Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Silniki 2.5DT U W A G A

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2005-01-29 21:27:58

SIEMKA!!!! już po!!!!! Skleciłem żelazo i BOMBA!!!!!! Działa
Jak któryś z klubowiczów potrzebowałby rady co do GŁOWICY to służę pomocą jak widać mam to za sobą i nie było tak tragicznie!!! Pozdrowionka i LECA POŚMIGAĆ

Narazka.

2005-11-24 19:00
  
 
 2005-01-26 15:37:15

Krzysiek, słusznie pytasz, bo zdejmowanie a już szczególnie ponowne zakładanie głowicy w motorku X25DT jest bardzo skomplikowane, samo dokręcanie śrub głowicy odpowiednim momentem jest rozłożone na sześć osobnych etapów
Nie podchodziłbym do tej roboty bez jedynej książki, w której silnik X25DT jest opisany:
https://images-eu.amazon.com/images/P/3768808963.03.LZZZZZZZ.jpg
JaC


Cytat:
Osobiście jestem w trakcie naprawy głowicy bo się troszeczkę rozszczelniła, i w związku z tym mam prośbę do klubowiczy o dane techniczne silnika a dokładniej to chodzi mi o moment i kolejność dokręcania głowicy jak również ustawienie rozrzadu!

2005-08-30 18:20
  
 
 2005-01-24 00:21:28

Cytat:
2005-01-23 10:56:55, ilku pisze:
wiatrak na intercoolerze włącza się wraz z 1 stopniem wentylatora chłodnicy



O to, to....
Kiedyś zadałem takie pytanko, jednak nie otrzymałem odpowiedzi.
Co do wyciągania coolera...
Nie trzeba ściągać koła ani zderzaka. Przerobiłem to na swoim aucie.
Wystarczy kanał albo podnośnik na czterech łapkach.
Zaglądamy od spodu autka,
Odkręcamy śruby mocujące cooler (aż dwie, na dole jedna i na górze jedną), odłączamy rurę od turbiny i włala... wszystko ładnie wychodzi.
A co do czyszczenia w/w naprawdę wiele pomaga.
Tylko co zrobić, coby nie chlapało tak do niej (chłodnicy) olejem? Średnio musiałbym to robić jakieś raz na dwa miechy!!!
2021-12-26 00:52
  
 
 2005-01-23 10:56:55

wiatrak na intercoolerze włącza się wraz z 1 stopniem wentylatora chłodnicy
2019-12-21 15:28
  
 
 2005-01-23 01:42:43

Witam i pozdrawaiam WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW !!!!!!!
Co do turbinki to muszę się zgodzić z kolegą że większość z nich co najwyżej szwankuje(bierze oliwke w najlepszym przypadku TROCHĘ )Osobiście jestem w trakcie naprawy głwicy bo się troszeczkę rozszczelniła, i w związku z tym mam prośbę do klubowiczy o dane techniczne silnika a dokładniej to chodzi mi o moment i kolejność dokręcania głowicy jak również ustawienie rozrzadu! Z górki wielkie dzięki.Zapomniałbym! Znam dobrego "pompiarza" zna się chłopak na dizelkach i jak cos moge polecić(za komplet regulacji pompy z uszczelkami i kontrola wtryskiwaczy 600-700 zł)jescze nie tak tragicznie?
2005-11-24 19:00
  
 
 2005-01-22 18:53:48

No nie jestem mechanikiem,ale to ustrojstwo juz rozbierałem(cosik mi stukało i jedna z śrub mocowania chłodniczki była zerwana)Jak do tego sie zabrać
1.ściagnąć odpowiednie koło
2.odkręcić nadkole(mozna połowę przednia i wywinąc ja do tyłu)
3.odkręcic mocowanie górne chłodniczki (od strony błotnika)
4.wskoczyc w kanał i odkręcic mocowanie dolne chlodniczki,(u mnie trzeba było ciąć kątówką takie było zardzewiałe ) i odkrecic przewód gumowy dolny chłodniczki
5.wyskoczyc z kanału i zdemontowac filtr powietrza,oczywiście rozbierając go przedtym
6.odkrecić przewód gumowy górny chłodniczki(znajduje sie po filtrem)
7korzystając z okazji odczepić inst.elektr.przepływomirza i go umyć w benzynie (delikatnie) bardzo
9.wyciągnąć całe ustrojstwo i rozebrać(dwie śruby)
10.wyczyścic dobrze wszystko,sprawdzić wiatrak(mozna na krótko podłaczając go do aku) i naprawić lub wymienić gdy nie chodzi bo idzie gorace lato
11Wypic piwo które zabrałes do garażu.
A tak to może kto wie przy jakich obrotach lub temperaturze ten wentylatorek ma sie załączac juz zamontowany i na jakiej zasadzie cosik go włącza)pozdr
2012-09-18 09:26
  
 
 2005-01-22 13:41:57

witam
do tej chłodnicy - intercoolera najlepiej dojść po zdjęciu zderzaka,
ale chłodnica ta ma za zadanie schłodzić powietrze, które przeszło już przez turbinę (zgodnie z prawami fizyki na skutek sprężenia powietrze się ogrzewa, a im cieplejsze powietrze tym mniej w nim tlenu). Nie ma ona wpływu na kondycje turbiny.
Z tego co wiem to turbina najbardziej dostaje w dupe jak się piłuje zimny silnik lub rzadko wymienia olej w silniku.
pozdro
ILKU
2019-12-21 15:28
  
 
 2005-01-22 10:39:16

w prawym nadkolu chlodnica???????? O kurcze nowosc jak dla mnie, nie wiedzialem. Ale dostac sie mozna od komory silnika czy od nadkola? Nadkola mam z plastikami ochronnymi.

A co do forum o turbo dieslach to polecam TO

-----------------
2006-09-09 17:47
  
 
 2005-01-22 10:03:29

A tak to dobrze by było aby o dizlach było forum bo wszedzie nas omijają na drogach też w książkach to przynajmniej tu sie wyzalimy
2012-09-18 09:26
  
 
 2005-01-22 10:00:46

w omci 2.5td w prawym nadkolu jest schowana chłodnica turbo wraz z wiatrakiem elektrycznym (warto tam zagladnąć i wyczyści c wszystko bo jest tam syf nieziemski)i przeważnie ten wentylator nie chodzi bo jest zardzewiały i zasyfiony przez wszystko co tam trafia,i nie ma dobrego chłodzenia przewaznie latem i turbina dostaje w dupę.Pozatym na dnie chłodnicy zbiera sie olej który przepuszcza turbinka a który sie skrapla na ściankach chłodniczki(po kontaktach tel. z posiadaczami x2.5 td nie spotkałem dobrej w 100 % turbinyi warto go wylać bo będzie jeszcze wiekszy bałagan.
Pozatym interesuje mnie czy u was tez po odkreceniu korka chlapie olejem,czy musi chlapac bo wałek jest na górze itp.pzdr
2012-09-18 09:26
  
 
 2005-01-21 00:15:25

W dieslu mamy turbo to czego w twoim autku nie ma. A zasady smarowania turbiny chyba nie musze tłumaczyć. Bynajmniej turbina przepuszcza olej. Pół syntetyk uszczelnia troszke silnik i turbine a syntetyk wypłucze wszystko i silnik jest wtedy do remontu. A założe sie ze nikt z posiadaczy niema super szczelnej turbinki. .
2010-03-16 21:52
  
 
 2005-01-20 23:55:14

Cytat:
Tylko ze my piszemy o TD-kach a nie o benzyniakach

mój błąd,
Cytat:
Znajomu nalał do Vito syntetyka bo miał takie rozumowanie jak ty i kosztowało go to sporo. Autko staneło mu na autostradzie skończył mu sie olej w silniku po ok 1000km zacza mu go wrecz pochłaniac.

tak też może być, ale czy to nie świadczy o nizbyt dobrej "formie" silnika.
ps.: Duża jest różnica między smarowaniem silnika diesla a benzynowego ?

-----------------
2011-11-14 21:02
  
 
 2005-01-20 23:50:30

Tylko ze my piszemy o TD-kach a nie o benzyniakach. Tam jest troszkę inaczej. Cały czas sie rozchodzi o diesla. Jeżeli ci nie bierze oleju to masz silnik ok i gratuluje. Moze ktos przed toba robił remoncik?? Tego niewiesz. Znajomu nalał do Vito syntetyka bo miał takie rozumowanie jak ty i kosztowało go to sporo. Autko staneło mu na autostradzie skończył mu sie olej w silniku po ok 1000km zacza mu go wrecz pochłaniac.
2010-03-16 21:52
  
 
 2005-01-20 23:38:48

Cytat:
czy znasz właściwosci oleju syntetycznego i pół-syntetycznego oraz minerala. Jak ktoś leje pół-syntetyk a taki wali producent i potem przechodzi na syntetyk to silnik zaczyna alej brać czysty syntetyk wypłukuje wszystkie syfy które miał półsyntetyk.A te syfy nie jedno krotnie uszczelniaja nam silnik.

myslę że prawie rok to czas wystarczający na wypłukanie wszystkich syfów, tyle czasu jeżdże omegą i pierwsze co zrobiłem to wymieniłem olej na syntetyk, a nie leję litrów oleju pomiędzy wymianami. Słyszałem opinie aby przechodzić na oleje syntetyczne wraz z wiekim auta, ale po co pogarszać właściwości smarne oleju jeżeli nie widać jego zwiększonego zużycia.
Moja omega to 97rok i 140 000 km (tyle na liczniku).

-----------------
2011-11-14 21:02
  
 
 2005-01-20 23:36:44

Ja poprostu leje dobry olej i wymieniam go co 10,000km. Jak kogoś stać to moze sobie zmieniac co 1,000km lub co 100km. Znam osoby które mają możliwości załatwienia oleju np PKS i zmieniaja co 3,000km i cwaniakuja.
2010-03-16 21:52
  
 
 2005-01-20 21:52:06

Cytat:
2003-08-13 01:36:07, Nav pisze:
Olej SYNTETYCZNY co 7500 km????? Skad to wzioles???Sam producent Opla zaleca wymine nie rzadziej niz 10000 km, renomowane koncerny olejowe nawet co 15000....




I co z tego co zaleca producent?
Im czesciej - tym lepiej.

W mercedesie wymienialem syntetyk co PIEC tysiecy.
W omedze wymieniam mniej wiecej co 7500km.

-----------------
sternenflotte.pl
126.037 | 126.024 | 124.079 | 140.050
2014-03-20 14:23
  
 
 2005-01-20 20:44:39

czy znasz właściwosci oleju syntetycznego i pół-syntetycznego oraz minerala. Jak ktoś leje pół-syntetyk a taki wali producent i potem przechodzi na syntetyk to silnik zaczyna alej brać czysty syntetyk wypłukuje wszystkie syfy które miał półsyntetyk.A te syfy nie jedno krotnie uszczelniaja nam silnik.
Cytat:
2005-01-20 02:36:17, Diro pisze:
ja się z tym nie zgodze

2010-03-16 21:52
  
 
 2005-01-20 02:36:17

Cytat:
Żeby lac syntetyk do podjezdżonego auta trzeba byc chorym wiadomo ze bedzie go żar na potege itp.

ja się z tym nie zgodze

-----------------
2011-11-14 21:02
  
 
 2005-01-19 18:25:14

Ciekawa rzecz, że TIS 2000 podaje (cytuję):

Informacja serwisowa [00013987]
Jakość oleju silnikowego
Uwaga:
Dla silnika 25DT / X25DT dopuszczalne są tylko oleje silnikowe jakości ACEA A3 / B3-96 w połączeniu z klasą lepkości 0W-X oraz 5W-X.
"X" jest dla wartości 30 lub powyżej.


W ASO zalali olejem Opel 10W/cośtam półsyntetycznym bez szemrania...
JaC


Cytat:
Ja leje olej Fuchs-a 10W-40 i jest git do wymiany do wymiany nic nie trzeba dolewac trzyma sie w normie czyli co 10.000 tys km.
jest to olej pół-syntetyczny.
Żeby lac syntetyk do podjezdżonego auta trzeba byc chorym wiadomo ze bedzie go żar na potege itp.

2005-08-30 18:20
  
 
 2005-01-19 09:11:22

Ja leje olej Fuchs-a 10W-40 i jest git do wymiany do wymiany nic nie trzeba dolewac trzyma sie w normie czyli co 10.000 tys km. jest to olej pół-syntetyczny. Żeby lac syntetyk do podjezdżonego auta trzeba byc chorym wiadomo ze bedzie go żar na potege itp.
A co do filtrów to jeden filtr jest wyższy a drugi niższy bo też miałek kłopot z dobraniem i tylko taka jest różnica.
2010-03-16 21:52
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM