Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jak zrobić nacięcia na tłokach pod zawory???

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2004-01-26 18:07:09

Jak w temacie?? Jak to zrobić domową metodą w garażu??? A jeśli się nie da to ile to się mniej wiecej ceniw zakładzie i jak im to wyjaśnic gdzie mają być????

-----------------
OPONYdoSPORTU.pl
2014-06-17 11:38
  
 
 2004-01-26 18:12:09

Oj Strongi, Strongi - daj grubsza uszczelke

-----------------
Byl 126p 1.2MPI
Jest Astra X16SZ
Jest BIS i...?
2018-04-24 18:40
  
 
 2004-01-26 18:28:20

zrobic to mozna na frezarce tylko trzeba wiedziec w którym dokładnie miejscu.ja wiem ze qmpel robił ale on miał slady na tłokach po spodkaniu z zaworami...
2018-10-22 14:40
  
 
 2004-01-26 18:29:18

Ale jaki to ma sens?? Nie po to będę planował tyle głowicę żeby dawać grubszą uszczelkę Chodzi mi właśnie o duuuuże sprężanie.

-----------------
OPONYdoSPORTU.pl
2014-06-17 11:38
  
 
 2004-01-26 18:41:18

Jak nie wiesz gdzie to wpadnij se do mnie póki silnik mam w częsciach

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2004-01-26 18:54:40

Dobre pytanie!! Przydały by się jakieś wymiary i kąty pod jakimi trzeba frezować tłoki. Srednice i temu podobne!! Jaka musi być minimalna odległość pomiędzy zaworem a ścianką wyfrezowanego tłoka. No i na jakie głębokości frezować.
P.S. Ile można bezpiecznie splanować głowicę?? Może lepiej zamiast planować głowicę wstawić zamiast standardowej uszczelki pod głowicę cieńszą miedzianą?? Czy ktoś z was już tak kombinował??
2019-07-14 20:05
  
 
 2004-01-26 19:02:51

A słyszeliście o spalaniu stukowym...?
Na jakim paliwie jeźdźicie?

-----------------
````RallyCellar`````®
`B Y D G O S Z C Z `
``````````````````
2015-12-04 18:50
  
 
 2004-01-26 19:04:08

A słyszeli my... jakoś jexdzim na 98 i nie narzekamy Niby mam 5 mm splanowaną ale coś mi się wydaje że przydałoby się dobic do 8-9mm hehhee

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2004-01-26 19:16:57

ILE ? ? ?
A masz jeszcze miejsce gdzie wkręcić "gwizdek" ?
To Ty nie potrzebujesz sprężynek na zaworach, bo tłok sam Ci je domnyka

-----------------
````RallyCellar`````®
`B Y D G O S Z C Z `
``````````````````
2015-12-04 18:50
  
 
 2004-01-26 19:23:46

Kuner!! Zdjęcia i wymiary tych frezów dawaj!! Ale już!! A co do 9mm to mogę załatwić głowicę z RC z autka pana Fotka (stajnia Pasya). Ładnie przygotowana na większych i odelżonych zaworach

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2004-01-26 19:33:11

no a po co mi gwizdki?? hehe..
Co do tej głowicy 9mm to jeszcze mysle no i nie wiem jaki wałek dobrac hehe..
Co do wymiarów frezów to Strongi nasz kochany je wykona.. ja niestety jestem ubogim człowiekiem i nie stać mnie nawet na suwmiarke

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2004-01-26 23:40:45

Jak masz rozebrany silniczek w maluszku to po prostu obracasz wał korbowy z tłokami do moment w którym ów tłoki bedą w max górnym położeniu.Zdejmujesz głowice , zawory smarujesz jakimś smarem zakładasz głowice i jakimś młotkiem dociskasz srężyny od zaworów tak aby zawór spotkał się z tłokiem.Robisz tak z każdym zaworem i wiesz gdzi trzeba zrobić frezy.Można zrobić je chociażby wiertarką i kamieniem .
Chłopaki 9 mm .......to nie ma chyba duzo wspólnego z modyfikacją silnika
2014-06-12 22:36
  
 
 2004-01-27 00:52:22

A co wy na taki pomysł: wziąć stare niepotrzebne zaworki, potraktować je diaksem tu i tam, włożyć w prowadnice w głowicy, założyć głowicę. Potem taki zaworek włożyć w futro wiertarki i spróbować nim podziubać tłok jak się obraca????????? Bo coś takiego gdzieś mi się obiło o uszy. Ale nie wiem czy tak się da.

-----------------
OPONYdoSPORTU.pl
2014-06-17 11:38
  
 
 2004-01-27 07:16:24



Strongi pogadaj z Dombrolem on przeciez robi w warsztacie.Daj mu i Ci zrobi

-----------------
głośno i bokiem
2012-08-16 17:17
  
 
 2004-01-27 09:27:34

Cytat:
2004-01-27 00:52:22, Strongi pisze:
A co wy na taki pomysł: wziąć stare niepotrzebne zaworki, potraktować je diaksem tu i tam, włożyć w prowadnice w głowicy, założyć głowicę. Potem taki zaworek włożyć w futro wiertarki i spróbować nim podziubać tłok jak się obraca????????? Bo coś takiego gdzieś mi się obiło o uszy. Ale nie wiem czy tak się da.



tak sie to robi , bo zawor jest z o wiele twardszego materialu niz tlok

-----------------
Jakub Jędrzejczak
gg: #35335 e-mail: ali@gekocars.pl www: www.gekocars.pl
 
  
 
 2004-01-27 16:52:03

Cytat:
2004-01-27 07:16:24, Darallye pisze:


Strongi pogadaj z Dombrolem on przeciez robi w warsztacie.Daj mu i Ci zrobi


Jakos moje nacięcia na tokach są większe... moze to dlatego że mam zawory od CC,ale to aż taka różnica by była..?? :>

-----------------
2020-07-10 12:25
  
 
 2004-01-28 11:08:22

Mam pomysł jak możnaby obliczyć jak głebokie nalęzy zrobic paznokcie

Zakładamy że zawory spotkać sie mogą z tłokami w górnym maksymalnym położeniu tłoka.
To co ma wpływ na kontakt zawór-tłok to nie tylko planowanie głowicy ale także m.in. fazy wałka , jego dobroć, i to czy wałek bedzie dodatkowo fazowany.Maksymalny wznios krzywki|zaworu nie ma praktycznie znaczenia na uderzenie zawór-tłok.Także ze wględu na powyższe dla każźdego wałka bedzie trzeba robić troszke inne paznokcie.

Generalnie to trzeba by zacząc od pomiaru luzu, bezpieczęnstwa pomiedzy zaworem a tłokiem.Najlepiej zrobic to juz na finalnym wałku(na takim na którym auto ma ostatecznie jeździć).A więc obracamy wałem aż tłoki będą w max górnym położeniu i w cylindrze w którym zaczyna się ssanie mierzymy suwmiarka ile wystaje trzxonek zaworu ssącego głowicy(od strony spręzyn zaworowych) w górnym max położeniu tłoka.Zapiujemy te dane.Zdejmujemy głowice, wyjmujemy z niej ów zawór wkładamy go bez sprężyn zaworowych z powrotem.Przyklaejamy go jakąś taśmą czy czymś aby nie wypadał z prowadnicy.Zakładamy głowice z powrotem, dokręcamy ja. Krecimy wałem do max górnego położenia tłoków, luzujemy ten zawór aby spadł na tłok.Mierzymy suwmiarką(w identyczny sposób jak wcześniej) o ile ile spadł do dołu w stosunku do tego wcześniejszego pomiaru.Ta różnica to własnie różnica między tłokiem a zaworem.Oczywiscie trzebaby dodac jeszcze grubosc uszczelki ale ze wzgledu na to iż układ się "rozciąga" wraz z obrotami mozna to chyba pominąć.Aczkolwiek ważne aby te dwa pomiary robić tak samo(tzn.oba bez uszczelki, ew. z).

Także to jak głębokie należy zrobic paznokcie wygląda mniej więcej tak:tyle ile chcemy splanować-rezerwa(na danym wałku) tłok|zawór w obecnym stanie głowicy+ileś mm bezpieczeństwa (1mm?)
Pomiar rezerwy tłok-zawór najlepiej robić na zaworze dolotowym.
To wszystko to moje przemyslenia także
a)pewnie są prostsze sposoby
b)moge sie gdzieś mylić
c)90% osób i tak zrobi to na oko

Dobrze jakby ktos to zrobił to wreszcie magiczne 3mm przy planowaniu-paznokcie możnaby potwierdzić lub obalić. Tylko że na każdym wałku będzie to troszke inna wartośc

[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2004-01-28 11:10:22 ]
2014-06-12 22:36
  
 
 2004-01-28 13:32:39

Darallye...czy to jest fota moich tłokow??..znaczy tych ktore miałem??...

-----------------
Maluszek juz sprzedany:(((
 
  
 
 2004-01-28 14:30:51

Dodam jeszcze że ta głębokośc w mm nacięć które powinniśmy zrobić to max głębokość, a podjazd do powierzchini tłoka robimy pod takim kątem jaki zawór jest w stosunku do tłoka
2014-06-12 22:36
  
 
 2004-02-06 19:43:44

siema ja juz pytalem sie w zakladzie to razem z planowaniem glowicy okolo 100zl bedzi emnie to kosztowac,ale jeszcze niewiem pod jakim katem i ile to zrobic,bo po 2 palnowaniu glkowycy bedzie ona splanowana o 4,5mm,a te naciecia to w ajkiej srednic??troszke wiekszej niz zawory>???i na jaka glebokosc??tyle co 2 planowanie glowicy??czyli 2 mm!!!!!!!!!!!! poradzcie
2009-10-25 19:21
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM