2004-01-03 16:05:55
identyczny temat poruszany był na forum MB, więc pozwole sobie przekopiwac mój post - i tak by był taki sam:
"więc z nie grzejącą tylną szybą:
Jak masz przerwane naparowane druciki grzewcze na tylnej szybie ( np od skrobania wewnątrzej powierzchni szyby) są specjalne zestawy naprawcze, tzn. sprawdzasz która nitka ci nei grzeje, potem odtłuść powierzchnie , i za pomocą pędzeleczka malujesz cały pasek, jest to takie ustrojstwo - klej przewodzący prąd i poprostu jak masz pękniętą nitke to ją naprawisz, koszt tego kleju ( lakieru, czy coś w ten deseń, ale na pewno śmierdzące ) jest ok 20zł i już działa
Jeśli się długo nagrzewa to musisz sprawdzić czy styki ( wsówki ) nei sa zaśniedziałe przy szybie ( tam płynie dośc duży prąd i sobie lubi zaśniedzieć) , papierek ścierny drobnoziarnisty i przeczyścić, mógł również uledz uszkodzeniu przewód zasilający, taz jak zdejmiesz kawałek izolacji i będzie ciemny ( czarny ) a nie miedziano- błuszczący to musisz sobie przewód wymienić, poprostu był przegrzany, zwarcie czy coś z tym stylu - poprostu się skopcił
, więc tylko do wymiany - wszystko inne nei daje rady ( a z kabelkami to mam do czynienia na co dzień więc Ci mówie - żadne cudowne preparatu nie dziłaja - one są dobre na styki i miejscja łączneia)
A przekażnik ... a co ma przekażnik jesli ma nienadpalone styki do słabego grzania tylnej szyby?? może mi to ktoś wytłumaczyć, , jeśli go rozbierzesz to i tak tam nic nei zrobisz, jeyne co można zrobić to przetrzeć papierkiem przypalione styki - z resztą po stanie styków można poznać co jest z odbiornikiem : jak są czarne skopcone, nadpalone to zwarcie lub duża upływnośc izolacji (tzw przetarcie) , ale też jest opcja ( często spotykana w polonezach przy przewodach przelotki na tylna klape) to masz "lekkie zwarcie" np. przetarta izolacja i smar lub brud z wodą tworzą zwarcie do masy , ale nei tak żeby popłynął duży prąd, tylko nie duży.... ale jednak plynie.... bezpiecznik nei przepali się, a prąd sobei będzie niekontrolowanie upływał, i już..... napięcie spada).....
duża oporność połacznei z masą auta - zardzewiały, zaśniedziłe moijsce łączenia z karoserią.....
innych opcji nei ma!!!
A tych nitek ne nakleich, ale są naparowywane na powierznie szyby i lakierowne - wiec jak masz uszkodzone nitki to możesz je połatać ale tylko to możesz zrobić, innej opcji ne ma "
temat ten sam nawet nieco rozbudowany o słabe grzanie. A i w MB 123 ścieżki na tylnej szybie są tak jak by lakierowane od strony kabiny, a z tego co pamiętam w 126p jest to tylko jakoś naklejone... tak czy inaczej metoda ta sama
-----------------
W123 230E
W124 260E
EVO V 1,6GLE