Model X-Trail w gamie Nissana gości od 2001 roku. Był to od początku SUV „pełną gębą”, płytę podłogową dzielił z Primerą oraz Almerą. W 2008 roku do sprzedaży trafiła druga odsłona tego modelu. Nie różniła się w dużym stopniu, była to bardziej ewolucja pierwszej wersji. Na rynku utrzymał się do 2013 roku, kiedy to został zastąpiony trzecia generacją.
Nissan X-Trail trzeciej generacji
Jednak teraz mamy rok 2021 czyli ostatni rok z tą generacją. Widać to nie tylko po informacjach w Internecie. Podobnie jak w przypadku modelu Qashqai w cennikach i katalogach można zaobserwować stopniowe wygaszanie modelu.
W czasach jego świetności mogliśmy wybierać między silnikami Diesla oraz benzynowymi z napędami na 2 lub 4 koła. W ofercie były też dostępne skrzynie manualne i automatyczne. Teraz w ofercie już nie znajdziemy ani popularnych diesli ani napędu na 4 koła. Pozostała tylko wersja benzynowa z automatem i napędem na przód. Szkoda, ale mimo wszystko nadal jest to niezły wybór.
Wnętrze Nissana X-Trail
Zacznijmy jednak od wnętrza. Wersja Tekna, bo taka była testowana – w środku wypada naprawdę bardzo dobrze. Jasne wnętrze sprawia przyjemne, ciepłe i komfortowe wrażenie. Nie sprawia wrażenia typowego japońskiego samochodu, co zazwyczaj oznacza praktyczne wnętrze bez wstawek ozdobnych.
Tutaj praktyczność i wygoda obsługi oczywiście pozostała, ale na desce znajdziemy np. wstawkę ze skóry. Całkowicie zmienia to odbiór wnętrza. Dodatkowo, duża ilość miejsca z przodu jak i z tyłu samochodu sprawia, że nawet długie trasy w tym samochodzie są wygodne.
Brak napędu na 4 koła…
Nic mnie jednak tak nie zaskoczyło, a może nawet trochę rozczarowało jak brak napędu na 4 koła. Przyzwoity prześwit i całkiem żwawy silnik, aż kuszą żeby pozwiedzać rejony, które są dostępne nie tylko dla samochodów typowo osobowych. Ci klienci, którzy wybrali ten model wcześniej nie muszą się przejmować. Niestety dla tych, którzy z zakupem się wstrzymywali sytuacja przedstawia się troszkę gorzej.
Osiągi modelu X-Trail
Co do samego silnika to wydaje się, iż 1,3 turbo benzyna to trochę za mało jak na taki samochód. Jeżeli liczymy na rakietę, której nikt spod świateł nie dogoni to faktycznie jednostka trochę za słaba. Do codziennej jazdy jednak sprawdza się znakomicie, zwłaszcza z automatyczną skrzynią biegów.
Mocy wystarczy żeby sprawnie wyprzedzić czy przyspieszyć. Ze spokojem też osiąga prędkości autostradowe i nie daje wrażenia męczenia się jednostki. Odwdzięczy się za to naprawdę dobrym wynikiem spalania, bo średnio Nissan X-Trail spala ok. 6,5 litra na 100km.
Czy warto kupić Nissana X-Trail trzeciej generacji?
Ta odpowiedź nie jest jednoznaczna. Jest to naprawdę bardzo wygodny i ekonomiczny samochód. Jeżeli potrzebujesz wygodnego samochodu z większym prześwitem to jak najbardziej warto zainwestować.
Dla tych, co potrzebują napędu na 4 koła lub silnika Diesla to niestety czas na wybór tego modelu minął, ale i tak polecam przejść się do salonu i sprawdzić czy może jednak dostępna konfiguracja nie jest optymalna. Wniosek jednak nasuwa się jeden – nie warto czekać z zakupem do ostatniej chwili. Jedyne, co możemy zyskać to bardziej okrojony wybór.
Plusy:
- Wygodne i ładne wnętrze
- Ekonomiczny i dynamiczny silnik
Minusy:
- Ograniczony wybór dostępnych modeli
Link do testowanej konfiguracji https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-77249-nissan-xtrail.html