Wkrótce ruszą zamówienia na pierwszą globalną serię specjalną w gamie: Tributo Italiano. Dostępna dla modeli Giulia, Stelvio i Tonale, ekskluzywna edycja stanowi hołd dla korzeni marki i uosabia włoskie know-how oraz sportowy charakter Alfy Romeo.
Wśród najważniejszych cech Tributo Italiano - wywodzących się z języka stylistycznego i estetycznego wspólnego dla trzech modeli – na uwagę zasługują: dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem, zestaw zewnętrznych elementów wykończeniowych (bodykit) w kolorze nadwozia, nowy emblemat z włoską flagą na obudowach lusterek oraz wyrafinowana personalizacja wnętrza. Wszystkie świadczą o skrupulatnej dbałości o szczegóły połączonej z ciągłym dążeniem do zapewnienia najwyższej jakości.
W szczególności, Giulia, Stelvio i Tonale Tributo Italiano to topowe wersje w swojej gamie, oferowane wyłącznie w trzech kolorach tworzących włoską flagę (czerwony Rosso Alfa, zielony Verde Montreal i biały Alfa) w połączeniu z czarnym dachem. Dodatkowo w modelu Tonale wersja Tributto Italiano dostępna jest również ze szklanym dachem jako opcja dodatkowo płatna.
Wiele z tych wyróżniających się elementów składa się na unikatowy, odważny wygląd nowej serii: specjalne wykończenie przedniego grilla w kształcie litery „V” (w kolorze czarnym w modelu Giulia i Stelvio oraz w kolorze Dark Miron w modelu Tonale), felgi aluminiowe (21” w Stelvio, nowe 19” w Giulii, 20” w Tonale), wszystkie w topowych wersjach i połączone ze sportowymi, czerwonymi zaciskami hamulcowymi Brembo.
Stelvio Tributo Italiano Edition
Stelvio Tributo Italiano Edition
Stelvio Tributo Italiano Edition
Ponadto, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter tej wyjątkowej serii specjalnej, we wszystkich modelach (a po raz pierwszy w Tonale), zastosowano specjalny zestaw wykończenia zewnętrznych elementów nadwozia (listwy progowe, dolna część zderzaków przednich i tylnych, nadkola) lakierując je w takim samym kolorze jak całe nadwozie.
Dodatkowo, w wersji Tonale Plug-in Hybrid Q4 osłony podwozia oraz boczne i przednie elementy wykończone matowym kolorem Dark Miron, chromowane podwójne końcówki wydechu oraz adaptacyjne reflektory Full-LED Matrix jeszcze bardziej podkreślają ekskluzywny charakter tej wyjątkowej serii specjalnej.
Podobny sportowy charakter odnajdujemy we wnętrzu trzech modeli Tributo Italiano. W szczególności, nowe sportowe fotele z czarnej perforowanej skóry posiadają czerwone przeszycia, a na przednich zagłówkach wyhaftowano charakterystyczne logo serii specjalnej. Nowością są również czerwone obszycia deski rozdzielczej, przednich foteli i wewnętrznych paneli drzwi. Ponadto, Tonale Tributo Italiano oferuje nową deskę rozdzielczą „carbon design” z logo Alfa Romeo oraz oświetlenie ambientowe i aluminiowe listwy progowe.
Giulia Tributo Italiano Edition
Giulia Tributo Italiano Edition
Giulia Tributo Italiano Edition
Dobre samopoczucie za kierownicą serii specjalnej Tributo Italiano zapewniają dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewana kierownica z aluminiowymi łopatkami zintegrowanymi z kolumną kierownicy, przyjemne oświetlenie ambientowe, wyrafinowany system informacyjno-rozrywkowy, wentylowane i podgrzewane przednie fotele oraz system audio premium z 14 głośnikami Harman Kardon, w tym subwooferem. Wszystkie powyższe rozwiązania mają na celu zapewnienie klientom wysokiego poziomu komfortu, wyrafinowania i typowo włoskiej atmosfery. Ponadto, Stelvio i Tonale oferują w standardzie elektrycznie sterowaną klapą bagażnika otwieraną bez użycia rąk.
Jeśli chodzi o gamę silników, to Giulia i Stelvio Tributo Italiano mogą zostać wyposażone w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 o mocy 280 KM lub w turbodoładowany silnik Diesla 2.2 o mocy 210 KM, oba zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Q4. Dostępny jest również turbodiesel o mocy 160 KM z napędem na tylne koła.
W przypadku Tonale Tributo Italiano klienci mogą wybierać między doskonałym silnikiem hybrydowym 1.5 o mocy 160 KM (benzyna/elektryk) z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów TCT, a innowacyjnym napędem Plug-In Hybrid Q4 o mocy 280 KM, który na nowo definiuje wzorzec „wydajnego sportowego charakteru". Oferuje on również nieograniczony wjazd do centrów miast; ponad 80 km zasięgu w trybie w pełni elektrycznym zapewniającym maksymalną mobilność na co dzień; ponad 600 km całkowitego zasięgu podczas długich podróży poza miasto i wreszcie, łączną moc 280 KM, by zagwarantować typowe dla Alfy Romeo dynamikę jazdy i sportowy charakter.
Tonale Tributo Italiano Edition
Tonale Tributo Italiano Edition
Tonale Tributo Italiano Edition
Wiele uwagi poświęcono parametrom technicznym, które w standardzie oferują aktywne zawieszenie „Dual-Stage Valve” z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. Podkreślają one sportowy charakter tych trzech samochodów i gwarantują klientom jedyne w swoim rodzaju, wciągające wrażenia z jazdy, w pełnym poszanowaniu tradycji Alfy Romeo. Aktywne zawieszenie Alfa™ Active Suspension na bieżąco dostosowuje się do warunków jazdy na drodze i pozwala wybrać styl jazdy bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Giulia, Stelvio i Tonale oferują najnowocześniejsze rozwiązania pozwalające na bezpieczne podróżowanie bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia samochodu. W zależności od modelu obejmują one między innymi: systemy wspomagania kierowcy (ADAS) umożliwiające autonomiczną jazdę poziomu 2; wysokiej rozdzielczości kamerę zapewniającą widok 360° (w modelu Tonale) wokół samochodu niczym z drona; system wykrywania martwego pola (Blind-Spot Detector) i system wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross-Path Detector); czujniki boczne; elektrochromatyczne lusterka boczne.
Seria specjalna Tributo Italiano jest zatem ucieleśnieniem doskonałości marki - idealnego rozkładu masy, pierwszorzędnej dynamiki jazdy, najlepszych w tym segmencie samochodów rozwiązań technologicznych i silnikowych - oraz zachwycającego, zaprojektowanego z myślą o ponadczasowości wyglądu, którym wyróżnia się design Alfy Romeo.
Tonale Tributo Italiano Edition
Tonale Tributo Italiano Edition
Tonale Tributo Italiano Edition
Sugestywna sesja zdjęciowa w Materze, starożytnym mieście zawieszonym pomiędzy tradycją a innowacją Marka Alfa Romeo wybrała Materę, jedno z najstarszych miast na świecie, jako malowniczą scenerię do sesji zdjęciowej serii specjalnej Tributo Italiano. Słynące ze swoich „Sassi” (dzielnic) wpisanych w 1993 roku na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO miasto, jest zawieszone pomiędzy przeszłością a przyszłością, między tradycją a innowacją, i doskonale odzwierciedla istotę Alfy Romeo: marki o chwalebnej przeszłości, która teraz tworzy historię sportowego charakteru XXI wieku. Z historycznych ulic Matery, skąpanych w świetle południowych Włoch, trzy samochody serii Tributo Italiano wyruszają do Mediolanu, włoskiej stolicy innowacji technologicznych i rodzinnego miasta marki, która została założona tam 24 czerwca 1910 roku.
W ten sposób tworzy się nić łącząca dwa bardzo różne i odległe miejsca, połączone tym samym pragnieniem patrzenia w przyszłość z ambicją i dumą. A dziś, przede wszystkim dzięki dużej liczbie młodych ludzi, miasto działa jak swego rodzaju laboratorium projektów i propozycji w zakresie innowacji społecznych, zrównoważonego rozwoju oraz zachowania swojej tożsamości historycznej, kulturowej i krajobrazowej. Być może nie wszyscy wiedzą, że dziadek inżyniera Nicoli Romeo, założyciela włoskiej marki, pochodził z Montalbano Jonico, małego miasteczka w prowincji Matera.
Alfa Romeo realizuje więc swój zamiar prezentowania i wkomponowywania swoich samochodów we wspaniałe włoskie lokalizacje, ściśle związane z jej ponad 100-letnią historią. Przykładem mogą być piękne zdjęcia zrealizowane z okazji stulecia logotypu Quadrifoglio w Palermo, gdzie symbol ten pojawił się po raz pierwszy na Alfie Romeo prowadzonej przez Ugo Sivocciego, która w 1923 roku wygrała wyścig Targa Florio. To samo dotyczyło sesji poświęconej nowej Giulii i nowemu Stelvio Quadrifoglio, którą zrealizowano w Mantui i wokół jeziora Garda - w 1930 roku gospodarzy rajdu „1000 Miglia”, w którym Tazio Nuvolari odniósł swoje pierwsze zwycięstwo za kierownicą Alfy Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato.