2003-12-08 18:53:51
dla porownania dane silnika {gaznikowego} z argenty bez volumexa:
113.6 PS (112.0 bhp) (83.5 kW)
@5600 rpm
157.0 Nm (116 lbft) (16 kgm)
@3000 rpm
i z volumexem:
134.8 PS (133.0 bhp) (99.2 kW)
@5500 rpm
(DIN) 206.0 Nm (152 lbft) (21 kgm)
@3000 rpm
spory przyrost momentu i zadowalajacy przyrost mocy = duza elastycznosc silnika... akurat w przypadku fiata te roznice nie sa duze.... lepiej podkrecone volumexy mialy seryjne 131 volumetrico abarthy:
131 volumetrico abarth:
141.9 PS (140.0 bhp) (104.4 kW)
@5500 rpm
Max. torque 214.0 Nm (158 lbft) (21.8 kgm)
@3000 rpm
ale i tak najlepsze efekty dawalo zawsze poloaczenie sprezarki z turbina np delta s4:{w wersji stradale czyli powiedzmy auto dzisiejszej klasy WRC dostosowane do ruchu } z pojemnosci 1800:
253.5 PS (250.0 bhp) (186.4 kW)
@6750 rpm
(DIN) 291.0 Nm (215 lbft) (29.7 kgm)
@4500 rpm
a w wersji wyczynowej bylo nawet 600 koni z pojemnosci 1800 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
{i pewnie dlatego w czasie swojego krotkiego zywota na trasach rajdowych delty s4 otrzymaly pseudonim "delta bum bum" albo "zapalniczka" bo prawie zawsze wybuchaly im silniki
no co sie dziwic przy takim wysileniu.....}
-----------------
sedicivalvole
http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw
[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2003-12-08 19:02:53 ]