| szukane wyrażenia: czujnik - paliwa |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
Hrumak Miłośnik FSO
Polonez C+ 2.0 DOHC ... Łódź | 2005-05-02 18:11:18 ... ten od licznika kwadratowego od poldka , na jakiej zasadzie to jest sterowane , zakladam ze zmiennoscia napiecia , ale czy ktos zna moze napiecie/prad wzbudzenia tego czegos ?
Chcialem to zastosowac do pokazywania w aucie poziomu gazu w butli, tylko nie za bardzo wiem jak te wskazniki dzialaja :> a nie chce czegos popsuc , nie chce dac za duzo ----------------- Pozdrawiam
[FTA] rulezz |
2007-09-13 15:17 | |
Hubiszon
Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-05-02 19:37:17 No więc taki wskażnik ma trzy wyjścia. Na jednym jest zawsze plus, na drugim zawsze minus. A pomiędzy tymi wyjściami sa dwa uzwojenia/ceweczki które wytwarzają pole magnetyczne generujące siłę działającą na wskazówkę. Ceweczki te są połączone szeregowo, to znaczy prąd z plusa płynie najpierw przez jedną ceweczkę a później przez drugą.
Trzeci zacisk jest pomiedzy ceweczkami i idzie do pływaka w baku.
Pływak w baku posiada styk który jeździ po drucie oporowym.
Jeśli w baku jest pusto to pływak zwiera do masy (minusa) i prąd płynie przez jedną cewkę (druga zbocznikowana). Strumień magnetyczny trzyma wskazówkę na poziomie zero skali.
Jeśli w baku jest full to prąd płynie przez obie cewki (+ trochę przez drut oporowy w baku). Generalnie pracują obie ceweczki co daje dwa strumienie a siła wypadkowa trzyma wskazówkę na Full.
Oczywiście plus pełno stanów pośrednich w zależności od ilości paliwa i położenia styku na drucie oporowym. Taki sposób pomiaru jest praktykowany w większości samochodów.
Na ten trzeci środkowy (pomiarowy) styk na pewno możesz podłączyć masę, nie wiem czy można podłączyć + 12V bo można uszkodzić drugą ceweczkę (tę bocznikowaną) ale chyba można bo wydaje mi się że są one jednakowe.
Najprościej było by powiązać wskazówkę LPG przy butli z nowo zakupionym pływakiem i jego elektryką (chociaż nie wiem bo jeżeli nie będą się zgadzały kąty wychylenia to lipa), A całe to ustrojstwo jest "nieporęczne". Dobrać zwykły potencjometr będzie raczej trudno, zbyt ciężko chodzą. ----------------- Mam poważny problem z dostępem do sieci, no i muszę zmienić avatar |
2009-04-29 22:53 | |
Hrumak Miłośnik FSO
Polonez C+ 2.0 DOHC ... Łódź | 2005-05-02 19:55:23 dzieki wielkie bede kombinowal ;D ----------------- Pozdrawiam
[FTA] rulezz |
2007-09-13 15:17 | |
Mgacek Miłośnik FSO
Polonez Caro+ GSI Częstochowa | 2005-05-13 20:35:20 Witam!!!
Kupiłem niedawno Poloneza C+ GSI. Mam w nim problem. Padł mi wskaźnik paliwa. Przeszukałem na forum i znalazłem, że może być zaśniedziały przewód od masy. Tak też było. Przeczyściłem go i wskazówka działa, ale pokazuje pełny zbiornik. Możecie coś na to poradzić? Czy zapali mi sie kontrolka rezerwy? ----------------- Polonez Caro Plus GSI. |
2020-11-04 21:55 | |
WFO Miłośnik FSO
Caro1,6GLE i Caro+GSI Zielonka | 2005-05-13 20:41:56 Powinna się zapalić -to inny obwód elektryczny.
Ale jak się przypadkiem nie zapali, to po kilkudziesięciu kilometrach wyczujesz, że powinna była się zapalić.
Polecam zatem na czas testów lampki rezerwy paliwa wozić ze sobą mały kanisterek z paliwem. |
2007-08-20 20:40 | |
Mgacek Miłośnik FSO
Polonez Caro+ GSI Częstochowa | 2005-05-13 23:33:30 Dzięki!!!
Moja wiedza na ten temat jest słabiutka. Dzieki za każdą informację! |
2020-11-04 21:55 | |
danielewicz Miłośnik FSO
3BG Gdynia | 2005-05-14 10:51:36 Cytat:
| 2005-05-13 20:41:56, WFO pisze:
Powinna się zapalić -to inny obwód elektryczny. Ale jak się przypadkiem nie zapali, to po kilkudziesięciu kilometrach wyczujesz, że powinna była się zapalić. Polecam zatem na czas testów lampki rezerwy paliwa wozić ze sobą mały kanisterek z paliwem.
|
|
gorzej będzie jak ten karnisterek okaże się bezużyteczny w przypadku zatarcia pompy-dla mnie słaby pomysł
trzeba by wyciągnąć czujnik ze zbiornika i go sprawdzić,to chyba najpewniejsze rozwiązanie ----------------- Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. |
2017-06-10 03:19 | |
WFO Miłośnik FSO
Caro1,6GLE i Caro+GSI Zielonka | 2005-05-14 11:14:14 Cytat:
| gorzej będzie jak ten karnisterek okaże się bezużyteczny w przypadku zatarcia pompy-dla mnie słaby pomysł
|
|
Tak od razu się nie popsuje, po prostu jak silnik zgaśnie z braku benzyny, należy natychmiast wyłączyć zapłon i dolać paliwa.
Ot i rozwiązanie.....
A swoją drogą, kto powiedział,że lampka od rezerwy paliwa się nie zapali?
|
2007-08-20 20:40 | |
anmimo Miłośnik FSO
Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2005-11-02 08:32:12 A ja mam inne pytanie?
Czy wszystkie czujniki paliwa do poloneza sa takie same?? czy czym sie roznia??
----------------- MOmik - Stary Dobry Druh |
2022-01-26 11:34 | |
anmimo Miłośnik FSO
Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2005-11-03 07:59:35 Wiem troche wiecej:
W sumie bylo cztery czujniki paliwa w polonezie.
Ale jaki do czego to jeszcze nie wiem.
Wiem ze jest roznica miedzy ostatnim caro a +, i miedzy caro a starsza wersja, ale do czego byl ten czawrty?????? ----------------- MOmik - Stary Dobry Druh |
2022-01-26 11:34 | |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO
PN Rover Siedlce | 2005-11-03 15:11:28 PIerwsze primo to cztery wskażniki:
- do gaźnikowców z rurką do zaciągania paliwa i chyba powrotem
- do wtryskowców sam pływak być może dwie wersje w związku z różnymi oporami ale to tylko hipoteza. (Albo tylko z powrotem)
- do trucka.
Drugie primo to cosik do gazu:
Oto moja samodzielna niezależna konstrukcja. Trochę niedopracowana i ma jeszcze błędy ale z grubsza pokazuje ilość LPG w butli. Do tego mały przekaźniczek i na gazie wskaźnik paliwa pokazuje ile gazu a na benzynie ile benzyny. Rezerwa również . ----------------- POLONEZ nie umiera nigdy
Ostatni szczur na pokładzie PTK ;) |
2013-01-10 09:07 | |
dreX
POLONEZ 1,5 GLE radom | 2005-11-03 17:20:37 ILE WYNOSI REZYSTANCJA DRUTU OPOROWEGO W PLYWAKU??
|
2006-12-17 19:04 | |
profil-usunięty
| 2005-11-03 17:42:02 Cytat:
| 2005-11-03 17:20:37, dreX pisze:
ILE WYNOSI REZYSTANCJA DRUTU OPOROWEGO W PLYWAKU??
|
|
ja tak OT, ale SIĘ DRZEĆ GŁOŚNIEJ NIE DAAA????? ----------------- |
| |
Makaveli Miłośnik FSO
Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-11-03 17:44:26 Cytat:
| 2005-11-03 15:11:28, Bocian_s_313_PTK pisze:
Oto moja samodzielna niezależna konstrukcja. Trochę niedopracowana i ma jeszcze błędy ale z grubsza pokazuje ilość LPG w butli. Do tego mały przekaźniczek i na gazie wskaźnik paliwa pokazuje ile gazu a na benzynie ile benzyny. Rezerwa również .
|
|
Osiągnęłeś poziom fabrycznego wskaźnika z Volvo 940. Gratuluję ----------------- |
2010-04-23 15:00 | |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO
PN Rover Siedlce | 2005-11-04 14:29:31 O ile mnię pamięć nie myli to rezystancja pływaka wynosi 300 Omów.
Co do samej konstrukcji:
- zalety - to większa dokładność niż jakieśtam diodki, to że wogule widać cokolwiek (u mnie była tylko rezerwa ale i tak nie działała)
- wady - dokładność daleka od ideału. kalibracja to już wogule walka z wiatrakami (u mnie pierwsze 150km wskazówka na maxa dopiero potem spada do minimum), strasznie podatny na nierówności drogi i wszelkie ruchy butlą (nie ma wydzielonej komory pływakowej).
Na moim cygarku (70l) działa tak sobie ale może na toroidzie byłoby lepiej. ----------------- POLONEZ nie umiera nigdy
Ostatni szczur na pokładzie PTK ;) |
2013-01-10 09:07 | |
scorpio_dg
FSO Polonez Dąbrowa Górnicza | 2006-03-26 19:33:19 Witam - ja zauwazylem dziś w moim poldzie taki problemik: Gdy przekrecam kluczyk w stacyjce tak zeby tylko sie podswietlila deska, bez rozruchu silnika, to wskaznik poziomu paliwa eleganocko wskazuje tyle ile powinien. ale jak juz autko odpale i pojezdze trochę, to wskazowka przesuwa sie w górę, tak ze pokazuje ze paliwa mam coraz wiecej, nie jest to drastyczny i szybki ruch, ale jednak po przejechaniu ok 3-4 km z poziomu ok 1/4baku, wskazuwa doleciala za polowę baku. Jak stane i wylacze silnik, to po jakism czasei dopiero wskazowka znowu wskazuje poziomo odpowiedni. Czy macie jakies sugestię co sie moglo zepsuc, gdzie tego szukac i jak to naprawic....
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam, zycze milego dnia. |
2007-02-17 19:50 | |
automatic
| 2006-03-26 20:36:33 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 15:36:04 ] |
2007-02-27 15:13 | |
scorpio_dg
FSO Polonez Dąbrowa Górnicza | 2006-03-27 00:38:53 chciałem tylko dodać, zę to sie stalo dzis, i do tej pory wszystko ok
Moj Poldi to 95 r. |
2007-02-17 19:50 | |
profil-usunięty
| 2006-03-27 00:48:03 Cytat:
| 2006-03-26 20:36:33, automatic pisze:
rośnie napięcie po rozruchu - rosną wskazania -jeździć nie wnikać-poziom sprawdzać na ,,ciepłym pojeździe''
|
|
a czy nie jest przypadkiem tak, że wskazniki na desce (procz obrotka i speedmetera) są ilorazowymi miernikami prądu przez co są niewrażliwe na zmiany napięcia zasilania? (bo liczy sie stosunek prądów płynących przez obie sekcje elementu wskaznikowego?) ----------------- |
| |
automatic
| 2006-03-27 08:30:56 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 15:35:32 ] |
2007-02-27 15:13 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|