Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Rozrząd 1,5 dohc pułapki i porady przy wymianie - Strona 2

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2
 Autor 
 2005-04-20 14:51:50

Cytat:
2005-04-20 14:16:51, Pawol pisze:
osłona rozrządu ma 2 śrubki na wierzchu


Odkęciłem te śrubki i nic.
Ale z oględzin jakie przeprowadziłem, należy jeszcze ściągnąć koło pasowe od pompy wspomagania.
Hm....
Tylko jak, skoro u mnie ani drgnie?

-----------------
Pozdrawiam
Paweł

________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy
2020-07-13 11:38
  
 
 2005-04-20 14:57:49

W opisie o kole pasowym pompy jest wspomniane

2009-09-15 15:28
  
 
 2005-04-21 08:30:40

Cytat:
2005-04-20 14:57:49, Pawol pisze:
W opisie o kole pasowym pompy jest wspomniane


Tak, jest:
Cytat:
Zdjąc pasek alternatora i odkręcić do reszty koło pasowe pompy oleju (wspomagania znaczy się


Co znaczy odkręcić do reszty?

Jak juz napisałem odkręciłem te trzy śruby którymi jest przymocowane to koło,
ale ono ani rusz.
Mam rozumieć, że u Ciebie zeszło bez najmniejszego oporu?

-----------------
Pozdrawiam
Paweł

________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy
2020-07-13 11:38
  
 
 2005-04-22 15:21:25

Poluzowałem na założonym pasku coby opór mieć na kole - łatwiej gdy są śruby dojeb...

Po zdjęciu paska kólko jest luźne i jak śruby sa mocno dokręcone to w rękach nie utrzymasz koła. Kólko ma zejść po ich odkręceniu



Odkręc je i sie przejedz to ci na peno spadnie Żart oczywiście
2009-09-15 15:28
  
 
 2005-04-22 21:27:42

Rozrząd w swoim esperaku zajmuje mi pół godziny z wymianą pompy i rolek. nie zdejmuję koła pasowego z wału korbowego (chyba że wymieniam uszczelniacz). Rolkę napinacza napinam na zewnątrz i wiercę mały otworek od czoła w który wkładam mały bolczyk (wyjmuję go po montażu paska). Jeśli nie wymieniam pompy wody to nie potrzebuję kanału i cała operacja zajmuje 20 minut. Co prawda jestem z zawodu mechanikiem ale wymienić pasek może każdy w czasie 1-2 godzin.

Uwaga: Przestrzegam wszystkich przed naciąganiem napinacza jakimiś wkrętakami. Jedno ześlizgnięcie się narzędzia spowodować może uszkodzenie napinacza. Po prostu od uderzenia w ogranicznik dolny odłamuje się wystająca część rolki ruchomej (ta z ząbkiem kontrolnym) i pojedziemy do sklepu po następny napinacz.
2024-05-17 09:16
  
 
 2005-04-26 08:19:32

Cytat:
2005-04-22 15:21:25, Pawol pisze:
Poluzowałem na założonym pasku coby opór mieć na kole - łatwiej gdy są śruby dojeb... Po zdjęciu paska kólko jest luźne i jak śruby sa mocno dokręcone to w rękach nie utrzymasz koła. Kólko ma zejść po ich odkręceniu Odkręc je i sie przejedz to ci na peno spadnie Żart oczywiście


OK!
Dzięki, czyli u mnie jest coś nie tak.
To koło jest strasznie zapieczone na wałku i ani go rusz.
A ściągacza tam nie wsadzisz.
Musze się chyba jeszcze pomęczyc z tym.......

-----------------
Pozdrawiam
Paweł

________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy
2020-07-13 11:38
  
 
 2005-04-26 21:08:00

tak piszecie że może wymienie sobie sam rozrząd !!!

A macie jakieś pismo obrazkowe tzn !!! jak to wygląda po zdjęciu pokrywy na co zwracać uwagę itp bo się obawiam że jeden mały feler i ..................... no wiecie

Raffsa

-----------------
--------------------------------
N 50°29'28.56"
E 18°55'04.08"
2016-11-10 19:49
  
 
 2005-06-01 13:17:57

No i zmieniłem sobie sam
nie jestem co prawda mechanikiem samochodowym, ale o maszynach i drobnych naprawach pojęcie mam.

Cała robótka zajeła mi jakieś 3godz (wymiana: pasek + roka + napinacz).
Robiłem u znajomwgo na kanale.

Jako, że skożystałem trochu z opisu Pawel-a i Adamo8 pozwolę sobie przedstawić mój opis wymiany.

Nie ściągałem koła, ani nadkola.
Zdemontowac:
1. Obudowe filtra powietrza
2. Pasek alternatora i pompy oleju
3. Koło pasowe pompy oleju (u mnie było strasznie zapieczone)
4. Górną obudowę rozrządu (ta duża)

Ustawić znaki na kołach zębatych wałków rozrządu (w głowicy) na przeciw siebie.
Natomiast jeśli idzie o znak na kole wału korbowego u mnie ten znak nie dał się ustawić pionowo. Zapewne chodzi tu o jakiś inny znak
U mnie znak na kole wału korbowego pokrywał się ze znakiem na tej dolnej obudowie ("księżyc" jak to nazwał Pawol)
I nie był wcale pionowo
Dobrze jest sobie poznaczyć niebieskim lub białym markerem znaki są lepiej widoczne

6. Odkręcić pompę wspomagania.
5. odkręcić pokrywę dolną (najlepiej z kanału)
6. ściągnąć pasek rozrządu, wcześniej sprawdzić ustawienie kół.
Ja to zrobiłem popuszczająć (luzując śruby) równocześnie napinacz i rolkę.
7.Odkręcamy rolkę prowadzącą i napinacz
Nie zmieniałem pompy bo była zmieniama przy 60kkm.

Monatarz.
Wywierciłem sobie otworek na gwoździka tak jak radził Adamo8, oczywiście wcześniej ustawiłem napiancz na swoich znakach.
1. Przykręcić lekko napinacz i rolkę.
2. założyć wstępnie pasek tylko od dołu
3. przykręcić dolną osłonę rozrządu
4. sprawdzić ułożenie znaków
5. założyć pasek (patrz na strzałki).
Tu 2x przestawiły mi się znaki, więc trzeba uważać!
Pasek zachodzi dość opornie, ale jak mamy odpowiednio poluzowane napinacz i rolkę to da się to zrobić bez ruszania pompy.
6. Dokręcić napinacz i rolkę.
7. wyjąć "drucik" z napinacza
8. przykręcić pompę wspomagania.
9. poskładać resztę do kupy (obudowę rozrządu, koło pasowe, pasek, obudowę filtra)


PS.
Przy okazji zmieniłem sobie jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów.

-----------------
Pozdrawiam
Paweł

________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy
2020-07-13 11:38
  
 
 2006-06-24 14:38:18

Witam.
Ostatnio wymieniłem rozrząd DOHC (sam i nawet działa )
Przy okazij pstrykłem pare fotek ,moze się komuś przydadzą.






na ostatnim zdięciu - klucz do kręcenia pompą wody (napięcia paska)
zrobiony z klucza rozmiar 41 oszlifowanego i odpowiednio pogiętego.
2020-08-13 11:03
  
 
 2006-06-24 16:17:11

Należy Ci się duuuże

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...
2017-11-26 16:51
  
 
 2006-06-27 18:18:51

czy zdarzyło się wam przekroczyć termin wymiany rozrządu i o ile kilometrów? ja mam juz 60500 km czyli 500 po terminie? czy to duze ryzyko???
2006-10-27 09:14
  
 
 2006-06-28 07:19:45

Cytat:
2006-06-27 18:18:51, flatron1980 pisze:
czy to duze ryzyko???



A skąd - to jest jak z seksem bez zabezpieczenia. A zresztą:No risk... No Fun!

-----------------
Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka.
2018-08-28 21:42
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM