Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Czy od przegrzania mogą sie posypać pierścionki???

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-11-16 00:24:59

jak w temacie
pare razy przez pier... termostat przegrzalem silnik czasem konkretnie i od jakiegos czasu zaczal mi wpierniczac olej, czy mogly pojs pierscienia? da sie to sprawdzic bez rozbierania? może kompresjom? poradżcie coś ...

-----------------
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, ale sztuką jest zabić ją na bocznej..."
2023-10-02 11:06
  
 
 2003-11-16 01:39:38

No mi sie wydaje, że sam już sobie odpowiedziałeś na to pytanie. Polecam zrobić testy na sprężanie i wszystko będzie jasne!!

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-11-16 09:40:33

Witka, mogą poprostu popękać, kumpel to samo miał w kaszlonie jak przegrzał..jak odpalił niebiesko za nim było. Jak zmienił pierścienie i termostat problem ustał. Pozdro..

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2003-11-16 09:42:34

no Rino muszę cię niepocieszyć najprawdopodobniej od poszły pierścienie albo zrobiły się garby na gładzi cylindra . Sprawdź sprężanie to po pierwsze a po drugie odkręć denko filtra, zagrzej silnik i zobacz co ci leci z odmy olej, biały dym ? Jak olej to cię czeka mały remoncik .

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2003-11-16 14:39:12

u mnie jak robiłem silnik to tłoki tak spuchły że nie mogłem wyjąć pierścieni
potem jak wyjąłem pierścienie rozpiłowałem troszkę rowki i założyłem nowe pierścienie
i to był błąd po pojeździłem trochę i posypały się przegrzane wcześniej tłoki , no i silnik był znowu do roboty

-----------------
www.rajdy.prezes.com
2012-04-03 13:15
  
 
 2003-11-16 14:52:47

kiedy przegrzejesz silnik pierscionki sie rozhartowywują i potem juz nie trzymają kompresji.zrob kompresje i bedziesz wiedzial
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-11-16 17:33:56

cholera to mnie nie pocieszyliscie, le chyba remont bedzie konieczny, bo z odmy faktycznie zaczelo cieknac. Wszystko przez piepszony termostat a był nowiutenki i okazuje sie ze nowy nie zawsze znaczy dobry...

teraz bardzo wazne pytanie.... ile mnie ta przyjemnosc bedzie kosztowala, zakladajac ze redukujemy koszty do min, ale tak zeby bylo dobrze zrobione. wiem że pierścionki to ok 45 zł, uszczelka pod głowice to ok 20 zł, nowy olej 35 zł, płyn chłodniczy 25 zł. czyli narazie 125 zł, tyle wiem, ale co jeszcze?

a może lepiej kupić jakis silnik?

-----------------
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, ale sztuką jest zabić ją na bocznej..."
2023-10-02 11:06
  
 
 2003-11-16 17:50:45

dobrego silnika za takie pieniądze i tak nie kupisz więc...a tak to wiesz co masz zrobione
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-11-16 23:38:47

Jak już leje sie olej to jest szczerze nieciekawa sytuacja. Bo po rozebraniu silnika może sie okazać że nie będzie to taki pół remont . Jak już pisałem może być uszkodzona gładź cylindra, przynajmniej u mnie była taka sytuacja i wtedy będziesz musiał rozebrać silnik i dać blok do szlifu. A wtedy tłoki o innym wymiarze, a to juz koszta. Pozniej jak silnik rozebrany to przy okazji robi sie znów coś i wychodzi remont . Ale najpierw rozbierz silnik zobacz co sie stało i później będziemy radzić co robić. Bo w najgorszym wypadku wsadzisz sobie DOHC co za ból.

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2003-11-17 08:49:34

Jak ci rzyga z odmy to jest to wina panewek. A co do pierścieni to na bank masz je do wymiany. Ale czy tłoki są do wymiany? - to zależy czy jeżdziłeś dużo autem od czasu kiedy zaczął olej brać.Na szczęście w fiacie możesz robić aż do 3 szlify cylindra, a tłoki nie są takie drogie. Ogólnie koszta wyglądają tak : szlif 4 cylindrów = 100PLN; 4xTłok = 110 PLN ; Pierścienie też coś koło tego(chyba).Nie wiem ile panewki.Ale zanim go całego rozgrzebiesz to chwyć za ciśnieniomierz, sprawdz ciśnienie, jak małe to dolej do cylindra oleju(przez wejście na świece) i raz jeszcze sprawdź. Podniosło się to pierścienie "lipa", nie podnisło sie to albo uszczelka, albo zawory.
POZDRAWIAM
2007-05-31 13:51
  
 
 2003-11-17 14:37:25

o kurcze, tego patentu z olejem nie znalem, sprawdze
z zyga taką pianą jak sie na korku wlewu oleju zbiera zawsze, ale nie zalewa gaznika tylko jest troche nakapane. Troche przejezdzilem na silniku w takim satnie wiec nie wroze mu dlugiego zycia. Z tego co piszecie to koszta remontu moga byc ogromne (jak dla mnie)


ile powinien miec cisnienia silnik poldka na garze?

-----------------
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, ale sztuką jest zabić ją na bocznej..."
2023-10-02 11:06
  
 
 2003-11-17 14:53:56

A może tylko usmażyło uszczelniacze na zaworach?
Wtedy koszt =12zł

-----------------
2006-12-19 18:58
  
 
 2003-11-17 18:49:03

w silniku AA ( normalny) sprezanie 9.2
w silniku AB ( wzmocniony ) sprezanie 9.5

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM