Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Do czego służą te śruby? - Strona 3

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2005-03-16 20:32:57

tutaj jest ten parownik ktory ja mam, mam te trzy sruby imbusowe-pod nimi schowany jest filtr gazu
Cytat:

jak zwiększę obroty do 3000-4000 to nastepuje wzbogacenie mieszanki - oba wskaźniki ustawiają się maksymalnie na czerwonym. Po kilku sekundach trzymania na stałych wysokich obrotach Lambda zaczyna falować a mieszanka ustawia się mniej więcej w połowie.


zobacze jak bedzie u mnie sie ta mieszanka zachowywala ale z tego co kojarze jest raczej dobrze takze mysle ze nie bedzie sensu zaslaniac doplywu powietrza...
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-16 20:38:36

Cytat:
2005-03-16 20:32:57, iampinki pisze:
tutaj jest ten parownik ktory ja mam, mam te trzy sruby imbusowe-pod nimi schowany jest filtr gazu zobacze jak bedzie u mnie sie ta mieszanka zachowywala ale z tego co kojarze jest raczej dobrze takze mysle ze nie bedzie sensu zaslaniac doplywu powietrza...



A czy masz te dwie śruby u dołu?
TU
Podobno jedna z nich służy do odpływu mazi.



-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-16 20:41:34


nie ogladalem jeszcze parownika od dolu, ale szczerze mowiac nawet nei wiem ktora z tych srob na doel moze byc za ta maz odpowiedzialna...
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-16 21:30:50

Dwie śruby umieszczone najniżej. Jedyne imbusowe. Gdzieś czytałem, że właśnie jedna z nich służy do odpływu mazi. Stawiałbym na tą z lewej, ale tylko intuicyjnie.

Przed chwilą sprawdzałem jeszcze raz u siebie i nie mam tych dwóch śrub. Nie mam żadnych imbusowych śrub z tej strony parownika. Jest jedna w okolicach elektrozaworu TU (w miejscu tej dużej sześciokątnej), ale wydaje mi się, że jest za wysoko. Śruba spustowa powinna być jak najniżej. Niby takie same parowniki a jednak inne . W końcu na stronie producenta jest tylko jeden rodzaj parowników zintegrowanych z filtrem.

Bardzo jestem ciekaw składu mieszanki u Ciebie na wysokich obrotach, czy jest taki jak na biegu jałowym. Przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl... Być może masz zamontowany mieszacz (jeśli dobrze to określam - ta metalowa tyleja przed przepustnicą, który ma dopasowany do Twojego silnika prześwit? Gdy mój Gazownik instalował mi kryzę i zabezpieczenie antystrzałowe zerknąłem do wnętrza mieszacza i było tam zwężenie przepływu, ale na mój gust średnica około 5 cm a z tego co mówił 3cm jest OK. Może masz bardziej dopasowany mieszacz niż ja?

Moja instalka ma przejechane 5000 i z tego co czytam w wątku "syf z reduktora" i kilku innych warto się zainteresować systematycznym odprowadzeniem mazi.



-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-17 19:57:40

ja dzis rano nie podlaczylem laptopa bo nie bylo kiedy, pierwsze spalanbie po 100km wyszlo 8,7litra takze calkiem niezle...
wymyslilem ze chyba kupie na allegro jakiegos 486 za 50zl przerobie go zeby chopdzil na 12v i bede mogl w czasie jazdy wszystko sobie roibc
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-18 16:47:08

Cytat:
2005-03-17 19:57:40, iampinki pisze:
pierwsze spalanbie po 100km wyszlo 8,7litra takze calkiem niezle... wymyslilem ze chyba kupie na allegro jakiegos 486 za 50zl przerobie go zeby chopdzil na 12v i bede mogl w czasie jazdy wszystko sobie roibc



Spalanie aż prawie podejrzanie niskie, lecz jeśli masz prawidłowy skład mieszanki to tylko pozazdrościć. Odłączyłeś czujnik temperatury? Czy mógłbyś przesłać mi na emaila plik z zapisem Twoich parametrów? Już Cię chyba pytałem, ale jak z dynamiką?
Pomysł z laptopem - przedni, ja mam stare P166, bateria trzyma około godziny więc jest OK. Tym nie mniej nie mam specjalnie kiedy obadać instalacji w czasie jazdy.

Dzisiaj byłem na warsztacie więc przy okazji zerknąłem od spodu na samochód. Mam te dwie imbusowe śruby przy parowniku, ale dojście do nich jest praktycznie niemożliwe - ledwo je dojrzałem. Chyba jedyne co pozostaje to wymontować parownik

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-18 17:07:26

Cytat:
Spalanie aż prawie podejrzanie niskie, lecz jeśli masz prawidłowy skład mieszanki to tylko pozazdrościć. Odłączyłeś czujnik temperatury?


spalanie jak na moje calkiem w normie, pamietaj ze moj trytb jzady to 75% trasa z predkoscia okolo 90-100km/h i 25% miasta...na oryginalnych ustaiweniach po zalozeniu instalki palil mi srednio 9,5...
tak czujnik temperatury mam odpiety
jezeli chodzi o zrzuty ustawien to w poniedzialek wiczorem jak wroce do domu podebne sie pod laptopa to porobie...
jezeli chodzi o dynamike to ja jezdze bardzo spokojnie, an trasie nie przekraczam 120 takze to co mam zupelnosci mi wystarcza...fakt ze troche spada wraz ze zmniejszaniem otwrcia krokowca
ja mam laptopa niestety z padnieta bateria, a chetnie bym sobie poobserwowal co sie dzieje z mieszanka i krokowcem jak najpierw jade przez cale miasto a potem 50km po trasie

[ wiadomość edytowana przez: iampinki dnia 2005-03-18 17:09:22 ]
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-19 20:37:20

Cytat:
moj trytb jzady to 75% trasa


Ja jeżdżę przede wszystkim w mieście....

Cóż, zdemontowałem kryzę.....
Spalanie wyszło mi 15,8, ale powód demontażu był inny. Otóż gazownik zamontował mi również klapkę antystrzałową, której nie założono podczas montażu instalacji (Tobie zamontowali?). Jak popatrzyłem na prześwit który daje klapka jest on nieznacznie większy niż kryzy, więc po co mi dwa ograniczniki.

Tym nie mniej przeregulowałem instalację. Przykręciłem trochę śrubę czułości co spowodowało, że lekko wzrosło mi otwarcie silnika krokowego (w okolice 100) i wyregulowałem na niskich i wysokich obrotach. Pięknie utrzymuje skład mieszanki. Poprzednio pisałem, że na niskich miałem bogatą mieszankę (być może dlatego też spalił tak dużo) i nie chciałem jej zmieniać z uwagi na podejrzany odgłos, tym razem stwierdziłem, że zaufam wskazaniom. Zmniejszyłem też wzbogacenie do 5. Samochód stracił trochę zrywności. Jeździ teraz bardziej dostojnie.

Ale najważniejsze jest w tym wszystkim coś innego. Mam wewnętrzne poczucie, że wiem co robię przeprowadzając regulację i wyniki na ekranie wskazują na to, że mieszanka jest prawidłowa. A o to właśnie mi chodziło. Nie żal mi też kasy wydanej na gazownika, ponieważ trochę się od niego nauczyłem, choć rozpatruję jeszcze ponowną wizytę u niego w ramach reklamacji - w końcu obiecał niskie spalanie.

Jeszcze tylko chciałbym lepiej zrozumieć wpływ ustawienia śruby czułości - czy lepiej jest jak parownik jest bardziej czy mniej czuły. Sprzedaca interfejsu twierdził, że należy ją przykręcić prawie do zgaśniecia auta i ustawić wolne obroty małą śrubą.
Czy masz jakieś informacje na temat czułości parownika?

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-20 11:50:33

Cytat:
Spalanie wyszło mi 15,8, ale powód demontażu był inny. Otóż gazownik zamontował mi również klapkę antystrzałową, której nie założono podczas montażu instalacji (Tobie zamontowali?). Jak popatrzyłem na prześwit który daje klapka jest on nieznacznie większy niż kryzy, więc po co mi dwa ograniczniki.


ja mam klapke zainstalowana...ale z przodu obudowy powietrza takze roli kryzy nie moze ona pelnic...
we wtorek pstrykne fotke i zaznacze gdzie mam klapke, a Ty zaznaczysz gdzie miales krzye
no 15.8 to niemalo...jakby nie patrzec...
Cytat:
Tym nie mniej przeregulowałem instalację. Przykręciłem trochę śrubę czułości co spowodowało, że lekko wzrosło mi otwarcie silnika krokowego (w okolice 100) i wyregulowałem na niskich i wysokich obrotach. Pięknie utrzymuje skład mieszanki. Poprzednio pisałem, że na niskich miałem bogatą mieszankę (być może dlatego też spalił tak dużo) i nie chciałem jej zmieniać z uwagi na podejrzany odgłos, tym razem stwierdziłem, że zaufam wskazaniom. Zmniejszyłem też wzbogacenie do 5. Samochód stracił trochę zrywności. Jeździ teraz bardziej dostojnie.


ciekawe ile teraz bezie palil.
ja tak sie zastanawiam nad tym kreceniem sruba, wg mnie najlepiej byloby to odkrecic i poustawiac przy uzyciu sloiczka z woda bo to jest optymalne ustawienie,a krecenie na odpalonym autem nie da tak dobrych wynikow
z drugiej strony u mnie napewno tak nie ustawiali bo ja dopiero odebralem auto pojechalem po troche gazu i dopiero wtedy oni zaczeli krecis srubami na parownioki
Cytat:
Ale najważniejsze jest w tym wszystkim coś innego. Mam wewnętrzne poczucie, że wiem co robię przeprowadzając regulację i wyniki na ekranie wskazują na to, że mieszanka jest prawidłowa. A o to właśnie mi chodziło. Nie żal mi też kasy wydanej na gazownika, ponieważ trochę się od niego nauczyłem, choć rozpatruję jeszcze ponowną wizytę u niego w ramach reklamacji - w końcu obiecał niskie spalanie.


a ja dalej srednio rozumiem...
co prawda nauczylem sie ustawiac cut-off i TPS ale dalej magia jest dla mnie krecenie sruba no i srednio mam pojecie czemu autko tak reguluje na ustawienia silnika krokowego...
dlaczego u Ciebie po zmniejszeniu otwarcia silnika krokowego auto zaczelo wiecej palic??wkoncu silnik jest caly czas mniej otwraty niz bylo wczesniej czyli auto teoretycznie nie moze spalac wiecej gazu...ja w poniedizalek zatankuje auto(bede mial 500km zrobione to mozna powiedziec ze wmiare wiarygodne beda wyniki), zrobie zrzuty ekranu i bede dalej myslal ale mam nadzieje ze bedzie dobrze
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-22 23:36:40

moja odpowiedz troszke sie przeciagnela bo mailem awarie internetu...
jezeli chodzi o spalanie to na odcinku 500km 85% trasa wyszlo 8,5litra....jestem zadowolony ale nie wiem czy nie mam ustawionej zbyt ubogiej mieszanki bo tak jak mowiles chcialem zobaczyc mieszanke na wysokich i niskich obrotach...
na niskich obrotach lambda caly czas jest zerowa, jak wcisne lekko na chwile gaz a potem puszcze to przez pare sekund lambda skacze, na wysokich obrotach to samo-czyli prawie caly czas lamda zerowa...tak samo mieszanka.
nie mialem czasu sie dluzej bawic ale mysle ze jakbym otworzyl krokowaca mocniej to pewnie byloby lepiej....
teraz troszke fotek i pare zmian ktore dodalem

zamkniecie cut-offa zwiekszylem do 40krokow, auto nadal nie gasnei takze mysle ze tak zostanie...

prog TPS przsunalem do 480 poniewaz na zakladce monitor pokazywalo mi sie ze tps daje sygnal ze auto ma wysokie obroty mimo ze mialem puszczony gaz, dopiero po odlaczeniu laptopa wymyslilem ze moze byc to zwiazane z ustawieniem bezwladnosci TPSa ktora ustaiwa sie na zakladce zastrzezone jako HISTEREZA TPS. planuje zmniejszyc ta Histereze i nastepnie zmniejszyc ustawienia TPS...tak zeby to sie ladnie zgralo
jako ze ta lambda dala mi troche do myslenia zmienilem ustawienie silnika krokowego 90dla max i 85 dla min. jak bede mial czas to dalej pokombinuje moze zwieksze otwarcie max do 95 ale w zaawansowanych zmniejsze otwarcie silnika dla max...

no i ten ostatni obrazek na ktorym mam wszystko poustawiane nadal tak samo...
predkoscia raczej nie bede krecil bo srednio mam pomysl co to moze spowodowac
nie mam niestety zrzutow z mieszanki bo ze wzgledu na prace lambdy stwierdzilem ze jest to bez sensu...otworze troche bardziej krokowiec, zobacze jak bedzie ze spalaniem i jak bedzie zachowywala sie mieszanka, ale to po swietach bo uwazam ze trzeba przejechac minimum 500km zeby cos powiedziec...
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-23 20:32:59

Ostatnio spalil mi 17l i postanowilem wyciagnac wnioski z tego co tu napisaliscie - przeprowadzilem kolejna, mam nadzieje ze wlasciwa regulacje.

Po pierwsze wybralem opcje identyfikacji Lambdy i nareszcie wskazania zaczely byc normalne. Mam standart 0 ... 8V.

Nastepnie przeprowadzilem automatyczna regulacje i choc po niej ustawienia otwarcia i zamkniecia atuatora byly w miare normalne (135, 145) to i tak postanowilem je zmniejszyc do 105 i 115. Tak czy inaczej jak zawsze w kwadracikach zakladki regulacja pojawia sie napis - nadwyzka powietrza.
Skok dalem z powrotem na 20.
W Cut-Off dalem przejscie na 50 krokow. Po przejechaniu 100km zatankuje i zobaczymy co z tego wyszlo.

Poki co moge stwierdzic, ze krokowiec zachowuje sie bardzo stabilnie a auto stalo sie jakby dynamiczniejsze.
Wskazania lambdy oscyluja na biegu jalowym miedzy bogata a uboga z tendencjami na bogata. Po dodaniu gazu mieszanka staje sie bogatsza i stabilizuje sie jesli przytrzymam dluzej a w momencie puszczenia gazu zmienia sie na uboga. Teraz wszystko staje sie bardziej logiczne.
Z negatywnych stron, to pojawilo sie gasniecie silnika przy wchodzeniu na luzie w zakret w lewo ale mniejsza z tym.

Dodam, ze przyslonienie wlotu powietrza przy filtrze nie dalo niczego dobrego.

Po zatankowaniu sie odezwe ... jesli spalanie nie bedzie mniejsze to nie wiem co dalej.

Pozdrawiam
2005-06-06 23:36
  
 
 2005-03-23 20:38:42

Cytat:
Z negatywnych stron, to pojawilo sie gasniecie silnika przy wchodzeniu na luzie w zakret w lewo ale mniejsza z tym.


to zdecydowanie wina ustaiwn cut-offa!!
tez to mialem. mozesza albo podniesc obroty przy ktorych auto przymyka silnik krokowy albo zmniejszyc zamkniecie sislnika krokowego do np35...auto powinoo przestac gasnac
mi dzisiaj wyszlo spalanie 8,2litra
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-25 08:27:47

PELEN SUKCES!!

Dzisiaj zatankowalem do pelna po przejechaniu ok 100km i bylem w szoku!
Uniwersalny komputer pokladowy mialem wykalibrowany na poprzednie ustawienia i srednie spalanie pokazal 16l a jako, ze sie nie myli wiem, ze tyle by spalil gdybym nie przeprowadzil ostatniej regulacji. Tymczasem realne spalanie wyszlo ... 12litrow!
Jestem pod wrazeniem, poniewaz jest to spalanie w cyklu miejskim na krotkich odcinkach, stanie na swiatlach itp, czyli najgorsze co moze byc. Przy tym jezdzilem najzupelniej normalnie aby samemu sie nie oszukiwac a jezdze raczej dynamicznie.

Zaznaczam, ze ow komputer pokladowy mam idealnie wykalibrowany co do pokazywania predkosci i przebiegu (na slupkach autostrady i skonfrontowane z fabrycznym licznikiem innego auta)

Jak widac da sie tak ustawic LPG aby auto spalilo go tyle co benzyny . Jestem przekonany, ze bedzie to bez straty dla silnika, poniewaz sklad mieszanki jest nareszcie wlasciwy (nie jest zbyt bogata jak przedtem, tylko w sam raz) a auto wrecz zyskalo na mocy i kulturze pracy - chodzi idealnie.

Na koniec (tego postu oczywiscie, bo nie mam zamiaru stad zniknac ) chce zaznaczyc, ze udalo sie to glownie dzieki temu forum i wymienianym tu informacja!

Pozdrawiam Wszystkich!
2005-06-06 23:36
  
 
 2005-03-25 09:02:28

to gratuluje sukcesu!
napisz jeszcze tylko czy kreciles cos srubami na parowniku...
pzdr
arek
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-03-25 09:32:03

Wszystko zgodnie z recepta
Duza srube max przykrecilem (u mnie niczego to nie zmienia, nawet nie przygasa), pozniej delikatnie odkrecilem, nastepnie mala srube przykrecilem az prawie przygasl i odkrecilem do tego samego efektu i ustawilem mniej wiecej po srodu. To mniej wiecej po srodu u mnie nie wiele mowi, poniewaz i tak musialem po pierwsze nasluchiwac kiedy silnik idealnie rowno chodzi i nie ma syndromu czkawki (po pewnym czasie prawidlowej pracy sam z siebie sie dusi) a ostatecznie delikatnie doregulowac wedlug wskazan lambdy aby sklad mieszanki byl wlasciwy. Zaznacze, ze polozenie mniejszej sruby ma jakby "zloty srodek" (nie wiem jak u Was) i tylko w nim chodzi idealnie. Nastepnie tylko nieznaczy odchyl dla prawidlowego skladu i po bolu.

Pozdrawiam!
2005-06-06 23:36
  
 
 2005-03-25 09:52:52

Cytat:
2005-03-25 08:27:47, ibol pisze:
PELEN SUKCES!!



Ja również gratuluję i cieszę się, że wspólnym wysiłkiem osiągnęliśmy konkretne efekty.
Jakiś czas tylko chwilami śledziłem wymianę informacji w wątku ponieważ byłem i nadal jestem mocno pochłonięty pracą.

Mam nadzieję Panowie, że będziemy kontynuować wątek, ponieważ jest jeszcze kilka kwestii wartych zbadania dotyczących regulacji.

Wesołych Świąt i Mokrego Dyngusa



-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-03-25 20:59:05

Zrobiłem zdjęcia mojej klapki antystrzałowej. Jest ona oznaczona literą 2, natomiast 1 pokazuje, gdzie miałem zamontowaną kryzę.



na tym zdjęciu widać samą kryzę



Ostatnio stałem dość długo w korku, pogoda była ładna, świeciło słoneczko, więc w aucie zrobiło się całkiem ciepło. Stwierdziłem, że nie będę wdychał wyziewów z ruru wydechowych aut przede mną, więc włączyłem obieg zamknięty i klimę. Praca silnika stała się mniej równa, choć do wytrzymania. Co z tym fantem począć? Zbliża się lato, niektórzy twierdzą, że będzie dłuuugie i gorące.

Co musi być spełnione, żeby silnik pracował równie równo pod zwiększonym obciążeniem???

Cytat:
a ja dalej srednio rozumiem...
co prawda nauczylem sie ustawiac cut-off i TPS ale dalej magia jest dla mnie krecenie sruba no i srednio mam pojecie czemu autko tak reguluje na ustawienia silnika krokowego...
dlaczego u Ciebie po zmniejszeniu otwarcia silnika krokowego auto zaczelo wiecej palic??wkoncu silnik jest caly czas mniej otwraty niz bylo wczesniej czyli auto teoretycznie nie moze spalac wiecej gazu...



ja to rozumiem tak. Jeśli odkręcam dużą śrubę parownik będzie łatwiej podawał większą ilość gazu (zwiększam czułość) dlatego też silnik krokowy (który bedzie dążył do optymalnego składu mieszanki), zmniejszy otwarcie - wtedy będzie do układu podawana taka sama ilość gazu jak przed zmnianą czułości, a przecież ilość podawanego powietrza jest taka sama.

Dlaczega auto zaczęło więcej palić? Miałem bardzo bogatą mieszankę po regulacji przez gazownika, co stwierdziłem zaraz po regulacji, ponieważ podłączyłem interfejs. Znaczne "odkręcenie dużej śruby" = więcej gazu (i pomimo zmniejszenia ustawień silnika krokowego) = większe spalanie.

Bardzo zaciekawiło mnie stwierdzenie Ibola dotyczące małej śruby. Zaczynam nosić się z zamiarem dalszych z nią eksperymentów pomimo stwierdzeń gazownika, że nie należy jej dotykać.





-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-04-01 12:14:29

Widze, ze cos watek ostatnio slabo sie rozwija.
Jak to jest z tym CUT-Offem - przejscie oznacza liczbe krokow o jaka zostanie zmniejszony czy do jakiej przejdzie atuator?

iampinki - w Twoim ustawieniu MAX i MIN silnika krokowego sa takie same. Jakie daje to rezultaty w praktyce? Gazownik powiedzial mi, ze wtedy silnik krokowy nie pracuje @#!>??
2005-06-06 23:36
  
 
 2005-04-02 22:51:22

ja cos ostatnio nie mam czasu zeby sie z laptopem do garazu wybrac mimo ze chcialbym jeszcze troche pokombinowac...
moze i spalanie mam zadowalajace ale mieszanke zbyt uboga...
jezeli chodzi o cut offa to przejscie oznacza ile krokow silnik krokowy sie przymknie a nie do ilu sie przymknie-sprawdzone tak jest napewno
jezeli chodzi o ustawienia max i min to z tego co zaobserwowalem nie chodzi o to jak maxymalnie i minimalnie moze sie otworzyc silnik krokowy
min oznacza wyjsciowe otwarcie silnika krokowego na wolnych obrotach a max wyjsciowe ustawienie pod obciazeniem
zakres pracy reguluje sie w zakladce zastrzezone i tam ustawia sie ile maksymalnie moze sie otworzyc zamknac.
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-04-03 21:13:31

Iampinki, czy możesz rozwinąć wątek TPS, o co chodzi w krzywej histerezy?

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM