Ford S-Max na rynku gości od 2006 roku, kiedy to na targach w Paryżu został zaprezentowany po raz pierwszy. W 2014 roku zadebiutowała druga odsłona tego modelu. Ciekawa stylistyka i duży wybór wersji napędowych sprawiły, iż model ten był popularny zwłaszcza wśród większych rodzin.
Jaki jest Ford S-Max 2,5l Hybrid?
Ford S-Max Hybrid wyróżnia się i zaskakuje też stylistyką w swojej klasie. Konkurencja przy produkcji minivanów bardziej skupiała się na walorach użytkowych, natomiast Ford zaprojektował bardziej agresywną sylwetkę, zachowując przy tym bardzo dużą praktyczność wnętrza.
Ubiegły rok był również przełomowy dla tego modelu ze względu na prezentację nowej jednostki napędowej – do gamy napędów Forda S-Maxa dołączyła wersja hybrydowa.
Wnętrze – wykonanie i walory praktyczne
Cena S-Maxa nie należy do najniższych, przez co wymagania odnośnie jakości wykonania wnętrza też należy mieć wyższe. Jednak wnętrze tego Forda jest proste i bez zbędnych dodatków. Sprawia to wrażenie taniego wykończenia. Nie mniej materiały są przyjemne w dotyku, a ich spasowanie sprawia, że nic nie trzeszczy ani nie stuka. W ofercie jest dostępna również wersja Vignale dla klientów, którzy mają nieco wyższe wymagania co do jakości wykończenia.
Aranżacja przedniego rzędu siedzeń przypomina trochę styl hachbacków i kompaktów. Do dyspozycji jest kilka schowków o rozsądnej pojemności. Na desce rozdzielczej nie znajdziemy zbyt wielu przycisków. Głównie znajdują się tam przyciski obsługi radia oraz duży wyświetlacz dotykowy, na którym wyświetlane są wszystkie informacje.
Pozycja za kierownicą jest wygodna. Dzięki bardzo obszernym możliwościom regulacji fotela oraz kierownicy i pomimo dość niskiej pozycji, każdy znajdzie optymalne ustawienie dla siebie.
Widoczność również jest bardzo dobra.
Przednia szyba jest mocno pochylona – jednak, aby słupek A nie odbierał nam widoczności, została zastosowana tam dodatkowa trójkątna szyba, której duży rozmiar sprawia, że jest przydatna w praktyce, co w innych samochodach nie zawsze jest takie oczywiste.
W drugim rzędzie siedzeń jest również bardzo przestronnie. Dwie osoby mogą podróżować bardzo wygodnie, trójka dzieci również nie będzie narzekała na brak miejsca, a trzy osoby dorosłe zmieszczą się bez większego ścisku. Miejsca na głowę oraz przed kolanami jest sporo, zatem nawet wyższe osoby nie będą miały problemu żeby się wygodnie zmieścić.
Bagażnik można by śmiało powiedzieć, że jest ogromny. 700 litrów pojemności bagażnika załadowanego do wysokości półki oraz ponad 1000 litrów jeśli załadujemy auto po sam dach. To zdecydowanie więcej niż wystarczająco, aby zabrała się 5 osobowa rodzina na tygodniowe wakacje.
Osiągi – prowadzenie i spalanie
Jak wspominałem na wstępie, nowością dla tego modelu jest hybrydowy układ napędowy. Zatem pod maską mamy 2,5l silnik benzynowy oraz klasyczna hybrydę. Moc, jaką dysponujemy to 190KM. Na papierze wygląda to imponująco jednak S-Max waży prawie dwie tony. Mimo dość dużej mocy o tym Fordzie nie można powiedzieć, że jest to wyścigówka.
Mocy wystarczy mu w zupełności do codziennego użytkowania. Nawet przy podjazdach na wzniesienia nie ma się wrażenia niedoboru mocy. Podczas jazdy jednostki bardzo płynnie uzupełniają się, a przy tym silnik spalinowy jest ledwo słyszalny. Ford S-Max prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie zapewniając bardzo dobre tłumienie nierówności.
Ekonomia również jest bardzo przyzwoita jak na takiego kolosa. Przy normalniej jeździe średnie spalanie będzie oscylowało w okolicach 7l na 100km. Przy agresywnej jeździe spalanie może wynieść nawet 9l. Jest to jednak normalne dla silnika o takiej pojemności.
Czy warto kupić hybrydę Forda?
W mojej opinii jest to jedna z najciekawszych, o ile nie najciekawsza propozycja na rynku minivanów. Zdecydowanie najbardziej wyrazista stylistyka sprawia, iż Ford S-Max całkiem nie przypomina reszty konkurentów. Nowoczesna rozwiązanie napędowe czyli hybryda, zapewnia bardzo ekonomiczne zużycie paliwa przy zachowani naprawdę optymalnych osiągów.
Zalety:
- Ciekawa stylistyka
- Ekonomiczna i nowoczesna jednostka napędowa
Wady:
- System multimedialny jest mało intuicyjny
Dziękujemy firmie Ford Polska za udostępnienie samochodu do testu. Testowana konfiguracja https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-14192-ford-smax.html