzona z odsuniętymi ściankami od zaworów ssących. Chyba waszystko!! No i tak dla picu śruby do kolanek ze stali kwasowej

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-11-04 23:04:19

Simon . a to żeś mi nowośc powiedział.. co to sa za śruby ze stali kwasowej? możesz dokładniej mi opisać? powaznie, jestem ciekaw jak cholera bonigdy o nich nie słyszałem.
czy one maja jakiś szczególny kolor, wytrzymałośc, czy co?
2005-07-18 21:21
  
 
 2003-11-04 23:39:30

kwasowka=nierdzewka, sruby ze stali szlachetnej,nierdzewnej.

-----------------
sedicivalvole


http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw
2021-11-13 19:18
  
 
 2003-11-05 00:24:40

Ja splanoweałem 2 mm sfoją i uważam że jest to WYSTARCZAJACE...powiększyłem i wypolerowałem kanały dolotowe i wylotowe...wypolerowałem zawory wyfrezowałem gniazda zaworowe....kupiłem NIBY wytrzymalsze sprezyny zaworowe.....zmodywikowałem troche komore spalania..(szybsze uzupełnianie)...moim zdanie jest to optymalne rozwiązanie..nie skraca zywotności silnika a moc wzrasta.hehe..robie takie żeczy na zamówienie..jak by co..hehe...

-----------------
Maluszek juz sprzedany:(((
 
  
 
 2003-11-05 08:17:29

No i jak Tomasie śmiga sie na obrobionej głowicy?? Jaka jest różnica w dynamice i spalanu??
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-11-08 18:00:35

Może spytam inaczej. Co dają te polerki frezy i inne banialuki. Bo jak czystej rasy koniki to może się w to pobawię, ale jeśli to ma być tylko pic na wodę to po co się męczyć lub wydawać hajs. Pewnie ma to coś na celu ale ja ze swoich doświadczeń na gaźniku(polerki i inne rzeczy)nie zauważyłem większych zmian.

-----------------
2018-11-11 09:32
  
 
 2003-11-08 18:17:28

Daje i to sporo !!!!
Ja mam głowice 3 mm zawory na sprezynach zwykłych - i tu moja uwaga mialem w reku mocniejsze sprezyny ale znajomy który dawno temu sie scigał mówił ze nie ma sensu bo to utrudni zaworowi podniesc sie - trzeba wiekszej siły i jest to bez sensu - do teg nowe zawory + szlig niazd w 3 płaszczyznach pod nie.
Kanały powiekszone wszystko błysk w wydechu a w dolocie poprzeczne rysy.
Całosc zgrana z gaznikiem na górze - łagodne przejscie do podstawki i gaznik zgrany z podstawką .... Kolanka wydechowe w srodku lustro - 2 godziny pastą polerską - pozgrywane idealnie z głowica.
Efekt dosc miły .
Z reszta modyfikacji ciezko nie przekraczac 3 tys ( docieranie )



-----------------
I'VE GOT THE POWER
A PROUD KTSW MEMBER
Boże broń mnie przed przyjaciółmi, bo przed wrogami sam się obronię P!@# obmawiaczy.
2022-12-27 03:26
  
 
 2003-11-08 18:28:00

Pierwsza sprawa Czuczu. Jeśli zmienia się charakterystyka silnika za pomocą wałka to koniecznie trzeba dać albo nowe sprężyny albo twardsze albo z podkładkami i z twardszymi szybciej się podniesie zawór!!!!!! Obróbka głowica tu sa mity i różne takie. Każdy ma swoje patenty.........pozdro

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-11-09 02:00:45

Tak spytam przy okazji...
Czy ktoś wie, gdzie można kupić wał giętki do Celmy/Boscha?

-----------------
-=Kupie Fiaty 500, 126p/Bis w dobrym stanie blacharskim, nadajace sie do holowania, z papierami. Moga byc bez silnikow. Do odwolania. Oferty na priv=-

Strumienice z rur od wuceta, kradzieze na zlecenie.
www.czuczu.prv.pl ZAPRASZAM SERDECZNIE
2006-12-03 17:34
  
 
 2003-11-09 02:43:37

Co do sprężyn to problem jest taki, że wzmocnienie (twardsze) spreżyn,lub podkładki pod nie powodują szybsze dobijanie wałka i co gorsza bloku silnika!! Z kanałami jest tak, że wylot zawsze na pełen połysk by nagar sie nie przyklejał a dolot lekko porowaty dla wzrostu powierzchni odparowania mieszanki. Z tym dolotem to jest tak, ze jeśli chcemy go skorywować to powierzchnia stanie się razczej gładziutka i ja tak pozostawiam (może będą zdjęcia głowicy o której mówię). Chodzą pogłoski, że na gładkim dolocie autko zimą ciężko odpalić bo paliwo skrapla sie na ściankach. Może coś w tym jest, ale nie jeździmy na zimnym silniku tylko na zimnym go odpalamy, dlatego wolę się pomęczyć podczas odpalania by potem śmigać jak niejeden mocniejszy bolid
Jak coś więcej sie przypomni to będę pisał

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-11-12 16:05:02

No i już śmigam na nowej głowiczce!! Jest bosko!! Postaram się jak najszybciej wstawić zdjęcia mojej twórczości!!

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2005-02-20 20:56:09

planowanie nie powinno przyspieszyc zurzycia głowicy bo planowanie kture ma na celu zwiekszenia stopnia kompresji ma za zadanie wykorzystac potencjał benzyny. Teraz benzyny maja wieksza liczbe oktanowa wiec mozna uzyc wiekszego stopnia sprezania. Ale benzyna maja liczbe oktan badawcza ktura mozna łatwo zawyzyc i motoryczna ktura odpowiada za detonacje wiec jesli zatankujemy syfiate paliwo do zrobionej glowicy moze nastapic spalanie stukowe co spowoduje zniszczenie głowice przy dłuższej jezdzie.Jednakże przez planowanie ziwkszamy moment obrotowy i moc . Bo moc jest pojeciem matematycznym wiec nastawiajmy sie poprawe momentu bo to na nim sie jezdi. Ja na serji wałku miałem planowane 4mm powiekszone kanały dolot ale bez przesady bo to tylko zmniejsza dynamicznosc gazów przy pewnych opbrotach. Odchudzone zawory i zgolone prowadnice. Kanały wylot powiekszasz troche i polerka i do planowanych duzo polecam podwyzszenie gaznika troche zapobiega stukowemu i opuznianie zapłanu ale bez przesady. Bo przez przyspiesnie zapłonu zwieksza sie cisnienie detonacji a przez opuznienie jest juz mniejsze. POza tym wieksza dysz paliwa bo bogatsza mieszanka chłodzi silnik i polecam rozwiecic webera do 25mm ozrerobizc dolot by z wentyulatora powietrze dmuchało do gaznika i zastosowac dysze paliw 130. Ja zastosowałem gaznik z motoru poziomy 28mm. I nie stosujcie twardszych sprezyn bo to dobre dla wyczynu gzie sie kreci po 8 tys. Ja fazuje sobie rozrzad kilka stopni wczesniej przez co nie spotka sie z tłokami i lepsze efekty. Zalecane 8 st ale daje koło 10. Ale frezowanie w tłokach miejsca na zwory jest pol;ecane przy planowaniu powyzej 3mm
2018-03-28 20:06
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM