Obecna, trzecia już generacja modelu Hyundai Tucson została zaprezentowana na targach w Genewie w 2015 roku, a w roku ubiegłym podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku koreański producent przedstawił odświeżoną wersję po faceliftingu.
Hyundai Tucson w wersji Premium
Można powiedzieć, że obecny Tucson jest “następcą” modelu ix35, ale jak pamiętamy Hyundai po prostu przywrócił globalną nazwę modelu wraz z premierą trzeciej generacji i od tej chwili model ma taką samą nazwę na wszystkich rynkach. Hyundai Tucson konkuruje m.in. z Fordem Kuga, Volkswagenem Tiguanem oraz z siostrzanym modelem Sportage marki KIA.
Do wyboru mamy dwa silniki benzynowe i dwa silniki diesla, a oprócz napędu na przednie koła dostępna jest również wersja z napędem na cztery koła czyli 4WD. W ramach tegorocznego odświeżenia oferty i wprowadzeniu wersji N Line, Tucson został pierwszym SUVem ze sportowym wykończeniem w gamie SUVów Hyundaia. Rozszerzono również ofertę silnikową o wersje z układem 48V Mild Hybrid, który dostępny jest teraz z silnikami 2,0 CRDi oraz 1,6 CRDi.
Stylistyka zewnętrzna
Elegancki, a zarazem sportowy. Te słowa bardzo dobrze oddają wygląd tego SUV’a.
Odważna i opływowa linia została poprowadzona tak, aby zachować odpowiednie proporcje. Wydatna linia boczna biegnie od przednich świateł do końca samochodu tworząc wrażenie dynamicznego ruchu.
Sylwetkę Tucsona z przodu podkreśla masywny, kaskadowy grill, który dopełniają chromowane listwy. Przednie światła LED zostały zaprojektowane i umiejscowione tak, aby „wychodziły” z górnych krawędzi grilla tworząc płynne przejście.
Z tyłu samochodu znalazły się lampy wykonane w technologii LED, które płynnie przechodzą z linii bocznej oraz kontynuują linię klapy bagażnika. Całości sportowego wyglądu dopełnia podwójna chromowana końcówka wydechu.
Wnętrze
Wnętrze Tucsona jest przestronne i dobrze przemyślane. Przyciski na desce rozdzielczej są dobrze oznaczone, duże i łatwo dostępne, co ułatwia obsługę wszystkich funkcji. Użyte materiały są dobrze spasowane na desce rozdzielczej, a podczas jazdy nic nie trzeszczy nawet na wyboistej drodze.
Komfort podróżującym zapewniają wentylowane i podgrzewane fotele przednie. Pomiędzy fotelami znajdują się podłokietnik ze schowkiem, dwa uchwyty na kubki, pojemnik na drobne przedmioty, a bezpośrednio pod panelem automatycznej klimatyzacji znajduje się półka z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonów.
Na tunelu bocznym została umieszczona kieszeń na drobne przedmioty. W tylnym rzędzie siedzeń znajdziemy port ładowania usb oraz dwie kieszenie w oparciach foteli przednich. Dwa skrajne miejsca tylnej kanapy są podgrzewane. Przestrzeń pasażerska rozświetlana jest przez duże, otwierane okno dachowe.
Elektrycznie podnoszona klapa bagażnika tego SUVa skrywa przestrzeń bagażową o pojemność 513 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy zyskujemy płaską powierzchnię, a pojemność bagażnika zwiększa się do 1503 litrów. Podwójna podłoga bagażnika skrywa dwie kieszonki za tylniki nadkolami, a pod podłogą bagażnika znajduje się koło dojazdowe. Na bokach przestrzeni bagażowej znajdziemy też haczyki na torby oraz uszy do zamontowanie siatki zabezpieczającej.
Osiągi
Testowany egzemplarz był wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra generujący moc rzędu 177 KM, zestrojony z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów przekazującą moc na cztery koła.
Taka konfiguracja przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 10 sekund oraz spalanie na trasie w granicach 7,5 litra na 100 km. Napęd na 4 koła załącza się automatycznie podczas jazdy, w momencie kiedy przednie koła zaczynają tracić trakcję. Istnieje też opcja przekazywania napędu cały czas na 4 koła z możliwością blokady.
Podsumowanie
Nowy Hyundai Tucson to bardzo ciekawa propozycja pośród SUVów segmentu C, czego bezdyskusyjnie dowodem jest pozycja lidera sprzedaży w tym segmencie w pierwszych miesiącach bieżącego roku.
Ceny wersji podstawowych zaczynają się już od 87 400 zł, natomiast modele z napędem na cztery koła to już wydatek rzędu minimum 142 400 zł. Dodatkową korzyścią jest 5 letnia gwarancja Hyundaia bez limitu kilometrów.
Testowana konfiguracja: https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-80648-hyundai-tucson.html