Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

WALEK 656

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-12-16 20:31:47

WIE KTOS JAKIE KATY I WZNIOS MA WALEK KALUZY 656 CO TRZEBA ZROBIC W SILNIKU ZEBY OSIAGNAC NAJLEPRZE EFEKTY I CZY WARTO . WIE MOZE KTOS ILE KOSZTUJE NOWY
2004-06-06 15:21
  
 
 2003-12-16 21:53:46

jedno jest pewne - musi sie krecic

Ciezko cos o nim znalesc.
Szkoda ze Kaluza niema jakiejs Stronki.
A moze sie myle ?
2004-06-03 17:00
  
 
 2003-12-16 21:58:29

jedno co znalazlem o tym walku to to ze GARII mial taki walek w swojm potworku
2004-06-06 15:21
  
 
 2003-12-16 22:02:03

to jest podobno wałek 'wyścigowy' czyli mocna góra i bardzo słaby dół..

Kałuża ma stronę, tylko praktycznie znajduje sie na niej 'kontakt' + kilka fotek... poszukaj na góglu

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2003-12-16 22:42:38

kaluza juz nie zajmuje sie maluchami...jesdynie walki robi....i to tez tylko na zamowienie..na 555 trzeba czekac ok 2-3 tygodni
656...to walek mocniejszy( w sensie gory) niz 555...ale jest jeszcze mocniejszy...a nawet jeszcze dwa
nowy 555 to koszt ok 350zł...wiec 656...pewnie z min 400zł


-----------------
BardzoMadcarowyWoz :)
akcesoria samochodowe tuning torun
2022-09-21 18:25
  
 
 2003-12-17 08:13:20

Kałuża już nierobi wałka 656
Zajmuje się tylko 555
656 jest to wałek na proste, niektóży smiali się że do 20 km/h samochud rospedza sie szybciej z popychu, ale potem załancza sie turbo....... Jest to wałek cholernie wymagający, cza poprostu silnik przygotowywać od podstaw.
Wałek jest tak wykonany, że poprostu ciężko coś mu zrobić.....
Wzniosy krzywek ma podobny jak 555, ale krzywki są troszke szersze i ma inne kąty otwarcia i zamknięcia, i chyba dłuzszy czas przepłukiwania.
2017-12-28 17:36
  
 
 2003-12-17 14:23:28

ok trzeba robic silnik ale co glowice ile splanowac duzo wiecej niz 3mm no i to co wszyscy robia ;kolo zam. dolot, inny gazior, itp zamiezam jak dobrze pojdzie wsadzic ten walek do jazdy cywilnej bo ostatnio mi podniusl cisnienie gosc w golfie
2004-06-06 15:21
  
 
 2003-12-17 15:36:56

Nie chce być tu przemądrzały, ale myśle że taki wałek to wyższa szkoła jazdy.Silnik musiałby byc idealnie wyważony,złożony na nowych częsćiach,aby wpełni wykorzystac zalety takiego wałka trzebaby było wsadzićwiększe zawory,mocno spręzyć silnik(porobic paznokcie na tłokach), zrobić coś z chłodzenimem silnika bo przy takich obrotach na których ten wałek pracuje szybko sie silnik spoci, korby niurywki pewnie teżby się przydały.Gaźnik maluchowski raczej tu już nie wystarczy.Mysle że to tylko namiastka modyfikacji.Kupiłem kiedyś wałek do malucha sprzedawany jako 385.Nieuświadomiony wsadziłem go do około 30 konnego silnika.Silnik po prostu wogóle nie jechał!Po jakimś czasie jak wałek został wyjęty i przyjrzałem się mu okazało się że nie ma numeru tzn. numer ewidentnie był zatarty jakąś szlifierką.Darallye wział go ode mnie i okazało sie ze był to jakiś cholernie mocny wałek .Historyka ma pokazać że aby taki wałek wsadzić i aby to jeździło trzeba zaawansowanych modyfikacji, a taki wałek nie nadaje się na ulice
2014-06-12 22:36
  
 
 2003-12-17 16:45:36

Witam!jak najbardziej zgadzam się z poprzednikim, do 656 trzeba mieć naprawdę dobrze "dłubnięty" silnik. Pomijam kwestię tego, że trzeba WSZYTKO mieć na NOWYCH częściach! Wał najlepiej bis, lub wyważona seria, korby oczywiście najlepiej nieurywki, głowica min. 3mm, co do zaworów to akurat myslę, że niekonieczne "duże", gaźnik minimum seria solidnie przygotowana do sportu i bardzo lekkie, wyważone koło zmachowe, itp., itd...! Nie polecałbym tego wałka do codziennej jazdy...no i trzeba liczyć się z tym, że żywotność silnika napewno nie będzie zadowalająca!
2004-06-21 23:52
  
 
 2003-12-18 09:45:32

Cytat:
2003-12-17 08:13:20, Garii pisze:
656 jest to wałek na proste, niektóży smiali się że do 20 km/h samochud rospedza sie szybciej z popychu, ale potem załancza sie turbo....... Jest to wałek cholernie wymagający, cza poprostu silnik przygotowywać od podstaw.





Tyle razy już słyszałem ten tekst, ale zawsze był o 555

-----------------
2014-07-20 15:18
  
 
 2003-12-18 10:08:38

555 ma ciag w całym zakresie obrotów ( napewno nie idealny przez cały zakres )
To określenie jest właśnie do 656.....
2017-12-28 17:36
  
 
 2004-08-23 17:38:10

to jak jest z tym 555 ? co trzeba miec grzebniete i czy nadaje sie na rajdy i na ulice (zeby na rajda dojechac)
2009-07-09 22:02
  
 
 2004-08-23 19:11:51

oczywiscie ze sie nadaje...
trza tylko odpowiednio go "zestroic"
nie anpisze jak...
bo nawet jak kalzua mi doradzal..to potem i tak trza bylo inaczej wsio ustawiac...zestroic trza na swoim wlasnych dosciadczeniach..metoda prob i bledow

ja walczylem kiedys ze swoim pol roku


-----------------
BardzoMadcarowyWoz :)
akcesoria samochodowe tuning torun
2022-09-21 18:25
  
 
 2004-08-23 19:39:07

zestroic to znaczy co? przesuwać rozrzad w lewo lub w prawo zaplon ustawiać?? a jak mam elektroniczny to co mam zrobic? bo niewiem czy sens zbierac kase na jakis walek, czy to cos da tak na 100%
2009-07-09 22:02
  
 
 2004-08-23 20:18:49

Pod wałek to zrób silnik a nie zapłon tylko. A o przygotowaniu tego to było z 100 razy. 656 jest bardzo hardcore wałek, a przeróbki podchodzą pod A-grupe ze wskazaniem na minimum 700ccm, najlepiej 850ccm. Chodzi wtedy poezja. Tak zwany projekt "Pszczółka" bądź "Laleczka". Pozdrawiam.

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2004-08-23 20:33:59

zestroic..czyli min dopasowac nastawy gaznika...byc moze fazowac walek..ustawienie kata wyprzedzenia zaplonu..byc moze przyda sie zmiana odwaznikow w aparacie..u ciebie byc moze nic nie da sie zrobic...
widzisz ile jest tych moze...byc moze??
strasznie trudna sprawa...
w dlubanym EL`u...lepiej wywalic nanoplexa..i wsadzic zwykly aparat..takie moje zdanie


-----------------
BardzoMadcarowyWoz :)
akcesoria samochodowe tuning torun
2022-09-21 18:25
  
 
 2004-08-24 07:28:51

No to ja w takim razie znów ponowię temat i KUPIĘ 555;] Od zaraz!!
2019-07-14 20:05
  
 
 2009-09-21 20:57:09

odgzebuje kotleta,wie ktoś jakie czasy otwarcia i zamkniecia ssania,oraz wydechu ma ten wałek?? narazie wiem ze kat miedzy krzywkami to 110st. i czy warto inwestowac w ten wałek??
2009-10-28 13:43
  
 
 2009-09-21 21:18:27

110 stopni miedzy krzywkami ma wałek "6 110 6"
2017-08-14 09:55
  
 
 2009-09-23 16:58:27

Cytat:
2009-09-21 20:57:09, xtr7 pisze:
odgzebuje kotleta,wie ktoś jakie czasy otwarcia i zamkniecia ssania,oraz wydechu ma ten wałek?? narazie wiem ze kat miedzy krzywkami to 110st. i czy warto inwestowac w ten wałek??



Warto
2022-09-05 17:24
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM