Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[126]regeneracja zwrotnic (artykul)

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2003-11-18 16:44:53

witam!
nie chodzi mi o instrukcje obslugi jak to zrobic , bo to wiem
napisalem krotki artykul na ten temat, i po konsultacji z Koniem, okazalo sie ze przydalo by sie dodac spostrzezenia innych klubowiczow. Jesli macie jakies patenty lub ciekawe spostrzezenia na ten temat to wpisujcie tutaj. Mam nadzieje ze dzieki temu powstanie artykul przydatny wielu osobom ktore nie maja o tym zielonego pojecia I jeszcze prosilbym o opinie co myslicie o umieszczeniu tego na stronce F&F
dzieki!! i pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-02-12 11:18:25 ]
2008-11-11 12:39
  
 
 2003-11-18 17:13:58

Pomysł dobry tylko ze metod jest tyle ile maluchów.wrzuc artykól na forum i reszta nap[isze co by dodala od siebie.A potem sie to wrzuci na strone i bedzie sluzyl ludziom
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-11-18 19:38:54

to jest wstepny artykul:
------------------------------------------------------------------------------
"REGENERACJA ZWROTNIC W 126p
Części oraz narzędzia, które będą nam potrzebne:
? Zestaw naprawczy dla dwóch zwrotnic (z tulejkami do rozwiercania)- ok.22 zl
? 2 tuleje metalowo-gumowe- ok. 8zl
? kalamidki 4 szt.
? rozwiertak do zwrotnic
? ściągacz do gałek
? stary zawór silnika do 126p
? kawałek rurki do instalacji wodnych, o średnicy tulei metalowo-gumowych
? młotek 3 kg (im większy tym lepszy)
? klucze 13,17,19,21, żabka, jakiś śrubokręt
? smar grafitowy (bardziej odporny na wypłukiwanie przez wodę, ale nie nadaje się do smarowania łożysk!!!)

1. Wymontowanie zwrotnic z samochodu.

Podnosimy przód auta, odkręcamy koła ?. Następnie ściągamy lub zbijamy (zależy jak mocno siedzi) przykrywkę nakrętki piasty , odkręcamy:
-nakrętke piasty
-nakrętki mocujące bęben do zwrotnicy
Opieramy o coś bęben, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym, zdejmujemy drążek układu kierowniczego, ten , który idzie do zwrotnicy (przy pomocy ściągacza do gałek). Teraz odkręcamy zwrotnice od:
-resoru
-wahacza
-amortyzatora (żeby amortyzator się nie obracał przy odkręcaniu to chwytamy go żabką)

2. Rozkładanie zwrotnicy na części.

Mając wyjętą zwrotnicy, bierzemy się za jej rozbijanie na części, wybijamy :
-tuleje metalowo-gumową (przy użyciu rurki do instalacji wodnych i młotka)
-kołek rozprężny (starym zaworem)
-sworzeń od strony gdzie wchodzi tuleja met-gum ( podczas wybijania z dołu zwrotnicy powinna wypaść zaślepka)
-tulejki ( najlepiej jakimś kluczem nasadowym, chyba 17 pasuje)
Wyciągamy środek zwrotnicy i podkładki regulujące.

3. Sładanie zwrotnicy


Czyścimy to wszystko papierem ściernym. Następnie nowe podkładki dobieramy tak, żeby środek zwrotnicy wchodził dosyć ciasno, ale żeby można było nim poruszać. Rozmiary podkładek to chyba od 1mm wzwyż, jeśli nasze zwrotnice były już kiedyś regenerowane, to podkładki z zestawu naprawczego nie będą pasować, i trzeba je dobrać indywidualnie do zwrotnicy ( można je kupić na sztuki).
Teraz wbijamy nowe tulejki , uważając żeby ich nie zmasakrować przy wbijaniu, następnie je rozwiercamy używając rozwiertaka.
W miejscach gdzie wkręca się kalamidki wiercimy dziurki, w celu lepszego smarowania zwrotnicy w przyszłości.
Wkładamy środek zwrotnicy razem z podkładkami i wbijamy sworzeń, tak żeby ucelować nacięciem na otwór na kołek rozprężny, wbijamy kołek rozprężny, blokując sworzeń.
Wbijamy zaślepke, od spodu zwrotnicy, a nastepnie tuleje metalowo-gumową (przed wbiciem nasmarować smarem, to łatwiej wejdzie).
Wkręcamy kalamidki. Smarujemy zwrotnice używając smarownicy, tak żeby smar wypłynął w okolicach środka zwrotnicy.

4. Montaż zwrotnicy do samochodu.


Zwrotnice montujemy w sposób odwrotny do demontażu ? Z drugą zwrotnicą postępujemy w ten sam sposób.

UWAGA: zwrotnice prawa i lewa, różnią się tym, ze maja odwrotnie włożony środek, nie pomylcie tego przy składaniu."
------------------------------------------------------------------------------


do tego jeszcze beda fotki, jest to napisane "lopatologicznie", ale dzieki temu bedzie mozna uniknac pytan na forum w stylu "jak odkrecic...."
co myslicie o tym, zeby zrobic na stronce dzial techniczny, znalazly by sie tam artykuly podobne do tego o regeneracji zwrotnic??




[ wiadomość edytowana przez: seba126 dnia 2003-11-18 19:48:40 ]
2008-11-11 12:39
  
 
 2003-11-19 08:31:59

Wszystko ok!! A najważniejsze są urządzenia mające na celu pomoc w rozebraniu zwrotnicy czyli np: zawory i rurki. Teraz zbierzcie to do kupy i doklejcie kilka zdjęć i dawajcie do druku!! Pozdrawiam i cze!!

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-11-19 12:45:50

Witam Ja mam pare zastrzeżeń, a w sumie to sugestii) Ja zwrotnice regenerowałem razem z sąsiadem, który miał bardzo duże doświadczenie w tym (całemu osiedlu za flache regenerował
A więc)

Cytat:
Czyścimy to wszystko papierem ściernym.



Tutaj trzeba dokonać jednej bajery. Obie płaszczyzny po których ślizga się zwrotnica, zarówno jednej i drugiej części należy wygładzić pilnikiem tak aby zniknęły ślady po podkładkach, jednocześnie zachowując równoległość płaszczyzn i ich prostopadłość względem sworznia. I trzeba uważać żeby za dużo nie zjechac!!!!!

Cytat:
Następnie nowe podkładki dobieramy tak, żeby środek zwrotnicy wchodził dosyć ciasno, ale żeby można było nim poruszać. Rozmiary podkładek to chyba od 1mm wzwyż, jeśli nasze zwrotnice były już kiedyś regenerowane, to podkładki z zestawu naprawczego nie będą pasować, i trzeba je dobrać indywidualnie do zwrotnicy ( można je kupić na sztuki).



Ja proponuje żeby dobrac tak podkładki aby zwrotnica chodziła bardzo cięzko, podkładki trzeba wbić jakimś lekkim młotkiem, oczywiście bez przesady. Jedną zwrotnice miałem zregenerowaną tak że ruszenie jej ręką było bardzo trudne. do dzisiaj po prawie roku jest w idealnym stanie (prawa, czyli studzienki, krawęzniki itp nie są jej obce Lewa była spasowana nieco luźniej, i już czuć minimalne luzy. co prawda może to zbieg okoliczności, ze się szybciej wyrobiła, ale fakt że ta ciasniejsza jest idalna Ps podkładki z zestawu prawie na bank nie bedą pasowac aha i o ile pamiętam to ja mogłem dostać podkładki w przedziale 2,5mm do 4,9 co 0,1mm, ale może to tylko mój zyciowy niefart Ps: na obie podkładki trzeba założyć uszczelki!!!! To jest wbrew pozorom ważne)) bo smar tak nie spieprza!!!

Cytat:
Wkładamy środek zwrotnicy razem z podkładkami i wbijamy sworzeń, tak żeby ucelować nacięciem na otwór na kołek rozprężny


Uwaga bo sworzeń jest niesymetryczny ( wycięcie na sworzeń rozpręzny nie jest na środku) nie pamiętam już którą stroną należy wbijać ale to można dojść intuicyjnie, chodzi o to aby z każdej strony w tuleje wchodziło tyle samo sworznia!!

Cytat:
Wbijamy zaślepke, od spodu zwrotnicy



najlepiej przed tym usunąć wszelkie zabrudzenia i wżery (papier ścierny) i dobrze tą zaślepke zaklepać!!! bo sąsiad mi mówił, że miał przypadki że jak nie zaklepał dobrze to ją smar wywalał.

Cytat:
nastepnie tuleje metalowo-gumową (przed wbiciem nasmarować smarem, to łatwiej wejdzie).

Ja proponuje ją wprasować, przy pomocy np imadła, bo ta tuleja jest cholernie miękka i może się zdeformować od uderzeń, zwłaszcza ta wewnątrzna część i potem są kredki przy montarzu

To Tyle z mojej strony) Aha i w woli ścisłości, nie krytykuje nic z tego co podaje Seba126, poprostu dziele się moimi spostrzeżeniami, a w sumie mojego sąsiada, a jest to człowiek który o maluchu dużo wie, a szczególnie o zwrotnicach (średnio raz na miesiąć komuś regeneruje) No to narazka))

Ps: podobno lepsze są sworznie bez dziury przez całość, z tymi pustymi w środku podobno coś jest nienajlepiej ze smarowaniem, ale to już opinia kumpla.

Ps2: A do tego wszystkiego tzeba dodać smarowanie zwrotnic co oko 2 miechy i naprawde długo pociągną!!

-----------------
Szukamy ludzi do tworzenia nowego serwisu rajdowego: www.rajdy.org.pl mamy wszystko co jest potrzebne. Brakuje nam tylko ludzi do pisania artykułów i newsów. Wstarczy tylko umiejętność posługiwania się językiem polskim.
2007-08-13 17:51
  
 
 2003-11-19 15:15:50

dzieki za wszystkie sugestje, i czekam na dalsze uwagi i komentarze
2008-11-11 12:39
  
 
 2003-11-19 20:14:43

To powinno działać. Ja robię w zasadzie tak samo, tyle że rozwietaka nie używam.

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2003-11-20 14:24:39

gdzie mozna kupic rozwiertak do zwrotnic bo sie pytalem i bardzo nie maja jak ktos wie gdzie i za ile do wielkie dzieki
2015-11-14 20:14
  
 
 2003-11-20 19:55:40

Cytat:
gdzie mozna kupic rozwiertak do zwrotnic bo sie pytalem i bardzo nie maja jak ktos wie gdzie i za ile do wielkie dzieki

Cena rozwiertaka to ok 150zł, przynajmniej w Bielsku

-----------------
Szukamy ludzi do tworzenia nowego serwisu rajdowego: www.rajdy.org.pl mamy wszystko co jest potrzebne. Brakuje nam tylko ludzi do pisania artykułów i newsów. Wstarczy tylko umiejętność posługiwania się językiem polskim.
2007-08-13 17:51
  
 
 2003-11-20 20:15:49

Cytat:
2003-11-20 19:55:40, Abdull pisze:
Cytat:
gdzie mozna kupic rozwiertak do zwrotnic bo sie pytalem i bardzo nie maja jak ktos wie gdzie i za ile do wielkie dzieki

Cena rozwiertaka to ok 150zł, przynajmniej w Bielsku


raczej 15zl po tyle kiedys widzialem na gieldzie, poza tym to sa 2 rodzaje rozwiertakow jeden zwykly , a drugi z prowadzeniem.
2008-11-11 12:39
  
 
 2006-05-16 11:20:20

witam
to powiedzcie czy jest istotne jakiej grubosci beda podkładki na dole a jakiej u gory zwrotnicy (czyt. cześc z gwintem na piaste)? moze nie tyle idzie o grubosc podkładek co o wys. zamocowania ramienia zwrotnicy?
2016-02-14 19:25
  
 
 2006-05-16 11:51:39

Mały OT - orientujecie sie w jakiej cenie sa nowe zwrotnice... tak by odkrecic stara i przykrecic nowa?? - jest taka mozliwosc wogole ??

Pozdrawiam

-----------------
Zespół rajdowy 7rally.com
 
  
 
 2006-05-16 15:09:57

W Łodzi ok 40 zł za sztukę - stara na wymianę.

-----------------
--=RACE TECH=--
2022-03-26 13:05
  
 
 2006-05-18 10:49:13

Zdjęcia do artykułu (jakby ktoś chcial)


2008-06-12 07:58
  
 
 2006-05-18 15:35:56

to sie nazywa prezentacja
2006-07-01 23:05
  
 
 2006-05-23 23:04:39

Witam! Jesli ktos potrzebuje zwrotnice po regeneracji, to zapraszam bardzo na allegro. Tam jest moja oferta sprzedazy regenerowanych zwrotnic, dla chętnych podaję link do aukcji. Dla chętnych podaję linka do na allegroZwrotnice na allegro
Pozdrawiam
2006-08-16 18:45
  
 
 2006-08-30 19:39:05

ok artykul jest w porzadku ale ja mam nowe zwrotnice tylko niezlożone kupilem zestawy do regeneracji i nbie da rady wlozyc zwrotnicy z podkladkami w obejmę bo jest tak ciasne probowalem roznych sposobów najpier dolna podkladka potem zwrotnica i probowalem wbijac gorna podkladke ale dupa , gorna podkładka ma 3 mm a ja potrzebuje chyba (wedlug moich obmiarów) 2 mm a wsklepach najciensza 2,5 mm no chyba ze mam ta 3 wbic ale nie da rady?

ile ma oryginalna podkładka grubości , a nie taka w zestawie do regeneracji
2016-02-14 19:25
  
 
 2006-08-30 20:03:40

wtedy sie bierze pilnik i piluje zwrotnice troche zeby podkladka weszla

-----------------
WWW.POOCHATY.COM
2018-10-22 14:40
  
 
 2006-08-31 08:44:08

Cytat:
2006-08-30 20:03:40, Poochaty pisze:
wtedy sie bierze pilnik i piluje zwrotnice troche zeby podkladka weszla



pilnikiem mozna zepsuc wszystko i tym bardziej szlifujac nowa zwrotnice

a jakiego smaru używacie do składania i smarowania zwrotnic? ŁT-43 czy grafitowy
2016-02-14 19:25
  
 
 2006-08-31 09:29:54

a to ciekawe bo wiekszosc mechanikow tak robi.dajesz wtedy podkladki nadwymiarowe i jest po problemie.

-----------------
WWW.POOCHATY.COM
2018-10-22 14:40
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM