W kwietniu 2024 roku w Mediolanie, Alfa Romeo zaprezentuje pierwszego w swojej historii miejskiego SUV-a, który będzie dostępny również w wersji w 100% elektrycznej. Nazwa nowego modelu - Milano – to prawdziwy hołd dla miasta, w którym wszystko się zaczęło 24 czerwca 1910 roku.
Wraz z Alfą Romeo Milano, marka powraca do segmentu B, największego w Europie, z nową propozycją, która jest ucieleśnieniem DNA marki i symbolem szlachetnego, włoskiego sportowego stylu. Pierwszy w 100% elektryczny sportowy model miejski stanowiący nową bramę do świata Alfa Romeo dla wszystkich, fanów Alfisti i nie tylko, którzy czekali na powrót marki do tego segmentu.
Jean-Philippe Imparato | dyrektor generalny marki Alfa Romeo
Wraz z wprowadzeniem na rynek Milano w 2024 roku, Alfa Romeo wzbogaca swoją gamę, która jest teraz w stanie zaspokoić pragnienia wszystkich naszych entuzjastów i nie tylko. Milano to symboliczne „witaj z powrotem” dla wszystkich naszych Alfisti. Jako właściciele modeli Giulietta i Mito czekali, aby potwierdzić swoją nieustającą miłość do Alfy Romeo. To również „powitanie” każdego nowego klienta poszukującego wyjątkowych sportowych wrażeń w tym segmencie i charakterystycznego piękna włoskiego designu.
Milano to pierwszy kamień milowy w procesie przejścia marki na napęd elektryczny i, podobnie jak Tonale, ma do spełnienia ważne zadanie, jakim jest dalsze wzmacnianie globalnej obecności Alfy Romeo.
Wybór nazwy „Milano”, wpisanej w historię marki
Niewiele elementów wskazuje na tożsamość producenta samochodów bardziej niż jego logo. Od 1910 roku, logo marki Alfy Romeo zawiera dwa symbole identyfikujące Mediolan: czerwony krzyż na białym tle, historyczny symbol stolicy Lombardii, oraz węża Biscione, herb szlacheckiej rodziny Visconti i jeden z najbardziej kultowych emblematów miasta. Przez ponad 60 lat (1910-1972) nazwa MILANO była umieszczona w dolnej części logo. Do 1918 roku towarzyszył jej akronim „A.L.F.A.” (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), zmieniony następnie w 1919 r. na „ALFA ROMEO”.
Mediolan, od zawsze będący symbolem awangardy, to teraz międzynarodowy manifest nowoczesności, innowacji i zrównoważonego rozwoju. Uważany na całym świecie za jedną z ikon sztuki i symbol Made in Italy, Mediolan zawsze odgrywał kluczową rolę kulturową w dziedzinie mody, designu i muzyki. Alfa Romeo wybrała Mediolan, rodzinne miasto marki, aby rozpocząć nowy, ekscytujący i odważny rozdział w swojej historii: reinterpretację sportowego charakteru na miarę XXI wieku.
Podjęta decyzja wykracza zatem poza kultowe nazwy poprzednich modeli i nazwy przełęczy górskich używane ostatnio, ponownie nawiązując do włoskich korzeni. Jej odważną ambicją jest pragnienie rozpropagowania na cały świat wartości, dzięki którym Alfa Romeo była zawsze marką wyjątkową.