Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zawieszenie Łady 2107 - Utwardzenie - Strona 3

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 ... 33 34 35
 Autor 
 2011-08-22 18:24:28

Mam w planach porobić z zawieszeniem, wymienić wszystkie tuleje z przodu i tyłu, w zeszłym sezonie wymieniłem amortyzatory, a pod sprężyny dałem gumy, ale niestety obecnie z tyłu sprężyny kwalifikują się do wymiany, dupa się buja w tym na boki, poza tym mam gaz i zdarza sie jezdzić z ładunkiem, przyczepką lub w wiecej osób. Planuje wstawić sprężyny caro, zastanawiam sie czy pasują od strzała i czy warto, a może mercedes 124 ale czy nie za twardo będzie? Wyczytałem też że dużo dałoby zamontowanie stablizatora z tyłu - np. polonez cargo/kombi. Do łady pasuje też czytałem od Fiata 132 ale prawie takich nie ma. Oglądałem na forum fso jak to montuja u zwykłego caro i powiem że mnie to dosyć przekonuje, byłbym to w stanie dołożyć. Czy warto to zakładać? Ewentualnie z czego by taki drązek podszedł bez dużej rzeźby do łady? Jakie rozwiązanie techniczne polecicie do normalnej jazdy + wożenia ładunków ok. 200kg i/lub ciągania przyczepki?
2020-11-06 01:10
  
 
 2011-08-07 19:37:21

Nie ścigam się, ewentualnie parę metrów ze skrzyżowania. Jest dość twardo, to już nie ta stara lada-kanapa. Jak obcinasz sprężyny, możesz spokojnie zostawić standardowe amortyzatory, nie będą dobijać, no chyba ze masz zamiar skakać autem. Gorzej jest z innym problemem, jak obetniesz mocno sprężynę, a zostawisz standardowy amor, mowie cały czas o długości amortyzatora, to po prostu jak podbije ci tył, to mogą ci wypaść sprężyny.

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2011-08-07 20:02:58 ]
2024-03-07 13:51
  
 
 2011-08-07 19:19:32

Cytat:
2011-08-07 19:12:58, SzokoLada pisze:
Ja mam na przod gazowe "delphi", na tyl gazowe "monroe". Sprezyny przod i tyl od niwy obcinane.



Ścigasz/rajdujesz tym coś, czy to tylko tak na komfort dobrane?
2015-03-09 22:28
  
 
 2011-08-07 19:12:58

Ja mam na przod gazowe "delphi", na tyl gazowe "monroe". Sprezyny przod i tyl od niwy obcinane.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2011-08-07 19:12:31

Zobaczymy, co mi mailem odpowiedzą z Bilsteina... pewnie cena zetnie mnie z nóg. B36 kosztują 270 za sztukę , a z tego, co czytam, to do obniżonych się nie nadają.
2015-03-09 22:28
  
 
 2011-08-07 18:58:39

ma mam plaza i jestem b. zadowolony!
twardo, ale nie za twardo
bile jakies pasuje, ale worek kasy trzeba i ciezko dostac... plaza sa dobre, tanie i akurat sa wersje skracane... kawal rury ogolnie, gazowe, oczywiscie nie powiem jak z trwaloscia, ale jak bym polecal

-----------------
mina kierowcy wyprzedzanego przez Ładę - bezcenna
2015-02-02 18:15
  
 
 2011-08-07 17:39:49

Do sprężyn usportowionych (twardszych, progresywnych i krótszych o 50mm), jakie amortyzatory najlepiej wybrać? Słyszałem o jakichś Rosyjskich "Plaza", ale nie wiem, czy ktoś to w ogóle zakładał. Jakieś Bilstein'y może pasują?
2015-03-09 22:28
  
 
 2008-11-10 19:48:06

Cytat:
2008-02-06 00:27:02, Pawel_66 pisze:
spręzyny przód - NIwa sprężyny tył - Polonez ( zwykły )


Witam
Chciałem konkretniej sie Zapytac o sprężyny na przod do 2107. Mówisz ze wsadziłeś od niwy na przod mam rozumiec ze siedziały na przodzie w niwie a na tył tylnie czy przednie od poloneza. Piszesz takze ze tyl nizej siedzi niz przód. Ja chcialem zeby tyl minimalnie był wyzszy, jakie bbys spręzyny polecił? A co do amortyzatorów to na razie nie stac mnie na Bilsteina więc myslę na przód dac gazowe z VW t4 tylko nie wiem jakie z tyłu moznaby wsadzić. Może jakieś propozycje?
2009-11-16 12:41
  
 
 2008-10-23 18:20:40

odradzam tez zakup tak zwanych zamiennikow,
kupilem sobie gazowe KYBy, rzekomo mialy troche utwardzic pojazd,
eee, lipa i tyle, na dodatek na zlocie jeden sie zatarl i skrzywil
B36 lub B46, jedyne sluszne rozwiazanie
a co do sprezyn, z przodu mam krutsze i twardsze z jakiegos audika, 100 lub 80 diesla a z tylu z poloneza, bez zadnych przerubek wchodza i troche twardsze autko jest

-----------------
2024-03-07 17:08
  
 
 2008-09-28 21:37:57

etam niva czy klasyk amorki te same.
2022-08-23 11:54
  
 
 2008-09-28 14:05:04

Hmm. Ciekawa opcja z tymi amorami z t4- pracując w serwisie VW powinienem mieć ułatwione dojście do nich.
Wie ktoś może jak się zachowują amory z Niwy na przód i na tył? Z tyłu mam sprężyny z Poloneza Trucka diesla, a przód póki co seryjne, ale myślałem o tych z Niwy, albo innych (jakich? - zależy mi na maksymalnym betonie). Sprężyny przednie jak i tylne mam krótsze o 80mm.

-----------------
pozdrawiam, Lanc
2015-10-13 22:35
  
 
 2008-09-27 18:10:41

dzieki wielkie

-----------------
" Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting " 
                                            - Maurice Trintignant
2023-01-18 12:43
  
 
 2008-09-27 10:46:16

Rafał, pamiętasz jak stała moja Łada i Łada Patt'a? Obie wysoko, przód praktycznie jak seria, tył ja miałem trochę niżej. Oczywiście musi byc twardo. Jeździłem na niskim zawiasie i nie odczułem lepszego prowadzenia a na dziurawych trasach masakrowało sie podwozie i silnik.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
2021-02-20 22:43
  
 
 2008-09-26 15:47:11

Nie skaracac, b36 maja wspolpracowac z seryjnyi sprezynami -poraz milionowy.

-----------------
Klatka potrzebna.
Moze bile na tyl, i szpera :) Moze metalowe sprzeglo ? Albo klowa ? :)
2019-01-22 20:28
  
 
 2008-09-26 08:59:27

witam

mam dylemat jakie obniżenie zastosować w ładzie 2107 do KJS-ów , imprez classicauto itp

docelowo ma to współpracować z bilstein-ami B6

swego czasu śmigałem 125p / polonezem i wiem ,że tam fajnie się jeździ jak dupa jest mocno na ziemi a przód też nisko ale wyżej niż tył

jak to jest w ładzie ?
mogę mieć sprężyny robione do łady , obniżające o 30 mm i więcej

-----------------
" Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting " 
                                            - Maurice Trintignant
2023-01-18 12:43
  
 
 2008-06-19 23:05:28

Kolejne super odkrycie - amorki przednie od vw transporter t4 pasują na przód do klasyka z minimalnymi przeróbkami!

Wyciągnięte na max bardzo podobnie


Schowane też:


Najważniejsza róznica to średnica tulejki na śrubę i jej długość.


Skracamy


I teraz z ładowskich amorków zdejmujemy gumy z tulejką, którą to wciskamy w środek tulejki amorka z transportera.



Wchodzi na wcisk idealnie(przynajmniej tulejki z amorków delphi)

Efekt - super twardo! Jedyne tłumienie na własnej dupie. Jako że amorki są dwukierunkowe(btw gazowo-olejowe) to trochę się obawiam tego mocowania do wahacza bo do tej pory te śrubeczki żadnych sił nie musiały przenosić a teraz muszą.
Polecam
2022-08-23 11:54
  
 
 2008-04-21 18:49:57

Chce ktoś amorki od citroena berlingo i sprężyny docięte do kompletu? Fajny twardy zawias, niby nisko siedzi ale nei dobija bo jest twardy. Trzeba tylko gumki dopasowac, ładowskie długo nie wytrzymują. Oddam za free, jak nikt nie zachce to wyrzucam na złom.

-----------------
2022-08-23 11:54
  
 
 2008-04-18 22:49:15

Wsadziłem dziś na tył amorki od renault master(tylne) + spręzyny od jakiegoś starego terenowego volvo(w sumie identyczne jak ładowskie ale chciałem troszke podwyższyć tył. Rozwiązanie polecam. Nie ma super betonu, małe drgania są tłumione a tył jest sztywny. Żeby założyć te amorki trzeba tylko wcisnąć tulejke ze starych amorków w nowe(stalowa w stalowa).
Teraz poluje na przednie z volkswagena transportera t4 bo na 90% podpasują na przód. Fajnie pracować w warsztacie.

-----------------
2022-08-23 11:54
  
 
 2008-04-11 00:20:59

Witam
Tych progresywnych to nie wywalaj, bo ja byłbym chetny... w Temperce są progresywne, super sprawa, choć trochę nie na nasze drogi, przynajmniej w mieście, u nas dziury wymuszają wiekszy skok zawieszenia niż producent przewidział, i czasem auto jest jak taczka...
Natomiast z tyłu w Ładnej jak się wsadzi gumy pomiędzy zwoje sprężyn np. od Poldka, to można uznać że jest to namiastka spręzyn progresywnych, miałem tak w poprzedniej Ładnej i bardzo sobie to chwaliłem

-----------------
Pozdrawiam Mirek
Miś, miś, świńsku rura a nie miś....
Gdyby przedni napęd był naprawdę lepszy, czyz nie chodzilibysmy na rekach? ;-)
2013-02-01 20:32
  
 
 2008-04-10 23:18:38

Chce ktoś progresywne sprężyny na przód do klasyka? Właściwie nie będą one twardsze od seryjnych bo o ok pół milimetra cieńsze zwoje no i 1/3 sprężyny gęsto nawinięta, czyli bardziej miękka, ale jak ktoś nie robi betonu tylko komfort to moze chce? Dajcie znać bo wywalam na złom. Mam 4szt, 2 od volvo850 kombi tylne i 2 od chyba focusa czy mondeo tylne. Średnica spręzyny jak w ładzie, średnica drutu 12,9mm chyba (kontra 13,5 ładowska) choc moge miec amnezje i żle pamietac.

-----------------
2022-08-23 11:54
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 ... 33 34 35
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM