Nie mogło na niej zabraknąć stoiska Alfy Romeo, która prezentuje we Włoszech Giuliettę TCT oraz dwie premiery - MiTo TwinAir Turbo oraz Giuliettę 1.4 LPG Turbo o mocy 120 KM.
Światła jupiterów są skierowane również na Giuliettę w wersji Exclusive 2.0 JTDM o mocy 170 KM (dotyczy rynku włoskiego) wyposażoną w skrzynię biegów Alfa TCT, innowacyjną przekładnię automatyczną z podwójnym sprzęgłem suchym, która zapewnia większy komfort prowadzenia i bardziej sportowy charakter samochodu niż ma to miejsce w przypadku konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów, z tym że cechuje ją większa wydajność i mniejsze zużycie paliwa.
Dostępna w wersji benzynowej z silnikiem 1.4 TB Multiair o mocy 170 KM oraz w wersji diesel 2.0 JTDM o mocy 170 KM, Giulietta TCT charakteryzuje się niskim poziomem zużycia paliwa i emisji spalin, przy jednoczesnym zachowaniu dobrych osiągów. Przekładnia pracuje w trybie całkowicie automatycznym lub sekwencyjnym, zarządzając manualnie pozycjami "up and down" dźwigni zmiany biegów za pomocą przycisków manetek (łopatek) "shift paddles" umieszczonych przy kierownicy. Poza tym, dzięki selektorowi stylu jazdy Alfa D.N.A., kierowca może dostosować komfort i przyjemność czerpaną z jazdy do indywidualnych potrzeb. Zużycie paliwa i poziom emisji są bardzo niskie: 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym i 121 g/km CO2, przy jednoczesnym zachowaniu osiągów godnych Alfy Romeo: jej maksymalna prędkość to 218 km/h, a czas przyspieszenia od 0-100 km/h wynosi 7,7 sekundy.
Również w połączeniu z dieslowskim silnikiem 2.0 JTDM o mocy 170 KM zarejestrowane wartości są rekordowo niskie w tej kategorii. W rzeczywistości w porównaniu do takiej samej wersji z manualną skrzynią biegów, przyspieszenie od 0 do 100km/godz. spada z 8,0 sekundy do 7,9 sekundy, zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) spada z 4,7 l/100 km do 4,5 l/100 km, natomiast poziom emisji CO2 osiąga rekordową wartość dla silnika tej klasy równą 119 g/km (124 g/km przy manualnej skrzyni biegów). Nie wspominając o niskich kosztach utrzymania, które w połączeniu z niskim zużyciem czynią ten model idealnym pojazdem dla flot.
Obok Giulietty TCT, na bolońskim wybiegu prezentuje się Giulietta 1.4 LPG Turbo o mocy 120 KM z systemem podwójnego zasilania silnika (LPG oraz benzyna) z homologacją zgodną z wymogami normy Euro 5. Dostępna w trzech wersjach wyposażenia (Giulietta, Progression i Distinctive) na wszystkich rynkach europejskich, nowa wersja może poszczycić się najlepszymi osiągami w swojej kategorii. W szczególności, dzięki maksymalnej mocy wynoszącej 120 KM (88 Kw) przy 5.000 obr./min oraz momentowi obrotowemu równemu 206 Nm (21 kgm) przy 1.750 obr./min, Giulietta LPG osiąga maksymalną prędkość 195 Km/h oraz przyspieszenie od 0-100 Km/h w 10.3 sekundy.
Na Motor Show w Bolonii nie mogło zabraknąć flagowej wersji Giulietty: 1750 TBi o mocy 235 KM w ekskluzywnym wyposażeniu Quadrifoglio Verde. Ten silnik charakteryzuje się wspaniałą wartością jednostkowego momentu obrotowego, która wynosi 195 Nm / litr, jest to najwyższa wartość wśród silników benzynowych w tej kategorii, podczas gdy maksymalny moment obrotowy - 340 Nm - dostępny jest już przy 1900 obr/min. Mówiąc dokładniej, benzynowy silnik z turbodoładowaniem łączy w sobie zaawansowane rozwiązania techniczne, które obejmują bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny ciągły wariator faz rozrządu zaworów, turbosprężarkę oraz przełomowy system „scavenging", który zapewnia bardzo szybką reakcję silnika i redukuje efekt tzw. „turbo dziury".
Dla Alfy Romeo MiTo, od zawsze związanej ze światem ludzi młodych i światem muzyki, Salon Samochodowy w Bolonii jest idealnym miejscem do zaprezentowania wersji "Quadrifoglio Verde" z mocnym silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM oraz nowej wersji TwinAir Turbo o mocy 85 KM, która zadebiutuje w najbliższych miesiącach.
Wybrany "Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011", innowacyjny dwucylindrowy silnik TwinAir gwarantuje szybkość reakcji i zrywność, osiągając moc 85 KM przy 5.500 obr./min i stały moment obrotowy wynoszący 145 Nm pomiędzy 2.000 a 3500 obr/min. Wszystko to przy znacznym obniżeniu zużycia paliwa i poziomu emisji (jedynie 98 g/km CO2).
Na Motor Show jest prezentowana również ekskluzywna wersja MiTo "Quadrifoglio Verde", odświeżona za pomocą oryginalnych elementów stylistycznych oraz ważnych innowacji produktowych, między innymi w zakresie komfortu. Wyposażona w mocny silnik 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM (wybrany Najlepszym Nowym Silnikiem Roku 2010), MiTo Quadrifoglio Verde oferuje innowacyjny układ zawieszenia "Alfa Active Suspension", system aktywnej i ciągłej kontroli amortyzatorów elektronicznych opracowany dzięki współpracy projektantów Alfa Romeo oraz inżynierów z firmy Magneti Mirelli.
Dzięki doświadczeniu zdobytemu na torach wyścigowych, system ten jeszcze bardziej wyróżnia MiTo Quadrifoglio Verde pod względem zrywności i przyjemności prowadzenia, sprawiając, że samochód ten ma znakomite właściwości jezdne i jest niedościgniony w kwestii bezpieczeństwa.
Nie trzeba dodawać, że układ zawieszenia „Alfa Active Suspension" jest idealnie dopasowany do trzech trybów systemu dynamicznej kontroli jazdy „Alfa DNA" („Dynamic, „Natural", „All Weather"), zarządzającego wszystkimi aplikacjami „technologii D.N.A." obecnymi w samochodzie: od VDC (ESP), kolumny kierownicy i elektronicznej blokady dyferencjału Q2 po reakcję silnika i przekładnię „Alfa TCT", jeśli jest obecna.
Ponadto, publiczność może podziwiać zamknięty w szklanej gablocie silnik 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM, wyposażony w skrzynię biegów TCT, występujący w charakterze reprezentanta technologicznie zaawansowanych silników Alfa Romeo, które zostały opracowane z myślą o optymalizacji „wydajności momentu obrotowego", maksymalizującej osiągi i minimalizującej zużycie paliwa. Dlatego "osiągi nigdy nie mają negatywnego wpływu na zużycie paliwa, a zużycie paliwa nigdy nie ma negatywnego wpływu na osiągi".