Alfa Romeo ma przyjemność ogłosić uruchomienie zamówień na nowe Tonale, ikonę metamorfozy marki, teraz dostępną w wersji z silnikiem diesla, która jest dopełnieniem sukcesu Alfy Romeo Tonale w konfiguracji hybrydowej: w ciągu zaledwie trzech miesięcy złożono już ponad 3000 zamówień, a pierwsi klienci właśnie odbierają swoje nowe samochody.
Tonale z silnikiem diesla, w cenie silnika benzynowego
W ślad za sukcesem handlowym, jaki odniosły wersje hybrydowe o mocy 130 KM i 160 KM, marka Alfa Romeo postanowiła wprowadzić na rynek Alfę Tonale z silnikiem diesla, którą już teraz można zamawiać w salonach Alfy Romeo, a fizycznie u dealerów będzie ona dostępna we wrześniu br. Gama modelu została zatem uzupełniona o silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra, który generuje moc 130 KM i osiąga 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego, połączony z dwusprzęgłową skrzynią biegów (TCT) zwiększającą dynamikę i przyjemność z jazdy – typowe cechy Alfy Romeo, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Co ciekawe i wyjątkowe dla marki Alfa Romeo, ceny dla silników wysokoprężnych i hybrydowych (moc 130 KM) są takie same, co wyróżnia ją wśród obecnych konkurentów, u których dopłata do silnika diesla kosztuje Klienta nawet kilkanaście tysięcy złotych.
Alfa Romeo Tonale wyposażona jest w najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie (13,6:1), gwarantujący bezpieczną, komfortową i przyjemną jazdę na drodze, plasując się na szczycie swojej klasy pod względem zwinności i dynamiki jazdy. Ponadto jest to jedyny model w swojej klasie wyposażony w zintegrowany układ hamulcowy (IBS) i stałe zaciski Brembo, z 4 tłoczkami i samowentylowanymi tarczami z przodu oraz pełnymi tarczami z tyłu, zapewniające doskonałą skuteczność hamowania. Nowa Alfa Romeo Tonale diesel oferuje w standardzie samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Romeo „Dynamic Torque Vectoring” (dynamiczna kontrola momentu obrotowego) oraz zawieszenie FSD „Frequency Selective Damping” (selektywne tłumienie częstotliwości). Zawieszenie na obu osiach ma architekturę typu MacPherson, o specyficznej, charakterystycznej geometrii i kątach. Nawet mocowania na nadwoziu zostały starannie zaprojektowane, aby zapewnić maksymalną sztywność.
Strategiczny silnik, również dla sektora B2B
Silniki diesla nadal są bardzo popularne nie tylko we Włoszech, zwłaszcza wśród klientów biznesowych. W świecie B2B, Alfa Romeo Tonale pozycjonowana jest jako innowacyjny model wspierający ofertę Stellantis w strategicznym segmencie samochodów C-SUV klasy premium, dzięki najważniejszej wartości dodanej: atrakcyjności historycznej marki, która od 1910 roku jest symbolem szlachetnych włoskich sportów. Samochód służbowy nie jest zwykłym towarem, a niepowtarzalny urok marki Alfa Romeo sprawia, że Tonale staje się pożądanym benefitem. Dzięki wprowadzeniu wersji diesel, gama silników może spełnić wymagania pracowników w ich mobilnej pracy w terenie, w tym osób pokonujących długie dystanse. Dzięki doskonałej równowadze między emisją spalin, zużyciem paliwa i charakterystyczną dla Alfy Romeo przyjemnością z jazdy, nowoczesny i wydajny silnik diesla spełnia oczekiwania menedżerów flot oraz kierowców pokonujących długie dystanse.
Projekt opracowany w celu zwiększenia wartości rezydualnej
Projekt Tonale został opracowany z myślą o zachowaniu znaczącej wartości rezydualnej: pierwszy C-SUV marki Alfa Romeo został stworzony w celu zapewnienia optymalnej pozycji rynkowej w tej dziedzinie, niezależnie od wybranego silnika. Ale to nie wszystko: Tonale jako pierwszy model na świecie, debiutuje z technologią niewymiennego tokena (NFT), poufnego i niemodyfikowalnego zapisu najważniejszych informacji o danym samochodzie, od przeglądów okresowych po przebieg i ewentualne wypadki, które miały miejsce. Prawdziwa innowacja podkreślająca przełomowy charakter Alfy Romeo i pomagająca Tonale znaleźć się w czołówce swojego segmentu, przynosząc ogromne korzyści w zakresie wartości rezydualnej i jej pozytywnego wpływu na koszty wynajmu.
Strategia gamy zaspakajającej potrzeby każdej grupy klientów
Strategia gamy Alfy Romeo Tonale została opracowana tak, aby spełnić wszystkie wymagania klientów i dodatkowo ułatwić konfigurację wybranego modelu. Dostępne są trzy poziomy wyposażenia – Super, Sprint i Ti – każdy z nich o jasno określonej specyfikacji. Wszystko zaczyna się od wersji Super stanowiącej bramę do wyjątkowego doświadczenia klienta Alfy Romeo. Kolejną wersją jest Sprint wyposażona w liczne opcje o mocno sportowym charakterze. Wreszcie, dla klientów poszukujących najwyższej jakości ekskluzywnych rozwiązań i specyfikacji w standardzie, przygotowano wersję Ti podkreślającą cechy Tonale: elegancję i wyrazisty charakter.