Obecnie produkowany pickup od Mitsubishi to już piąta generacja modelu L200. W obecnej formie model jest produkowany od 2015 roku.
Stylistyka Mitsubishi L200
Wersja Black Edition, którą testowaliśmy ma nadwozie w kolorze białym, przełamanym czarnymi dodatkami. Z przodu na czarno została pomalowana cała atrapa chłodnicy wraz z przylegającą do niej częścią zderzaka. W efekcie takiego zabiegu atrapa została wizualnie powiększona tworząc idealne tło dla trzech diamentów – logotypu marki Mitsubishi.
Po bokach można dostrzec pozostałe czarne dodatki – klamki, subtelne nakładki nad kołami oraz czarny próg/stopień – które w połączeniu z czarnymi siedemnastocalowymi felgami aluminiowymi dodają agresywnego wyglądu całej linii pojazdu. Tył samochodu został wyposażony w czarny zderzak, dzięki czemu całość prezentuje się zadziornie, a jednocześnie elegancko.
Wnętrze
Środek pickupa Mitsubishi w porównaniu z poprzednim modelem zmienił się na plus. Plastiki zastosowane na desce rozdzielczej są twarde, ale nie sprawiają wrażenia tanich. Srebrne oraz czarne wstawki ożywiają wnętrze, a samochód nie sprawia już wrażenia wyłącznie „woła roboczego”.
Wielofunkcyjna kierownica została obszyta skórą. Na wyposażeniu znajdziemy też duży kolorowy wyświetlacz z możliwością podłączenia telefonu przez usb oraz bezprzewodowo. O komfort podróżujących dba automatyczna klimatyzacja.
W podsufitce znajdziemy schowek na okulary, natomiast między fotelami dwa wygodne cupholdery oraz głęboki podłokietnik z półką oraz otworem do przeprowadzenia przewodu. Przed pasażerem znajduje się duży, praktyczny schowek. Kabina sprawia wrażenie obszernej, a na brak miejsca nie powinni narzekań również pasażerowie tylnego rzędu siedzeń.
Osiągi
Gama silników z jakimi dostępny jest model Mitsubishi L200 to dwa diesle o pojemności 2,4 litra, dostarczające mocy 154 lub 181 KM z momentem obrotowym odpowiednio 380 lub 430 Nm. Do wyboru są również dwie skrzynie biegów – jest to pięciostopniowa skrzynia automatyczna oraz sześciostopniowa skrzynia manualna.
W testowanym egzemplarzu L200 Black Edition połączono najmocniejszy 181 konny silnik z automatyczną skrzynią biegów. Takie zestawienie zapewnia bardzo dobry komfort jazdy, samochód przyspiesza równo i płynnie nie generując przy tym dużego hałasu. Mimo tak dużego gabarytu pickup od Mitsubishi prowadzi się bardzo dobrze – jest sztywniejszy i lepiej prowadzi się w zakrętach od swojego poprzednika. Dobre wygłuszenie oraz sztywność zawieszenia sprawiają, iż w samochodzie nie czuć prędkości.
Mitsubishi także w tym modelu zastosowało przeniesienie napędu Super Select, co znacząco wpływa na możliwości terenowe auta. Do wyboru mamy cztery tryby:
- 2H – napęd na tylną oś;
- 4H – w tym trybie napędzane są wszystkie cztery koła, napęd na przednie koła można dołączać do prędkości 100km/h;
- 4HLc – napęd na cztery koła z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego
- 4LLc – w tym trybie napędzane są wszystkie koła, z blokadą oraz reduktorem.
Dwa ostatnie tryby należy włączać podczas postoju samochodu.
Podczas testów średnie zużycie paliwa w samochodzie wyniosło około 8,5l na 100km.
Podsumowanie
Piąta odsłona Mitsubishi L200 to duża poprawa pod względem komfortu podróżujących bez strat na funkcjonalności oraz właściwościach terenowych. Samochód wizualnie jest ciekawy zwłaszcza w wersji Black Edition. Na szczególną pochwałę zasługuje zmiana w prowadzeniu pomiędzy obecną, a poprzednią wersją pickupa. Cały czas największym plusem jest przeniesienie napędu Super Select, które pozwoli na przemieszczanie się nawet w trudnym terenie.
Testowana wersja: https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-80178-mitsubishi-l200.html