MotoNews.pl

DS 4 Pallas MHEV – luksusowa miękka hybryda w stylu premium

01 stycznia 2025

Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
DS4-Pallas-2024

SUV-y i hatchbacki w jednym – czy to możliwe? Oczywiście, że tak! DS Automobiles, francuska marka znana z łączenia elegancji z technologią, wypuściła model DS 4 w wersji Pallas z napędem MHEV. To miękka hybryda, która ma łączyć luksus, komfort i oszczędność. Jak wypadła podczas naszego testu? Przekonajmy się!

DS 4 Pallas 2024: Francuski szyk i nowoczesność

DS 4 to samochód, który przyciąga wzrok od pierwszego spojrzenia. Sylwetka auta to idealne połączenie elegancji i dynamiki – wygląda jak hatchback na sterydach, który z powodzeniem może konkurować z crossoverami.

  • Przód samochodu zdobi masywny grill z charakterystycznym diamentowym wzorem, a smukłe reflektory LED dodają mu agresywności.
  • Linia boczna to harmonia przetłoczeń i subtelnie opadającego dachu, który podkreśla sportowy charakter.
  • Tył pojazdu z wyróżniającymi się światłami w kształcie litery V dopełnia nowoczesnego wizerunku.

W wersji Pallas znajdziemy ekskluzywne detale, takie jak polerowane elementy, specjalne wzory felg czy opcje dwukolorowego nadwozia. Każdy detal jest tu przemyślany, co sprawia, że DS 4 wygląda jak auto o klasę wyżej niż rzeczywiście jest.

DS4 Pallas 2024 4

Wnętrze: Luksus, który czuć na każdym kroku

W środku DS 4 Pallas jest równie imponujący, jak na zewnątrz. Francuzi nie poszli na kompromisy, jeśli chodzi o jakość materiałów czy dbałość o szczegóły.

  • Materiały premium: Skóra Nappa, Alcantara, a nawet drewniane detale – wszystko to tworzy atmosferę luksusu.
  • Fotele: Wygodne, podgrzewane i wentylowane, z opcją masażu, idealnie sprawdzają się podczas dłuższych tras.
  • Technologie: Centralnym punktem wnętrza jest ekran dotykowy o przekątnej 10 cali, obsługujący system multimedialny DS Iris. Do tego personalizowany wyświetlacz kierowcy oraz możliwość sterowania niektórymi funkcjami gestami.

Miejsca w środku jest wystarczająco zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, choć tylna kanapa może być nieco ciasna dla wyższych osób. Bagażnik o pojemności 390 litrów również nie zawodzi, a po złożeniu tylnych siedzeń oferuje sporo przestrzeni na większy bagaż.

DS4 Pallas 2024 5

Napęd MHEV 136 KM: Miękka hybryda w eleganckim wydaniu

Pod maską DS 4 Pallas MHEV pracuje benzynowy silnik PureTech o mocy 136 KM, wspierany przez system miękkiej hybrydy. Jak to działa? To nie jest pełna hybryda – tutaj system elektryczny wspomaga silnik spalinowy, zapewniając lepszą dynamikę i niższe spalanie.

  • Dynamika: 136 KM wystarcza do komfortowej jazdy, zarówno w mieście, jak i na trasie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 9 sekund, co czyni go jednym z bardziej dynamicznych aut w klasie hybryd MHEV.
  • Zużycie paliwa: Średnie spalanie wynosi około 5,5–6,5 l/100 km, co jest dobrym wynikiem dla samochodu tej wielkości.
  • Odzyskiwanie energii: System MHEV odzyskuje energię podczas hamowania i przechowuje ją w baterii 48 V, aby później wspomóc silnik spalinowy.

Podczas jazdy różnica między klasycznym silnikiem spalinowym a MHEV jest niemal niezauważalna. Wrażenia z jazdy są płynne, a układ hybrydowy działa niemal bezgłośnie.

DS4 Pallas 2024 9

Komfort i właściwości jezdne

DS 4 Pallas MHEV to samochód, który łączy wygodę z pewnym prowadzeniem.

  • Zawieszenie DS Active Scan Suspension: Dzięki kamerom monitorującym nawierzchnię zawieszenie automatycznie dostosowuje się do warunków na drodze, co sprawia, że jazda jest płynna i komfortowa.
  • Układ kierowniczy: Precyzyjny, choć nieco lekki – idealny do miasta, ale mniej sportowy w porównaniu do konkurentów.
  • Wyciszenie: Kabina jest bardzo dobrze wygłuszona, co pozwala cieszyć się jazdą nawet przy wyższych prędkościach.

DS4 Pallas 2024 28

Praktyczność na co dzień

DS 4 Pallas to nie tylko luksus, ale również funkcjonalność:

  • Miejsca na tylnej kanapie: Wystarczające dla pasażerów średniego wzrostu, choć wyżsi mogą narzekać na brak miejsca na głowę.
  • Bagażnik: 390 litrów w podstawowej konfiguracji – nie jest to rekord w klasie, ale wystarcza na codzienne potrzeby.
  • Nowoczesne technologie: Adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu czy automatyczne hamowanie awaryjne – wszystko to czyni jazdę bezpieczniejszą i bardziej komfortową.

DS4 Pallas 2024 27

Ekonomia: Ile oszczędza miękka hybryda?

DS 4 Pallas MHEV może nie być najbardziej ekonomicznym autem w klasie, ale oferuje rozsądne spalanie na poziomie 5,5–6,5 l/100 km. Dzięki systemowi miękkiej hybrydy samochód zużywa mniej paliwa w ruchu miejskim, a emisja CO2 jest znacząco niższa niż w wersji spalinowej.

DS4 Pallas 2024 23

Podsumowanie

DS 4 Pallas MHEV to samochód, który udowadnia, że luksus, technologia i ekologia mogą iść w parze. Jego design przyciąga wzrok, a wnętrze zachwyca komfortem i jakością wykonania. Napęd miękkiej hybrydy nie tylko oszczędza paliwo, ale również podnosi komfort codziennej jazdy. To samochód dla tych, którzy cenią francuski styl, ale oczekują też praktyczności i nowoczesnych rozwiązań.

DS4 Pallas 2024 19

FAQ

  1.  Jak działa napęd MHEV w DS 4?
    Napęd MHEV to system miękkiej hybrydy, który wspiera silnik spalinowy, odzyskuje energię podczas hamowania i poprawia dynamikę.
  2.  Czy DS 4 Pallas MHEV jest oszczędny?
    Tak, średnie spalanie wynosi około 5,5–6,5 l/100 km, co jest bardzo dobrym wynikiem dla luksusowego hatchbacka.
  3.  Jakie są główne zalety zawieszenia DS Active Scan Suspension?
    System monitoruje nawierzchnię drogi i dostosowuje zawieszenie, aby zapewnić maksymalny komfort jazdy.
  4.  Czy DS 4 Pallas MHEV nadaje się na dłuższe trasy?
    Tak, dzięki wygodnym fotelom, cichej kabinie i adaptacyjnym technologiom jazda na trasach jest przyjemna i relaksująca.
  5.  Jak DS 4 Pallas MHEV wypada na tle konkurencji?
    Wyróżnia się luksusowym wnętrzem, unikalnym designem i nowoczesnymi technologiami, co czyni go atrakcyjną alternatywą dla hybryd premium w tej klasie.
Tekst / zdjęcia: Filip Wykowski / MotoNews.pl