2005-06-01 13:17:57
No i zmieniłem sobie sam
nie jestem co prawda mechanikiem samochodowym, ale o maszynach i drobnych naprawach pojęcie mam.
Cała robótka zajeła mi jakieś 3godz (wymiana: pasek + roka + napinacz).
Robiłem u znajomwgo na kanale.
Jako, że skożystałem trochu z opisu
Pawel-a i
Adamo8 pozwolę sobie przedstawić mój opis wymiany.
Nie ściągałem koła, ani nadkola.
Zdemontowac:
1. Obudowe filtra powietrza
2. Pasek alternatora i pompy oleju
3. Koło pasowe pompy oleju (u mnie było strasznie zapieczone)
4. Górną obudowę rozrządu (ta duża)
Ustawić znaki na kołach zębatych wałków rozrządu (w głowicy) na przeciw siebie.
Natomiast jeśli idzie o znak na kole wału korbowego u mnie ten znak nie dał się ustawić pionowo.
Zapewne chodzi tu o jakiś inny znak
U mnie znak na kole wału korbowego pokrywał się ze znakiem na tej dolnej obudowie ("księżyc" jak to nazwał Pawol)
I nie był wcale pionowo
Dobrze jest sobie poznaczyć niebieskim lub białym markerem znaki są lepiej widoczne
6. Odkręcić pompę wspomagania.
5. odkręcić pokrywę dolną (najlepiej z kanału)
6. ściągnąć pasek rozrządu, wcześniej sprawdzić ustawienie kół.
Ja to zrobiłem popuszczająć (luzując śruby) równocześnie napinacz i rolkę.
7.Odkręcamy rolkę prowadzącą i napinacz
Nie zmieniałem pompy bo była zmieniama przy 60kkm.
Monatarz.
Wywierciłem sobie otworek na gwoździka tak jak radził
Adamo8, oczywiście wcześniej ustawiłem napiancz na swoich znakach.
1. Przykręcić lekko napinacz i rolkę.
2. założyć wstępnie pasek tylko od dołu
3. przykręcić dolną osłonę rozrządu
4. sprawdzić ułożenie znaków
5. założyć pasek (patrz na strzałki).
Tu 2x przestawiły mi się znaki, więc trzeba uważać!
Pasek zachodzi dość opornie, ale jak mamy odpowiednio poluzowane napinacz i rolkę to da się to zrobić bez ruszania pompy.
6. Dokręcić napinacz i rolkę.
7. wyjąć "drucik" z napinacza
8. przykręcić pompę wspomagania.
9. poskładać resztę do kupy (obudowę rozrządu, koło pasowe, pasek, obudowę filtra)
PS.
Przy okazji zmieniłem sobie jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów.
-----------------
Pozdrawiam
Paweł
________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy