Pierwsza generacja modelu 3008 zadebiutowała na rynku w 2016 roku. W 2020 roku doczekaliśmy się nowej odsłony tego kompaktowego SUVa. W nowej wersji został zmieniony m.in. przód oraz lampy tylne, które teraz są wykonane w technologii LED, a w gamie dostępne są nowe kolory oraz po raz pierwszy ofertowany jest „Black Pack”.
Nowy Peugeot 3008
Do wyboru mamy różne wersje napędowe:
- benzynowe o mocy 130KM oraz 180KM,
- diesle 130KM
- oraz hybrydowy 225KM oraz 300KM.
Ta ostatnia ma napęd na obie osie.
We wnętrzu króluje technologia i oczywiście unikatowe rozwiązanie koncepcji stanowiska kierowcy, czyli nowa generacja Peugeot i-Cockpit®, obejmująca kompaktową kierownicę ułatwiającą manewrowanie oraz wskaźniki, w których skład wchodzi nowy panel cyfrowych zegarów z wysokiej jakości wyświetlaczem, umiejscowiony na linii wzroku kierowcy i nowy ekran dotykowy 10” HD.
Podobnie jak w 308 dostępne są trzy wersje wyposażenia: Active, Allure oraz GT. Dodatkowe wyposażenie jest dostępne w formie pakietów.
Podczas premierowej jazdy do dyspozycji mieliśmy wersję Allure. Pierwsze wrażenia w kontakcie z Peugeotem 3008 są bardzo pozytywne. Mimo, iż wyposażony był tylko w benzynową jednostkę o mocy 130KM, zestrojoną z automatyczną skrzynią biegów, zapewniał odczuwalne przyspieszenie, a jednocześnie gwarantował, że w tej wersji był bardzo oszczędny. Wnętrze jest wykonane ze starannością. Materiałowa wstawka na desce rozdzielczej dodaje życia we wnętrzu. Nowy Peugeot i-Cockpit® dzięki nowemu ekranowi jest bardzo czytelny, obraz jest ostrzejszy niż w poprzednich wersjach tego rozwiązania. Stylistyczne rozwiązania są futurystyczne i zarazem eleganckie, a prowadząc 3008 można poczuć się jak w domowym fotelu.
Zewnętrze zmiany stylistyczne jakie zostały przeprowadzone, są moim zdaniem, bardziej kosmetyczne. Zlikwidowanie obramowania grilla, nowe przetłoczenia zderzaka i zmienione lampy przednie tworzą jedną całość. Podsumowując, nowy Peugeot 3008 to taka lepsza wersja poprzednika. Dodano więcej inteligentnych systemów oraz uproszczono wersje wyposażenia. Przejrzyście jest teraz wewnątrz samochodu jak i w katalogu 😊
Mimo krótkiego spotkania z tym modelem zdążyłem go polubić. Aż nie mogę się doczekać pełnego testu. Może tym razem w wersji z napędem na cztery koła?
Dziękujemy firmie Peugeot Polska za udostępnienie samochodu do testu. Ceny, wyposażenie i specyfikacja techniczna nowego PEUGEOT 3008.