MotoNews.pl

Peugeot 5008 – nowa odsłona

11 kwietnia 2021

Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Peugeot-5008-GT

Razem z 3008-ką został zaprezentowany również większy – Peugeot 5008. Na początku 2021 roku udało mi się przez chwilę zapoznać z tym modelem. Teraz jednak miałem okazję dostać największego SUVa Peugeota na dłużej. Co ciekawe jest to dokładnie ten sam samochód, z którym miałem styczność podczas pierwszych jazd. Jaki jest przy dłuższym poznaniu model 5008? Zapraszam na test.

Peugeot 5008 – stylistyka

Zewnętrznie jest identycznie jak w mniejszym „bracie” – 3008 czyli zmianie uległy elementy z przodu samochodu. Grill, zderzak oraz lampy są takie same jak w 3008. Oczywiście moje odczucia względem nich nie uległy żadnej zmianie. Każdy element z osobna mi się podoba, razem już nie tak bardzo.

Peugeot 5008 GT 1

Podoba mi się rozwiązanie Peugeota odnośnie stylistyki dwóch wspomnianych w artykule modeli. Z przodu są praktycznie nie do rozróżnienia. Z tyłu też nie będzie łatwo je odróżnić. Różnicę widać z boku. 5008 ma „nadbudowany” bagażnik, podczas gdy 3008 jest bardziej ścięty i nawiązujący do sportu. W mojej opinii ta nadbudowana część dodaje równowagi sylwetce.

Peugeot 5008 – wnętrze

Testowany model to GT Pack czyli najbogatsza wersja wyposażenia. Trzeba przyznać, iż wnętrze wygląda bardzo dobrze. Nowoczesny design połączony z drewnianą, klasyczną wstawką sprawia wrażenie luksusowego.

Peugeot 5008 GT 17

Dołóżmy do tego wygodne fotele z funkcją masażu i żal będzie wychodzić z samochodu. Oczywiście deska jest praktycznie taka sama jak w 3008. Te same, dobrze wyglądające przełączniki, czytelne ekrany i wygodny PEUGEOT i-Cockpit®.

Największą wadą, jaką zauważyłem, jest schowek przed dźwignią zmiany biegów. Czasem aż kusi żeby tam włożyć portfel czy jakieś papiery. Niestety ładowarka dyskwalifikuje użycie schowka do tych rzeczy.

Peugeot 5008 GT 18

Z tyłu znajdziemy szeroką kanapę, która została podzielona na 3 części. Każdy z foteli można osobno położyć i przesuwać. Niestety mimo bardzo ładnego wyglądu sprawiającego wrażenie luksusu, siedzisko jest trochę za krótkie. Efektem tego jest dyskomfort przy dłuższej podróży. Może dla dzieci będzie idealnie, jednak dla komfortu dorosłego człowiek zabrakło kilku centymetrów.

Na oparciach przednich foteli znajdziemy stoliki. Solidnie wykonane, proste w rozłożeniu i złożeniu jednak nie ma w nich wytłoczenia do kubka. To sprawia, że pasażerowie nie mają gdzie odłożyć napojów, bo mimo wszystko na zakręcie ze stolika napój może się zsunąć.

Peugeot 5008 GT 20

Skrajne fotele są również „drzwiami” do trzeciego rzędu siedzeń. W tym rzędzie siedzenia są jak w niemal każdym 7-osobowym SUVie. Miejsca niby są, ale trzeba kogoś bardzo nie lubić żeby kazać mu tam podróżować. Kiedy jednak złożymy 3 rząd siedzeń mamy do dyspozycji spory bagażnik o pojemności 780 litrów. Za trzecim rzędem siedzeń raczej nic większego się nie zmieści, tym bardziej, że trzeba gdzieś zmieścić roletę. Tutaj jednak inżynierowie wykazali się pomysłowością i można ją zamontować za oparciem trzeciego rzędu.

Peugeot 5008 – osiągi

Testowany egzemplarz napędzany był silnikiem benzynowym turbodoładowanym o pojemności 1,6 litra i mocy rzędu 180KM. Jednostka połączona jest z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów, która przekazuje napęd na przednie koła. Trochę zabrakło tu większej gamy silników i napędów.

Peugeot 5008 GT 16

Jednak wspomniane 1,6l radzi sobie z tym samochodem lepiej niż dobrze. Samochód jest zrywny, a mocy nie brakuje. Spalanie utrzymuje się na bardzo niskim poziome. Na trasie przy spokojnej jeździe można zejść poniżej 6 litrów na 100km. W mieście Peugeot 5008 GT zadowoli się ilością pomiędzy 7 a 8 litrami paliwa.

Wygłuszenie kabiny jest bardzo dobre. Nierówności na drodze są praktycznie niezauważalne, a szum kół przenikający do wnętrza praktycznie znikomy. Jedną z najważniejszych cech tego modelu jest jego duży prześwit wynoszący prawie 24cm.

Podsumowanie

Nowa odsłona Peugeota 5008 to ciekawa propozycja. Nowoczesna, trochę awangardowa stylistyka połączona z estetycznym wnętrzem oraz dobrym wyciszeniem samochodu zaspokoi ludzi, którzy oczekują trochę więcej luksusu.

Peugeot 5008 GT 14

Duży bagażnik oraz wysokie zawieszenie zapewniają wszechstronność. Gdyby tylko była możliwość zakupu 5008 z napędem na 4 koła to byłoby genialne rozwiązanie. Może kiedyś zobaczymy taki system jak w 3008, hybryda z napędem na obie osie i baterie zamiast trzeciego rzędu foteli (nie oszukujmy się, w większości przypadków nie będą wykorzystywane).

Peugeot 5008 GT 30

Zalety:

  • Oszczędny silnik
  • Duży prześwit

Wady:

  • Krótkie siedzisko kanapy
  • Brak wersji z napędem na 4 koła

Peugeot 5008 GT 15

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za użyczenie samochodu do testu. Link do testowanej konfiguracji https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-12697-peugeot-5008.html
Link do pierwszych jazd https://www.motonews.pl/auto-testy/14951-peugeot-5008-pierwsze-wrazenia.html

Tekst i zdjęcia: Filip Wykowski - MotoNews.pl