MotoNews.pl

Volvo V60 drugiej generacji już w Polsce

26 lipca 2018

Kategoria | Pierwsze jazdy
Marka, model | ,
Volvo-V60-2018 25

Volvo V60 drugiej generacji to kolejny model producenta z Goeteborga, który właśnie pojawił się nad Wisłą. Po przedstawicielach grupy terenowo-rekreacyjnej – XC40, XC60 i XC90, kompaktowego V40, oraz klasy wyższej – S90 i V90, jest kolejnym, etapem wdrażania, przez szwedzką markę premium, stylistyki spod znaku „młota Thora”. Polska premiera nowej „sześćdziesiątki” w wersji kombi, miała miejsce w kwietniu, podczas poznańskich Targów Motor Show. Na początku lipca odbyły się pierwsze jazdy testowe.

Volvo V60 drugiej generacji – bezpieczeństwo

Innowacyjność w dziedzinie bezpieczeństwa nie jest w Volvo niczym nowym. W standardzie znajdziemy praktycznie kompletną listę elementów z zakresu bezpieczeństwa biernego oraz czynnego, m.in system CITY SAFETY, który wykrywając i monitorując poruszające się w otoczeniu obiekty (pojazdy, rowerzystów, pieszych) ogranicza ryzyko kolizji, a w przypadku zidentyfikowania zagrożenia i braku reakcji kierowcy koryguje kolizyjny tor jazdy lub aktywuje układ hamulcowy. Opcjonalnie dostępny jest Blind Spot Information System (BLIS). To układ monitorujący martwe pola widoczności oraz Active Cruise Control (ACC) – aktywny tempomat i Pilot Assist II generacji.

Volvo V60 drugiej generacji – komfort i funkcjonalność

Komfort i funkcjonalność to kolejne z synonimów marki Volvo. Zwiększenie rozstawu osi w stosunku do poprzedniej odsłony o prawie 10 cm przy jednoczesnym wydłużeniu pojazdu do 4761 mm, pozwoliło na uzyskanie bagażnika o objętości 529 dcm3. To o 99 litrów więcej niż w poprzedniej generacji V60 i o ponad 20 litrów więcej od bezpośrednich konkurentów w segmencie aut premium: Audi A4 Avant – 505l, Mercedesa C kombi – 490l, BMW 3 Touring – 495l. Na dodatek przestrzeń na nogi w drugim rzędzie urosła z 15 do 51 cm. Ułatwia nie tylko zajmowanie miejsca ale podnosi też komfort podróżowania szczególnie wyższych osób.

Znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą również nie stanowi żadnego problemu. Regulowane we wszystkich płaszczyznach fotele oraz kierownica gwarantują zajęcie ergonomicznej pozycji i czerpanie przyjemności z prowadzenia. Dopełnieniem funkcjonalności jest intuicyjny interfejs dotykowego ekranu o przekątnej 9”. Wyświetlane obok opisu piktogramy jednoznacznie definiują oferowane podróżującym funkcjonalności. Samochód wyposażony jest również wyświetlacz kierowcy o przekątnej 8″ lub 12,3″ (w wersji Inscription). W czytelny sposób rozmieszczono na nim wszystkie niezbędne do monitorowania jazdy informacje i parametry. Dostępna paleta 13 kolorów oraz opcje wykończenia zarówno wnętrza jak i dodatków na zewnątrz pozwalają zaspokoić najbardziej wysublimowane oczekiwania klienta i zindywidualizować samochód, tak aby podkreślał niepowtarzalny charakter jego właściciela.

Duży i wysoki prawie prostopadły do powierzchni drogi grill, nadające agresywnego charakteru przetłoczenia boczne oraz kojarzone przede wszystkim z pojazdami sportowymi, wysoko zaznaczone krawędzie tylnych błotników nadają szwedzkiemu kombi nietuzinkowy charakter. W połączeniu z dostępnymi w standardzie światłami FULL LED w kształcie litery T z przodu oraz otaczającymi zewnętrzne krawędzie światłami z tyłu, wyróżniają model na ulicach.

Volvo V60 drugiej generacji – jednostki napędowe

Volvo V60 drugiej generacji dostępne jest z dwulitrowymi silnikami diesla D3 i D4 generującymi moc odpowiednio 150 oraz 190 KM. W wersji z napędem na przednie koła silniki te mogą współpracować z manualną 6-biegową lub automatyczną 8-stopniową skrzynią. Napęd AWD w wersji wysokoprężnej oraz w silnikach benzynowych T5 (250KM) i T6 (310KM) przenoszony jest poprzez automatyczną skrzynię Geartronic.

Jesienią pojawią się również wersje napędzane przez hybrydowe jednostki Plug-in. Z elektrycznymi silnikami o mocy 87KM współpracować w nich będą dwulitrowe silniki benzynowe T6 (253KM) oraz T8 (303KM). Podczas pierwszych testów niepozbawiona dynamicznych przyspieszeń jazda, dostępnymi już w Polsce samochodami pozwalała osiągnąć wyniki spalania podane przez producenta, co nie jest niestety powszechnie występującym zjawiskiem również wśród marek premium.

Volvo V60 drugiej generacji – informacje dodatkowe

Dodatkowym atutem nowego Volvo jest również niska utrata wartości. Po 36 miesiącach eksploatacji i pokonaniu 45 tys. km, V60 zachowa ok 62% swojej pierwotnej wartości. Przy załażeniu typowego „flotowego” przebiegu 90 tyś km, w ciągu trzech lat wartość rezydualna wyniesie ok 57%. To bardzo dobry wynik na tle konkurentów w segmencie premium.

Aby zostać posiadaczem nowej, podstawowej wersji V60 z silnikiem D3, napędem FWD i manualną skrzynią biegów należy zaakceptować wydatek co najmniej 147 tyś PLN. Dostępne wersje wyposażenia Momentum oraz Inscription wraz z dodatkowymi opcjami napędu bez wahania pozwolą podwoić tę kwotę. W zamian otrzymujemy samochód którego, producenci nie znają kompromisów i dla których bezpieczeństwo, jakość i prestiż wpisane są w filozofie tworzenia.

 

Tekst: Cezary Spychała - INFO-EKSPERT, zdjęcia: Volvo Car Poland Sp. z o.o.

Info-Ekspert