Nie tak dawno publikowaliśmy pierwsze wrażenia z jazdy nowym Peugeotem 3008. Tym razem francuski producent przedstawił troszkę większy model, a mianowicie Peugeot 5008 i miałem okazję krótko się nim przejechać. Jakie są pierwsze wrażenia? Zapraszam do artykułu.
Nowy Peugeot 5008
Stylistycznie podobnie jak w mniejszym 3008 największe różnice w stosunku do poprzednika, a raczej takie, które najbardziej rzucają się w oczy, znajdziemy z przodu. Nowy kształt świateł oraz kształt zderzaka z atrapą chłodnicy, praktycznie można powiedzieć, że są takie same jak w nowym 3008. Odświeżona została też gama kolorystyczna modelu oraz wprowadzony został do oferty „Black Pack”.
Kolory w jakich będzie dostępny 5008 to:
- Niebieski Célèbes (nowy)
- Metallic Cooper (nowy)
- Biały Perłowy
- Szary Artense
- Szary Platinium
- Czarny Perla Nera
- Czerwony Ultimate
Wewnątrz tego samochodu znajdziemy kolejną generację Peugeot i-Cockpit® z dużym ekranem dotykowym oraz wysokiej rozdzielczości ekranem zegarów. Uproszczone zostały również wersje wyposażenia. Analogicznie do 308 oraz 3008 dostępne są 3 wersje oraz dodatkowe pakiety dla każdej z nich. Mi osobiście przypadła do gustu wersja prezentowana premierowa, czyli GT wraz z materiałowymi wstawkami na desce oraz podświetleniem deski oraz boków drzwi.
Do wyboru mamy trzy wersje silników benzynowych oraz tyle samo wersji wysokoprężnych. Odpowiednio dla jednostek benzynowych są to trzycylindrowy silnik o pojemności 1,2l i mocy 130KM z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów oraz czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6l o mocy 180KM zestrojony z automatyczną skrzynią EAT8. Wśród silników Diesla mamy do wyboru jednostkę o pojemności 1,5l i mocy 130KM ze skrzynią manualną lub automatyczną oraz 2,0l w takiej samej konfiguracji jak najmocniejsza benzyna.
Patrząc na cenniki nowego Peugeota 5008 brakuje mi jednej rzeczy, która jest dostępna w mniejszym modelu – wersji z napędem na 4 koła.
Dziękujemy firmie Peugeot Polska za udostępnienie samochodu do testu.