Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Do czego służą te śruby? - Strona 4

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2005-04-03 21:45:13

no wlasnie tego TPSa nie mialem czasu jeszcze do konca rozpracowac bo nie mam kiedy sie do garazu wybrac...
ale z tego co zrozumialem chodzi o to ze na zakladce parametry ustawiasz sobie jakas wartosc TPS ponizej ktorej silnik pracuje na wolnych obrotach, powyzej ktorych na obrotach wysokich...ale jezeli ustawisz 430 a na zakladce zastrzezone histereze TPS na poziomie 49 to komputer przejdzie w tryb pracy silnika krokowego na wysokich obrotach po przekroczeniu 479 (430+49). podobnie przy odpuszczaniu gazu przejdzie z max na min przy 479.
nie wiem czy pisze zrozumialejak cos to pytaj
pozdrawiam
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-04-04 20:11:55

Cytat:
2005-03-22 23:36:40, iampinki pisze:
prog TPS przsunalem do 480 poniewaz na zakladce monitor pokazywalo mi sie ze tps daje sygnal ze auto ma wysokie obroty mimo ze mialem puszczony gaz, dopiero po odlaczeniu laptopa wymyslilem ze moze byc to zwiazane z ustawieniem bezwladnosci TPSa ktora ustaiwa sie na zakladce zastrzezone jako HISTEREZA TPS. planuje zmniejszyc ta Histereze i nastepnie zmniejszyc ustawienia TPS...tak zeby to sie ladnie zgralo



chodzi mi o to stwierdzenie.
1. jak to stwierdzić, że TPS dostaje sygnał, że auto ma wysokie obroty, rozumiem, że wystarczy podnieść obroty, ale czy są jakieś progowe wartości?
2. O co chodzi z bezwładnością?

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-04-15 21:01:49

Iampinki, jak się czuje TPS?

Po ostatniej, własnoręcznie przeprowadzonej regulacji i drobnej poprawce polegającej na przesunięciu składu mieszanki na biegu jałowym praktycznie nie przekraczającego czarnego pola uzyskałem spalanie średnie przy dwóch tankowaniach (zbiornik w kole) - 12,5 i 12l. Uważam ten wynik za całkowicie satysfakcjonujący (w końcu jak to przeliczę na spalanie mojego byłego CC 700 - około 6,5l. PB - wychodzi poniżej 6 po teraźniejszych stawkach).

Ogólnie jestem zadowolony z wyników regulacji. Preferuję spokojny styl jazdy ...gdy nigdzie mi się nie śpieszy, lecz nawet wtedy mam świadomość, że coś można z silnika wykrzesać i to coś jest wystarczające na warunki miejskie.



-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-04-17 22:35:20

no ja znowu srednio mialem czas zeby sie wybrac z laptopem do garazu. pytales jak sprawdzic czy TPS dostaje sygnal...
wystarczy na zakladce monitor obeserwowac kolor tego wyswietlacza po prawej stronie pod napisem przelacznik ...jasnozielony oznacza prace na wolnych obrotach, ciemnozielony wysokie obroty..podane tez jest tam napiecie dlatego mozna ustalic prog progowy przy ktorym nastepuje przejscie z min do max...
bezwladnosci do konca jeszcze nie rozgryzlem, przydatne byloby do tego chyba przejechanie sie autem z podlaczonym laptopem i wtedy zaobserwowanie jak zachowuje sie TPS i cut-off
ja generalnie malo grzebie bo auto pali mi okolo 8,5-9litrow, jak bylem teraz w niemczech to ogolnie na calej trasie spalil mi 8,2litra.
we wtorek bede walczyl z centralnym zamkiem to moze zabiore laptopa do garazu
moze sproboje ustawic optymalna mieszanke wg wykresow i wtedy zobacze ile pali?musze nad tym pomyslec...
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-05-27 18:36:59

kc mialbym prosbe...czy moglbys przeslac mi zdjecie parownika i wyjasnic ktora sruba jest ktora?bo sie troszke pogubilem a jako ze espero zaczelo chlac chcialbym troche srubkami pokrecic
dzieki bardzo
pozdrawiam
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-05-27 18:50:05

Poszło na e-mail


-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-05-27 18:54:40

ok dzieki bardzo
poczekam do poniedzialku bo wtedy wymienie filterek gazu...
w internecie znalazlem taki ale jak mierzylem wydawalo mi sie ze moj ma 20mm wysokosci a nie 24...
pozdraiwam
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-05-27 19:00:27

a podzielisz się wrażeniami z wymiany....?
......niestety będę mógł je przeczytać dopiero za tydzień

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-05-27 19:04:41

podziele sie ale wydaje mi sie ze jak jednoczesnie bede krecil srubami i wymienie filterek to ciezko bedzie stwierdzic co bedzie przyczyczyna sukcesu czy porazki
pozdrawiam
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-05-27 19:16:33

życzę samych sukcesów
zbliża mi się termin przeglądu gwarancyjnego instalacji (po 10kkm), lecz raczej na pewno nie wybiorę się do Bydgoszczy. Czy miałeś już ten przegląd? Na czym to polega?

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-05-27 19:20:30

wybrałem złą twarzyczkę... miała być ta

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-05-27 19:21:32

przyszedl kolo z laptopem...spytal czy instalka dobrze chodzi
podlaczyl, zmniejszyl troche otwarci krokowca i poszedl przybic pieczatke...
nawet filtra nie wymienil po stwierdzil ze po 20tys trzeba...
na nastepny raczej tez juz nie pojade bo nie ma to sensu
pozdrawiam
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-05-27 19:27:19

Dzięki za info


-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-07-16 22:47:18

posiadam opla calibre 2,0 8v lpg komp autronic al700 i strasznie durzo mi pali bo powyżej 16 po mieście ,potrzebuje jakis skanów ustawień z amona ,najlepiej jak by ktos zapodał ustawinia tez z silnika 2,0 zgóry wilekie dzieki mam nadzieje że mi pomożecie bo 16 litrów po miescie to jest tragedia
2005-08-11 08:48
  
 
 2005-07-17 00:05:06

Mnie w ostatnim tygodniu spalił 15 l po W-wie, silnik 1,8.... nowe świece,filtr powietrza i po przeglądzie.
2007-12-08 13:01
  
 
 2005-07-18 08:11:21

Cytat:
2005-07-17 00:05:06, Jac pisze:
filtr powietrza



Być może właśnie dlatego.
Po wymianie fitra powietrza należy wyregulować instalację.


Cytat:
posiadam opla calibre 2,0 8v lpg komp autronic al700 i strasznie durzo mi pali bo powyżej 16 po mieście ,potrzebuje jakis skanów ustawień z amona ,najlepiej jak by ktos zapodał ustawinia tez z 2,0 zgóry wilekie dzieki mam nadzieje że mi pomożecie bo 16 litrów po miescie to jest tragedia



Obawiam się, że nie da się wyregulować instalacji na podstawie skanów. Należy indywidualnie podchodzić do każdego silnika.
Razem z Iampinki "rozgryzaliśmy" w tym wątku zagadnienie. Przeczytaj cały wątek. Może zawarte w nim informacje okażą się przydatne przy samodzielnej regulacji.
Ibolowi spalnie zmalało z 16 do 12l.

Tym nie mniej najpierw sprawdź jaką masz mieszankę (bogata/uboga) i napisz jakie masz ustawienia poszczególnych parametrów. Czy zawsze miałeś takie spalanie?



-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-07-19 14:05:34

Jak powiedział ktoś mądry-samochód musi coś palić-albo gaz albo zawory
2019-07-12 15:27
  
 
 2005-07-25 23:19:17

no i ja dzisiaj wreszcie znalazlem troche czasu na regulacje...
zaczalem od malej sruby przykrecajac ja do konca
potem ta duza sruba od regulacji sprezyny mebrany doszedlem do momentu w ktorym silnik chpdzil juz nierowno ale jeszcze ne gasl...
no i wtedy wrocilem do malej sruby
na poczatku na wykresie mieszanki nie bylo nic...znacyz chyba ze byla bardzo uboga...odkrecalem ja az do momentu w ktorym pokazalo sie cos na wykresie mieszanki, okazalo sie ze to mniejwiecej punkt przy ktorym silnik chodzi rowno, niestety okazalo sie ze mieszanka jest bogata, nie mozna ustawic zeby wykres byl posrodku...mam albo bogata albo nic-wnioskuje ze brak wykresu oznacza super uboga
zrobilem programowanie silnik krokowy ustawil sie na 106 i 116
mieszanka przy tysiacu bogata, przy dwoch tysiacach nie ma nic na wykresie, przy 3 i 4 tys dobra...
auto zyskalo na mocy, ale boje sie co bedzie ze spalaniem...
pytanie moje brzmi czy wszystko zrobilem dobrze?
pzdr
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-07-26 15:45:30

a czy przed regulacją śrubami ustawiłeś maksymalne wartości otwarcia i zamknięcia silnika krokowego zgodnie z tym co pisałeś na początku wątku i czy regulowałeś obserwując wskazania silnika krokowego?
Ostatnio jeszcze raz przeczytałem ten Twój cytat i zamierzam wyregulować instalację wykorzystując wiaderko z wodą - nie mam tylko odpowiedniego zasilacza 12V - jaką musiałby miec moc?

-----------------
pozdrawiam:)
2009-07-16 20:10
  
 
 2005-07-26 17:03:29

tak wiec ustawien silnika krokowego nie przestawialem...jutro chyba jeszcze raz wybiore sie do garazu...niestety nie mam pojecia jaki moze byc wymagany prad ale nie wydaje mi sie zeby bylo to duzo
2011-09-10 19:20
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM