Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

DZIAŁ ---- ASCONA B C - Strona 3

 Moderowane przez: GSI
 MotoNews.pl » Opel Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 ... 95 96 97
 Autor 
 2007-10-13 13:13:51

raczej linka bo co innego - w bębnach mogło się coś rozpaść ale wątpię, pewnie gdzieś puściła - linka składa się z dwóch części.

1. długa od rączki do (chyba) prawego koła tylnego (strona pasażera)
2. krótka mocowana do długiej na wysokości belki tylnej (na dziwnym zaczepie którego zdjęcie gdzieś 20 stron wstecz wrzucałem) do koła lewego (strona kierowcy)

jakby co to mam taką linkę i oddam za grosze (nowa kosztowała mnie coś około 100pln jakieś 2 lata temu) - dorzucę wnętrze bębnów (żadna rewelacja ale może akurat jakiś samoregulator się przyda)

EDIT:
znalazłem wspomniane fotki (łączenie linek)




pzdr


-----------------
ascona (a,b,c) maniak
vectra driver

Piszę poprawnie po polsku

www.michalchwalik.pl

[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-10-13 13:19:31 ]
2012-12-29 23:17
  
 
 2007-10-11 17:19:42

dzis raczka recznego zostala mi w reku - podejrzewam ze linka ale mozecie cos wiecej naswietlic - jak sie za to zabrac / pozdro i z gory dzieki
2009-06-06 23:06
  
 
 2007-10-11 11:44:11

przypuszczam, że wymiary mogą takie same ale nie wiem jak jest z krzywizną dachu

pzdr

-----------------
ascona (a,b,c) maniak
vectra driver

Piszę poprawnie po polsku

www.michalchwalik.pl
2012-12-29 23:17
  
 
 2007-10-11 00:04:16

a co z tym szyberdachewm orientuje sie ktos jak to jest z nimi czy pasuje do aski z innych modeli???
 
  
 
 2007-10-09 20:15:08

felgi z kapciami (Continental ContiEcoContact 205/55/15) 300pln




-----------------
ascona (a,b,c) maniak
vectra driver

Piszę poprawnie po polsku

www.michalchwalik.pl

[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-10-10 09:14:27 ]
2012-12-29 23:17
  
 
 2007-10-09 16:01:58

kolego ile za te felgi do aski a poza tym pytanie do innych uzytkownikow czy szyberdach w asconie jest taki sam jak w astrach I i innych oplach z tych lat tzn vectra astra corsa itp wydaje mi sie ze taki sam a mam u siebie do wymiany i sie zastanawiam nad kupnem z innego opla, prosze o szybka odpowiedz pozdrawiam
 
  
 
 2007-10-08 19:20:41

moja ascona do wzięcia w częściach

jest wszystko oprócz wnętrza (fotele, kanapa, obicia drzwi), budy i silnika (zbiorniczki wszelkich płynów do wzięcia!!)

instalacja gazowa (butla 65l z papierami do 2010r), alufelgi EXIP 7J15" ET25 z oponami raczej do spalenia, reflektory oryginalne BOSCH, kierunkowskazy białe oryginalne, oryginalne radio Blaupunkt, sprężyny bagażnika, lampy tylne z blendą pod rejestrację, listwy chromowane na rynienkach i wiele innych, lusterka zewnętrzne manualne, lusterko wewnętrzne, wszelkie pokrętła i przełączniki ze środka, 2 letnia linka hamulca ręcznego - zdrowa, wszelkie plastiki z wnętrza itd itp

mam też progi (reperaturki) do 4d (może pasują do HB 5d) oraz tylne reperaturki nadkola zewnętrznego.

PLASTIKOWE NADKOLA TYLNE!! jeśli kogoś interesują także posiadam

bagażnik dachowy (uchwyty do rynienek z poprzeczkami) - NOWY, nigdy nie użyty.

kontakt w profilu

pozdrawiam
scoodie

-----------------
ascona (a,b,c) maniak
vectra driver

Piszę poprawnie po polsku

www.michalchwalik.pl
2012-12-29 23:17
  
 
 2007-10-07 15:22:58

To na szczęście niewiele. Proponuję jednak, aby bacznie obserwować sprawę [wyciek, dym z rury] i w miarę możliwości rozgrzewać silnik do temp. roboczej - wtedy ubywa nieco mniej chłodziwa, przynajmniej u mnie tak było...

-----------------
2013-06-08 22:34
  
 
 2007-10-07 12:01:43

Raz na miesiąc z centymetr do zbiorniczka dolewam.
Kurde, nie strasz mnie, zimę musi mi przejeździć bo dopiero organizuje pieniąchy.

-----------------
2010-12-11 21:24
  
 
 2007-10-07 11:06:24

A duże są te ubytki? Z własnego doświadczenia z Aśką wiem, że takie historie najlepiej naprawiać zaraz po wykryciu. Po chwili może się okazać, że woda zacznie lecieć do silnika [pewnie to zauważysz, po dymie z rury] i problem gotowy. Miałem to samo - najpierw ubytek "zewnętrzny", a potem do silnika. Dobrze tylko, że tej wody nie przepalał dużo, i z olejem się nie mieszało, to miałem czas na reakcję. W sumie, eksploatując Aśkę, uszczelkę wymieniałem 2 razy, przy czym pierwsza awaria była gorsza w skutkach, niz ta wyżej opisana...

-----------------
2013-06-08 22:34
  
 
 2007-10-07 10:23:39

Aha, nie napisałem że mimo iż silnik pracuje wprost genialnie i oleju nie bierze ani troszkę, to jednak poci mi się na uszczelce (chłodziwo wylata troszku) i na wiosnę czeka mnie grubsza naprawa w związku z czym ten olej który nalałem 10tys napewno u mnie nie przejeździ. Zbiera mi się wszystko do wiosny i coś czuje, że po zimie kupę kasiory w ten samochód będę musiał wpakować.

-----------------
2010-12-11 21:24
  
 
 2007-10-06 23:11:13

W pełni się zgadzam.
2021-02-04 11:50
  
 
 2007-10-06 20:23:25

Jaki z tego wniosek - najlepiej w ogóle nie zalewać minerala, jeździć jak najdłużej na syntetyku lub półsyntetyku i nie sugerować się wiekiem/przebiegiem [sławny mit, że po 100 tys. km trzeba lac minerala], no chyba że ewidentnie silnik jest na wykończeniu i należy mu się remont. A jak jeździ długi czas na mineralnym i ma spory przebieg a stan jest "nieznany", to lepiej mineral.

Swoją drogą, miło słyszeć, że Aśki smigają na półsyntetykach. Znaczy się - jeszcze długo przejeżdżą...


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2007-10-06 20:28:09 ]
2013-06-08 22:34
  
 
 2007-10-06 19:22:35


Jeśli twój kolega od początku jeździł na mineralnym to z pewnością w silniku miał już spory nagar i wcale mnie nie dziwi fakt dymienia z rury. Pewnie półsyntetyk usunął mu tą warstwę i ukazał się prawdziwy stan silnika. Po zalaniu ponownie olejem mineralnym objaw mógł się zmniejszyć. Powtórzę jeszcze raz aby przesiadać się na olej półsyntetyczny trzeba być pewnym stanu silnika, dzięki olejowi półsyntetycznemu ten stan zachowa dłużej.
2021-02-04 11:50
  
 
 2007-10-06 18:20:53

Żeby nie było, że powielam błędne teorie, ale jeden znajomy miał z tym problem - zaryzykował, i po jeździe na mineralu, zalał półsyntetyk [nie pamiętam już jakiej firmy]. Silnik wydawało się, był sprawny, nie brał oleju. Po przejechaniu jakiś 3 tys. km, stwierdził podwyższone zużycie oliwy - na bagnecie poniżej minimum. Zaczęło trochę z rury dymić i puszczać na uszczelnieniach...Na dolewkach dojechał do 5 tys. km i z powrotem zalał minierałem. Pierwszą dolewkę zrobił dopiero przy 5 tys. km. Astra F 1.6 [c16nz) 75 KM plus gaz, 230 tys. km.

Nie wiem, może to był zbieg okoliczności, ale raczej ciężko, by w ciągu 3 tys. km silnik tak się skaszanił. Może i faktycznie, że przy dzisiejszej technologii takie teorie są mało prawdopodobne, ale przy takiej zmianie to 3 razy bym się zastanowił, czy mniejsze zużycie paliwa zaoszczędzi mi problemów...

-----------------
2013-06-08 22:34
  
 
 2007-10-06 14:26:08

liczy sie glownie klasa lepkosci oleum wg API: SJ/CF
- im dalsza literka tym lepiej - mozna kupic bardzo dobry mineral i bedzie wszystko ok.
2009-06-06 23:06
  
 
 2007-10-06 13:35:57

teraz to już przepadło, masz chyba racje z tymi "teoriami". Będę o tym pamiętał przy następnej wymianie.

-----------------
2010-12-11 21:24
  
 
 2007-10-06 13:33:56

Cytat:
2007-10-06 13:02:41, Jacek1983 pisze:
No tak, ale pod warunkiem, że silnik był jeżdżony na półsyntetyku. Jak zalejesz taki olej do silnika, gdzie był już lany mineral, to rozszczelnisz silnik,...



Taka ogólna teoria jest błędna, niestety bardzo często ją słychać.

Trzeba najpierw ocenić stan w jakim jest twój silnik, zakładam że lałeś minerał. Jeśli nie brał oleju i nie dymił to oznacza że stan twojego silnika jest bardzo dobry i w tym wypadku olej półsyntetyczny jest jak najbardziej zalecany, poprawi prace silnika, zmniejszy zurzycie, osady, może nawet trochę spadnie spalanie paliwka.
Jeśli zaś brał olej i wydobywa się niebieski dym w wydechu to półsyntetyk spowoduje zwiększenie zużycia oleju i co za tym idzie dymu-szkoda kasy. W pierwszej kolejności remoncik silnika (przy odrobinie szczęścia może się skończyć na wymianie pierścieni) i po tym od razu półsyntetyk.

[ wiadomość edytowana przez: Damiancki dnia 2007-10-06 13:52:07 ]
2021-02-04 11:50
  
 
 2007-10-06 13:16:59

Jeżdżony był na mineralnym, więc musiałem takowym go zalać.
Nalałem Mobila 15W40. Jeżdże też na świecach NGK i obejżawszy je dziś stwierdzam, że jest wszystko w jak największym wporządku.
Dzięki Chopy za porady.

-----------------
2010-12-11 21:24
  
 
 2007-10-06 13:02:41

Cytat:
2007-10-06 09:35:56, Damiancki pisze:
Polecam ten olej z czystym sumieniem. Osobiście odradzam olej mineralny.



No tak, ale pod warunkiem, że silnik był jeżdżony na półsyntetyku. Jak zalejesz taki olej do silnika, gdzie był już lany mineral, to rozszczelnisz silnik, ale o tym juz niejednokrotnie była mowa na Forum.

Fakt jest faktem, że nie zapytaliśmy Zeebeeza, na jakim oleju jeździ teraz, a powinniśmy od tego zacząć...

-----------------
2013-06-08 22:34
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 ... 95 96 97
 MotoNews.pl » Opel Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM