Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Do czego służą te śruby? - Strona 6

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2005-11-21 20:14:08

Cytat:
2005-11-21 08:37:37, Kyokushin pisze:
Mam parownik Tomasetto, taki jak pokazywaliście na zdjęciach



To faktycznie, ktoś musiał go nieziemsko umiejscowić. A jak w takim razie wymieniasz filterek gazu?
Wnioskuję, że jeśli parownik jest tak umiejscowiony to śruba może jest całkowicie wkręcona. W końcu ci co montowali też musieliby nią kręcić podczas regulacji po zamontowaniu parownika, więc jeśli nie ma dojścia to lepiej zakręcić przed zamontowaniem i spokój.
Czy jak wkręcisz dużą śrubę samochód dławi się i gaśnie?

Cytat:
Wyszło na to że spalił coś pomiędzy 14.3 - 14.8 czyli w zasadzie nie wiele się zmieniło, może minimalnie lepiej.



A może Twoje BMW ma po prostu tyle palić?
Porównywałeś wyniki z innymi użytkownikami?
Moje Espero pali teraz około 13l (jazda głównie po mieście, ani ślimaczenie się, ani wyścigi) i uważam, że jest OK.
Można na siłę ograniczyć spalanie, ale coś za coś.

Cytat:
Mam pytanie o dolot.



Zdania jak zwykle są podzielone.
Moja rada jest taka. Na LPG forum znajdź użytkownika croma1.
Zwróć się do niego.

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-11-22 00:39:12

Podobno to ma palić 13-14.

Co do tej śruby, tak jak przykręcą ją, to dławi się i gaśnie (z braku gazu).
Jak wykręcam to obroty trochę rosną a następnie również się dławi (z nadmiaru gazu).
Żeby dostać się do parownika trzeba się kłaść pod auto, lub wejśc do komory silnika (jest to możliwe po zdjęciu obudowy wentylatora, mam tylko 1.8, dużo tam jest miejsca)



-----------------
--
Pozdrawiam,
Andrzej

[ wiadomość edytowana przez: Kyokushin dnia 2005-11-22 00:46:01 ]
2006-05-26 11:54
  
 
 2005-11-26 22:06:42

Ha no i myka znalazłem.
Pozycje reset min i reset max działają nie jak logika wskazuje - maks wysokie - min niskie.

Ogólnie w całym programie tak jest poza tą zakładką - nazwy są zamienione.

Nie zdążyłem sprawdzić jak to się ma do zakładki zabezpieczonej... Narazie znowu regulowałem, już bardziej wiedząc co robię - w zakładce CNG zapaliło mi się na zielono.
Żeby paliło się w LPG muszę zejść krokowym do 95 na reset max (wolne obroty) ale żeby auto jeździło na wysokich musi być conajmniej 116 dla reset min (wysokie obroty)w tedy jest rozpiętość 20 i np jak np się jedzie nie dotykając gazu lub go muskająć i się palnie w deche to auto nie jest dynamiczne. Dlatego rozpiętość powinna wynosić koło 10, jednocześnie tak, aby na wysokich obrotach był odpowiedni skład mieszanki (to ustawia autoregulacja - można powiedzmy z 6 kroków z tego zdjąć bez zauważalnych spadków na przyspieszeniu - vmax maleje tak mi się wydaje).

Ogólnie tą śrubą na parowniku reguluje się skład na wolnych i minimalnie przesówa to skład mieszanki na wysokich.
Myślę że kluczem do sukcesu jest zgranie pierwszej śruby z drugą (ukośna) tak aby skład mieszanki na wolnych był reset max 95 i na wysokich powiedzmy 105. (mała rozpiętość między wysokimi a wolnymi)

-----------------
--
Pozdrawiam,
Andrzej
2006-05-26 11:54
  
 
 2005-11-26 22:33:35

no a ja dzisiaj probowlem cos ustawic z wiaderkiem
rzeczywiscie okazalo sie ze na awaryjnym odpalaniu gaz jest podwanay i nie ma problemu z podaniem zasialania na parownik, ale mimo skrecenia sruby do konca babelki lecialy caly czas tak samo, a komputerka nie udalo sie wyregulowac
znowu ustawialem takzeby auto nie zgaslo a potem standardowa procedura...wydaje mi sie ze mamzaslaby parownik bo srube mam pawie na maksa wykecna,mzepwinien byc ten wieksze?tudno juz nic nie bede zmienial...
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-11-26 23:00:22

Jaki wpływ ma ta śruba górna? To znaczy co robi wkręcenie lub wykręcenie jej?

Bo np u mnie, do tego aby się zapaliły 2 kwadraciki na zielono brakuje z 10 kroków... i chciałem to jakoś skorykować. Tą dolną śrubą już zszedłem tylko do okienka CNG i niżej jak schodzę, jak pisałem jest duża rozpiętość min-max i mam wrażenie że nie powinno tak być (troche jakby dziwnie chodzi)

-----------------
--
Pozdrawiam,
Andrzej
2006-05-26 11:54
  
 
 2005-11-28 19:19:34

Cytat:
2005-11-26 22:33:35, iampinki pisze:
ale mimo skrecenia sruby do konca babelki lecialy caly czas tak samo



Ja stwierdziłem, że na początku użytkowania instalacji po wkręceniu dużej śruby (przy wkręconej małej) samochód na wolnych obrotach gasł. Teraz (po 15000km) już nie gaśnie - wkręcam do końca, samochód zaczyna się dławić, ale nie gaśnie.
Być może po prostu pewne elementy zmieniły swoje właściwości?

Może to tłumaczyć fakt, że po skręceniu śruby lecą bąbelki?

Cytat:
2005-11-26 23:00:22, Kyokushin pisze:
2 kwadraciki na zielono



Co to za kwadraciki? Ja mam elekronikę AL-700, a Ty?

Cytat:
2005-11-26 23:00:22, Kyokushin pisze:
jest duża rozpiętość min-max i mam wrażenie że nie powinno tak być



Im mniejsza rozpiętość tym lepiej - raczej nie powinno być więcej niż 10, ja jakiś czas miałem na min i max te same ustawienia i samochód działał zupełnie prawidłowo, spalanie w normie.
A czy regulowałeś w ten sposób, że najpierw ustawiłeś możliwość otwarcia silnika krokowego na min i max bez ograniczeń i tak kręciłeś śrubą, żeby wartości oscylowały wokół 100?

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-11-29 08:08:09

Ja nie mogę wyregulować tej małej śruby. Parownik mam pod zderzakiem, nawet wczołgawszy się pod auto, żeby przeprowadzić regulację małej śruby trzebaa zdjąć parowniik... a wtedy nie da się wyregulować, po parownik powinien być w pionie.

U mnie rozpiętość jest w tej chwili 14 obroty niskie (reset max)mam na 110 a wysokie na 124 (reset min). Próbowałem, nie udało mi się za pomocą śrub doprowadzić do sytuacji żeby mieć różnicę 10 i żeby na niskich i na wysokich obrotach był prawidłowy skład.
Albo za dużo gazu na niskich i niskie otwarcie dla maks, albo brak gazu na min i duże otwarcie maks.
Małą śrubę mam wkręconą prawie maksymalnie... jak ją wykręcam, wtedy na wysokich obrotach mieszanka ubożeje i w ogóle nic sięnie da zrobić.

Z tego co pamiętam to kiedyś jakoś miałem ustawione że i na niskich i wysokich 'działało' ale były to wartości otwarcia 123/133 i żaden kwardacik się nie świecił na zielono.

Czy te kwadraciki na zakładce programowanie maja w ogóle jakieś znaczenie?


-----------------
--
Pozdrawiam,
Andrzej

[ wiadomość edytowana przez: Kyokushin dnia 2005-11-29 08:09:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kyokushin dnia 2005-11-29 08:10:42 ]
2006-05-26 11:54
  
 
 2005-11-29 18:25:07

Cytat:
2005-11-29 08:08:09, Kyokushin pisze:
Ja nie mogę wyregulować tej małej śruby. Parownik mam pod zderzakiem, nawet wczołgawszy się pod auto, żeby przeprowadzić regulację małej śruby trzebaa zdjąć parowniik... a wtedy nie da się wyregulować, po parownik powinien być w pionie. U mnie rozpiętość jest w tej chwili 14 obroty niskie (reset max)mam na 110 a wysokie na 124 (reset min). Próbowałem, nie udało mi się za pomocą śrub doprowadzić do sytuacji żeby mieć różnicę 10 i żeby na niskich i na wysokich obrotach był prawidłowy skład. Albo za dużo gazu na niskich i niskie otwarcie dla maks, albo brak gazu na min i duże otwarcie maks. Małą śrubę mam wkręconą prawie maksymalnie... jak ją wykręcam, wtedy na wysokich obrotach mieszanka ubożeje i w ogóle nic sięnie da zrobić. Z tego co pamiętam to kiedyś jakoś miałem ustawione że i na niskich i wysokich 'działało' ale były to wartości otwarcia 123/133 i żaden kwardacik się nie świecił na zielono. Czy te kwadraciki na zakładce programowanie maja w ogóle jakieś znaczenie? [ wiadomość edytowana przez: Kyokushin dnia 2005-11-29 08:09:55 ] [ wiadomość edytowana przez: Kyokushin dnia 2005-11-29 08:10:42 ]



Jak nie możesz wyregulować małej śruby to ją po prostu zakręć.
Gdy byłem u uznanego powszechnie u mnie gazownika, stwierdził, że małą śrubą nie ma się co wogóle zajmować.
Zakładam, że skoro producent ją przewidział to chyba jednak ma ona znaczenie, ale jeśli nie możesz jej wyregulować to ją zakręć.

Jeżeli chodzi Ci o kwadraciki na zakładce programowanie, to wiem tyle, że ustawiając min i max poniżej pewnej wartości zawsze będziesz miał zielony kwadracik, czyli regulacja poprawna. Ta wartość to około 100 (już nie pamiętam). Inaczej nawet jeśli silnik będzie działał idealnie zawsze będziesz miał czerwony kwadracik.

Myślę, że nie ma co być mocno przywiązanym do różnicy wartości min i max - 10. 14 jest OK jeśli silnik pracuje równo i spalanie jest w normie.
Również prawidłowy skład jest w tym przypadku sprawą względną. Przecież jeśli zmienisz styl jazdy (Lambdę) dla tych samych ustawień raz bedziesz miał mieszankę bogatą a raz ubogą.



-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-11-30 21:08:09

Ponieważ gasł mi przy wciśnięciu sprzęgła po ostatniej regulacji, zalepiłem oryginalny otwór od dolotu i zostawiłem ten zrobiony w obudowie przez gazowinków od spodu (średnica troche mniejsza niż tego oryginalnego, wcześniej, jeździłem z dwoma otworami).

Zmieniła się charakterystyka pracy samochodu, zrobił się mocniejszy.
Co dziwne, zubożała mieszanka na niskich obrotach, a wzbogadiła się na wysokich, musiałem troche wykręcić dużą śrubę.
Teraz mi autodetekcja wykryła 110/120.. ustawiłem zakres pracy na normalny. zobaczymy co będzie.

-----------------
--
Pozdrawiam,
Andrzej
2006-05-26 11:54
  
 
 2005-12-29 01:19:42

Jednak to był nie najlepszy pomysł.
Wróciłem do ustawień poprzednich -> 118 - 128.
Wymieniłem filtr powietrza i przekonstruowałem dolot.
Osiągi dobre. Spalanie w górnej granicy przyzwoitości - 13.8L

-----------------
--
Pozdrawiam,
Andrzej
2006-05-26 11:54
  
 
 2006-01-02 21:44:22

Czyli wygląda na to, że jest OK?

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2006-01-03 00:10:00

W zasadzie tak.
W korkach pali do 14 (13.6, 13,8, różnie).
Jeżdżac po mieście ale luźniej, nie tylko w korkach to tak koło 13.

Ustawienia mam na 'auto' i odjęte 5 kroków z min i max, styl jazdy na normal. Na wolnych obrotach lambda lata po całej skali z tendencją do ubogich. Na wysokich oscyluje wokół 0.47 V (tryb normal).
Nic nie dotykam, puki co jest ok

-----------------
--
Pozdrawiam,
Andrzej
2006-05-26 11:54
  
 
 2006-02-13 00:24:10

wyciagam watek..przymierzam sie do samodzielnej regulacji..ale mam problem..reduktor mam zupelnie inny od wspomnianych w tym watku..maltoron twierdzi ze tam moze nie byc sruby od wolnych obrotow a tylko ta od membran no i mam komp tatrarini tech99..

i teraz problem w tym ze dopoki nie podlacze kompa do auta to nie moge odpalic programu (tech99pro.exe od kazaka) i zupelnie nie wiem czego spodziewac sie po interfejsie tego programu..czy ktos mial z takowym doczynienia? co tam mozna regulowac? swoja droga to moglby ktos poczciwy zebrac info z tego watku i zrobic jakies kompendium wiedzy odnosnie regulacji lpg luzna propozycja

mam taki reduktor
>

a dokladniej to ten


wie ktos gdzie tu jest srubka od wolnych obrotow?..bo ta z prawej na dolnym zdjeciu to ponoc od regulacji membrany

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2006-02-13 20:30:02 ]

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2006-02-13 20:32:13 ]
2011-11-25 21:41
  
 
 2006-02-14 17:31:37

Cytat:
2006-02-13 00:24:10, qbaj pisze:
gdzie tu jest srubka od wolnych obrotow?



Zobacz TU. Wydaje mi się, że to taki sam parownik (lub bardzo podobny model).
Pozycja 7 to według mnie śruba regulacji na wolnych obrotach.

Mam oprogramowanie i instrukcję obsługi do tartarini tec99 evolution. Mogę Ci podesłać, może nie ma kolosalnych różnic
w programach. Ty masz jak się nie mylę komp tec99rpo?


Cytat:

swoja droga to moglby ktos poczciwy zebrac info z tego watku i zrobic jakies kompendium wiedzy odnosnie regulacji lpg luzna propozycja



Jako inicjator wątku zabierałem się jakiś czas temu za opracowanie takiego kompendium.
Niestety brak czasu skutecznie mi to uniemożliwił, ale przyłączam się do apelu....



-----------------
pozdrawiam:)

[ wiadomość edytowana przez: kc dnia 2006-02-14 19:34:09 ]
2009-07-16 20:10
  
 
 2006-02-14 20:53:42

jeszcze sie zastanawiam bo pod ta srubka z prawej jest druga srubka na imbus..moze to ona jest od membrany na tym schemacie ma nr6
2011-11-25 21:41
  
 
 2006-02-14 20:58:21

Moim zdaniem:
nr 6 to "plug" - zatyczka
nr 7 to "adjuster" - regulator, "idle" - bieg jałowy

ale mimo wszystko mogę być w błędzie


-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2006-02-17 20:51:23

Witajcie
Ja również kupiłem intrfejsik i próbuje sam regulować, mam klka pytań Otóż psiadam instalacje Elpigaz ze sterownikiem Nikolaus 2004, czy wiecie jakie powinny być poprawne ustawienbia tejże intalki, powiedzcie mi jeszcze taka rzecz, jakie wskazania sondy lambda świadczą o ubogiej mieszance , a jaki o bogatej, chodzi mi o parametry, w moim aucie sonda pracu je w zakresie 0,08-0,9 i wełąśnie który parametr to bogato a który ubogo.
Pozdrawaim
2006-06-01 21:51
  
 
 2006-02-17 21:39:51

Cytat:
2006-02-17 20:51:23, __Robert____ pisze:
Witajcie Ja również kupiłem intrfejsik i próbuje sam regulować, mam klka pytań Otóż psiadam instalacje Elpigaz ze sterownikiem Nikolaus 2004, czy wiecie jakie powinny być poprawne ustawienbia tejże intalki, powiedzcie mi jeszcze taka rzecz, jakie wskazania sondy lambda świadczą o ubogiej mieszance , a jaki o bogatej, chodzi mi o parametry, w moim aucie sonda pracu je w zakresie 0,08-0,9 i wełąśnie który parametr to bogato a który ubogo. Pozdrawaim

im mniejsze napiecie tym powinno byc bardziej ubogo..przynajmniej tak jest w espero..a jak jest w scorpio to ja nie wiem
2011-11-25 21:41
  
 
 2006-02-17 22:18:28

Może się przydać trochę teorii
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/
i ściągamy poemat
2008-07-30 18:18
  
 
 2006-06-04 14:20:01

Mam prośbę do KC czy mógłbyś mi podesłać tę instrukcję do Tec 99 oto mój e-mail arek@prawko.net
Z góry dziękuję i pozdrawiam!!!
2006-08-17 23:28
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM