Pierwsza Honda Civic została zaprezentowana w 1972 roku i od tego czasu była nieustannie modyfikowana i unowocześniana. Po 45 latach od zaprezentowania pierwszego modelu na Polski rynek zawitała nowa, dziesiąta już generacja tego kultowego samochodu. Civic X został zaprojektowany od postaw i połączył w sobie sportowego ducha, nowości technologiczne oraz komfort.
Honda Civic – Stylistyka nadwozia
Linia testowanej Hondy jest bardzo nowoczesna i nawet na postoju, zaparkowana przed domem czy firmą przyciąga uwagę praktycznie każdego. Ostre kształty, przetłoczenia i spłaszczona sylwetka sprawiają, że nie jest to nudny samochód, a czarny wlot powietrza połączony z płaskimi reflektorami LED przyprawiają o uczucie ekscytacji jeszcze przed wejściem do auta. Na tylnej klapie znajdziemy spoiler oraz charakterystycznie podzieloną szybę, podobnie jak w poprzednich modelach. Z tyłu nie da się też nie zauważyć podwójnego wydechu zlokalizowanego na środku.
Honda Civic – Wnętrze
Środek tego hatchbacka został wykonany bardzo estetycznie. Wszystkie elementy są bardzo dobrze spasowane zarówno mechanicznie jak i wizualnie. Fotele są bardzo wygodne, świetnie trzymają podczas jazdy i posiadają dużą możliwość regulacji. Na desce rozdzielczej nie znajdziemy wielu przycisków ani pokręteł. Zostały zredukowane do minimum, a całą reszta została przeniesiona do dużego ekranu dotykowego.
Dużą cześć funkcji można też obsłużyć używając przycisków na kierownicy, które są wygodne w obsłudze, dobrze wyczuwalne pod palcami oraz podświetlane w nocy. Przed lewarkiem zmiany biegów znajdziemy półkę, która jest wyposażona w funkcję bezprzewodowego ładowania telefonu. Pod półką znajdziemy kieszeń, do której dostęp jest zarówno od strony kierowcy jak i pasażera. W niej są zlokalizowane takie wejścia jak HDMI oraz USB.
Schowków i miejsca na bagaże jest zaskakująco dużo i wszystkie są aż zadziwiająco pojemne. Dobrym rozwiązaniem jest schowek umieszczony między fotelami z przodu. Ze spokojem można do niego zmieścić np. butelkę. Jako jego osłonę z góry zostały zastosowane uchwyty na kubki, które można przesuwać. Największym zaskoczeniem jest bagażnik, który ma prawie 480 litrów, a dzięki regularnemu kształtowi jest bardzo pakowny i praktyczny.
Honda Civic – Silnik i osiągi
W zależności od wersji pod maskę Hondy może trafić silnik Diesla o pojemności 1,6 litra lub jedna z dwóch jednostek benzynowych. Są to 1 litrowy VTEC turbo generujący 126KM oraz testowana jednostka o pojemności 1,5 litra VTEC turbo i mocy 182KM, zestrojona z pracującą płynnie i cicho skrzynią CVT. Ten niewielki silnik w zupełności wystarczy by rozpędzić samochód do 100km/h w około 8,5 sekundy.
Mimo tak dużej mocy nie można powiedzieć żeby zużycie paliwa było wysokie. Przy spokojnej jeździe poza miastem nie ma problemu żeby zmieścić się ze spalaniem poniżej 7 litrów na 100km.
Zawieszenie samochodu w wersji pięciodrzwiowej jest dość sztywne. Dzięki temu samochód prowadzi się naprawdę wyśmienicie. Można śmiało powiedzieć, że Civic jest przyklejony do drogi.
Podsumowanie
Honda Civic dziesiątej generacji to bardzo dobry samochód dający bardzo dużo radości z jazdy. Linia nadwozia przyciąga oko praktycznie każdego i dobrze łączy elegancję oraz sportowy charakter. Nowoczesne technologie można w tym samochodzie poczuć praktycznie na każdym kroku, ale nie powodują wrażenia, że zostanie się nimi przytłoczonym.
Przestronność, wygoda, duża ilość miejsca dla pasażerów oraz obszerna przestrzeń bagażowa. Osiągi oraz prowadzenie pojazdu, które jest bardzo dobre. Naszym zdaniem jest to niemal idealne połączenie samochodu do codziennej jazdy z autem, które nie zawiedzie nas również podczas zabawy w weekend.
Serdecznie dziękujemy firmie Honda Polska za udostępnienie samochodu do testu.
Testowana wersja: https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-75840-honda-civic.html