Audi Q4 e-tron concept miało swą światową premierę na tegorocznej wystawie motoryzacyjnej w Genewie. Zaledwie trzy tygodnie później, na Poznań Motor Show 2019, ten najnowszy, koncepcyjny model rodem z Ingolstadt świętuje swój pierwszy publiczny pokaz w Polsce.
Audi PB18 e-tron
Audi Q4 e-tron concept daje pogląd na to, jak wyglądać będzie piąty, seryjnie produkowany elektryczny samochód spod znaku czterech pierścieni. Model ten znajdzie się na rynku pod koniec roku 2020. Dwa elektryczne silniki montowane w Audi Q4 e-tron concept dają 225 kW mocy systemowej. Siła napędowa tego koncepcyjnego pojazdu przekazywana jest na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła quattro – to typowe dla Audi.
Doskonała przyczepność pozwala mu przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 180 km/h. Zasięg auta – ponad 450 kilometrów wg. standardów cyklu WLTP – to ścisła czołówka całej klasy. Rozwiązania techniczne zastosowane w Audi Q4 e-tron concept bazują na modularnej platformie dla aut elektrycznych (MEB). Na niej w przyszłości bazować będą również inne produkowane przez Grupę Volkswagen samochody – od popularnych kompaktów, do klasy wyższej średniej.
Audi Q4 e-tron concept
Druga z poznańskich premier, to studyjny pojazd, który nie tylko potwierdza elektromobilną ofensywę czterech pierścieni, ale również wyznacza rozwój samochodów marki Audi w kierunku jazdy autonomicznej. Audi Elaine, zaprezentowane po raz pierwszy na targach IAA we Frankfurcie pod koniec roku 2017, wyróżnia się nie tylko oryginalną linią nadwozia, elektrycznym napędem, czy niepowtarzalną sygnaturą świateł, ale także możliwością jazdy automatycznej na poziomie 4. Systemy działające na poziomie 4. nie potrzebują wsparcia czy przejmowania prowadzenia przez kierowcę – jeżdżą całkowicie autonomicznie, są jednak ograniczone do określonego obszaru działania, np. autostrady lub parkingu wielopoziomowego. W takich miejscach kierowca może przekazać systemowi prowadzenie pojazdu.
Audi Elaine
Kolejne niekonwencjonalne, koncepcyjne auto, które zobaczyć można na ekspozycji Audi na Poznań Motor Show 2019, to również elektryczne, ale też wybitnie sportowe Audi PB18 e-tron. Audi PB18 e-tron skonstruowano wg. założeń klasycznej architektury samochodu sportowego z silnikiem umieszczonym centralnie i z kabiną wysuniętą ku przodowi. To radykalna wizja wydajnego samochodu sportowego przyszłości. Szerokie i niskie, ewidentnie inspirowane kanałem aerodynamicznym i torem wyścigowym, już samym swym wyglądem sygnalizuje, że stworzono je by przesuwać granice możliwości. PB18 e-tron ma długość 4,53 m, szerokość 2 m i wysokość zaledwie 1,15 m. To wymiary klasycznego samochodu sportowego. Rozstaw osi wynosi 2,70 m, a zwisy są krótkie. Jego sylwetka przypomina koncepcję „shooting brake”, będącą syntezą coupé z tyłem typu kombi.
Audi Elaine i Audi Q4 e-tron concept
Pojazd studyjny napędzany jest trzema mocnymi silnikami elektrycznymi. Jeden z nich umieszczono z przodu, dwa z tyłu. Tylne silniki zamontowane są pośrodku. Każdy z nich za pośrednictwem półosi napędza bezpośrednio jedno koło. Silniki przekazują na przednią oś moc do 150 kW, a na tylną – 350 kW. Oczywiście Audi PB18 e-tron to prawdziwe quattro. Maksymalna moc łączna to 500 kW, w trybie tzw. boostingu kierowca chwilowo może uzyskać nawet do 570 kW. Połączony moment obrotowy rzędu 830 Nm umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie dwie sekundy.
Audi RS 5 Sportback
Stworzona według spójnej koncepcji ekspozycja różnych modeli Audi obejmuje nie tylko pojazdy premierowe, ale również te znane już kierowcom. Oprócz wymienionych już premier aut elektrycznych, ujrzeć na niej można modele sportowe: Audi TT RS, Audi RS 5 Sportback i limitowane Audi R8 Decennium, nowego SUVa coupé Audi Q8 oraz Audi A1 Sportback, Audi Q3, Audi A6 Avant i Audi A7 Sportback.
Audi R8 Decennium
Stoisko czterech pierścieni, jak co roku zajmuje wraz z innymi markami Koncernu Volkswagen przestrzeń pawilonu 3A MTP.
Audi Q8