Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Fiat mini/small

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska » Wszyscy o Wszystkim

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-01-17 23:52:59

Zgadza sie Góral!

Marże sa zazwyczaj bardzo wysokie i to nie tylko w motoryzacji.

Wracajac do tematu, cieszy mnie fakt, ze taka Skoda dokada duzo bajerow, zeby auto bylo bardzie wypasione i kusilo pontencjalnego klienta, bo takie wlasnie dzialanie nakreca im koniunkture i zwieksza przychody. A np. Citroen ktory sprzedaje podstawowe "biedne" wersje swoich autek juz jest w goszej sytuacji. Wystarczy spojrzec na ulice czego jezdzi wiecej. I czy koniecznie Citroen jest lepszy od Skody - smiem powatpiewac. Ogolnie standarty sie ujednolicaja i jezeli jakas marka ich nie przestrzega to momentalnie wypada z rynku i przstaje sie na nim liczyc (przykro mi to mowic ale wlasie tak dziala Lada w Polsce). Oczywiscie z Lada jest zupełnie inna bajka - marka ze wschodu, ciezka sytuacja makro i mikroekonomiczna w Rosji + wiele innych przyczyn. (zapoznienia technologiczne). Ale i tak mam pełen szacunek dla tej marki, ze caly czas stara sie jakos dzialac i rozwijac - przyklad Lada Niva -GM, czy chociażby cała współpraca z GM.

Także takie jest moje zdanie.

Szacunek Góral
2023-10-20 14:50
  
 
 2003-01-17 23:43:21

jestem spokojny pkt pierwszy był do Mario...

zwróć jednak uwagę że to tanie marki, chcąc nadrobić różnicę, dokładają wypas przy tej samej cenie. Świadczy to też o wysokiej marży i możliwości dużego manewru w ustalaniu ceny.
auta bardziej markowe już dawno montują w standarcie takie dodatki jak abs, poduszki itp. więc wyposażenie jest podobne. ale jakoś tych tańszych pozostawia sporo do życzenia, a ludzie to widzą. stąd takie statystyki...

oczywiście że mając do wyboru nową fabię, czy trzyletnią corollę wybrałbym to drugie...

-----------------
ALE... :-)
2019-12-03 23:17
  
 
 2003-01-17 23:30:12

Góral spoko Na tym polega rozmowa, ze sie wymienia argumenty.

Co do cen sampochodow to, zeby było cycus to ceny powinny być adekwatne do naszych zarobkow a do tego wyposażenie "starterow", czyli podstawowyh wersji aytek przynajmniej takie jak w niemczech. Oczywiscie jest to niewykonalne, chociaz mozna zminimalizowac niektore koszty (zmienne + stałe). I tu znowy pojawia sie rola rzadu, ktory moglby obnizyc cła itp. Kazdy wie o co mi chodzi. Naturalnie jest to rowniez niewykonalne - przynajmniej narazie.

Wiec narazie pozostaje nam kupowanie podstawowych wersji 1,4 bez niczego (swojego czasu takie auta polacy kochali - Lanos, Felicia, Tico , Cienias). Wiadomo, auto rodzinne, a do tego cena przystepna dla portfela przecietniaka.

Do czego zmierzam - moim zdaniem lepiej kupic sobie jakas kilkuletnia używke niz pchać sie w nowy samochod z salonu tylko po to, zeby pokazac sie dobrze przed sąsiadami (ukłon w strone Mariusza, który miał tutaj i nie tlyko tutaj 100% racji). Nawet przy wyborze koloru ludzie kieruja sie tym czy moj sasiad nie ma podobnego koloru i jak to bedzie wspołgrało jak stane obok niego na parkingu Wiadomo, ze kupujac uzywane autko nie mam pewnosci czy nie było prostowane, naciagane i najwazniejsze czy nie było kradzione. Taki przecietny Kowalski zamiast kupować nowiutka Fabie mogłby kupić coś wiekszego, choćby jakiegoś niemca bądź japońca (np. nasza ulubiona w tym poście Toyota).

Uff to chyba na tyle narazie.
2023-10-20 14:50
  
 
 2003-01-17 22:31:33

co by nie mówić nowy Fiat czy Toyota - może są dobre, nowoczesne, bezpieczne, niezawodne, ekonomiczne ale.....









.......są nudne

Łada to jest to

-----------------
54 Volvo PV444|59 2x GAZ-21|59 Fiat 600|60 Lincoln Premiere|65 Fiat 600|62 Violvo Amazon|64 Volvo Duett|66 W108 5.6 V8|69 W108 280SEL|72 BA3 2101|74 BMW E3 2500|76 BA3 2103 1.8iSk|76 BMW E12 535i|79 GAZ-24|86 Volvo 765 turbo|89 BMW E32 V12|92 BMW E34 V8
2019-07-23 01:04
  
 
 2003-01-17 19:33:15

PAnowie, ja sięnikogo nie czepiam... to po pierwsze.
A po drugie mamy klientów wymagających, nie dlatego że mają kasę, tylko dlatego że nie kupują byle czego.
Oczywiście że wersja podstawowa w Niemczech jest inna niż w Polsce. Zdziwiłbym się, gdyby było inaczej. Ale w Niemczech również zarobki są inne. Nie mieszajcie dwóch spraw. Nasi klienci są wybredni w tym co mają, a że producent, znając nasze realia dostosowuje ofertę do naszych portfeli... to ma rację.

-----------------
ALE... :-)
2019-12-03 23:17
  
 
 2003-01-17 14:02:57

Góral -> co się czepiasz Leszka; ja tam się z nim zgadzam, choć i Ty masz trochę racji .
W Polsce są Klienci wymagający, ale jeśli chodzi o wykończenie, jakość wykonania, serwis, ale jeśli wziąć pod uwagę wyposażenie, to na tzw. Zachodzie takie rzeczy jak klimatyzacja, centralny zamek, ABS, etc. to raczej (przy nowym autku) już chyba standard, a u nas ludzie wolą kupować taniej, ale np. wyższy model w wersji golec. Dlatego nawet nie oferuje się u nas niektórych wersji autek (choć sprzedają się samochody w danym przedziale cenowym). Przeciętny Kowalski mam wrażenie nie kupuje autka dla siebie, ale dla sąsiadów (na pokaz)...
Jak to było..."zastaw się a postaw się"...
2024-03-11 13:08
  
 
 2003-01-17 12:43:18

Cytat:
2003-01-17 09:59:16, Góral pisze:
Leszku, nie zgodzę się że w Polsce klienci są mniej wymagający... wręcz przeciwnie, z racji mniejszych zasobów portfelowych ludzie już dawno zrozumieli że nie wolno chłamu kupować. Dlatego maleje sprzedarz fiatów, deawoo i tym podobnych, a rośnie np. toyoty. po prostu nie stać nas na wyrzucanie kasy w (błoto) service.



Mi chodzilo głównie o to co jest sprzedawane na polskim rynku. Nawet taka toyota nie oferuje pełnej gamy silnikow na rynku polskim. Rowniez wersja podstawowa aut rozni sie od wersji podstawowej np. w niemczech.

Pozdrawiam
2023-10-20 14:50
  
 
 2003-01-17 11:05:01

Dobrze Góral mówi -> Toyota to dobre autko (byłem kiedyś w firmie produkującej wiązki przewodów samochodowych gł. do japońskich autek i tam stwierdzono, że najbardziej wymagającym i kontrolującym dostawy odbiorcą jest właśnie Toyota).
Pozdrawiam góralskich sympatyków Toyoty.

Ale jeździłem trochę Fiatem Uno i też nie dam złego słowa na niego powiedzieć (kupiłem autko kilkuletnie i przejeździłem bez żadnej nawet najdrobniejszej usterki pełne 2 lata i to z dużym przebiegiem; tylko lałem benzynę!); może trafił mi się taki egzemplarz...
2024-03-11 13:08
  
 
 2003-01-17 10:42:12

A miś się Panda całkiem podobała (szczególnie wersja 4x4 -> była taka!); z zewnątrz była trochę podobna do Niwki...
2024-03-11 13:08
  
 
 2003-01-17 09:59:16

Leszku, nie zgodzę się że w Polsce klienci są mniej wymagający... wręcz przeciwnie, z racji mniejszych zasobów portfelowych ludzie już dawno zrozumieli że nie wolno chłamu kupować. Dlatego maleje sprzedarz fiatów, deawoo i tym podobnych, a rośnie np. toyoty. po prostu nie stać nas na wyrzucanie kasy w (błoto) service.

-----------------
ALE... :-)
2019-12-03 23:17
  
 
 2003-01-16 21:43:46

I tu Mariusz ma słusznego. Podobno Small ma konkurować z innymi maleństwami - Matiz, Tico itp itd. Nie wiem czy w Polsce bedzie na to popyt, ale w końcu Fiat nie sprzedaje tlyko samochodow w Polsce. Wszystko okaze sie po paru miesiaca sprzedazy auta na rynku.

PS. Podobno Fiat kontynuuje polityke (Stilo) i Small bedzie lepiej wyposażony (nie wiem jak ta sprawa bedzie wygladal w Polsce - mniej wymagający klienci) oraz mniej awaryjny i bardziej zaawansowany technicznie.

PS2. Poczekamy zobaczymy
2023-10-20 14:50
  
 
 2003-01-16 17:45:17

...ale będzie miał 5 drzwi (+ wersja 3-drzwiowa) i będzie większy od Seicento... podobno.
2024-03-11 13:08
  
 
 2003-01-16 16:06:25

Widziałem to kiedyś w internecie, kolejne szkaradztwo. Jeszcze brzydsze od poprzednika, czyli pandy (która też była brzydka). W ogóle nie wiem po co fiat chce robić takie gówno o dziwacznych kształtach przy równoległej produkcji seicenciaka. TO będą auta o jednakowej wielkości, więc jaki to będzie miało sens? Pozdrówka.
2018-03-22 18:53
  
 
 2003-01-16 12:54:48

Wie Ktoś coś więcej na ten temat (rusza produkcja w Polsce; na razie partia przedseryjna, czy jakoś tak, w salonach ma byc na jesieni)? To jakieś rozwinięcie/ następca Pandy. Podobno ma też byc wersja 4x4!
2024-03-11 13:08
  
 
 
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska » Wszyscy o Wszystkim

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM