Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

CIECIE SPRĘŻYN

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2004-01-08 08:09:52

Chce uciąć sprężyny w UNO o 1 zwój jak to bedzie sie miało w parktyce chodzi mi o geometrnie czy bardzo sie popieprzy itd bo z tyłem to raczej nie powinno sie popieprzyć w uniaku, napewno ktoś z was ucinał czekam na Pluy i Minust takiej przeróbki

-----------------
www.ZGIERSKIKLUBTUNINGOWY.prv.pl
2005-03-25 23:31
  
 
 2004-01-08 10:16:06

Szczerze to proponuje kupić sprężyny obniżające/utwardzające niż bawić się w obcinanie seryjnych sprężyn. Komplet powinien wynieść w okolicach 400-500zł.
Jeśli to jest za drogie to obcinając seryjne sprężyny proponuje zanieść je do kowala, żeby po obcięciu zwoju je zahartował.

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2004-01-08 10:30:37

a czy nik nie obcinał chodzi mi o praktyke jak to sie potem ma??
mi chodzi o obniżenie a twardosc to juz nieważne bo na to mam sbosób

-----------------
www.ZGIERSKIKLUBTUNINGOWY.prv.pl
2005-03-25 23:31
  
 
 2004-01-08 10:38:39

witam jak bys sie zdecydowal to mam do sprzedania sportowe sprezynki do uno
2004-06-06 15:21
  
 
 2004-01-08 10:43:03

Chodzi Ci dokladnie o Uno czy ogolne odczucia po ucieciu sprezyn ?

-----------------
VW Passat 1,8 '89
FSO 125p 1,5 gaz '86 / 2.0 R.I.P
FSO 125p 2.0 gaz `83 R.I.P
FSO 125p 1,5 gaz `76
FSM 126p 650 kilerus `86 R.I.P
Renault 5 1,4 LPG `88 Sold
ZAZ 968m 1,2 `78 R.I.P
Kochajmy Bol
HERE COMES THE PAIN !!!!
BARRY ++++ GG 424509
2007-04-06 18:39
  
 
 2004-01-08 10:55:24

ja mam w 127 fiaciku obciete o 1 i pol zwoja sprezyny z zastavy.... oryginalna sprezyna mi pekla, trudno bylo znalesc od 127 wiec auto dostalo obciete i dogiete na goraco sprezynki od zastavki, mimo ze zastava jest ciezsza o 100 kilo ponad ,po docieciu sprezyn w 127 twardosc jest prawie identyczna jak seria, jedynie wysokosc ulegla zmianie...obciecie 1 zwoja w przypadku aut typu 127 128 ritmo jest zupelnie neutralne,zabieg raczej kosmetyczny...maxymalnie dopuszcza sie obciecie 2.5 zwoja ale trzeba wtedy zastosowac amortyzatory z fiata x19
... nie wiem ktore uno masz serie 1 czy 2? w serii 2 {po wrzesniu 1989} sprezyna jest napewno inna niz w 127 128. amortyzator nie jest wspolosiowo zamontowany wewnatrz sprezyny, ale mysle ze obciecie tylko 1 zwoja bedzie zabiegiem wizualnym majacym b.maly wplyw na twardosc zawieszenia, napewno nie popsuje to geometrii zawieszenia...

-----------------
sedicivalvole


http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw
2021-11-13 19:18
  
 
 2004-01-08 12:05:56

Cytat:
2004-01-08 10:16:06, Koniu pisze:
Jeśli to jest za drogie to obcinając seryjne sprężyny proponuje zanieść je do kowala, żeby po obcięciu zwoju je zahartował.



Przecież tego się nie tnie palnikiem, tylko "gumówką", więc nie ma sensu ich powtórnie hartować.
Tak samo jeśli chodzi o pióra: kowal kuje je na zimno.

-----------------
-=Kupie Fiaty 500, 126p/Bis w dobrym stanie blacharskim, nadajace sie do holowania, z papierami. Moga byc bez silnikow. Do odwolania. Oferty na priv=-

Strumienice z rur od wuceta, kradzieze na zlecenie.
www.czuczu.prv.pl ZAPRASZAM SERDECZNIE
2006-12-03 17:34
  
 
 2004-01-08 16:57:29

w uno jest klumna mcpersona wic obciecie o 1 zwoj nie powinno miec zadnego wplywu na geometrie - kolo pracuje w pionie.tak mi sie przynajmniej wydaje...
2018-10-22 14:40
  
 
 2004-01-08 17:22:53

dobrze ci sie zdaje, ale extremalne obciecie sprezyny moze spowodowac ze mimo zawiasu typu macperson kola przednie ida w negatyw lekki{lub nielekki szczegolnie jesli dojdzie do tego slaba buda lub "przeszlosc rajdowa" auta albo jakis dzwon}

-----------------
sedicivalvole


http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw
2021-11-13 19:18
  
 
 2004-01-08 18:41:22

Według mnie cięcie sprężyn nie jest dobrym rozwiązaniem. Choć z drugiej strony jak tylko o jeden zwój to nie tak dużo. Ale autko może się zachowywać inaczej w sensie negatywnym.

-----------------
2017-04-08 21:07
  
 
 2004-01-08 20:46:52

ciecie sprezyn nie jest ani dobrym ani zlym rozwiazaniem, jest poprostu tanim rozwiazaniem stanowi czesto element przejsciowy pomiedzy seria a sprezynami profi dobieranymi pod auto... wada ciecia jest taka ze wszystko trzeba experymentalnie dobierac tzn ilosc zwojow do obciecia itp.... jesli efekt obciecia sprezyn jest lepszy niz przed zabiegiem to czesto kwestia szczescia a nie jak w przypadku profi sprzetu konkretnych wyliczen, jak moch pisze, moze byc gorzej nawet po niz przed, w pewnych przypadkach mozna korzystac z doswiadczen innych, tak jest np w przypadku fiata 127 i 128 ktorych modyfikacje zawiasu sa dobrze opisane w necie z przykladami co jest ok a co nie itp..... poza tym obcieciu sprezyn moze towarzyszyc przykre zjawisko dobijania {czesto rozbijania} amortyzatora ktorego skok nie jest przystosowany do obcietej sprezyny....

-----------------
sedicivalvole


http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw
2021-11-13 19:18
  
 
 2004-01-08 21:59:23

Dokłądnie tak jak napisał Bart128 może następować dobijanie amortyzatorów. Miałem taki efekt jak eksperymentowałem ze sprężynami w Boberze. Potem też miałem taki efekt < tylko że znacznie lżejszy >, ale na początku, jak ściąłem o ponad dwa zwoje to było MAKABRYCZNIE. Nie polecam ekstremalnego rozwiązania cięcia. Natomiast polecam pojechać tam gdzie podam Ci numer telefonu .

-----------------
2017-04-08 21:07
  
 
 2004-01-08 23:08:47

Ja obstawialbym na zaniesienie sprezyn do kowala,ktory moze je rozhartowac scisnac i zahartowac...Albo cos w tym stylu...Nie polecam ciecia, bo kolega w fordzie gejskorcie tak mial...Kupil juz takiego super tjuninga bajera...I jak podniosl auto na lewarku to mu sprezyna wyskoczyla z gniazda...byla za krotko przycieta...
efekt byl taki,ze opusczajac auto potrzebne byly dwie osoby-jedna kreci podnosnikiem a druga ustawia spreyne...
BTW...Kowal nie powinien kuc na zimno...Zawsze kuje na goraco...jezeli robi to na zimno,to mozna mu podziekowac...

-----------------
http://plepleple.pl
2023-10-30 23:59
  
 
 2004-01-09 00:32:18

Cytat:
Ja obstawialbym na zaniesienie sprezyn do kowala,ktory moze je rozhartowac scisnac i zahartowac...



A znasz konkretne parametry? Żeby sobie coś obrabiać cieplnie, to trzeba jeszcze znać temperatury, żeby znać temperatury, trzeba znać materiał...

Cytat:
Nie polecam ciecia, bo kolega w fordzie gejskorcie tak mial...



Ja też, ale z innego powodu. Sprężyna się utwardzi. Czasem jest to porządane, ale nie zawsze.

Cytat:
I jak podniosl auto na lewarku to mu sprezyna wyskoczyla z gniazda...byla za krotko przycieta...



Haltpasy Twoim przyjacielem. I już nic nie wypada.

Cytat:
BTW...Kowal nie powinien kuc na zimno...Zawsze kuje na goraco...jezeli robi to na zimno,to mozna mu podziekowac...



A ja bym nie był taki tego pewien. Aczkolwiek, albo zwłaszcza że nie pamiętam już za wiele z obróbki plastycznej. Ale czasami chodzi o wprowadzenie uszkodzeń do struktury krystalicznej, które podgrzanie ma zwyczaj usuwać.

Yakitaki.

-----------------
 
  
 
 2004-01-09 00:50:31

Panowie więc chyba jednak zetne te sprężynki i zobacze po ucięciu wstawie jesze gume miedzy zwoje i bedzie tak docieta że na wyjętym Mc personie nie może wypaśc zaciekawiłomnie to że po ucieciu sie utwardzi czy oby napewno??
KRICK ile chcesz za te sprężyny ??

[ wiadomość edytowana przez: EGON-TKL dnia 2004-01-09 00:57:36 ]
2005-03-25 23:31
  
 
 2004-01-09 02:13:18

Cytat:
2004-01-09 00:32:18, Yakitaki pisze:


A ja bym nie był taki tego pewien. Aczkolwiek, albo zwłaszcza że nie pamiętam już za wiele z obróbki plastycznej. Ale czasami chodzi o wprowadzenie uszkodzeń do struktury krystalicznej, które podgrzanie ma zwyczaj usuwać.

Yakitaki.



tzw zgniot i rekrystalizacja

-----------------
pozdrawiam
lunatyk
 
  
 
 2004-01-09 09:39:12

Cytat:
więc chyba jednak zetne te sprężynki i zobacze po ucięciu wstawie jesze gume miedzy zwoje i bedzie tak docieta że na wyjętym Mc personie nie może wypaśc zaciekawiłomnie to że po ucieciu sie utwardzi czy oby napewno??


Nie wsadzaj gumy miedzy sprezyny bo to daje efekt na krotka mete...Sprezeny lubia od tego pekac

-----------------
http://plepleple.pl
2023-10-30 23:59
  
 
 2004-01-09 09:42:28

Cytat:
A znasz konkretne parametry? Żeby sobie coś obrabiać cieplnie, to trzeba jeszcze znać temperatury, żeby znać temperatury, trzeba znać materiał...



No i tu jest wlasnie ten myk...trzeba znalezc DOBREGO KOWALA a nie jakiegos geja ktory tylko umie mlotkiem tluc...
W Wawie np.jest gosc,ktory zajmuje sie tym od wielu lat znaja go i cenia wszyscy...I on robi to wlasnie to tak jak napisalem.

-----------------
http://plepleple.pl
2023-10-30 23:59
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM