Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Do czego służą te śruby? - Strona 2

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2005-02-27 23:05:46

Cytat:
Czy to ustawienie "zakres regulacji - mała, normalna, długa"?
Co to znaczy i co to daje?


wydaje mi sie jak bardzo ma regulowac silnik krokowy na pedal gazu, o ile ma sie wiecej otwierac czy zaamykac...

Cytat:
Co to jest autoadaptacja?
Czy jest to automatyczna regulacja?


dokladnie to


a to moej ustawienia:
Cut-off - nie aktywny
Wskaźnik temperatury - nie aktywny
Ustawienie TPS - wzrastające 0,480 (oryginalnie bylo 0,430)
Emulacja sondy - oba czasu emulacji 625
Parametry silnika krokowego max 87 min 97 (oryginalnie bylo max 97 min 107 ale zmniejszylem zeby mniej palil...nie wiem czy dobra droga)
Wzbogacenie - 350msec, przejście 5 (oryginalnie bylo 10 tez zmniejszylem szukajac oszczednosci...)
Czas nagrzania Lambdy - nie pamietam
Typ jazdy - ekonomiczy
Zakres regulacji - mała
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-02-28 06:52:16

A jak spalanie?

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-02-28 08:57:39

okolo 9,5 litra z tym ze caly czas praktycznie po trasie predkosci 100-120...
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-02-28 20:58:54

Cytat:
2005-02-27 23:05:46, iampinki pisze:
wydaje mi sie jak bardzo ma regulowac silnik krokowy na pedal gazu, o ile ma sie wiecej otwierac czy zaamykac...




to chyba jest w ustawieniach wzbogacenie. Oto co znalazłem na forum LPG:

WZBOGACENIE:
silnik ma pewien określony skład mieszanki przy którym pracuje najefektywniej - tzn. najmniejsze spalanie przy max duże mocy i oczywiście odpowiednio mała ilość emitowanych zanieczyszczeń.
mieszanka bogata - więcej paliwa (gazu czy pb) a mniej powietrza.
Wzbogacenie chwilowe służy temu aby podczas przyspieszania - czyli np. wciśnięcia gazu silnik miał odpowiednia mieszankę do przede wszystkim mocy. dlatego mieszankę ta po wciśnięciu gazu wzbogaca się "na chwile" i to właśnie to wzbogacenie a przejście to ta "chwila"

i dodatkowo opis CUT-OFF:

Cut-off - jest to opcja która powoduje zamkniecie gazu podczas kiedy hamujemy silnikiem czyli zdejmiemy nogę z gazu - ona umożliwia zaoszczędzenie pewnej ilości gazu ale często sprawia kłopoty polegające na gaśnięciu silnika podczas zejścia z obrotów.
Wartość w oknie - przejście cut-off to pozycja silniczka krokowego w który przechodzi on po zdjęciu nogi z gazu.
próg cut-off to obroty poniżej których silniczek krokowy z powrotem otwiera się tak aby pilnował składu mieszanki.
czas w milisekundach to czas do zamkniecia silniczka krokowego po odpuszczeniu gazu - ważne jeśli czas ten będzie za krotki to będzie dławiło np. silnik podczas zmiany biegów - po odpuszczeniu gazu podczas zmiany jeśli silniczek zamknął by się to byłby problem aby zaczął od razu jechać po zapięciu następnego biegu i wciśnięciu gazu.



Ja jestem zadowolony ze spalania 11,5 (głównie jazda miejska, może max 20-30% trasa - obwodnica Trójmiasta).
Zawsze jak tankuję gaz patrzę na cenę PB i potem przeliczam, że za to co zapłaciłem za gaz, gdybym jeździł na PB wyszłoby, że auto pali 5,5-6l. To mmniej niż jakbym jeździł moim poprzednim Cinquecento, a różnica w komforcie jest...

Zastanawia mnie to co powiedziałeś, że w przypadku naszego komputera nie warto dokonywać autoregulacji. Byłem kilka razy w warsztacie w celu regulacji LPG, lecz zawsze była to regulacja automatyczna (warsztat mający opinię dobrego) - co prawda metodą kolejnych przybliżeń, lecz jednak automatyczna - bez rozłączania i sprawdzania bąbelków w wodzie. Może to, że nie zaleca się autoregulacji oznacza, że nie zaleca się traktować jako ostateczne początkowych wyników. Jak sam przeprowadzałem regulację pierwsze wyniki miałem bardzo różne w zależności od stopnia dokręcenia dużej śruby (max - 130, potem 160), lecz po poprawkach na śrubie sądzę, że mogłbym w zasadzie zejść do poziomu 100 lub mniej w trybie regulacji automatycznej i uzyskać prawidłowy skład mieszanki. A pomyśleć co by mogło być gdyby użyć jeszcze małej śruby.....
Jak to jest z tą autoregulacją?




-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-02-28 21:15:30

Cytat:
WZBOGACENIE:
Wzbogacenie chwilowe służy temu aby podczas przyspieszania - czyli np. wciśnięcia gazu silnik miał odpowiednia mieszankę do przede wszystkim mocy. dlatego mieszankę ta po wciśnięciu gazu wzbogaca się "na chwile" i to właśnie to wzbogacenie a przejście to ta "chwila"


tak wlasnie myslalem...ja praktycznie latam tylko po trasie i raczej jezdze delikatnie takze srednio mi ta funkcja potrzebna

Cytat:
Cut-off - jest to opcja która powoduje zamkniecie gazu podczas kiedy hamujemy silnikiem czyli zdejmiemy nogę z gazu - ona umożliwia zaoszczędzenie pewnej ilości gazu ale często sprawia kłopoty polegające na gaśnięciu silnika podczas zejścia z obrotów.
czas w milisekundach to czas do zamkniecia silniczka krokowego po odpuszczeniu gazu - ważne jeśli czas ten będzie za krotki to będzie dławiło np. silnik podczas zmiany biegów - po odpuszczeniu gazu podczas zmiany jeśli silniczek zamknął by się to byłby problem aby zaczął od razu jechać po zapięciu następnego biegu i wciśnięciu gazu.


wlaczylem tego cut offa-ustawilem na 1200obrotow...chyba musze zmienic na 1500 i zobaczyc czy nie bedzie lepiej,i minimalnie wydluzyc czas bo w czasie zmieniania biegow czasami czuje takie opoznieni...

Cytat:
To mmniej niż jakbym jeździł moim poprzednim Cinquecento, a różnica w komforcie jest...


hehe ja tez biegalem wczesniej cinquecento ale palil 8litro gazu i wcale nie uznawalem go za oszczedne auto...

Cytat:
Jak sam przeprowadzałem regulację pierwsze wyniki miałem bardzo różne w zależności od stopnia dokręcenia dużej śruby (max - 130, potem 160), lecz po poprawkach na śrubie sądzę, że mogłbym w zasadzie zejść do poziomu 100 lub mniej w trybie regulacji automatycznej i uzyskać prawidłowy skład mieszanki. A pomyśleć co by mogło być gdyby użyć jeszcze małej śruby.....
Jak to jest z tą autoregulacją?


z tego co czytalem wydaje mi sie ze nie ma sensu korzystac z zakladki programowanie...ze trzeba samemu krecic ustawieniami a nie wierzyc w to co pokaze automat...
ja bede jechal za 1000km na rzeglad, wgram ustawienia oryginalne i postaram sie tam podpatrzec co beda przestawiac...
ogolnie wydaje mi sie ze instalka jest dobrze zgrana bo jest mala roznica miedzy max i min i podobnie otwarty jest silnik krokowy przy 1,2,3,4,5,6 tysiacach obrotow

2011-09-10 19:20
  
 
 2005-02-28 21:25:14

Cytat:
2005-02-28 21:15:30, iampinki pisze:
ja bede jechal za 1000km na rzeglad, wgram ustawienia oryginalne i postaram sie tam podpatrzec co beda przestawiac... ogolnie wydaje mi sie ze instalka jest dobrze zgrana bo jest mala roznica miedzy max i min i podobnie otwarty jest silnik krokowy przy 1,2,3,4,5,6 tysiacach obrotow



niecierpliwie czekam na efekty Twoich obserwacji, zwróć również uwagę na manipulcje przy śrubach


-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-05 21:00:43

na regulacje wybieram sie za tydzien, poki co nie doszedlem do niczego konstruktywnego ale wyczytalem na autocentrum.pl ze amon zawsze pokazuje nadmiar powietrza jezeli silnik jest otwarty wiecej niz 110krokow...
pozdrawiam
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-07 15:00:58

Cytat:
2005-03-05 21:00:43, iampinki pisze:
na regulacje wybieram sie za tydzien, poki co nie doszedlem do niczego konstruktywnego ale wyczytalem na autocentrum.pl ze amon zawsze pokazuje nadmiar powietrza jezeli silnik jest otwarty wiecej niz 110krokow... pozdrawiam



W sobotę przeprowadziłem samodzielną regulację instalacji. Spędziłem w garażu prawie dwie godziny częściowo eksperymentując z ustawieniami.
Oto moje spostrzeżenia.
Stan wyjściowy przed regulacją:
1. Mała śruba była praktycznie skręcona, czyli wogóle "nie działała".
2. Przed regulacją w zakładce monitor w polach Lambda oraz Mieszanka nie miałem żadnych wskazań, czyli tak jakby mieszanka była na tyle uboga, że wogóle nie była sygnalizowana. W zakładce Programowanie - analogicznie również po rozpoczęciu procedury regulacji.
Jakie stąd wnioski:
Albo mieszanka była rzeczywiście uboga albo wskazania programu są do d.... Zakładam opcję pierwszą.


Regulacja
Zacząłem regulację od skręcenia dużej śruby tak, aby samochód prawie zgasł (zgasł mi kilka razy i tak ustaliłem optymalne położenie śruby). Gdy miałem ją ustawioną wykręciłem małą śrubę tak, żeby w zakładce programowanie w polu monitor mieszanka balansowała w stronę bogatej a obroty i praca silnika była równe.
W praktyce okazało się, że zostawiłem ją w położeniu bogata (metodą doświadczalną przekręciłem śrubę minimalnie bardziej w prawo niż położenie balansu), gdyż gdy oscylowała wokół tego położenia silnik się dławił podczas np. włączania się wentylatora chłodnicy lub po przejechaniu dosłownie dwóch metrów (silnik krokowy nie był w stanie przywrócić normalnej pracy na biegu jałowym).
Przeprowadziłem regulację automatyczną i uzyskałem zalecane ustawienia silnika krokowego 150 i 160.
Stwierdziłem, że to za dużo, poza tym w obu polach zakładki programowanie - LPG i Metan miałem napisy nadwyżka powietrza.
Przeprowadziłem kilka prób automatycznej regulacji i za każdym razem wychodziły kosmiczne wyniki. Dlatego też ręcznie ustawiłem parametry pracy silnika krokowego ostatecznie na 95 i 105. Rzeczywiście jak pisałeś wystarczy zmniejszyć zakres pracy silnika krokowego i pojawiają się piękne pola "regulacja poprawna" według mojej oceny praktycznie bez względu na ustawienia śrub. Tylko ile ma wspólnego z prawdą???

Badałem zmianę ustawienia silnika krokowego w zależności od obrotów:
bieg jałowy około 110 - 2, 3, 4 tyś około 130 w miarę stabilne.

Stąd też pytanie - jeśli na biegu jałowym silnik ustala się na 110, to czy nie lepiej jest aby ustawienia początkowe były np. 105 - 115 jeśli wszystko pracuje jak należy - w końcu są to ustawienia początkowe, czyli te od których silnik ustawia właściwe położenie, więc może lepiej żeby były "pomiędzy"?

Po regulacji silnik pracuje dobrze, nie miałem żadnych niespodzianek. Nie wiem jeszcze tylko jak spalanie.

Tyle moich obserwacji z pierszej regulacji.
Podstawowy wniosek - należy bardzo dobrze wyregulować bieg jałowy i to przede wszystkim małą srubą.

Prośby do Ciebie.
Przed regulacją:
1. Sprawdź przed regulacją jakie masz wskazania w zakładce monitor w polu Lambda i Mieszanka, ewentualnie w zakładce programowanie w polu monitor - czy masz jakiekolwiek?


W czasie regulacji:
1. W jaki sposób gazownik wyreguluje wolne obroty - czy wykorzysta małą śrubę?
2. Jakie będę wskazania składu mieszanki po wyregulowaniu.
3. Gdybyś mógł zarejestrować co po kolei regulował, czy wykorzystał automat?




-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-07 22:09:38



Cytat:
Dlatego też ręcznie ustawiłem parametry pracy silnika krokowego ostatecznie na 95 i 105. Rzeczywiście jak pisałeś wystarczy zmniejszyć zakres pracy silnika krokowego i pojawiają się piękne pola "regulacja poprawna" według mojej oceny praktycznie bez względu na ustawienia śrub. Tylko ile ma wspólnego z prawdą???
Stąd też pytanie - jeśli na biegu jałowym silnik ustala się na 110, to czy nie lepiej jest aby ustawienia początkowe były np. 105 - 115 jeśli wszystko pracuje jak należy - w końcu są to ustawienia początkowe, czyli te od których silnik ustawia właściwe położenie, więc może lepiej żeby były "pomiędzy"?


jezeli chcesz zeby silnik krokowy byl mniej otwarty to musisz zobaczyc na zakladce zastrzezone jakie masz mozliwe maksymalne otwarcie...inaczej mowiac jezeli masz ustawienia poczatkowe 95 i w zastrrzezone 15 to krokowiec maksymalnie Ci sie otowrzy na 110....a jezeli ustawisz 85 i maksymalne otwarcie 10 to silnik krokowy nie przekroczy 95krokow...tak wyczytalem jeszcze nie sprawdzalem. nie mam niestety pojecia czy lepiej ustaiwc na 105-115....
Cytat:
1. Sprawdź przed regulacją jakie masz wskazania w zakładce monitor w polu Lambda i Mieszanka, ewentualnie w zakładce programowanie w polu monitor - czy masz jakiekolwiek?


na zakladce monitor w tej pierwszej od gory czyli lambda mam mieszanke minimalnie uboga-mam czerwony pasek o szerokosci okolo 2mm ale skacze mi to i przez chwile nie pokazuje mi nic a po chwili wlasnie ta lekko bogat...i tak caly czas mi to skacze...zaczynam sie zastanawiac czy nie pada mi sonda lambda...
ja wyczytalem troche o cut off, podobno pozwala oszczedzic okolo litra paliwa...w programie jest zle tlumaczenie przy cut off zamknij do ale to ile krokow sie tam ustawi decyduje o tym ile krrokow zmniejszy sie otwarcie silnika krokowego...
czyli jezeli masz 90krokow otwarcia i ustawisz 20 to krokowiec przymknie sie przy hamowaniu silnikiem do 70 a nie 20...mysle zeby ustawic przymykanie o okolo 70, a obroty 1500-2000.
Cytat:
W czasie regulacji:
1. W jaki sposób gazownik wyreguluje wolne obroty - czy wykorzysta małą śrubę?
2. Jakie będę wskazania składu mieszanki po wyregulowaniu.
3. Gdybyś mógł zarejestrować co po kolei regulował, czy wykorzystał automat?


bede patrzyl uwaznie
czy ty patrzyles na to co pokazuje komputer w czasie jazdy?ja mam niestety padnieta baterie w czasie jazdy...
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-08 08:36:27

Cytat:
na zakladce monitor w tej pierwszej od gory czyli lambda mam mieszanke minimalnie uboga-mam czerwony pasek o szerokosci okolo 2mm ale skacze mi to i przez chwile nie pokazuje mi nic a po chwili wlasnie ta lekko bogat...i tak caly czas mi to skacze...zaczynam sie zastanawiac czy nie pada mi sonda lambda...



z tego co czytałem górny pasek pokazuje stan bieżący i jego "falowanie" jest zjawiskiem normalnym, natomiast dolny (mieszanka) pokazuje wynik uśredniony i to nim należy się kierować sprawdzając czy mieszanka jest uboga czy bogata.

Cytat:
czy ty patrzyles na to co pokazuje komputer w czasie jazdy



jeszcze nie choć noszę się z zamiarem sprawdzenia. Jeśli będę miał czas to być może w ten weekend..




-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-08 10:07:38

Cytat:
z tego co czytałem górny pasek pokazuje stan bieżący i jego "falowanie" jest zjawiskiem normalnym, natomiast dolny (mieszanka) pokazuje wynik uśredniony i to nim należy się kierować sprawdzając czy mieszanka jest uboga czy bogata.


ale top jest normalne ze on spada zupelnie do zera??
ja mam czasami tak ze nie mam tam nic np przez az dwie sekundy....
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-08 12:02:36

Cytat:
2005-03-08 10:07:38, iampinki pisze:
ale top jest normalne ze on spada zupelnie do zera?? ja mam czasami tak ze nie mam tam nic np przez az dwie sekundy....



U mnie jest podobnie, więc sądzę, że jest to normalne, choć zastrzegam, że jestem laikiem w tej sprawie. Kolejne pytanie do gazownika... Na wszelki wypadek można by sprawdzić czy komputer samochodowy nie zgłasza komunikatu o uszkodzeniu sondy Lambda.

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-13 23:56:09

Witam wszystkich.

Co prawda nie jestem posiadaczem ESPERO, lecz Forda Scorpio 2.0 DOHC i zostalem zaproszony do dyskusji przez iampinki.

Temat drazylem juz duzo wczesniej ale niestety mimo wielu zdobytych informacji nie doszedlem do zadnych szegolnych wnioskow.
Jesli bedziecie zainteresowani, podaje linki do tematow ktore zalozylem i bralem w nich udzial jakis czas temu:

http://groups-beta.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/fa7633296f2a5876/a0cfc1a68db6ebad?q=lpg+wlasna+pop

rawna+regulacja#a0cfc1a68db6ebad

http://elektroda.pl/rtvforum/topic157493.html

http://forum.ford-scorpio.pl/viewtopic.php?t=352


oraz ostatnio zalozonych:


http://www.autocentrum.pl/index.php3?FF=75&type=-9&pagenr=0&cll=&postid=1405324116&threadid=1856972706&om=1&showform=0

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1310170#1310170

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=86808&f=38

http://forum.ford-scorpio.pl/viewtopic.php?t=2381

dalem jeszcze tu ale ciagle jest jakas awaria: http://www.autonagaz.com.pl/b.php?menu=4&m=4_6
--------------------------------

Ogolnie rzecz biorac jestem tym bardziej zainteresowany tematem, od kiedy zakupilem uniwersalny komputer pokladowy i

nareszcie precyzyjnie pokazuje mi przebieg (nareszcie wiem ile ten smok chlonie mi paliwa).

Widze, ze dyskusja na Waszym forum zmierza w dobrym kierunku - o to wlasnie caly czas mi chodzilo - konretne dane poparte

doswiadczeniem z przeprowadzonych prob i popelnionych bledow.

Bede bacznie obserwowal temat i w miare mozliwosci dodawal cos od siebie - zaczne od jutra, jednak zanim to zrobie porobie printscreeny z moich ustawien i wrzuce je na strone.

--------------------------------

Pozdrawiam
Igor
2005-06-06 23:36
  
 
 2005-03-16 09:19:11

Wczoraj zabralem sie wstepnie za regulacje komputerem.
Zaczalem od podstawy, czyli krecenie srubkami i zgodnie z tym, co tu opisaliscie przykrecilem calkowicie duza srube (nie dalo to zadnych zmian na biegu jalowym i w skladzie mieszanki) a nastepnie mala do momentu az przygasal silnik, odkrecilem mala rowniez az przygasal i ustawilem mniej wiecej po srodku, jednak biorac pod uwage fakt, zeby sklad mieszanki na biegu jalowym byl optymalny, czyli wahal sie miedzy bogata a uboga (a o tym decydowaly minimalne ruchy sruba w owym srodkowym polozeniu).
>>>
Powracajac do mojej lambdy - na benzynie program pogazuje mi caly czas uboga mieszanke i nie udalo mi sie przy roznych obrotach wejsc na uboga. Na gazie trudno o uboga, poniewaz laczy sie to u mnie z nieprawidlowa praca silnika, jesli juz to raz taka raz taka a ostatecznie moze byc tylko bogata i wtedy tez dobrze pracuje. Nie mniej ustawilem po srodu, co tak czy inaczej zmienia sie na roznych obrotach.


Jestem laikiem, wiec prosze wytlumaczcie mi kiedy mieszanka jest uboga a kiedy bogata? (Uboga - nadwyzka gazu, bogata, nadwyzka powietrza?)
<<<

Poczatkowe ustawienia, ktore byly u mnie dotychczas widoczne sa na prtscreenach (1-5):

http://www.toya.net.pl/~jwb/ibol/amon/index.html

Nastepnie, skoro juz ustawilem srubki (taki bynajmniej mialme zamiar), wzialem sie za zmiane paru szczegolow:

1. Przelaczanie na Gaz wlaczylem na OPOZNIENIE (ale to kosmetyka - faktycznie, ladniej sie przelacza)
2. CUT OFF - PRZEJSCIE zmienilem na 20 a PRZEJSCIE na 1000ms... aczkolwiek nie wiem co to dalo - o co tu chodzi?
3. TYP JAZDY - SPORTOWY (spotkalem sie z kilkoma opiniamii, ze wbrew pozorom w tej opcji po miescie pali najmniej)
4. ZAKRES REGULACJI - DLUGA - w instrukcji opisano, ze jest to preferowane ustawienie do duzych silnikow ... tiaa - conajmniej zagadkowe. Nie mniej po tej zmianie zmienily sie parametry w karcie ZASTRZEZONE z takich:

http://www.toya.net.pl/~jwb/ibol/amon/photos/photo_5.html

na takie:

http://www.toya.net.pl/~jwb/ibol/amon/photos/photo_7.html

5. PARAMETRY SIL. KROKOWEGO: MAX i MIN podwyzszylem o 10 i nadal pozostalo 10 roznicy miedzy nimi - tez nie rozumeim za bardzo tej opcji.
CZAS WZBOGACENIA ustawilem najakies 600ms, poniewaz jak rozumiem, jest to czas na jaki ma zostac wzbogacona mieszanka przy naglym wcisnieciu pedalu gazu.

PRZEJSCIE ustawilem na 40 ale po tej zmianie na karcie MONITOR PRZEJSCIE wahalo sie od 160 do 190, czyli duzo, zatem zmienilem z powrotem na 20 i juz wzrasta tylko do 170 . Podczas wzrastania obrotow caly czas jest 170 i dopiero kiedy one opadaja spada stopniowo do 160.
-------------------

Niestety ogolnie rzecz biorac nie kumam tego programu a testowanie metoda prob i bledow jest tu raczej skaplikowane.

Po zmianie tych ustawien zmienila sie charakterystyka zachowania silnika ... trudno mi to opisac ale zachowuje sie po prostu inaczej (nie powodujac zadnych problemow), natomiast spalanie wyszlo jakby troche mniejsze (po przejechaniu 100km wyszllo 15,6 )

Czy moglbym Was prosic o opisanie niektorych funkcji, z uzasadnieniem co i dlaczego, oraz jakie bylyby preferowane wartosci?

Nie rozumiem ponizszych opcji:
PARAMETRY -> EMULACJA SONDY (cala ramka)
-> WZBOGACENIE - PRZEJSCIE
PRZELACZNIK -> CUT OFF, (cala ramka)
ZABEZPIECZENIE -> niestety niczego tu nie kumam

P.S.
Dodatkowo zastanawia mnie czy ustawilem wlasciwy standart lambdy 0 .... 0,8V ale wydaje mi sie ze tak.
2005-06-06 23:36
  
 
 2005-03-16 09:42:14

Cytat:
2. CUT OFF - PRZEJSCIE zmienilem na 20 a PRZEJSCIE na 1000ms... aczkolwiek nie wiem co to dalo - o co tu chodzi?


musialbys jeszcze powiedzic jaki prog obrotow masz ustawiony...
generalnie chodzi o to ze jezeli chamujesz silnikiem...tzn obroty sa powyzej tego ustawionego progu a Ty maasz spuszczona noge z gazu to silnik krokowy Przymyka sie o w Twoim przypadku 20krokow czyli np ze 120 zmniejszy sie do 100....1000ms oznacza czas po jakim od puszczenia gazu przymyka sie silnik krokowy, zeby nie bylo ze przymyka sie np przy przelaczaniu begow
Cytat:
3. TYP JAZDY - SPORTOWY (spotkalem sie z kilkoma opiniamii, ze wbrew pozorom w tej opcji po miescie pali najmniej)


to bys musial sam wyprobowac...ja mam ustawione ekonomiczny
Cytat:
4. ZAKRES REGULACJI - DLUGA - w instrukcji opisano, ze jest to preferowane ustawienie do duzych silnikow ... tiaa - conajmniej zagadkowe. Nie mniej po tej zmianie zmienily sie parametry w karcie ZASTRZEZONE z takich:


teraz tak...
parametry wyjsciowe silnika krokowego masz max 150 a min 160...
otwarcie max masz 45 a zamkniecie max 25. oznacza to ze silnik krokowy na wysokich obrotach bedzie sie otwieral w zakresie 125 - 195
otwarcie min masz 30 a zamkniecie min 15. oznacza to ze silnik
krokowy na wolnych obrotach bedzie pracowal w zakresie 130 i 175 (czyli otwarcie i zamkniecia odejmujesz/dodajesz od ustawien wyjsciowych)
ogolnie zmieniajac te ustawienie mozna bardziej zamulic auto/zmniejszyc zuzycie gazu...

Cytat:
CZAS WZBOGACENIA ustawilem najakies 600ms, poniewaz jak rozumiem, jest to czas na jaki ma zostac wzbogacona mieszanka przy naglym wcisnieciu pedalu gazu.

PRZEJSCIE ustawilem na 40 ale po tej zmianie na karcie MONITOR PRZEJSCIE wahalo sie od 160 do 190, czyli duzo, zatem zmienilem z powrotem na 20 i juz wzrasta tylko do 170 . Podczas wzrastania obrotow caly czas jest 170 i dopiero kiedy one opadaja spada stopniowo do 160


mysle ze tak jak masz ustawione jest dobrze, funkca ta dziala dokladnie tak jak mowisz...
jezcze jedno...zobacz czy masz dobrze ustawionego TPS, na zakladce monitor zaobserwuj jaka masz wartosc napiecia TPS a potem na zakladce paramterty zrob tak zeby prog byl minimalnie wiekszy od tego co bylo na zakladce monitor na wolnych obrotach...ten prog informuje silnik o tym kiedy masz puszczony gaz a kiedy chociaz lekko wcisniety-wazne przy cut-offie
ja na Twoimmiejscu sprobowalbym zmniejszyc ustawienia wyjsciowe krokowca do powiedzmy 120 albo nawet mniej i zakres pracy ustawil na normalny...zobacz co wtedy bedzie sie dzialo
ja dzisiaj jade na regulacje do gazownikow zobaczymy czy cos ciekawego sie dowiem...
wyslij mi prywatna wiadomosc ze swoim adresem email...
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-16 17:06:49

Cytat:
ja dzisiaj jade na regulacje do gazownikow zobaczymy czy cos ciekawego sie dowiem...



Ja z kolei byłem wczoraj na regulacji i mam takie wnioski.

Gazownik (o autentycznie uznanej reputacji) natychmiast stwierdził, że instalacja dostaje za dużo powietrza na wysokich obrotach.
Zaproponował założenie kryzy na dopływ powietrza (w miejscu gdzie wchodzi końcówka dopływu powietrza z pokrywy obudowy filtra). Ta kryza to nic innego jak okrągła wkładka z grubego plastyku z otworem w środku (jak twierdzi w przypadku Espero otwór ma mieć około 3 cm srednicy).
O co chodzi? Otóż na dużych obrotach wskazania na zakładce monitor (Lambda i mieszanka) powinny być podobne do tych na niskich obrotach, czyli Lambda sobie ładnie faluje, a mieszanka w okolicach środka.
U mnie tak nie było. Gdy wyregulowałem w ten sposób niskie obroty i przeszedłem na wysokie mieszanka zubożała praktycznie do zera. Można było uzyskać właściwy efekt tylko ustawiając max silnika krokowego na bardzo dużej wartości (około 180).
Ja miałem ustawienia silnika 100 i 125 i podczas automatycznej regulacji wychodził wynik w okolicach 180 i 190 - poprostu kosmiczny.

Jakie były skutki zastosowania kryzy.
1. Gazownik obiecuje zmniejszenie zużycia gazu (sprawdzę w przyszłości).
2. Na niskich obrotach wskazania Lambda i Mieszanka są prawie prawidłowe. To znaczy są wskazania na bogatą mieszankę i gdy zmniejszam otwarcie min krokowca do momentu gdy wskazania są prawidłowe (70) silnik na słuch zaczyna nieprawidłowo pracować. Słyszę takie bum, bym jakby z rury wydechowej, więc na razie zostawiłem 85 jak ustawił gazownik.
3. Na wysokich obrotach wskazania Lambda i Mieszanka są prawidłowe.
4. Samochód autentycznie dostał kopa, leci jak na benzynie przy ustwieniach silnika krokowego 85 i 90 i przy ustawieniu jazda ekonomiczna i zmniejszeniu poziomu wzbogacenia do 10.
5. Gazownik twierdzi, że na benzynie może być bardziej mułowaty, choć dotyczy to raczej wiekszych pojemności. Gdy poprzednio na benzynie na wskazaniach na zakładce monitor miałem wzorcowe wręcz falowanie Lambdy i Mieszankę leciutko w stronę bogatej teraz mam zdecydowanie bogatą. Nie ma się co dziwić - dostaje mniej powietrza.

Te wszytkie wnioski i obserwacje potwierdzają często słyszane wcześniej teorie odnośnie silnika krokowego.
1. Opytmalne położenie jest w okolicach 100
2. Różnica między min i max powinna być jak najmniejsza.

Mój wniosek jest taki. Należy stosować kryzę zmniejszającą fizycznie otwór przepływu powietrza.

I NAJCIEKAWSZE!!! Przy automatycznej regulacji za pomocą programu AMON (bez ingerencji w śruby) - uzyskałem proponowane wskazania krokowca 87 i 97!!!!! czyli prawie się wstrzelił w to co ustawił Gazownik. To z kolei podważa opinię, że automatyczna regulacja jest do niczego. Wygląda na to, że automatyczna regulacja dostrajała się do potrzeb mieszanki na wysokich obrotach i stąd tak bardzo otwierała krokowca, żeby uzyskać prawidłowy skład mieszanki.
Na mój gust wszytko zaczyna się układać w logiczną całość.

Iampinki, ciekaw jestem Twoich obserwacji z regulacji. I jeszcze jedno. Gazownik stwierdził, że nie ma co dotykać małej śruby - wszystko regulował tylko dużą.


-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-16 19:10:31

a ja to nic nie zalatwilem bo tego chlopaka ktory sie zna nie bylo...
byl jakis szary robol ktory zrobil mi przeglad, podlaczyl laptopa i jak powiedzialem ze bym chcial zeby mniej palil to zmniejszyl ustawienia krokowca o 10krokow...
Cytat:
Zaproponował założenie kryzy na dopływ powietrza (w miejscu gdzie wchodzi końcówka dopływu powietrza z pokrywy obudowy filtra). Ta kryza to nic innego jak okrągła wkładka z grubego plastyku z otworem w środku (jak twierdzi w przypadku Espero otwór ma mieć około 3 cm srednicy).
O co chodzi? Otóż na dużych obrotach wskazania na zakładce monitor (Lambda i mieszanka) powinny być podobne do tych na niskich obrotach, czyli Lambda sobie ładnie faluje, a mieszanka w okolicach środka.
U mnie tak nie było. Gdy wyregulowałem w ten sposób niskie obroty i przeszedłem na wysokie mieszanka zubożała praktycznie do zera. Można było uzyskać właściwy efekt tylko ustawiając max silnika krokowego na bardzo dużej wartości (około 180).


hmm...musze zobaczyc jak u mnie zachowuje sie lambda i mieszkanka.moze tez powinienem sobie takie cudo zainstalowac?
tyle ze u mnie amon automatycznie ustawia cos okolo 100krokow...
a z drugiej strony to sie zastanawiam nad tym co bylo w usterce na tvn jak w poldziu silnik nie mial mocy to wszyscy zaslaniali wlot powietrza co mialo powodowac olbrzymie spalanie
poczekam na wyniki spalania i wtedy zobacze....
Cytat:
I jeszcze jedno. Gazownik stwierdził, że nie ma co dotykać małej śruby - wszystko regulował tylko dużą.


ja tam srubami narazie nic nie krece...wierze ze mi to oryginalnei dobrze ustawili a instalka ma dopiero 10tys km zrobione
ja zrobilem narazie swoje ustawienia, zobacze jak bedzie ze spalaniem..
ustawilem sobie silnik krokowy 82 min i max, ustawilem tez cut off przymykanie o 35krokow prog 1400obrotow, TPS ustawilem na 430, w zastrzezonych zmniejszylem otwarcie min do +5 a otwarcie max do +10
chcialbym zeby autko palilo mi litr mniej...w poniedzialek bede po dwoch tankowaniach zobaczymy co z tego wyjdzie, jak nic sie nie zmieni a u Ciebie spalanie spadnie na skutek tej kryzy to tez taka zainstaluje
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-16 19:22:50

Sam jestem bardzo ciekaw jak będzie ze spalaniem. Na chłopski rozum większa moc = większe spalanie. Zobaczymy.

Cytat:
a instalka ma dopiero 10tys km zrobione



Czy może spuszczałeś już co nieco jakieś mazi z reduktora?
Jak to zrobić w tym reduktorze?

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-16 19:45:26

mazi jeszcze nie spuszczalem, tez sie nad tym zastanawiam...
moze to ta sruba ktora widac na tym rysunku?
jescze droga wyjasnienia, gazownik stwierdzil ze jest za duzo powietrza po tym ze o ile na niskich obrotach mieszanka byla dobra to na wyokicch byla bardzo uboga tak?
jakie to sa wysokie obroty i po jakim czasie trzymania na tych obrotach mozna stwierdzic ze dolny wykres przedstawia faktyczna mieszanke?
z tego co pamietam u mnie mieszanka byla raczej dobra zarowno na niskich jak i na wysokich....
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-16 20:08:00

Cytat:
2005-03-16 19:45:26, iampinki pisze:
mazi jeszcze nie spuszczalem, tez sie nad tym zastanawiam... moze to ta sruba ktora widac na tym rysunku?


Na zdjęciu obróconym o 90 stopni widać dwie śruby nimbusowe. Problem polega na tym, że ja u siebie nie widzę takich śrub. Co prawda mam bardzo kiepski dostęp do spodu parownika, ale jak się przyglądałem widziałem chyba tylko zwykłe wkręty. Więc nie wiem. Czy Ty u siebie masz śruby nimbusowe?

Cytat:
jescze droga wyjasnienia, gazownik stwierdzil ze jest za duzo powietrza po tym ze o ile na niskich obrotach mieszanka byla dobra to na wyokicch byla bardzo uboga tak? jakie to sa wysokie obroty i po jakim czasie trzymania na tych obrotach mozna stwierdzic ze dolny wykres przedstawia faktyczna mieszanke? z tego co pamietam u mnie mieszanka byla raczej dobra zarowno na niskich jak i na wysokich....



jak zwiększę obroty do 3000-4000 to nastepuje wzbogacenie mieszanki - oba wskaźniki ustawiają się maksymalnie na czerwonym. Po kilku sekundach trzymania na stałych wysokich obrotach Lambda zaczyna falować a mieszanka ustawia się mniej więcej w połowie.

Myślę, że jeśli Lambda ma prawidłowe odczyty, to mieszanka powinna być poprawna przy dobrze wyregulowanym silniku.
Dlatego wykonując jakiekolwiek zmiany ustawień silnika krokowego uważnie patrzę na skład mieszanki. Staram się znaleźć takie położenie przy którym mam prawidłowy skład mieszanki.
Taki jest mój cel regulacji. Jeśli przy tym zmniejszy mi się spalanie - tym lepiej.
U kolegi Ibola wyraźnie widać, że ma bardzo bogatą mieszankę - napięcie powyżej 1V, chyba ma inną sondę, u mnie max jest 0,8V.
Sądzę, że dobrze mu poradziłeś aby zmniejszył kroki. Dodam z mojej strony, że sądzę, że zmniejszyć należy w takim stopniu, aby skład mieszanki był prawidłowy zarówno na biegu jałowym jak i na wysokich obrotach.
Co prawda, wczoraj w warsztacie rozmawiałem z innym montażystą, który twierdził, że wraz ze wzrostem obrotów mieszanka ma ubożeć, lecz póki co opieram się na opinii mojega gazownika. W końcu za darmo swojej renomy nie zdobył.



-----------------
pozdrawiam:)

[ wiadomość edytowana przez: kc dnia 2005-03-16 20:16:42 ]
2009-07-16 20:10
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM