Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Kolektor ssący pod dwa gaźniki [125]

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2004-02-26 23:41:33

Witam!
planuje wykonać kolektor ssący pod dwa gaźniki Dellorto Drla do silnika 1481cm, w tym celu potrzebuje znać średnice kanałów ssących i odległość między nimi, a może ktoś z was ma to rozrysowane bo jeszcze otwory na śróby dochodzą... za wszelkie info. bardzo dziękuję, bardzo ułatwi mi to zadanie.
Pozdrawiam - Dominik.


-----------------
Fiat 125p 1977r.

[ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2004-02-26 23:42:50 ]
2006-12-05 14:36
  
 
 2004-02-26 23:52:00

pozwole sie wpiac pod temat z tym ze kolektor po 1 gaznik do 1,1 od zastavy tez na gazniku drla 36 jak to wykonac zeby byo dobrze?

-----------------
V8 Power
2009-03-27 00:46
  
 
 2004-02-27 13:13:59

znalazłem taki kolektorek na Pierce Manifolds:




tylko problem w tym, że kosztuje aż $260...

-----------------
Fiat 125p 1977r.
2006-12-05 14:36
  
 
 2004-02-27 13:25:38

Cytat:
2004-02-27 13:13:59, Lunatic pisze:
znalazłem taki kolektorek na Pierce Manifolds:

tylko problem w tym, że kosztuje aż $260...




Ale to kolektor do DOHC!
2011-10-01 09:37
  
 
 2004-02-27 14:35:13

tyle ze ten kolektor ma osobne przeloty na poszczególne gary, czyli dopuki nie otwozysz 2 przepustnic to pali na 2 gary, chyba że zblokujesz żeby wszystkie się odwierały jednocześnie, ale wtedy bedziesz jezdzil od stacji do stacji, taki przepal bedziesz mial. nie prosciej przerobić kolektorr polonezowski ?

-----------------
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, ale sztuką jest zabić ją na bocznej..."
2023-10-02 11:06
  
 
 2004-02-27 15:00:58

Cytat:
2004-02-27 14:35:13, Rino125p pisze:
tyle ze ten kolektor ma osobne przeloty na poszczególne gary, czyli dopuki nie otwozysz 2 przepustnic to pali na 2 gary, chyba że zblokujesz żeby wszystkie się odwierały jednocześnie, ale wtedy bedziesz jezdzil od stacji do stacji, taki przepal bedziesz mial. nie prosciej przerobić kolektorr polonezowski ?



Nie kazdy dwuprzel;otowy gaznij jest gaznikiem typu register. To kolektor pod IDFy itp podobne gazniki, a tam pzrepustnice otwieraja sie jednoczesnie
2011-10-01 09:37
  
 
 2004-02-27 15:29:44

A jezeli by zrobic dwa kolektory pod zwykle gazniki 34DCHD z kolektorow od silnika 115C, tj, bierzemy taki kolektorek, odcianmy odnoge na cylinder 1 i 4, nastepnie powstale otwory zaspawujemy i ladnie wykanczamy przejscia wewnatrz kolektora.

Wykonujemy 2 szt i przykrecamy i tu pojawia sie pewne problemy
1. nie pomierzylem i nie wiem czy odlegosc miedzy osiami kanalow ssacych 2 i 3 jest taka jak miedzy 1i2 oraz 3i4,
ponadto
2. nie wiem czy gaznik 1i2 cylindra nie bedzie kolidowal z aparatem zaplonowym
Dochodzi do tego rowniez pytanie
3. co zrobic z podgrzewaniem kolektora, jak wiemy kanal obwodu pogrzeania kolektora znajduje sie miedzy 2i3 kanalem ssacym
4. jak polaczyc gazniki z cieglem gazu, czy poprostu do pokrywy zaworow przysapawac wyciete z innych pokryw podstawy trzpienia na ktorym osadzone jest takie cos umozliwiajace polacenie dwoch ciegiel pod katem prostym i ostatecznie wszystko polaczyc ze soba?,
5. Czy po zamontowniu 2 gaznikow nalezy zalozyc dysze dla silnika 1300?


No i na koniec pozostaje pytanie czy warto jest tak sie z tym bawic czy poprostu forma nie przerosnie tresci.

Mozna by sie pokusic o 2 gardzoelowe gazniki boczno ssace, ale do DF to raczej sie nie zmieszcza (kiedys Koniu poakazywal fotki to w komplecie z airboxem nei byloby szasns tego wcisnac)
Mozna by takze zastosowac pakiet 4 gaznikow od 4 cylindrowej rzedowki z motocykla, ale pozostaje dobor dysz no i jak zwykle co zrobic z dolotem.

albo stworzyc cos takiego jak pokazal Lunatic tylko pod glowice 115C



-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-02-27 15:39:11 ]
2010-08-20 09:16
  
 
 2004-02-27 15:59:42

Cytat:
2004-02-27 13:25:38, kosa131 pisze:
Cytat:
2004-02-27 13:13:59, Lunatic pisze:
znalazłem taki kolektorek na Pierce Manifolds:

tylko problem w tym, że kosztuje aż $260...




Ale to kolektor do DOHC!



jesteś pewien, że to kolektor do DOHC? bo na Pierce Manifolds pytałem o kolektor do silnika 1481cm...


-----------------
Fiat 125p 1977r.

[ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2004-02-27 16:00:39 ]
2006-12-05 14:36
  
 
 2004-02-27 16:31:37

juz po rozmieszczeniu szpilek widac ze tego kolektora (ze zdjecia)nie przykrecisz do glowicy silnika 115C, najlepiej zajzyj do ksiazki "Naprawa samochodow FSO125p" to wszystko ci sie wyjasni

no chyba ze na stronce napisali co innego a pokazli zdjecie czego innego

-----------------
2010-08-20 09:16
  
 
 2004-02-27 18:32:29

Może z innej beczki, ale temat ten sam... czy ktoś ma jakis pomysł na takie mocowanie kolektora ssącego żeby mozna go było szybko i łatwo montować i wyćiagać?. chodzi mi o to że podjezdzam pod tor pół godz wczesnie, zmieniam kolektor 1 gaznikowy na 2 gazn a po rajdzie zakładam z powrotem 1 gazn.

-----------------
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, ale sztuką jest zabić ją na bocznej..."
2023-10-02 11:06
  
 
 2004-02-27 20:54:39

Cytat:
2004-02-27 15:59:42, Lunatic pisze:
Quote End -->

jesteś pewien, że to kolektor do DOHC? bo na Pierce Manifolds pytałem o kolektor do silnika 1481cm...



Jestem pewien na 100%. Moze chodzi im o silnik ze 124 sport? ale tenm kolektor jest na bank do dohc.
2011-10-01 09:37
  
 
 2004-02-27 21:44:07

ja mam taki kolektor pod dwa IDF



-----------------
Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu.
dla niewtajemniczonych: jestem żydem, masonem oraz cyklistą
2020-06-24 08:40
  
 
 2004-02-27 21:47:09

Witam!
Kosa ma absolutną rację,piękny kolektor ale DOHC.
Pozdrawiam
2024-04-27 16:18
  
 
 2004-02-28 10:23:36

Cytat:
2004-02-27 15:00:58, kosa131 pisze:
Cytat:
2004-02-27 14:35:13, Rino125p pisze:
tyle ze ten kolektor ma osobne przeloty na poszczególne gary, czyli dopuki nie otwozysz 2 przepustnic to pali na 2 gary, chyba że zblokujesz żeby wszystkie się odwierały jednocześnie, ale wtedy bedziesz jezdzil od stacji do stacji, taki przepal bedziesz mial. nie prosciej przerobić kolektorr polonezowski ?



Nie kazdy dwuprzel;otowy gaznij jest gaznikiem typu register. To kolektor pod IDFy itp podobne gazniki, a tam pzrepustnice otwieraja sie jednoczesnie



W książeczce o Solexach itp. którą kupiłem za parę zł w księgarni wyczytałem że gaźnik podwójny to nie to samo co dwuprzelotowy stopniowy. Mianowicie gaźnik podwójny(jak IDF czy DCOE) to coś jak 2 gaźniki jednoprzelotowe w jednej obudowie a gaźnik stopniowy ma dwie oddzielne przepustnice które się otwierają niejednocześnie.

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2004-02-28 11:17:40

to ja zapytam moze inaczej wie ktos jak wyliczyc dlugosc kolektora dolotowego i srednice pod gaznik dellorto drla36 do silnika od zastavy bo z tego co mi sie zdaje dlugosc kolektora ma chyba jakies znaczenie bo nie sadze zeby to jezdzilo dobrze jak zrobie sobie byle jak

-----------------
V8 Power
2009-03-27 00:46
  
 
 2004-02-28 11:21:36

Cytat:
2004-02-28 10:23:36, Krzemowy pisze:

W książeczce o Solexach itp. którą kupiłem za parę zł w księgarni wyczytałem że gaźnik podwójny to nie to samo co dwuprzelotowy stopniowy. Mianowicie gaźnik podwójny(jak IDF czy DCOE) to coś jak 2 gaźniki jednoprzelotowe w jednej obudowie a gaźnik stopniowy ma dwie oddzielne przepustnice które się otwierają niejednocześnie.



Dokladnie! Gazniki podwojne maja wspolna komore plywakowa. Nalezy uswiadomic sobie ze kazdy gaznik do seryjnego samochodu stanowi kompromis pomiedzy ladna praca w niskim i srednim zakresie predkosci obr. a oporami przeplywu przy maksymalnym otwarciu przepustnicy (pomijam skomplikowane gazniki o stalym podcisnieniu). Aby mieszanka byla dobrze przygotowana, czasteczki paliwa musza byc dobrze wymieszane z powietrzem (rozpylone) a do tego potrzebne jest podcisnienie w okolicy rozpylacza. przy malych otwarciach przepustnicy i malych predkosciach obrotowyco podcisnienie zbyt male, by dobrze 'wyciagnac paliwo z rozpylacza, stosuje sie wiec gardziele (czyli zwezki) majace zwiekszyc owe podcisnienie. Niestety, przy makstymalnym otwraciu przepustnicy gardziel stanowi element ograciczajacy przeplyw mieszanki. Dlatego gazniki stopniowe, (typu register wlasnie) z regoly maja miejsza srednice gardzieli pierwszego przelotu, gardziel drugiego przelotu jest zas wieksza.
2011-10-01 09:37
  
 
 2004-02-28 15:17:45

Nie ukrywam iż bardzo by się przydał taki kolektor ssący pod gaźniki stojące do silnika 1500

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2004-02-28 19:39:44

ja z chęcią bym taki wykonał, ale potrzebuje do tego znać: średnice kanałów ssących w głowicy, odległości między nimi no i oczywiście rozmieszczenie otworów na śróby...
za wszelkie info. wielkie dzięki!

-----------------
Fiat 125p 1977r.
2006-12-05 14:36
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM