Fiat Tipo Kombi to bardziej przestronna wersja standardowego hatchbacka Tipo. Nie wygląda tak agresywnie i sportowo jak konkurencyjny Ford Focus Kombi czy Opel Astra Sports Tourer, ale jest bardzo pojemny, praktyczny i kosztuje mniej niż wspomniana wyżej konkurencja.
Fiat Tipo Kombi
Stylistycznie wersja kombi nieznacznie różni się od wersji hatchback, którą testowaliśmy wcześniej. Drobne różnice spowodowane są wydłużeniem nadwozia, co jest dość oczywiste w przypadku nadwozia typu kombi oraz wersją wyposażenia, z jaką otrzymaliśmy auto do testu.
Wnętrze Fiata Tipo Kombi
W środku również nie znajdziemy wielu różnic w porównaniu do hatchbacka. Wnętrze Fiata Tipo jest schludne i dobrze rozplanowane, a wszystkie elementy sterujące są łatwe w użyciu. Użyte materiały nie są jednak tak przyjemne jak w Oplu czy Fordzie, no i nie można urozmaicić wnętrza żadnymi jaskrawymi wykończeniami jak to ma miejsce w przypadku mniejszego Fiata 500 hatchback.
Wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy Fiata Tipo Kombi również nie wymaga żadnych uwag. Wszystkie modele poza podstawowymi mają 5-calowy ekran, a na pochwałę zasługuje integracja z Android Auto i Apple CarPlay.
Wygoda i przestrzeń bagażowa
Fiat Tipo jest standardowo wyposażony w przednie fotele z regulacją wysokości, dzięki czemu otrzymujemy sporo miejsca, aby poczuć się komfortowo podczas podróży. Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić dwie dorosłe osoby lub trójkę dzieci, ale środkowe miejsce jest jednak dość ciasne.
Podobnie wypada bagażnik Fiata. Jest oczywiście miejsce na kilka walizek lub wózek dziecięcy, ale Ford Focus Kombi i VW Golf Kombi są nieco przestronniejsze. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy płaską podłogę bez progów i jest dość miejsca, aby np. wsunąć rower. Po bokach wnętrza bagażnika znajdziemy klika kieszeni na mniejsze przedmioty, co zapobiega przemieszczaniu się przedmiotów po całym bagażniku podczas jazdy.
Z jakim silnikiem wybrać Tipo Kombi?
Dla osób, które często jeżdżą w więcej osób oraz regularnie mają pełen bagażnik, lepiej wybrać wariant z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6-litra. Ta jednostka napędowa zapewnia bardzo przyzwoite osiągi, zachowując przy tym spalanie na bardzo oszczędnym poziomie. W trasie można liczyć na wynik na poziomie 4,1l/100km, natomiast w mieście powinno wystarczyć 6l/100km.
Wrażenia z jazdy
Przy wyższych prędkościach Fiat Tipo Kombi trochę bardziej szumi niż wspomniany już Ford czy Opel, ale jest to po prostu kwestia zastosowania oszczędniejszego wygłuszenia przez producenta. Jednak za tą różnicę w cenie można na tę drobną niedogodność przymknąć oko.
Czy warto kupić Fiata Tipo Kombi?
Naszym zdaniem nowy Fiat Tipo Kombi jest jedną z bardziej rozsądnych propozycji cenowych dla samochodów tego segmentu. Należy uznać, że jest to bardzo dobra opcja, zwłaszcza jeśli szukamy przestronnego niewielkiego samochodu. Stylistycznie mimo, iż nie jest tak agresywny jak konkurencyjne propozycje, nie będzie sprawiał wrażenia gorszej, tańszej wersji.
Plusy:
- pojemność bagażnika
- oszczędny silnik diesla
Minusy:
- słyszalne szumy przy większych prędkościach
- monotonne wnętrze
Link do testowanej konfiguracji: https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-13115-fiat-tipo.html