Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Pytania zwiazane z fiatem 125p - Strona 2

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2004-10-11 22:37:12

mysle ze te kute tloki to chyba jednak za duzo zachodu . a na normalnych tlokach wytrzymywalby takie obciazenia? juz sam nie wiem.. tez nie chce robic remontu silnika po kazdym wyjezdzie.
Nie wiem moze marudze za bardzo ale porostu nie chce sie wsadzic na mine ze kupie cos a pozniej bede mial z tym tylko problem z ktorym nie bede mogl sobie poradzic. i czy kute tloki to juz bedzie przekrocznie granicy kiedy z zabawy w tuning samochodu robi sie powoli wyczyn aco za tym idzie kupa kasy.
narazie musze zrobic tylne zawieszenie i ten most.. - no i podobno wal odrazu trzeba od mirafiorki.
2004-11-03 22:45
  
 
 2004-10-11 23:24:48

Bart - miałem okazję jechać 125p z 2,0 z odcięciem zapłonu przy 10.500 obr. tyle że przebudowa tego silnika wyglądała praktycznie tak jak przebudowa tej supry z modlina... czyli z orginału to tylko "obudowa" silnika a cała reszta wyczynówka..

a 1,8 kręcące się do 12000 widziałęm w 2 czy 3 autach na zachodnich stronach (hiszpania, argentyna?) poświęconych "włochom"

-----------------
Był fiat 125p, jest Vectra B
Pojemność ta sama, zaworów tyle samo a sporo mniej kucy od Fiata....

Odradzam interesy z forumowiczem Race_D - do tej pory nie uzyskałem kasy za towar.
2015-04-06 08:41
  
 
 2004-10-11 23:28:05

Efel - każdy poważniejszy tuning to kupa kasy...

ktoś kiedyś podawał koszty "lepsiejszych" elem. do dohca i to była duuuuża kasa
niestety żeby się bawić w poważne zmiany to trza by zarabiać średnio 5000/m-c i być samotnym kawalerem...

-----------------
Był fiat 125p, jest Vectra B
Pojemność ta sama, zaworów tyle samo a sporo mniej kucy od Fiata....

Odradzam interesy z forumowiczem Race_D - do tej pory nie uzyskałem kasy za towar.
2015-04-06 08:41
  
 
 2004-10-11 23:38:25

to juz jedno kryterium spelniam jestem samotnym kawalerem brakuje mi jeszcze tylko 5000 zlotych miesiecznie
ale tak z chodzac na ziemie to co bys mi polecil.. ja coraz bardziej jestem sklonny do zwyklego dohc 2.0 chociarz wolumexa bym wolal. jak jest z ustawianiem tej sprezarki slyszalem ze tam idzie duzo roznych przewodow do podcisnienia i to jest troche skomplikowana sprawa. czy ktos spotkal sie osobiscie z takim silnikiem?
2004-11-03 22:45
  
 
 2004-10-11 23:49:00

Schodząc na ziemię to zależy co uda ci się dostać... 2,0 czy 1,8
Ja bym wolał 1,8 ale jest to moje subiektywne zdanie...

w przypadku 2,0 wypada włożyć jeszcze tylni most ze 132 bo seryjny za długo nie wytrzyma...

do 1,8 wystarczyłoby założyć most 43:11 z Poldka

No i niezałeżnie od wybranego silnika wypadało by pokombinować coś z hamulcami...

-albo Lucasy z poldka (w przypadku mostu poldka), lub jeszcze lepiej z Favoritki
-albo 132
-ew. Łada 2107

-----------------
Był fiat 125p, jest Vectra B
Pojemność ta sama, zaworów tyle samo a sporo mniej kucy od Fiata....

Odradzam interesy z forumowiczem Race_D - do tej pory nie uzyskałem kasy za towar.
2015-04-06 08:41
  
 
 2004-10-11 23:50:04

Cytat:
2004-10-11 23:24:48, Nomad pisze:
a 1,8 kręcące się do 12000 widziałęm w 2 czy 3 autach na zachodnich stronach (hiszpania, argentyna?) poświęconych "włochom"




moze miały obrotomierze wyskalowane do tej wartosci...

-----------------
uprzedzam ze nie zawsze odbieram telefon i jednoczesnie przepraszam tych ktorzy przez to cierpią..
;)
2023-05-03 10:33
  
 
 2004-10-11 23:53:40

u mnie jest jakis jugoslowianski.. podobno wytrzym,alszy ale i tak chce od 132 bo jest wieszy rozstaw kul - bedzie sie lepiej drogi trzymal - fakt bede musial wyginac ranty albo nawet cos pociac ale co tam . a co do tych silnikow to lepiej na gaznikach czy na wtrysku - mialem mozliwosc zakupu tych takcih trabek niewiemjak sie fachowo nazywa ale przegapilem .. moze to nie glupie by bylo
2004-11-03 22:45
  
 
 2004-10-12 01:13:04

Cytat:
2004-10-11 23:53:40, efel pisze:
a co do tych silnikow to lepiej na gaznikach czy na wtrysku - mialem mozliwosc zakupu tych takcih trabek niewiemjak sie fachowo nazywa ale przegapilem .. moze to nie glupie by bylo



gazniki dadza sporo wiecej powera ( i wyzsze spalanie ), zas wtrysk troche wiecej mocy, spalanie raczej nie wzrosnie. jak sie bawic to sie bawic - jako ze auto nie do jazdy na codzien to proponuje gazniki. tez stoje przed podobnym wyborem tyle ze u mnie to jest moje jedyne autko i nie wiem co wybrac
2007-02-21 20:12
  
 
 2004-10-13 19:31:37

Cześć efel. Chłopaki z forum dużo Ci napisali ale ja wtrące swoje 3 grosze. Wszyscy prócz Barta128
doradzają ci zwykłe DOHC bo turbo z lanci się nie mieści. Jak się popieści to się zmieści.
Kiedyś zastanawiałem się nad tym jaki motor włożyć do fiata. Mieżyłem różne silniki i między innymi
silnik z lanci delty. Wygląda to tak że trzeba zrobić nowy kolektor wydechowy tak żeby turbina była na wysokości
głowicy. Drugi problem to kopułka rozdzielacza. Znajduje się z tyłu głowicy i trzeba robić dziurę w ścianie
grodziowej. Trzeba też zmienić nagrzewnice. Podobno nie ma problemu z dopasowaniem nagrzewnicy z ritmo. Inna sprawa
to pomysł na to gdzie zmieścić intercooler. Troche wyobraźni i sprzęt a nie ma problemu. U mnie nie wyszło ze względu
na koszty eksploatacji. Spalanie od 12 litrów Pb98 na sto kilometrów to sporo jak dla mnie a instalacja gazowa
która dobrze chodzi z turbiną to jakieś 4000zł. Jednak taki silnik według mnie będzie najtańszy w zakupie w stosunku do mocy
jaką oferuje. Z Volumexem
raczej sobie odpuść. Jest to swego rodzaju rarytas i w dobrym stanie będzie pewnie kosztował majątek. Inna sprawa to czy faktycznie
potrzebna Ci taka moc. Miałem okazję przejechać się escortem cosworth i audi s2. Moge sobie tylko wyobrazić jakby fruwał
fiat z taką mocą.
2011-12-27 11:55
  
 
 2004-10-13 19:45:37

Cytat:
2004-10-11 23:53:40, efel pisze:
u mnie jest jakis jugoslowianski.. podobno wytrzym,alszy ale i tak chce od 132 bo jest wieszy rozstaw kul (...)



To w moście jakieś kule są???

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2004-10-13 20:00:29

1. Gangster - masz dobrego fiacika Mam sentyment do czarnych dfów

2. Efel tez masz dobrego fiacika, w jakim stanie masz obecna jednowstke napedowa i za ile ja sprzedasz?
Jesli chodzi o wkladanie silnika to Klocek dobrze zauwazyl jazda z moca rzedu 200 koni dfem jest nieco niebezpieczna musisz pocwiczyc czyms slabszym - szukaj 2.0 a lepiej 1.8 ale ciezko ci bedzie znalezc.

-----------------
Kupie 126p ze zdrową blachą - 604609088
2023-05-19 18:54
  
 
 2004-10-14 16:44:56

Cytat:
2004-10-13 19:45:37, Krzemowy pisze:
To w moście jakieś kule są???



no pewnei ze sa W lozyskach na półosiach

a co do tematu dyskusji- wyglada to jak 'chcialabym, ale sie boje'. Z tego co piszesz jasno wynika ze nie miales do tej pory wiekszej stycznosci z fiatowksimi DOHC. Polecam ksiazke guya crofta- na pocztek dowiesz sie co do czego.
Piszesz o moscie z mirafiorki. Jakiego przelozenia poszukujesz? Przelozen w mirafiorkach bylo sporo, od 4,1 do 3.58 albo i dluzszych. Pozatym przy moscie 4,1 ze 131 nie wroze poloskom dlugiego zycia (maja srednice 24mm. Polonez ma 28mm a i tak latwo sie ukrecaja
Piszesz o dwustu koni. Ale taka moc naprawde wymaga sporych nakladow finnasowych. DOHC to kosztowna zabawka. w sama regeneracje glowicy mozna wpakowac bez wiekszych problemow dobrych kilkaset zlotych, a remont calego silnika idzie juz w tysiacach. Miedzy bajki wsadzic mozesz historje, ze za 200zl kupisz jezdzaca argente z silnikiem ktory bez problemu przejedzie kilkadziesiat tysiecy km bedac jednoczesnie czesto katowanym. Wtrysk, turbo, 4 gazniki, kute tloki, volumex....fajnie brzmi, ale jesli choc niewielki procent tego o czym piszesz uda Ci sie zrealizowac to bedzie to naprawde duzy sukces. A drift Velorexem- bardzo ciekawy pomysl A jakie pole do popisow przy swapowaniu

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2004-10-14 16:56:57 ]
2011-10-01 09:37
  
 
 2004-10-14 22:43:27

mam papiery na dysortografie
Kosa131.. masz racje z tym "chcialabym a boje sie" poprostu nie chce kupic czegos z czym pozniej nie bede mogl sobie poradzic lub bedzie mnie to za drogo kosztowac. nie chodzi mi o to zeby niewiadomo ile wpakowac w niego.. Dltego chce zlozyc cos co poprostu by pasowalo do tego bez jakis wiekszych przerobek. SLyszalem ze volumex to najmocniejsze co mozna wsadzic bez wiekszych problemow.

Dejta - silnik..hmmm jak by tu go opisac ... na cylindrach cisnienie od 9 do 11 z odmy wylutaje ladny siwy dym i jeden zawor stuka.. nie chce cie oszukiwac.. ten silnik byl uzywany do eksperymentow.. poki nie bede mial nowego silnika raczej nie chce tego sprzedawac..

Jak narazie zastanawima sie co do mostu, zalezy mi przedewszsytkim na przyspieszeniu. predkosci rzedu 220 km/h mnie nei interesuja bo to mnie jakos nie kreci i jeszcze polisy na zycie nie wykupilem.. a co myslicie o napedzie od argenty turbo diesel?
2004-11-03 22:45
  
 
 2004-10-14 22:47:14

Gangster jak zrobiles poszerzenia blotnikow? Bo jak wymienie most to pewnie bede musial i o tym pomyslec..
2004-11-03 22:45
  
 
 2004-10-15 09:27:44

Cytat:
2004-10-14 22:43:27, efel pisze:
mam papiery na dysortografie Kosa131.. masz racje z tym "chcialabym a boje sie" poprostu nie chce kupic czegos z czym pozniej nie bede mogl sobie poradzic lub bedzie mnie to za drogo kosztowac.




Za drogo czyli ile masz na silnik/skrzynie/osprzet i zabawki do niego w tylu gazniki/turbo/volumex itd? Zamierzasz wszystko robic od razu czy systematycznie, przez dluzszy czas?

Cytat:
nie chodzi mi o to zeby niewiadomo ile wpakowac w niego.. Dltego chce zlozyc cos co poprostu by pasowalo do tego bez jakis wiekszych przerobek. SLyszalem ze volumex to najmocniejsze co mozna wsadzic bez wiekszych problemow.



fakt, ale zakup takiego silnika ze sprezarka w dobrym stanie graniczy z cudem. Na poczatek proponuje zwykle dohc. Argument, ze wszyscy to wsadzaja jest malo przekonujacy. Za bycie orginalnym sporo sie placi

Cytat:
Jak narazie zastanawiam sie co do mostu, zalezy mi przedewszsytkim na przyspieszeniu. predkosci rzedu 220 km/h mnie nei interesuja bo to mnie jakos nie kreci i jeszcze polisy na zycie nie wykupilem.. a co myslicie o napedzie od argenty turbo diesel?



Zalozmy ze wstawisz most 4.1 i dwulitrowke. Dynamiczne ruszenie dosc lekkim 125p bez zerwania przyczepnosci graniczyc bedzie z cudem. Na mokrym to wogole tragedia. Biegami bedziesz mieszal jak glupi, przy ostrej jezdzie poloski beda sie ukrecac w tepie 2/miesiac. Jak dla mnie pomylka.
3.9 (seryjne przelozenie z 131 Racing). To chyba najkrotszy most, jaki mozna polecic. Mimo to, jak dla mnie, do 2.0 za krotki.
3.72 (argenta, polonez diesel) - moim zdaniem optymalne przelozenie. Na tyle dlugie by nie prowokowac 'przekrecenia' silnika, a na tyle krotkie by w zupelnosci wystarczac do latania bokami i dynamicznej jazdy.
3,58 - stosowane w 131 2.0. Aktualnie takie mam i ogolnie sobie chwale. Silniczek wykorzystuje swoj spory moment, jak chce przyspieszac- redukca (2 do okolo 115km/h, trojka do ponad 140 nie przekraczajac magicznej granicy 6000obr). W aucie w miare cicho, spalanie tez umiarkowane. Ale mogloby byc 3.72.

A co do silnika z argenty TD (i ducato ) To raczej ciezko bedzie to upchac pod maska 125p, w krotkiej komorze silnika. Ale nie ma rzeczy niemozliwych, sa rzeczy nieoplacalne

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2004-10-15 11:43:43 ]
2011-10-01 09:37
  
 
 2004-10-15 18:53:37

Planuje robic to stopniowo.. narazie zamierzam most wymienic.. a pozniej to zalezy.. glownie to chodzi mi o to zeby mi sie to nie rozpadalo co jeden wyjazd.. nie spieszy mi sie rowniez z tym wszystkiem wole wolno a dobrze zrobic. dlatego jak mi na dana czesc nie wystarczy kasy to przestaje pic piwo i rozpoczynam zycie w ascezie mysle ze silnik ze skrzynia to tak 3000 (co nie oznacza ze musze to wszystko wydac).. ale jak bedzie jakas ciekawa propozycja to moge wiecej uzbierac. Jezeli bylaby mozliwosc to najlepiej byloby zrobic cos takiego.. wsadzic narazie silnik.. apozniej dokupic (ewentualnie jak juz oswoje sie z moca) turbo.. najbardziej boje sie o most ze bedzie mi co chwile padal.. wiec chce znalesc jak najwytrzymalszy..
2004-11-03 22:45
  
 
 2004-10-16 17:57:23

Jeżeli chodzi o nadkola to są to reperaturki tylnych nadkoli od golfa 1. Ale można pokombinować
z reperaturkami z innych aut w zależności od tego ile trzeba poszerzyć. Co do mostu to nie bardzo
mogę zgodzić się z kosą131. Ja jeżdże na fabrycznym moście 4.1 i 180km/h wychodzi przy 5400obr/min.
Oczywiście wskazania liczników mogą być niedokładne, ale takie przelożenie jest idealne pod względem
dynamiki a na trasie też nie ma tragedii. Co do trwałości fiatowskich mostów to już się nasłuchałem.
W moim fiacie jest jeszcze orginalny. Jeżeli poprzedni właściciel nie cofał licznika to ma już przejechane
prawie 200tys km. Wprawdzie nie bawie się w palenie gumy ale nie oszczędzam go na codzien a i
niejedną popularke przeżył. Jedyny problem jaki miałem to padało mi łożysko prawej pólosi.
To pewnie dlatego że udeżyłem kołem w krawężnik. Nie wyglądało żeby była zgięta ale po jej wymianie
problem się skończył. Pozdrawiam
2011-12-27 11:55
  
 
 2004-10-16 21:10:54

czy orientuje sie moze ktos ile moga kosztowan uzywane fotele przenie od poloneza+ na szrocie bo chcialem takie wlozyc do swojego DF i nie wiem ile by mnie to kosztowalo a nie chce mi sie jechac na szrot bo mam troche daleko
2005-08-12 13:28
  
 
 2004-10-16 22:40:05

Cytat:
2004-10-16 21:10:54, -artur- pisze:
czy orientuje sie moze ktos ile moga kosztowan uzywane fotele przenie od poloneza+ na szrocie bo chcialem takie wlozyc do swojego DF i nie wiem ile by mnie to kosztowalo a nie chce mi sie jechac na szrot bo mam troche daleko



uuuuuu.... z +ami to będzie ci chyba ciężej niż z Groclinami... (przynajmniej tak jest na wybrzeżu)...

Koszt... 70-200zł (zależy gdzie i ile masz szczęścia...)

Ps. A nie lepiej poszukać grocków ??? za Standardy zapłacisz podobną kasę, tj 2x(70-150)zł a fotele o wiele lepsze...

-----------------
Był fiat 125p, jest Vectra B
Pojemność ta sama, zaworów tyle samo a sporo mniej kucy od Fiata....

Odradzam interesy z forumowiczem Race_D - do tej pory nie uzyskałem kasy za towar.
2015-04-06 08:41
  
 
 2004-10-17 00:06:51

Cytat:
2004-10-11 20:29:10, efel pisze:
na dzien dzisiejszy: Kompletny tuning silnika ( polerka dolotow, odciazone kolo zamachowe, walek sportowy, planowana glowica) , kolektor sportowy od poloneza. filtr sportowy, wieksze dysze 220 na pierwszym i 230 na drugim


Ile ten kant Ci pali?????? bo sadzac po tych dyszach to chyba sporo pozdro

-----------------
FAITH DIVIDES US - DEATH UNITES US
2016-06-09 11:43
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM