SUV-y i hatchbacki w jednym – czy to możliwe? Oczywiście, że tak! DS Automobiles, francuska marka znana z łączenia elegancji z technologią, wypuściła model DS 4 w wersji Pallas z napędem MHEV. To miękka hybryda, która ma łączyć luksus, komfort i oszczędność. Jak wypadła podczas naszego testu? Przekonajmy się!
DS 4 Pallas 2024: Francuski szyk i nowoczesność
DS 4 to samochód, który przyciąga wzrok od pierwszego spojrzenia. Sylwetka auta to idealne połączenie elegancji i dynamiki – wygląda jak hatchback na sterydach, który z powodzeniem może konkurować z crossoverami.
- Przód samochodu zdobi masywny grill z charakterystycznym diamentowym wzorem, a smukłe reflektory LED dodają mu agresywności.
- Linia boczna to harmonia przetłoczeń i subtelnie opadającego dachu, który podkreśla sportowy charakter.
- Tył pojazdu z wyróżniającymi się światłami w kształcie litery V dopełnia nowoczesnego wizerunku.
W wersji Pallas znajdziemy ekskluzywne detale, takie jak polerowane elementy, specjalne wzory felg czy opcje dwukolorowego nadwozia. Każdy detal jest tu przemyślany, co sprawia, że DS 4 wygląda jak auto o klasę wyżej niż rzeczywiście jest.
Wnętrze: Luksus, który czuć na każdym kroku
W środku DS 4 Pallas jest równie imponujący, jak na zewnątrz. Francuzi nie poszli na kompromisy, jeśli chodzi o jakość materiałów czy dbałość o szczegóły.
- Materiały premium: Skóra Nappa, Alcantara, a nawet drewniane detale – wszystko to tworzy atmosferę luksusu.
- Fotele: Wygodne, podgrzewane i wentylowane, z opcją masażu, idealnie sprawdzają się podczas dłuższych tras.
- Technologie: Centralnym punktem wnętrza jest ekran dotykowy o przekątnej 10 cali, obsługujący system multimedialny DS Iris. Do tego personalizowany wyświetlacz kierowcy oraz możliwość sterowania niektórymi funkcjami gestami.
Miejsca w środku jest wystarczająco zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, choć tylna kanapa może być nieco ciasna dla wyższych osób. Bagażnik o pojemności 390 litrów również nie zawodzi, a po złożeniu tylnych siedzeń oferuje sporo przestrzeni na większy bagaż.
Napęd MHEV 136 KM: Miękka hybryda w eleganckim wydaniu
Pod maską DS 4 Pallas MHEV pracuje benzynowy silnik PureTech o mocy 136 KM, wspierany przez system miękkiej hybrydy. Jak to działa? To nie jest pełna hybryda – tutaj system elektryczny wspomaga silnik spalinowy, zapewniając lepszą dynamikę i niższe spalanie.
- Dynamika: 136 KM wystarcza do komfortowej jazdy, zarówno w mieście, jak i na trasie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 9 sekund, co czyni go jednym z bardziej dynamicznych aut w klasie hybryd MHEV.
- Zużycie paliwa: Średnie spalanie wynosi około 5,5–6,5 l/100 km, co jest dobrym wynikiem dla samochodu tej wielkości.
- Odzyskiwanie energii: System MHEV odzyskuje energię podczas hamowania i przechowuje ją w baterii 48 V, aby później wspomóc silnik spalinowy.
Podczas jazdy różnica między klasycznym silnikiem spalinowym a MHEV jest niemal niezauważalna. Wrażenia z jazdy są płynne, a układ hybrydowy działa niemal bezgłośnie.
Komfort i właściwości jezdne
DS 4 Pallas MHEV to samochód, który łączy wygodę z pewnym prowadzeniem.
- Zawieszenie DS Active Scan Suspension: Dzięki kamerom monitorującym nawierzchnię zawieszenie automatycznie dostosowuje się do warunków na drodze, co sprawia, że jazda jest płynna i komfortowa.
- Układ kierowniczy: Precyzyjny, choć nieco lekki – idealny do miasta, ale mniej sportowy w porównaniu do konkurentów.
- Wyciszenie: Kabina jest bardzo dobrze wygłuszona, co pozwala cieszyć się jazdą nawet przy wyższych prędkościach.
Praktyczność na co dzień
DS 4 Pallas to nie tylko luksus, ale również funkcjonalność:
- Miejsca na tylnej kanapie: Wystarczające dla pasażerów średniego wzrostu, choć wyżsi mogą narzekać na brak miejsca na głowę.
- Bagażnik: 390 litrów w podstawowej konfiguracji – nie jest to rekord w klasie, ale wystarcza na codzienne potrzeby.
- Nowoczesne technologie: Adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu czy automatyczne hamowanie awaryjne – wszystko to czyni jazdę bezpieczniejszą i bardziej komfortową.
Ekonomia: Ile oszczędza miękka hybryda?
DS 4 Pallas MHEV może nie być najbardziej ekonomicznym autem w klasie, ale oferuje rozsądne spalanie na poziomie 5,5–6,5 l/100 km. Dzięki systemowi miękkiej hybrydy samochód zużywa mniej paliwa w ruchu miejskim, a emisja CO2 jest znacząco niższa niż w wersji spalinowej.
Podsumowanie
DS 4 Pallas MHEV to samochód, który udowadnia, że luksus, technologia i ekologia mogą iść w parze. Jego design przyciąga wzrok, a wnętrze zachwyca komfortem i jakością wykonania. Napęd miękkiej hybrydy nie tylko oszczędza paliwo, ale również podnosi komfort codziennej jazdy. To samochód dla tych, którzy cenią francuski styl, ale oczekują też praktyczności i nowoczesnych rozwiązań.
FAQ
- Jak działa napęd MHEV w DS 4?
Napęd MHEV to system miękkiej hybrydy, który wspiera silnik spalinowy, odzyskuje energię podczas hamowania i poprawia dynamikę. - Czy DS 4 Pallas MHEV jest oszczędny?
Tak, średnie spalanie wynosi około 5,5–6,5 l/100 km, co jest bardzo dobrym wynikiem dla luksusowego hatchbacka. - Jakie są główne zalety zawieszenia DS Active Scan Suspension?
System monitoruje nawierzchnię drogi i dostosowuje zawieszenie, aby zapewnić maksymalny komfort jazdy. - Czy DS 4 Pallas MHEV nadaje się na dłuższe trasy?
Tak, dzięki wygodnym fotelom, cichej kabinie i adaptacyjnym technologiom jazda na trasach jest przyjemna i relaksująca. - Jak DS 4 Pallas MHEV wypada na tle konkurencji?
Wyróżnia się luksusowym wnętrzem, unikalnym designem i nowoczesnymi technologiami, co czyni go atrakcyjną alternatywą dla hybryd premium w tej klasie.