Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Uklady zaplonowe.

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2004-01-03 19:39:43

Witam
Czy duza jest roznica miedzy ukladem z 2 biegunowa cewka
a ukladem z cewka standardowa + aparat z rozdzielaczem.
nie chodzi mi o sposob ustawiania zaplony
tylko o sile iskry ?
w ktorym ukladzie bedzie silniejsza ?



-----------------
VW Passat 1,8 '89
FSO 125p 1,5 gaz '86 / 2.0 R.I.P
FSO 125p 2.0 gaz `83 R.I.P
FSO 125p 1,5 gaz `76
FSM 126p 650 kilerus `86 R.I.P
Renault 5 1,4 LPG `88 Sold
ZAZ 968m 1,2 `78 R.I.P
Kochajmy Bol
HERE COMES THE PAIN !!!!
BARRY ++++ GG 424509
2007-04-06 18:39
  
 
 2004-01-03 20:56:34

wydaje mi się że zdecydowanie lepsza jest cewka dwubiegunowa oraz aparat BEZROZDZIELACZOWY,gdyż daje iskrę naraz na dwa cylindry a nie tak jak w przypadku rozdzielacza i jednobiegunowej cewki raz na jeden a raz na drugi cylinder :>
a najlepiej jest założyć najprostrzy elektroniczny moduł (nie mówie o nanoplexie) gdyż iskra jest wtedy zdecydowanie mocniejsza niż w obu w/w przypadkach i poprawa jest znaczna...
wracając do tematu na rozdzielaczowym iskra jest zdecydowanie słabsza,a wszystko sie dowiesz z textu poniżej :


UKŁAD ZAPŁONOWY ROZDZIELACZOWY stosowany do 1984r. W samochodach z tym układem zapłonowym większość problemów z uruchomieniem silnika i jego niewłaściwą pracą powstawało właśnie w układzie zapłonowym. Awaryjne elementy to: szczotki rozdzielacza, palec rozdzielacza pęknięty lub nadpalony, źle ustawione i wypalające się styki przerywacza, kondensator przerywacza, pęknięta kopułka, zanieczyszczone lub źle ustawione elektrody świecy które przy niskiej energii wyładowania iskrowego w tym układzie często uniemożliwiały prawidłowy przeskok iskry, regulator odśrodkowy. Od 1983 w układzie rozdzielaczowym dokonano zmiany charakterystyki regulatora odśrodkowego dla silników z głowicą oznaczoną symbolem "E". Starsze regulatory odśrodkowe swoje największe wyprzedzenie 18 stopni uzyskiwały przy 3000 obr. a nowsza wersja "E" 21 stopni przy 3900 obrotów.


UKŁAD ZAPŁONOWY BEZROZDZIELACZOWY stosowany od 1984r. Wyeliminowanie z układu zapłonowego rozdzielacza (palca i kopułki) zwiększyło trwałość układu oraz obniżyło zużycie paliwa (uszkodzony palec lub kopułka "produkowały" dużą ilosć "wypadających zapłonów" powodujących niedopalanie paliwa i związany z tym spadek mocy). Nowy aparat zapłonowy bezrozdzielaczowy współpracował z nowymi cewkami zapłonowymi dwubiegunowymi dającymi wysokie napięcie bezpośrednio na świece zapłonowe. Cewki dwubiegunowe stosowane w pierwszym okresie produkcji miały rezystancję uzwojenia pierwotnego około 3 ohmów (ZELMOT typ 4240.0.000.1) i nie wymagały stosowanego w późniejszych wersjach przewodu oporowego. Kolejne cewki dwubiegunowe (ZELMOT 4240.0.000.2 i 4240.0.000.3 oraz BIAZET 101) wymagały już stosowania przewodu oporowego o rezystancji około 1,7 ohma.


text pochodzi ze strony : http://www.republika.pl/digitech2/


[ wiadomość edytowana przez: BadGuy dnia 2004-01-03 21:31:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: BadGuy dnia 2004-01-03 21:34:19 ]
2010-01-12 16:43
  
 
 2004-01-03 21:11:20

do układu z rodzielaczem stosowano tez cewki polonezowskie (podobno) dawaly wiecej prądu. taka modyfikacja.
ja uwazam ze bezrozdzilaczowy jest lepszy bo ma mniej elementów które mogą sie psuć
niech jakis elektronik/elektryk sie wypowie. za mocna iskra tez chyba za dobra nie jest.

-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2004-01-03 23:13:07

Zależy które cewki stosowane w Polonezach bo np. 4220 (BE 200 B) z 3,2 omowym uzwojeniem pierwotnym były stosowane i w 126p i w Polonezie.
Ogólnie to rozdzielacz jest przeszkodą na drodze wyładowania iskrowego - wprowadza straty.
Przerywacz mechaniczny też powoduje straty znacznej części energii zgromadzonej w cewce.
Zamiast wymieniać cewkę na inną do przerywacza lepiej wymienić na cewkę dwubiegunową (jedną ze stosowanych w FL). Typy cewek opisałem na http://www.republika.pl/digitech2 w dziale "126p".
i wtedy automatycznie przerywacz staje się niepotrzebny, zwiększa sie bezawaryjność i wielkość energii wysokiego napiecia. Tylko należy zwrócic uwagę, że cewki dwubiegunowe mają różne rezystancje uzwojenia pierwotnego.
3,2 ohma - stosuje się do sterowania przerywaczem
1,5 ohma - stosuje się z przewodem oporowym który zabezpiecza styki przerywacza przed wypaleniem i cewkę przed przegrzaniem
0,5 ohma - stosowane do wersji el z modulami Nanoplex
A w przypadku montowania cewki 1,5 ohmowej zamiast przewodu oporowego warto zastosować jeden z moich modułów stykowo-tranzystorowych.
A co do "siły iskry" to zależy ona od prądu przepływającego przez cewkę w momencie przerwania obwodu i od szybkości zaniku tego prądu czyli szybkości rozłączenia obwodu i w tym przypadku elektronika wielokrotnie przedłuża czas wyładowania iskrowego.
Po bardziej szczegółowe informacje zapraszam na :http://www.republika.pl/digitech2 do działu "zasada działania", "cewki zapłonowe" (zasada działania cewek jedno i dwubiegunowych) i działu"126p"
Jeśli chodzi o stwierdzenie, że "mocna iskra tez chyba za dobra nie jest" to uważam że:
- dla stacji benzynowych bo większa iskra to mniej wypadających zapłonów czyli mniej spalonego paliwa
- dla stacji benzynowych bo większa iskra to krótsza jazda na ssaniu i szybsze nagrzewanie się silnika.
- dla producentów części i warsztatów bo szybsze uruchamianie silnika to jego mniejsze zużycie (pierścienie, gładzie, akumulator, rozrusznik), a bardziej równomierna praca na wolnych obrotach bez szarpania to większa trwałość rozrządu itd.
Słyszałem opinie , że duża iskra może powodować przebicia w cewce ale jeśli przewody wysokiego napięcia nie zostaną odłączone w czasie pracy silnika to nic tu nie grozi bo energia zgromadzona w cewce rozładuje się między elektrodami świec.
Więc zdecydowanie dementuję ponieważ nawet w przypadku całkowitego stopienia się elektrod bocznych świec (spowodowanego ubogą mieszanką) zamontowałem takie świece w swoim "maluchu" i z modułem nadal silnik pracował bez problemów a moduł i cewka Zelmot 4240.0.000.2 podczas jazd próbnych nie ulegly uszkodzeniu.
2020-11-28 14:05
  
 
 2004-01-04 02:07:08

Cytat:
Jeśli chodzi o stwierdzenie, że "mocna iskra tez chyba za dobra nie jest" to uważam że:
- dla stacji benzynowych bo większa iskra to mniej wypadających zapłonów czyli mniej spalonego paliwa
- dla stacji benzynowych bo większa iskra to krótsza jazda na ssaniu i szybsze nagrzewanie się silnika.
- dla producentów części i warsztatów bo szybsze uruchamianie silnika to jego mniejsze zużycie (pierścienie, gładzie, akumulator, rozrusznik), a bardziej równomierna praca na wolnych obrotach bez szarpania to większa trwałość rozrządu itd


no wybacz stary juz drugi raz mnie opierdalasz za cos na forum , powściągnij cugle bo mądrali nie lubie.
to jesli chodzi o twoje stwierdzenia.
dodam tylko ze wyraz "chyba" powoduje ze waga mojego stwierdzenia, staje sie na tyle mala by uznac to za pytanie a nie za twierdzenie.,.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Putin dnia 2004-01-04 02:10:51 ]
2010-07-05 22:13
  
 
 2004-01-04 09:28:57

Putin jak nie za bardzo wiesz to lepiej cicho sza. Andy ma pojęcie bo jest dobrym fachowcem i zna się. Pozdrawiam

-----------------
-=!!! Maluch Respect !!!=-
2005-02-28 21:10
  
 
 2004-01-04 10:22:08

Żle odebrałeś moje intencje - wcale Cię nie opierdalam tylko w formie żartu sprostowałem plotkę na temat dużej iskry. Przecież przytoczylem tylko cytat bez powołania się na Ciebie.
A takie stwierdzenia "chyba" i coś tam dalej podświadomie u czytających powodują , że plotka się rozprzestrzenia i utrwala i zaczyna żyć własnym życiem.
Usuń post bo mnie personalnie obrażasz. Nie wymądrzam się - jestem jedną z niewielu osób w Polsce zajmującą się elektroniką zapłonową od 15 lat i wiem co mówię.
A takie plotki narobiły już wiele szkody wśród użytkowników np. Trabantów (większość boi się elektronicznych) i Polonezów w których wiele lat temu ludzie w warsztatach wymieniali zapłony bezstykowe na stykowe korzystajac z rad pseudofachowców (pracowników warsztatów).


2020-11-28 14:05
  
 
 2004-01-04 10:41:15

Putin nie mam nic do Ciebie,ale licz sie chłopie ze słowami,Andy K jest jednak sporo starszy od Ciebie i należy mu sie szacunek,tymbardziej że wcale Cię nie obraził,więc wyluzuj
2010-01-12 16:43
  
 
 2004-01-04 10:57:16

nie kloccie sie !!!
a mam pyatnie co do dfow. ja mam uklad rozdzielaczowy a chcialbym miec bezrozdzielaczowy, skoro jest lepszy. ile cos takiego kosztuje i czy jest wogole mozliwosc zamontwoania tego???

-----------------
- ELVIS FOREVER

- życie jest jak gówno na kole - raz na górze, raz na dole
2021-03-02 11:56
  
 
 2004-01-04 11:34:58

CHodzi Ci pewnie o rozdzielaczowy tylko bezstykowy
na bezrodzielaczowy musalbys miec 2 cewki.
Jedna cewka podawala by iskre na 2 gary tylko z ta roznica ze w jednym byloby sprezanie a w drugim wydech
w sumie jakw malcu tylko razy 2
bodajze poldki gli/GSI ? tak maja jesli sie myle to poprawcie

-----------------
VW Passat 1,8 '89
FSO 125p 1,5 gaz '86 / 2.0 R.I.P
FSO 125p 2.0 gaz `83 R.I.P
FSO 125p 1,5 gaz `76
FSM 126p 650 kilerus `86 R.I.P
Renault 5 1,4 LPG `88 Sold
ZAZ 968m 1,2 `78 R.I.P
Kochajmy Bol
HERE COMES THE PAIN !!!!
BARRY ++++ GG 424509
2007-04-06 18:39
  
 
 2004-01-04 11:46:26

Jest to do zrobienia ale trzeba przerobić aparat zapłonowy na bezstykowy z dwoma czujnikami, dołożyć moduł sterujący i użyć dwie dwubiegunowe cewki.
Ktoś kiedyś zaproponował zamontowanie dwóch Nanoplexów i wtedy można by usunąć całkowicie aparat zapłonowy ale barierą są zbyt wysokie koszty.
2020-11-28 14:05
  
 
 2004-01-04 13:32:54

unislem sie, wszystko ok. przpraszam Andy. szacunek do ciebie.

-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2004-01-04 13:41:58

OK
Pozdrawiam
2020-11-28 14:05
  
 
 2004-01-04 13:47:45

a czy w DF 125p sa jakies metody usprawnienia zaplonu z przerywaczem? czy najlepiej zalozyc aparat bezstykowy?


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-01-04 19:48:16 ]
2010-08-20 09:16
  
 
 2004-01-04 17:11:43

W prosty sposob możesz odciążyć prądowo przerywacz co zwiększy jego trwałość i zwiększy okresy międzyregulacyjne nawet raz na kilka lat.
Jednocześnie wyeliminujesz iskrzenie styków czyli straty energi gromadzonej w cewce.
Zwiększy się energia wyładowania iskrowego i czas trwania tego wyładowania z 0,3ms (przerywacz) nawet powyżej 3ms. Spowodowane jest to bardzo szybkim przerywaniem obwodu uzwojenia pierwotnego cewki.
Możesz dzięki temu zwiększyć odległość elektrod świec do 1mm co przyspieszy spalanie mieszanki i znacznie ułatwi jej zapłon.
Np. podczas pracy z instalacjami gazowymi większy odstęp elektrod ułatwia zapłon.
Info na http://www.republika.pl/digitech2 w dziale "zasada działania", "126p" - wystarczy uważnie przeczytać.
A Ci którzy widzieli iskrę jaką pozwalają uzyskać moje moduly wiedzą jaka jest różnica.
2020-11-28 14:05
  
 
 2004-01-07 19:07:35

Cytat:
W prosty sposob możesz odciążyć prądowo przerywacz co zwiększy jego trwałość i zwiększy okresy międzyregulacyjne nawet raz na kilka lat.


Kilka lat? U mnie to kilka miesięcy(aparat w moim wieku, po ponad 200000 km), ale już niedługo

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2004-01-08 00:37:29

Przerywacz mam drugi. pierwszy wymieniłem dawno temu po ponad 100 tys. km.
Kąt sprawdzam raz w roku przed sezonem jesienno -zimowym przy okazji czyszczenia przewodów wys. napięcia i świec.
I od kilku lat sprawdzam i nie reguluję bo trzyma.
Podobnie u kumpla który ma ten sam rocznik i któremu też zamontowałem kilkanaście lat temu.
Mój na tym przerywaczu jeszcze trochę pochodzi a i oś nie ma zauważalnego luzu. To może być zasługą częstych wymian oleju (nigdy nie przekroczyłem 10tys.km a bywało po 5-6 tys).

2020-11-28 14:05
  
 
 2004-01-08 09:36:27

W 125p mozna prosto przejsc na uklad bezstykowy montując aparat zaplonowy modol np gl-118 i cewke ze starszego poloneza.
w przypadku silnikow ze sporym przebiegiem aparat zaplonowy i tak czesto kwalifikuje sie do wymiany......
odsirodkowy regulator zaplonu moze miec w polonezie troszkę inną charakterystykę ale sądze ze to jest do opanowania.
Polecam starannosc rowniez przy regolacji silownika podcisnieniowego.
Pozdro.
2006-11-21 22:46
  
 
 2004-12-11 22:27:43

moj ap stykowy cos szwankowal.
byly takie jaja ze aby silnik rowno chodzil musial miec kat wyp zapl. ok 15 stopni.przy 1000 obr/min.
czasem bylo dobrze a czasem niechcial zapalac na mrozie nawet na benzynie.

dzis zalozylem sobie do 1.6 DOHC aparat bezstykowy MM z DOHC jakiego to niewiem. do tego zapodlem uzywany modul GL-118 z poloneza i cewke..

wreszczie ladnie pracuje na wolnych przy kacie wyp. ok 7 stopni.
ladnie zapala.
ale jest jeden problem i niewiem czego to jest wina

ruszam- daje mu buta- idzie fajnie /lepiej niz przedtem/ale do ok 5000 obr/min
a od 5000 w gore to tak niezabardzo sie wkreca jakby mial pod gore.
/gdy mialem stykowy to zjawisko bylo odwrotne/

co moze byc tego powodem ???
czy jak dam mu inny modul moge liczyc na poprawe.???
czy mu przyspieszyc zaplon na 10 st.???

czy sa jakies moduly "szportowe" i co one mi moga dac???

czym sie rozni modul APE 05 i jakie daje korzysci???

jeszcze jedno podlaczajac cewke do modulu ida 2 przewody w gniazdo trojzlaczne -a po co jest trzeci "samiec" w gniezdzie???

/podlaczajac kierowalem sie polonezam ojca a nie ksiazka/

-----------------
G.E.G
www.gazujemy.pl Montaż instalacji gazowych LPG, LANDI RENZO, STAG, WULKANIZACJA www.geg.vel.pl
www.renowacja-nadwozia.prv.pl stronka w budowie ale zapraszam:)
2016-10-23 19:59
  
 
 2004-12-11 22:56:48


moze to ktorys z przyspieszaczy odsrodkowy lub podcisnieniowy, one sa odpowiedzialne za zmiane kata wraz ze wzrostem obrotow


tak mi sie wydaje ze to moze byc ta przyczyna

masz gaz??




-----------------
uprzedzam ze nie zawsze odbieram telefon i jednoczesnie przepraszam tych ktorzy przez to cierpią..
;)
2023-05-03 10:33
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM